Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2009, 23:12   #301
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Scheiding tussen kerk en staat?
Het lijkt erop dat de stemming zal gaan langs religieuze scheidslijnen
De Bisschoppen komen met een mandement dat Katholieken Pro moeten stemmen. En ook van de kansels van de Protestante Kerken zal men worden aangeraden vanwege de zieleheil om Pro te stemmen.
Vindt men dit gek? Maar dit is niet gek zeker?
Neen-kamp Lange Wapper zoekt steun bij moslims

Wie weet hebben de Moslims wel de swing-vote!
En als de uitslag 'nee' is en de autoriteiten gaan toch gewoon door met hun brugplannen,dan hebben ze wel te maken met Boze Moslims. En die zijn niet voor de poes!
ik hoop dat die moslims de swing vote krijgen. Dit zou de eerste keer zijn dat die imams eindelijk eens iets goed doen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 07:38   #302
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik vind dat geen reverse racistische chantage, maar terechte verdediging van de eigen levenssfeer. Als de middenklasse yups ons die brug willen doen slikken, zullen die middenklasse yups wel wat in de plaats te slikken krijgen.
oe geestig, het wordt al racisme ook die brug.

jammer dat er geen walen wonen in antwerpen, want k'weetnie hoe die zouden stemmen, ja omdat ze die vlamingen dan rapper kwijt zouden zijn ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 08:33   #303
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

O als we in dat staatje zitten... Het alternatief is ook op dat vlak beter : tol in de Kennedy betekent dat het Sleurhuttenvolk zijn trek zal verleggen naar de route over Terneuzen...
Oud 17 oktober 2009, 08:48   #304
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Scheiding tussen kerk en staat?
Het lijkt erop dat de stemming zal gaan langs religieuze scheidslijnen
De Bisschoppen komen met een mandement dat Katholieken Pro moeten stemmen. En ook van de kansels van de Protestante Kerken zal men worden aangeraden vanwege de zieleheil om Pro te stemmen.
Vindt men dit gek? Maar dit is niet gek zeker?
Neen-kamp Lange Wapper zoekt steun bij moslims

Wie weet hebben de Moslims wel de swing-vote!
En als de uitslag 'nee' is en de autoriteiten gaan toch gewoon door met hun brugplannen,dan hebben ze wel te maken met Boze Moslims. En die zijn niet voor de poes!
Het is helemaal niet negatief dat religieuze organisaties over maatschappelijke problemen een standpunt innemen. De katholieke kerk mengt zich ook bv in het euthanasie debat. Maar van de kansel verkondigen dat ge voor de CVP moet stemmen (wat ik heb meegemaakt, kunt ge schatten hoe oud ik ben is heel wat anders. Een standpunt over één onderwerp of een overdracht van een absolute macht naar een politieke partij die een blanco cheque krijgt voor een regeerperiode en u door de strot kan duwen wat zij wensen is heel wat anders .

www.opstand.net

Paul
Oud 17 oktober 2009, 09:04   #305
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Iedereen die niets van computers weet denkt dat er kan gemanipuleerd worden, maar met double transactionele databases en de nodige redundancy is het onmogelijk knoeien; Het is een kwestie van een VOTE dus naar twee of meer servers (waarom niet naar elk partijburo een copietje in CC) te sturen, en die redundancy maakt het waterdicht.

Nu Paul: hoe los jij het probleem op van die SUPERTANKERS die gelost worden in DOEL ? Hoe ga jij die vrachtwagens door de kennedytunnel persen ?
Over het eerste deel van de stemveiligheid kan ik enkel verwijzen naar de mensen die daar al veel studie ingestoken hebben en ook wat de praktijk met stemcompters uitwijst. Als ge ziet wat de banken er moeten tegenaangooien aan mensen en middelen (én schadevergoedingen) om toch enigszins beveiligd te werken, dan ziet ge zo dat het niet eenvoudig is. De onbetrouwbaarheid en manipuleerbaarheid is volgens mij nog steeds een stevig tegenargument tegen computergebruik (en intenet enz..).
Een voorstel dat bij mij een goede indruk geeft is dat men bij de stemkeuze als kiezer een papieren strookje te zien krijgt in een afgesloten behuizing dat men in een urne kan laten vallen als men akkoord is. En denkelijk in de vuilbak als het volgens u fout is. Na de stemming die direct verwerkt kan worden kunnen de papieren strookjes door automaten van verschillende fabrikanten "gescand" worden als controle op de uitslag.

