![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft de erfzonde dan, lijkt het mij de term nogal logisch gezien, volgens het christendom, alle mensen zich in een zondige toestand verkeren. Binnen het christendom is alleen God rechtvaardig. Het gaat dus niet zozeer over zondige daden, maar over de zondige toestand waarin de mensheid verkeerd, waaruit ondermeer zondige daden voortvloeien. En die toestand wordt geërfd via het zaad uiteraard. Vandaar ook dat het nodig was dat Christus een een maagd werd geboren. Als enige zonder zonden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een achterlijke flauwe kul... En dat er mensen zijn die dat allemaal geloven. Niet te geloven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kennen we onze Raf natuurlijk. ![]() 't Is goed Raf, 't is nu welletjes geweest. Je kunt inderdaad verder pissen dan ik. Veel geluk er mee. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was een reactie op de inhoud van uw bericht, Paulus. Wees toch niet zo paranoïde.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zelfs dat klopt niet: 1) Jezus was uit een mens (Maria) geboren en had dus een menselijk lichaam en had de facto dan ook menselijke behoeften. Bvb: hij had honger, hij weent wel eens),enz. 2) Maar Jezus had ook menselijke slechte geestelijke eigenschappen: hij maakt zich bijvoorbeeld regelmatig behoorlijk kwaad, hij drinkt en eet veel (de Schrift noemt laat Hem een slemperd noemen). Maar een 'zonde' die men zou erven?? Lijkt me echt science fiction. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Maar zelfs in de hypothese van het bestaan van een erfzonde, klopt het niet vanuit christelijk leerstellig standpunt. Immers Jezus stierf aan het kruis tot vergeving van al onze zonden, zo heeft men mij altijd geleerd. Ik neem toch aan dat hier de erfzonde ook inbegrepen is. Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is een "Non sequitur" drogrede. Het is niet omdat Hans en Grietje een sprookje, de Bijbel ook een sprookje is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik beweer nergens dat alles dat zich in boeken bevindt onwaar is. Ik beweer wel dat alles wat indruist tegen de wetten van de fysica en opgetekend is door een bende bijgelovige primitieven het waarschijnlijkheidsgehalte van een sprookje heeft. Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ook zou ik eens willen weten uit welke fles alcohol jij je ethiek haalt. Arrogante Atheïsten zoals jij doen je religie echt geen goed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja...
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 22:22. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij was diegene die mij zelfverzonnen drogrednen toeschreef...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel middeleeuwse toestanden zijn daaruit te verklaren bvb, maar ook waarom het tot vandaag toe bvb nog zo is, ... (bvb die doop op jonge leeftijd. ) De kerk als instelling is ook de moeite waard , (en soms best wel smeuig om lezen... ) Vele Pausen , Kardinalen en Bischoppen, waren op Nero na de beste organisatoren van orgien. En dan zijn er de vele theorien, over toevoegsels, en schrappingen uit de officiele Bijbel. En wat er allemaal wel niet in dat geheim archief in Rome moet liggen. Somige van die alternatieve versies, geven u ook een zicht op latere gebruiken en verhalen die ontstaan. (Die zwarte madonna`s bvb.) Uiteindelijk is onze cultuur gebaseerd op Christelijke waarden, als je dus iets meer wil weten over huidige, of culturele zaken uit het verleden, is een kennis van het katholiek geloof, met zijn stromingen, figuren, geschriften etc essentieel. Dus zelf als ongelovige, let je best toch een beetje op in de lessen godsdienst op school. Het is namelijk bvb heel stupid als je nog niet eens de oorsprong van je kerkelijke feestdagen kent bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in een maatschappij, waar 90 % van de bevolking in trollen en kabouters geloofd, waar regelmatig honger is, waar dood even gewoon is als geboorte, en waar een rijke ellite (die 10 % ) die andere 90 % onder controle moet houden. Dan is godsdienst ineens super interresant, je creert een god, en verlosser, en een aantal leefregels, en als je je daar niet aan houd, dan ga je straight to hell, ... en het is daar niet plezant, wel integendeel, ... eeuwige verdoeming... Of zoals mijnheer pastoor dan wel eens tegen mijnheer de baron zei, ik houd ze dom, hou jij ze arm... ![]() Deels baseert men zich dan op oude geschriften, maar sommige delen schrapt men, of voegt men toe, Zo bestaat er een interessant boekje over Maria, de verhalen dat daar over bestaan, en in uiteenlopende versies, als je dat leest, besef je plotseling waar bepaalde zaken vandaan komen, of zie je plots dingen waar je nog nooit van gehoord hebt. Uiteindelijk heb je het boek of terror, ... De Thorra, Bijbel, en Koran,... Van de Thorra wordt trouwens wel eens beweerd, dat in de oudste alleen voor super Rabbi`s toegankelijke versies, dan, instaat, dat het eigenlijk allemaal nie zo 100 % waar is, maar dus bestaat om de massa onder controle te houden. Ik beweer niet dat dat zo is, enkel dat het gerucht bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De historische Jezus zou er waarschijnlijk eens goed mee lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het meest opvallende aspect van de figuur Jezus was zijn promotie van eeuwige kwelling. 'De zoon des mensen - Jezus zelf - zal zijn engelen uitzenden, en zij zullen uit zijn koninkrijk vergaderen al de ergernissen, en degenen, die de ongerechtigheid doen; en zullen dezelve in den vurigen oven werpen; daar zal wening zijn en knersing der tanden..' - Mattheus 13:41-42. 'En indien uw hand u ergert, houwt ze af; het is u beter verminkt tot het leven in te gaan, dan de twee handen hebbende, heen te gaan in de hel, in het onuitblusselijk vuur' - Markus 9:43. Die ook het slaan van slaven aanmoedigde: 'En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden..' - Lukas12:47. Nooit keurde hij slavernij af. Dezelfde figuur zei ook: als men iemand een 'dwaas' noemt, zal men strafbaar zijn door het helle vuur. - Mattheus 5:22. Hijzelf echter, noemde mensen 'dwazen'. Ik weet niet hoor, maar volgens mij had dat figuur (mocht hij al bestaan hebben) ze niet alle vijf op een rij.
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie weet aanbidden ze binnen 2000 jaar Stalin of Adolf niet, als ze ergens een obscuur boekje ontcijferen en/of verkeerd interpreteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
een beetje beter op letten in de les biologie graag. zonder technische hulpmiddelen kan één blanke helemaal niet voortplanten. indien een blanke zich voort zou planten met een zwarte dan komt daar hoogstwaarschijnlijk geen blanke uit (die kans bestaat enkel als de zwarte ook ergens een "blank gen" heeft overgeerfd van een voorouder). Als ik jouw redenering door trek dan is de cloon van een maagd ook geen zonde. Of indien een lesbisch koppel het erfelijk materiaal van een eicel van de ene vrouw zouden laten versmelten met een eicel van de andere vrouw (de techniek zou bestaan), dan zou het kind dat daaruit ontstaat ook geen zondaar zijn. Want het zondaarschap wordt blijkbaar door de vader doorgegeven. Nu snap ik waarom de RKK zo tegen holebi's en medisch begeleide zwangerschappen is: er zouden wel eens kinderen kunnen geboren worden die geen zondaar zijn. Allemaal nieuwe Jezuskes ;o)...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus no matter wat je doet als mens, je blijft een slechte zondaar. So why try?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |