![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar nu blijkt dat u vindt dat ik overdreef omdat u het vergelijkt met de situatie in Nederland. Als u dat gaat doen, het Belgische systeem beschouwen aan de hand van hoe het in Nederland werkt, dan gaat u bedrogen uitkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik denk dat men in België hetzelfde systeem gebruikt, maar daar ben ik niet zeker van.
Alhoewel het wel logisch zou zijn gezien de vele flitspalen er hier staan. Als men dit niet doet zou men elke foto door een agent moeten laten nakijken, die zou dan de gegevens van de bestuurder in de databank dienen op te zoeken, hiervan een pv moeten opmaken en dan opsturen naar de beboete. Gezien het massaal aantal boetes per dag lijkt me dit haast onbegonnen werk en lijkt me het niet meer dan logisch dat men hetzelfde systeem zou gebruiken. Ik zou het is moeten opzoeken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 5 januari 2010 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ok, ik ben benieuwd naar je antwoord
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De discussie hier ging erover dat alle flikken corrupt zijn en daar kan ik het niet mee ééns zijn. De tijden dat men vroeger zatte jos bij een controle snel naar huis liet rijden omdat hij een paar km verder woont is ook zo goed als gedaan. Momenteel zijn er bij alcoholcontroles altijd zoveel flikken aanwezig dat zulke toestande quasi onmogelijk maken. Maar der zitten ook smeerlapkes tussen idd. Zeker in Brussel zal je dit vooral vinden waar men geld aanneemt om voor bepaalde zaken een oogske toe te doen enz. Denk op administratief vlak dat die corruptie nog meevalt, maar dat het dan vooral nog gebeurd bij twee collega flikken die altijd samen op patrouille gaan. Laatst gewijzigd door Mcnab : 5 januari 2010 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zou dat ook kunnen weten, met één telefoontje, maar ik doe dat niet. ik denk dat jij er geen idee over hebt hoe corrupt belgië wel maakt ... Laatst gewijzigd door Anna List : 5 januari 2010 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want blijkbaar is "allemaal" dan teveel voor u maar als ik u zo hoor bent u er zich toch wel terdege bewust van dat er wel iets meer aan de hand is dan een enkeling die corrupt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een percentage kan ik er echt niet op kleven.
Ik ben me er idd terdege van bewust dat er bij de flikken ook corruptie is, soms meer dan ik zou wensen. Een goed voorbeeld daarvan is Bart Debie en zijn gestapo. Gelukkig heeft men daar paal en perk aan gesteld. Maar ze allemaal over dezelfde kam scheren gaat me net iets te ver. Ik ken agenten die met de hand op hun hart hun job uitvoeren en zich echt willen inzetten voor de mensen en zo zijn er ook velen. Het zijn ook maar mensen die flikken en ook onder hun rangen worden alle lagen van de bevolking vertegenwoordigt dus komt daar ook in sommige gevallen corruptie en misbruik van macht aan te pas spijtig genoeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik had de discussie hier al opgegeven omdat het een welles nietes spelletje was geworden maar blijkbaar heeft ze toch een positieve wending genomen...
![]() Ik kan de verhalen van Anna List bevestigen, de alcoholcontroles worden op voorhand aan kennissen doorgegeven en een pv'tje verdwijnt wel eens... Politie in België en Nederland is niet vergelijkbaar, dat is een wereld van verschil, het gedrag van de politie-agenten alleen al, hier zijn dat meestal klootzakken die het veel te hoog in hun bol hebben terwijl ze in Nederland je steeds op een vriendelijke, correcte en vooral menselijke manier behandelen...ik zou zo wel een paar voorbeeld-verhaaltjes kunnen geven maar ga dat wijselijk maar niet doen ![]() Citaat:
Een percentage van het aantal corrupte agenten of een schatting heb ik ook al eens proberen op te zoeken maar dat is blijkbaar een goed bewaard staatsgeheim... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat is best mogelijk.
Maar het is niet omdat jij verhaaltjes uit persoonlijke ervaring kunt geven dat alle flikken corrupt zijn he. Komaan man waarmee zijn we bezig. Ah zo veralgemenen. Niemand ontkent dat er fraude en corruptie is, maar je moet nu ook niet gaan overdrijven he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ga dat zeker niet afstrijden, die pv waar ik van weet was in een dorp en eigenlijk zelfs al langer dan 5 jaar geleden...en het was maar een pv'tje natuurlijk, geen moord of diefstal of iets dergelijks...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Zie bijvoorbeeld post 167 Laatst gewijzigd door NoTuma : 5 januari 2010 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie het schrijft.
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben echter nog een aantal camera's die die manueel bewerkt moeten worden.
![]() |