Wat het door de Kennedy persen van vrachtwagens betreft, kan ik enkel vaststellen dat de werken aan de "kleine ring" met de openstelling van de Liefkenshoektunnel geen dramatische opstroppingen gegeven heeft. De verkeersstromen hebben zich herschikt, er waren enige bruggen op de singel bijgeplaatst en het werkte. Het enige, voor mij verrassende, voorstel dat eens iets positief voorstelde was de automatische container tunnel tussen linker en rechteroever (een idee van de Antwerpse professor transporteconomie Willy Winkelmans: een ondergronds systeem voor containertransport ) . Voor de rest zijn het bruggen of tunnels waar enkel de plaats ter discussie ligt. In elk geval vind ik een viaduct met een verkeer zoals voorzien op de Lange Wapper door dichtbewoond gebied onrealistisch.

www.opstand.net

Paul

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 17 oktober 2009 om 09:13.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 09:25   #306
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
I

Voor mij is het niet van belang dat het een brug wordt, wel dat de files voor de kennedy opgelost worden, en dat de ring ontlast wordt.
De files op de Antwerpse ring gaan niet weg door een brug of tunnel , wel door de ring (en dan vooral de op- en afritten) deftig aan te leggen , daar zitten de grote knelpunten ...
Voor de rest heeft men hopen geld uitgegeven voor de Liefkensgoek en die laat men gewoon verder rotten ... Gebruik die tunnel , zorg dat het verkeer op een deftige manier daar geraakt en vooral , doe die tol weg... Niemand betaald graag extra om dan ook nog eens extra kilometers om te rijden ...
Maar ja , ze hebben al zoveel geld uitgegeven aan de voorbereidingen voor die brug dat ze der alles aan zullen doen om ze toch maar te bouwen ...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...w-Wapper.dhtml
Veel te veel centen n teken dat ze het toch door onze strot willen rammen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 09:30   #307
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

jammer dat er geen walen wonen in antwerpen, want k'weetnie hoe die zouden stemmen, ja omdat ze die vlamingen dan rapper kwijt zouden zijn ?
Die brug wordt geen racisme. De gevolgen worden etnische en klasseconflicten. Maar dat vind jij natuurlijk geen probleem. Liever tienduizenden gemarginaliseerden bij dan geen schoon brug te hebben.
Oud 17 oktober 2009, 11:20   #308
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Om het een beetje te structureren, welke zijn het?
Er zal meer plaats voor daklozen zijn onder zo'n grote brug ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 11:27   #309
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Over het eerste deel van de stemveiligheid kan ik enkel verwijzen naar de mensen die daar al veel studie ingestoken hebben en ook wat de praktijk met stemcompters uitwijst. Als ge ziet wat de banken er moeten tegenaangooien aan mensen en middelen (én schadevergoedingen) om toch enigszins beveiligd te werken, dan ziet ge zo dat het niet eenvoudig is. De onbetrouwbaarheid en manipuleerbaarheid is volgens mij nog steeds een stevig tegenargument tegen computergebruik (en intenet enz..).
Een voorstel dat bij mij een goede indruk geeft is dat men bij de stemkeuze als kiezer een papieren strookje te zien krijgt in een afgesloten behuizing dat men in een urne kan laten vallen als men akkoord is. En denkelijk in de vuilbak als het volgens u fout is. Na de stemming die direct verwerkt kan worden kunnen de papieren strookjes door automaten van verschillende fabrikanten "gescand" worden als controle op de uitslag.

