Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Uw kiesintentie
CD&V (22,3%) 0 0%
VB (16,5%) 26 31,33%
SPA (15,5%) 5 6,02%
NVA (14,6%) 34 40,96%
O-VLD (14,4%) 5 6,02%
Groen! (6,8%) 6 7,23%
LDD (6,7%) 7 8,43%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2009, 18:26   #301
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik krijg de schuld

Maar hij had wel naar aanleiding van de discussie zijn avatar veranderd.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 21:52   #302
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

]Interessant en genuanceerd (beide meningen worden verklaard) overzicht:

http://lvb.net/item/2956[/quote]

Niet echt overtuigend. (Alhoewel ik LVB vaak kan apprecieren.)

Citaat:
Maar hetgeen het meeste spreekt voor de stemmenkampioen zijn natuurlijk de resultaten: ze voorspelden het best de verkiezingsuitslag, beter dan alle traditionele peilingen.
Dat is een geldig argument tegenover iemand die de traditionele polls verdedigt; quod non. Sorry, maar een criticus van de SK is niet per se iemand die de meer mainstream manier verdedigt. De poll van la libre belgique is bijvoorbeeld ook complete rubbish. Ook leuk: professor Lieven De Winter zat die in zijn les comperative politics belachelijk te maken (en terecht), vlak nadat ik een discussie had met wat klasgenoten over die poll, waarbij mijn standpunt was dat zoiets irrelevant is. Een foutmarge van 3,6 procent aan beide kanten; komaan, he...

Het probleem met de stemmenkampioen is inderdaad de representativiteit. Dat is geen probleem op zich, als je tendensen wilt meten - ik doe zelf aan iets gelijkaardig mee. Maar als absoluut iets is dat irrelevant, om de simpele reden dat de steekproef niet betrouwbaar is.

Er zit op zich wel meer in de stemmenkampioen en ik wil gerust geloven dat het deels is afgevoerd omwille van politieke druk, maar dat betekent niet dat ie relevant wordt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 22:29   #303
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
]Interessant en genuanceerd (beide meningen worden verklaard) overzicht:

http://lvb.net/item/2956
Citaat:
Niet echt overtuigend. (Alhoewel ik LVB vaak kan apprecieren.)

Dat is een geldig argument tegenover iemand die de traditionele polls verdedigt; quod non. Sorry, maar een criticus van de SK is niet per se iemand die de meer mainstream manier verdedigt. De poll van la libre belgique is bijvoorbeeld ook complete rubbish. Ook leuk: professor Lieven De Winter zat die in zijn les comperative politics belachelijk te maken (en terecht), vlak nadat ik een discussie had met wat klasgenoten over die poll, waarbij mijn standpunt was dat zoiets irrelevant is. Een foutmarge van 3,6 procent aan beide kanten; komaan, he...

Het probleem met de stemmenkampioen is inderdaad de representativiteit. Dat is geen probleem op zich, als je tendensen wilt meten - ik doe zelf aan iets gelijkaardig mee. Maar als absoluut iets is dat irrelevant, om de simpele reden dat de steekproef niet betrouwbaar is.

Er zit op zich wel meer in de stemmenkampioen en ik wil gerust geloven dat het deels is afgevoerd omwille van politieke druk, maar dat betekent niet dat ie relevant wordt.
Welke zaken zorgden er volgens jou dan door dat de SK onbetrouwbaar is? De samplegrootte was alleszins een veelvoud van eender welke andere Belgische politieke peiling en iedereen kon meedoen. Ik zie niet in wat de representativiteit ervan in het gedrang brengt.

Laatst gewijzigd door Savatage : 5 oktober 2009 om 22:30.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 20:50   #304
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is een geldig argument tegenover iemand die de traditionele polls verdedigt; quod non. Sorry, maar een criticus van de SK is niet per se iemand die de meer mainstream manier verdedigt.
Daar ben ik het niet eens mee. Natuurlijk is de Stemmenkampioen niet perfect, verre van. Maar het bleek wel de minst slechte peiling te zijn, en de beste voorspeller van de verkiezingsuitslag. Als "criticus" moet je je niet bezig houden aan discussies vanuit een ivoren toren, moet je bezig houden met de werkelijkheid, en de werkelijkheid zijn hier de peilingen die in realiteit betaan. En dat is de Stemmenkampioen vs de traditionele peilingen.
Oud 6 oktober 2009, 20:52   #305
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En toch lijkt de Stemmenkampioen het beste te zijn. Het empirisch bewijs is er. Wat maken dan de bezwaren van bepaalde statistici uit? Die bezwaren zijn "kunst om de kunst." In de praktijk is enkel het resultaat van belang, en dat resultaat is empirisch bewezen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be