![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |||
|
Minister-President
|
Je hebt het merendeel van mijn post genegeerd. Kan je even bevestigen dat je voorstander bent voor gelijkheid tussen alle Belgen in het geval BHV, ttz het splitsingsvoorstel?
Citaat:
Citaat:
Een kandidaat-politieagent die verklaart dat hij de wet niet gaat naleven, omdat die hem niet bevalt, moet die benoemd worden? Citaat:
Ik zou trouwens ook graag horen welke Vlaamse politici zo vlotjes de wet overtreden, niet dat dat een verantwoording zou zijn om hetzelfde te doen. |
|||
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
NB: het versturen van een Franstalige brief is dan ook geen misdaad, aangezien dat een term is uit het strafrecht. In het Belgisch recht vallen overtredingen op de taalwetgeving niet onder het strafrecht, maar onder het bestuursrecht. |
|
|
|
|
|
|
#303 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
De "alles is de schuld van de Vlamingen" niche op dit forum is al ingenomen door azert, vrees ik. Citaat:
Dat is corrupt en verwerpelijk. Het is een dergelijke houding die Vlamingen een afkeer geeft van de Franstalige politiek, vrees ik. |
|||
|
|
|
|
|
#304 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is dat zó moeilijk ? |
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
post skrotum: Vlaanderen pest niet de minderheid van frankofwieten die op hun grondgebied komen wonen; integendeel: die mensen worden hartelijk uitgenodigd om zich te integreren. Maar zelfs als ze zich niet willen of kunnen integreren, vb. omdat ze denken maar een jaar of tien hier te blijven wonen, dan nog zijn ze welkom. Ze moeten alleen maar niet denken dat hun gemeentebestuur voor tien jaar even franstalig zou worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#310 | ||||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=280 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=291 Sorry dat mijn antwoord of mening jouw niet bevalt. Ik vind het splitsen van BHV wel terecht, zodat er een gelijkheid voor alle Belgen geldt. Ik vind echter ook dat inwoners van een gemeente zijn burgemeester democratisch mag kiezen. Dit moet dus gelden voor ALLE Belgische gemeentes (en Vlaanderen zou dus geen uitzonderingen mogen maken). Dat noem ik gelijkheid. Citaat:
Citaat:
En als die 3 (of 10) gemeentes in de Rand aan Brussel toegevoegd worden is het versturen van franstalige brieven ook geen probleem. Het 'probleem' is er alleen in de ogen van mensen die niet in deze gemeentes wonen. De meerderheid van de bevolking in deze gemeentes vinden het prima (gezien hun stemgedrag). Citaat:
U bent degene die beweerd dat politici in vlaamse gemeentes de wet overtreden, niet ik. Lees: |
||||
|
|
|
|
|
#311 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Ik stel dat "de wet als een vodje papier behandelen" (bv. in een parlementaire discussie) en "de wet overtreden" (illegale praktijken uitvoeren) zijn twee verschillen zaken zijn. Citaat:
Nota bene: het versturen van franstalige brieven is in mijn ogen geen overtreding en ook niet corrupt of verwerpelijk. |
||
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Zo dacht de Hutu-gemeenschap (84%) in Rwanda ook over de Tutsi-minderheid (15%). En de meerderheid heeft toen gewonnen en was tevreden. |
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik maak mij niet ongerust over de uitbreiding van Brussel.
Geen enkele Vlaamse partij, zelfs Groen uitroepteken niet, zal hiervoor zijn nek durven uitsteken. BHV zal opgelost worden. Tuurlijk, anders wordt het de volgende verkiezingen veel te gemakkelijk gemaakt voor de flamingantische partijen. Dikken Dehaene gaat natuurlijk 'prijzen' voor de frankofwieten trachten uit te vinden. Die zullen evenwel in de praktijk onaanvaardbaar bevonden worden, want ... niemand zal zijn nek durven uitsteken. Want het is gemakkelijker om te zeggen "we richten nu onze aandacht op de krisis en we doen niets", dan te zeggen "en hier op dit punt geven we nu als eerste Vlaamse partij iets toe aan de frankofwieten". rustig afwachten maar ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#314 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Er zijn door sommige politici (ik heb de namen niet meer op mijn harde schijf staan) enkele voorstellen gedaan om BHV toch niet helemaal definitief te splitsen. Er wordt dan geproken over:
Let wel: ik beweer nergens dat politici de wet overtreden, dat is wat anders. |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Banneling
|
Citaat:
a. ge blijft "on topic" b. ge zijt op de hoogte van de "goede voorstellen" c. maar ge weet niet meer dewelke, want uw harde schijf is gecrashed ! Dat zeggen ze dus allemaal ... |
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En wat de Franstalige minderheid in België betreft: ik denk niet dat ze te klagen hebben. Het Frans is erkend in Wallonië en Brussel en Franstaligen hebben faciliteiten in 21 gemeenten. En dan zwijg ik nog over de oververtegenwoordiging van de Franstaligen in talrijke politieke en juridische organen, zoals de federale regering, het Hof van Cassatie, het Grondwettelijk Hof, de Hoge Raad voor Justitie enz... Uw vergelijking met Rwanda is dus compleet van de pot gerukt. |
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu is blijkbaar het probleem B-H-V van de baan.
Vraag blijft waarom ze er dan zo moeilijk over gedaan hebben. En Olijke Bart is ook nergens te bekennen. |
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
en de franstaligen zouden vele wensen van de nederlandstaligen democratisch wegstemmen, en de franstaligen zouden de Noord-Zuid geldstroom democratisch verdubbelen, zou jou dat (als 100% democraat) smaken? Ga je nou eindelijk een inhoudelijk antwoord geven, of ga je op mij persoonlijk hakken? ![]() |
|
|
|
|