Wat het door de Kennedy persen van vrachtwagens betreft, kan ik enkel vaststellen dat de werken aan de "kleine ring" met de openstelling van de Liefkenshoektunnel geen dramatische opstroppingen gegeven heeft. De verkeersstromen hebben zich herschikt, er waren enige bruggen op de singel bijgeplaatst en het werkte. Het enige, voor mij verrassende, voorstel dat eens iets positief voorstelde was de automatische container tunnel tussen linker en rechteroever (een idee van de Antwerpse professor transporteconomie Willy Winkelmans: een ondergronds systeem voor containertransport ) . Voor de rest zijn het bruggen of tunnels waar enkel de plaats ter discussie ligt. In elk geval vind ik een viaduct met een verkeer zoals voorzien op de Lange Wapper door dichtbewoond gebied onrealistisch.

www.opstand.net

Paul
maar jongentje toch, ik moet iedere keer stemmekes tellen, en ik VERVALS ALTIJD de stemming ... trek dus uw conclusies hoe democratisch belgie is

zo'n container tunnel zou inderdaad goed zijn, maar dan heb je uw overslag capaciteit terug nodig...

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 oktober 2009 om 11:28.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 12:24   #310
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
maar jongentje toch, ik moet iedere keer stemmekes tellen, en ik VERVALS ALTIJD de stemming ... trek dus uw conclusies hoe democratisch belgie is

zo'n container tunnel zou inderdaad goed zijn, maar dan heb je uw overslag capaciteit terug nodig...
Er zijn altijd vervalsingen en manipulaties maar een stemming moet in het algemeen gezien het vertrouwen behouden van de kiezers. Enkele stemmen gaan de zaak niet maken, of toch maar in zeldzame gevallen, en dan kan er altijd herteld worden bij een papieren stemming als er vermoeden is van vervalsing. Manipulatie met computerprogamma's en via internet is veel efficienter en de invloed kan bepalend zijn.

Wat de container tunnel betreft, dat was één van de voorstellen die passen in mijn algemeen gedacht dat de kwantiteits groei wel moet beperkt worden, is het nu niet dan toch later, maar kwaliteitsgroei kunnen en moeten we nastreven. En dat was dan eens iets dat daar in paste zonder dat alles verder uitgewerkt was maar het toont aan dat er wel mensen zijn met goede ideeen en bij een referendum komen die dan ook aan bod. Anders had ik er ook nooit van gehoord.

www.opstand.net

Paul

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 17 oktober 2009 om 12:28.
Oud 17 oktober 2009, 13:33   #311
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Een containertunnel lijkt me niet echt een goede oplossing of het moet ism het spoor zijn. De infrabel begint aan haar liefkenshoek spoortunnel. Laat containers meer per spoor en binnenvaart. Begin aan een tweede spooruitgang voor de haven (en langs de ijzeren rijn). Dat zou ook al veel doen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 15:55   #312
vesivius
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Een containertunnel lijkt me niet echt een goede oplossing of het moet ism het spoor zijn. De infrabel begint aan haar liefkenshoek spoortunnel. Laat containers meer per spoor en binnenvaart. Begin aan een tweede spooruitgang voor de haven (en langs de ijzeren rijn). Dat zou ook al veel doen.
Even rekenen
aantal containers per schip = 13.000 (wat na uitdiepig te verwachten valt)
aantal containers per trein= 34 (containers van 40 voet)
Dus men heeft 29 treinen nodig om 1 schip te lossen.
Wat men wel kan doen is een containertunnel van Antwerpen naar Zeebrugge leggen,eentje naar het Ruhrgebied, en nog een paar andere naar Brussel, Luik enz). Te gek om los te lopen maar van een professor mag men alles verwachten.
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 16:08   #313
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Hihi. Laten we alle wegen omvormen naar tunnels. Alle verkeer moet tegen 2050 ondergronds !!!!
Oud 17 oktober 2009, 16:48   #314
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan niet spreken voor die brug, maar eco-racisme zou bestaan. Armen en "minorities" zouden veel vaker stortplaatsen en dergelijke in hun buurt krijgen dan rijken en blanken. Ik citeer "Environmental Science", (W. Cunningham en B. Saigo, Mc Grow Hill, zesde edite.(pp 540-541)

Citaat:
The conclusion was that race is the most significant variable in determining the location of txic waste sites in the united States. Among the findings of the studies are:
- 3 of the 5 largest commercial hazardous waste landfills accounting for about 40 percent of all hazardous waste in the United States are located in predominantly black or Hispanic communities.
-60 percent of African-Americans and Latinos and nearly half of all Asians, Pacific Islanders and Native Americans live in communities with uncontrolled toxis waste sites.
-The average percentage of the population made up by minorities in communities without a hazardous waste facility is 12 percent. By contrast, communities with one hazardous waste facility have on the average twice as high (24 percent) a minority population, while those with two or more such facilities average three times as high a minority population (38%) as those without one.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 16:52   #315
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

En nog iets: bruggen koelen veel sneller af dan wegen die op de grond liggen. Er moet dus massa's meer strooizout gebruikt worden. In een tunnel is strooizout al helemaal overbodig. Gaan wie woonkernen elke winter massaal veel zout over zich willen krijgen? Nen echte salé d'Anvers, dus.

