Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2009, 00:25   #301
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Blijkbaar heeft u echter niet geleerd dat het niet 'pitta' maar wel pita moet zijn. Evenmin weet u dat het woord 'marchandise' geen Nederlands woord is. U kunt zich in de toekomst misschien beter beperken tot de inhoud van de discussie.

Dit geldt meteen ook voor de andere forumbezoekers die menen dat er hier een taaldiscussie gevoerd wordt.
Ach, het is simpel he kizzy. Van al wie hier naar die heren hun mond praat en die kemel op kemel schrijven wordt hier door hen nooit over gerept, pas bij zij welke niet naar hun mond praten denken ze op die manier hun slag thuis te halen uit pure armoede bij gebrek aan echte tegenargumenten.

Als ik voor ieder fout dat er hier op dit forum geschreven wordt één eurocentje mocht krijgen kon ik alle dagen, naar een op zijn minst 3 sterrenrestaurant, kreeft gaan eten. Beter nog, ik zou u zelfs nog met gemak mee kunnen uitnodigen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 07:21   #302
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Bijna niemand? Ge kunt de Nederlandse tv posten niet opzetten of ge hoort niet anders dan dat soort uitspraken alsook hun " cereven en trem en cemping". Daar staat een A in die woorden. Kunnen die niet lezen misschien? En het ergste van al is dat ze hier dat spraakgebrek dan nog beginnen over te nemen. De dag dat ze dat hier als officieel gaan aanvaarden spreek ik gegarandeerd geen woord Nederlands meer.

Onze presentatoren hebben het woord dosjee al overgenomen, om van te kotsen. Er staat nogthans DOSSIER geschreven.
Oud 26 september 2009, 07:32   #303
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

De beste strategie is volgens mij een eenheidsethiek ontwikkelen als alternatief voor de religie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 07:41   #304
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ach, het is simpel he kizzy. Van al wie hier naar die heren hun mond praat en die kemel op kemel schrijven wordt hier door hen nooit over gerept, pas bij zij welke niet naar hun mond praten denken ze op die manier hun slag thuis te halen uit pure armoede bij gebrek aan echte tegenargumenten.

Als ik voor ieder fout dat er hier op dit forum geschreven wordt één eurocentje mocht krijgen kon ik alle dagen, naar een op zijn minst 3 sterrenrestaurant, kreeft gaan eten. Beter nog, ik zou u zelfs nog met gemak mee kunnen uitnodigen.
Het is hier dan ook een forum waar het gaat over de mening van de mensen en niet over de één of andere nederlandse les.

Bij deze wil ik iedereen oproepen om zich niets aan te trekken van de betweters, die, omdat ze inhoudelijk te kort schieten, zich fixeren op taalfuoten.
Oud 26 september 2009, 07:45   #305
bruggeman
Parlementslid

Standaard

De beste strategie is volgens mij de 'Religies' en ander vormen van 'spiritualiteit' bij wet te beschermen ter titel van 'Privacy' en iedere discussie, buiten de 'traditionele Cultoorden', te verbieden.

Uiteraard ook voor de 'Moslims' en per extensie voor de 'Voddemadamen' en alle andere 'Religie' fantasietjes.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 12:59   #306
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het is hier dan ook een forum waar het gaat over de mening van de mensen en niet over de één of andere nederlandse les.

Bij deze wil ik iedereen oproepen om zich niets aan te trekken van de betweters, die, omdat ze inhoudelijk te kort schieten, zich fixeren op taalfuoten.
Inderdaad een goede ingesteldheid.
Oud 26 september 2009, 13:04   #307
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze presentatoren hebben het woord dosjee al overgenomen, om van te kotsen. Er staat nogthans DOSSIER geschreven.
Nog wel meer van dat soort idioten zaken wordt hier overgenomen op onze zenders. Inderdaad om van te kotsen.

. Algemeen Nederlands noemen ze dat, en dan zitten ze te lullen over, fonetisch dan, een"deu piezetje" in plaats van over een mantelpakje. Straks gaan onze interessante Belziekelinge ook nog beginnen over een "zak patat".

In een ding zijn ze in ieder geval onovertreffelijk in België, en dat is in het na-apen.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 september 2009 om 13:15.
Oud 26 september 2009, 13:20   #308
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat vak waar altijd een rood cijfer naast stond.
Ach, waren dat bij u rode cijfers? Ik meen me te herinneren dat dat bij mij allemaal blauwe waren, maar ik kan me vergissen, 't is al zo lang geleden.

Nu ja, als jij zegt dat het rode waren wil ik je wel geloven, het zal dan wel zo geweest zijn zeker, zo een slimme bink als u ga ik hier niet tegenspreken.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 september 2009 om 13:24.
Oud 26 september 2009, 14:24   #309
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I support you volledig
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 14:26   #310
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik snap Astrid niet. Toen ik op de middelbare school zat moest ook de pet af. Een accessoire op de kop in de klas is disrespectvol voor de docent.
stierenschijt
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 14:27   #311
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
In plaats van de 'voddeMadamen' te pesten, zou de overheid beter de 'Sharia' rechtbanken verplichten.
De voddemadammen worden getaxeerd. Is het daarom dat Inge Vervotte het land uit is?
Oud 26 september 2009, 14:33   #312
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Is het daarom dat Inge Vervotte het land uit is?
nope, zij is weg vanwege een poging gedaan op eerlijke manier aan politiek doen. Dit is niet toegestaan, enkel opportunistische profiteurs mogen een politiek mandaat uitoefenen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 19:08   #313
kizzy
Gouverneur

Standaard

Blij dat Garry, the Dude en Guido 007 me bijtreden (wat de taalfoutendiscussie betreft).
Ik kan het toch niet laten er op te wijzen dat Driewerf zich doof, stom en blind houdt na mijn post.... driewerf hoera!!!
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 19:13   #314
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Een school moet in staat zijn een reglement te hanteren, als daar bepaalde voorschriften in klederdracht bij horen dan moet dat maar zo zijn. Wie persé hoofddoeken wil dragen gaat maar naar een school voor hoofddoekdragers. De Joden hebben toch ook hun eigen scholen?
Let wel, dit wil niet zeggen dat we hier Koranscholen moeten toelaten hé... de inhoud van de schoolprogramma's moeten steeds beantwoorden aan de voorschriften van het ministerie van onderwijs.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 19:36   #315
kizzy
Gouverneur

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...oginghoofddoek

Hmmm, voorvechtster Karima, zou dat geen moslima zijn? Zeker eentje van het VB die alleen het slechtste voorheeft met die moslimmeisjes. Die extremisten zitten toch overval verdoken he. En ze blijven maar de godsdienstvrijheid en de moslims aanvallen.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 17:09   #316
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat weten we dan ook weer.
Jij bent waarschijnlijk een héél aangenaam type om een samen een pintje te drinken in een gezellig cafeetje of op een terrasje aan zee.
Is dat een uitnodiging?
Oud 9 oktober 2009, 17:13   #317
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik had graag 2 vragen beantwoord gekregen, omdat he antwoord me werkelijk interesseert:

1- Op welke manier is het dragen van een hoofddoek, of een burka, of een ander dergelijk gewaad een religieuze beleving van de islam, eerder dan een gebruik van islamieten?

2- Hoe moet er met de bovenstaande artikels over godsdienstvrijheid moeten omgegaan als bv. een moslim eist volgens de Sharia, en niet ons wetboek berecht te worden?
Dus u gaat eventjes gaan zeggen tegen islamieten hoe zij hun geloof moeten interpreteren? Nou, veel succes hoor.
Oud 9 oktober 2009, 17:17   #318
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Dus u gaat eventjes gaan zeggen tegen islamieten hoe zij hun geloof moeten interpreteren? Nou, veel succes hoor.
ge zult wel ergens een middenweg moeten vinden. en als moslims onderling geen consensus vinden is er geen enkel probleem om zelf een interpretatie te maken.
hoofddoek is verboden in heel wat moslimlanden ergo hoofddoek is niet verplicht ergo wij mogen hem gerust verbieden in bepaalde omstandigheden

ps
volgens koran en bijbel moeten alle andersdenkenden afgeslacht worden.
zou godsdienstvrijheid dit gedrag, moest iemand het in de praktijk brengen, ook beschermen?

Laatst gewijzigd door 1207 : 9 oktober 2009 om 17:19.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 17:30   #319
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ge zult wel ergens een middenweg moeten vinden. en als moslims onderling geen consensus vinden is er geen enkel probleem om zelf een interpretatie te maken.
hoofddoek is verboden in heel wat moslimlanden ergo hoofddoek is niet verplicht ergo wij mogen hem gerust verbieden in bepaalde omstandigheden

ps
volgens koran en bijbel moeten alle andersdenkenden afgeslacht worden.
zou godsdienstvrijheid dit gedrag, moest iemand het in de praktijk brengen, ook beschermen?
De vraag is: waarom zou men de hoofddoek verbieden? Uit loutere kleinburgerlijke overwegingen, als in "wij gaan die Moslims eens lekker pesten seg", of gelooft men dat er op die manier problemen opgelost kunnen worden?

Voor zo ver dat ik weet zorgt een hoofddoekenverbod enkel voor negatieve gevoelens bij de doelgroep. En nee, ze zullen zich niet "toch maar aanpassen". Hoe zou jij zijn als iemand kwam en zei dat je iets niet mocht doen?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 18:42   #320
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De vraag is: waarom zou men de hoofddoek verbieden? Uit loutere kleinburgerlijke overwegingen, als in "wij gaan die Moslims eens lekker pesten seg", of gelooft men dat er op die manier problemen opgelost kunnen worden?

Voor zo ver dat ik weet zorgt een hoofddoekenverbod enkel voor negatieve gevoelens bij de doelgroep. En nee, ze zullen zich niet "toch maar aanpassen". Hoe zou jij zijn als iemand kwam en zei dat je iets niet mocht doen?
Als ik als "gast" in dat land kwam........
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be