Laatst gewijzigd door driewerf : 17 oktober 2009 om 16:52.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 17:05   #316
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ze kunnen er misschien een verwarmde brug van maken zodat het stijgend aantal daklozen en armen er kan gaan onder wonen. Geen zout nodig dan. Buiten een beetje voor op de pellepatatten misschien die dan in een verroeste ton kunnen worden klaar gemaakt.
Oud 17 oktober 2009, 17:45   #317
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Even rekenen
aantal containers per schip = 13.000 (wat na uitdiepig te verwachten valt)
aantal containers per trein= 34 (containers van 40 voet)
Dus men heeft 29 treinen nodig om 1 schip te lossen.
Het is dat of dertienduizend vrachtwagens.

Hoe kom je eigenlijk aan die cijfers?

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 17 oktober 2009 om 17:47.
Oud 17 oktober 2009, 18:04   #318
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het is dat of dertienduizend vrachtwagens.

Hoe kom je eigenlijk aan die cijfers?
Ik weet niet hoeveel meter er per container moet gerekend worden maar 775 m lijkt mij toch meer containers dan 34 te kunnen bevatten.

http://www.rail.dbschenker.co.uk/man...cs/paper_7.pdf

Citaat:
To improve competiveness with road transport, longer trains are needed. These also make more efficient use of capacity
on the rail network as more goods can move in each timetable slot. Small changes such as moving signals or adding longer loops
can be all that is required on the rail network to enable longer trains to match the standard 775m in continental Europe.
www.opstand.net

Paul

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 17 oktober 2009 om 18:04.
Oud 17 oktober 2009, 18:07   #319
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Hihi. Laten we alle wegen omvormen naar tunnels. Alle verkeer moet tegen 2050 ondergronds !!!!
Daar wordt zeker aan gedacht.

http://www.lowtechmagazine.com/2008/...d-without.html

Citaat:
Underground conveyor belt
In Belgium, the University of Antwerp designed and proposed an underground logistic system that would transport large 40-ft containers from the newly built container dock in the harbour to an existing marshalling yard and a planned inland navigation hub on the other bank of the river.

The project, called “Underground Container Mover” would consist of an electric driven conveyor belt of nearly 21 kilometres that would transport 5,500 shipping containers each day (and night).
Citaat:
In Germany, the Ruhr University of Bochum is working on a rather different concept, called the CargoCap project. The German system is designed for much smaller loads and makes use of unmanned electric vehicles on rails that travel through pipelines with a diameter of only 1.6 metres. Each vehicle, called a ‘Cap’, is designed for the transportation of two European standard pallets. The German system is designed for use on a regional scale (up to 150 kilometres) in a much more finely woven network. Each vehicle is programmed to follow a certain path to its destination.

While the Belgian system is still only on the drawing board, the German engineers are already conducting experiments with a large-scale model. There is a distance of 2 meters between two vehicles, which enables a branching system to unload the single caps out of a collective without speed reduction. To prevent blockages, each vehicle is equipped with several motors, so that in case of a breakdown the vehicle does not stop the flow of traffic and can reach the next station

www.opstand.net

Paul

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 17 oktober 2009 om 18:23.
Oud 17 oktober 2009, 19:18   #320
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Tja, als je ziet hoe ons wegennet erbij ligt stel ik me toch vragen bij de haalbaarheid van zulke ondergrondse netwerken. En bij veel van al die hightechoplossingen stel ik me ook de vraag of alle mensen wel gaan meekunnen en of er niet nog meer politiestaat en uitsluiting van mensen die met moeite mee kunnen gaat komen.
Enfin, hoe meer onderzoek hoe beter. Je weet nooit wat er gevonden wordt, wat mogelijk wordt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be