Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2010, 21:22   #301
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Mensen aanraden en mensen iets verbieden is nog iets anders. Daarbij staat het vrij om als persoon A tegen persoon B de mening te geven over een vereniging. Ik heb nog nooit enige druk op welk vlak dan ook gekregen vanuit een organisatie. Personen kunnen hun mening geven, maar ik kan dat los zien van hun functie in een organisatie of zelfs een partij.
Wat voor tsjevenpraat is me dit zeg?
VP-leiding raadt mensen uitdrukkelijk af naar N-SA activiteiten te gaan. Zo eenvoudig zijn de zaken. Kom dus niet af met te stellen dat VP met iedereen op serene rustige wijze in debat wil treden want dat is gewoon niet waar.
VP is verdeeld en u weet dat ook, zowel ideologisch als in haar houding jegens N-SA. Veel militanten wensen samen te werken met N-SA terwijl de VP-leiding die nauwe banden heeft met het VB dit resoluut afwijst. Laten we een kat een kat noemen hé.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 21:24   #302
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu doe je alsof de ganse top van Voorpost daar aanwezig was en dat gesprekken waren waarvan de resultaten direct zouden goedgekeurd zijn door de VP-top. Dat was absoluut niet het geval.
Die mensen spraken in naam van VP. De woordvoerder had VB-programmaboekjes bij zich en wenste het VB te verdedigen in zijn hoedanigheid van VP-bestuurslid.
Oud 6 maart 2010, 21:36   #303
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Duidelijke zaak; zo stoned als een garnaal tegen een verkeerspaal gelopen.
Ah als het zo duidelijk was neem ik aan dat jij getuige hiervan was?

Geweld van het NSV bestaat niet. Dat kán gewoon niet bestaan..
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 10:15   #304
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Die mensen spraken in naam van VP. De woordvoerder had VB-programmaboekjes bij zich en wenste het VB te verdedigen in zijn hoedanigheid van VP-bestuurslid.
Wat zijn jullie aan het zagen zeg. Bespreek dat trouwens eens ergens anders. Voorpost is duidelijk de 'vijand' niet.
Oud 9 maart 2010, 12:03   #305
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
er zijn getuigen, een doktersattest en foto's.
Gelijk die camerabeelden vorig jaar? Raar dat er van die zaak niets komt...
Oud 9 maart 2010, 12:09   #306
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ik ben één van de getuigen, het dokterattest ligt bij de flikken en een foto vind je hier: http://www.dewereldmorgen.be/artikel...len-door-nsver
Citaat:
Ik herkende de NSV'er vrijwel onmiddellijk en ook hij herkende mij. Toen hij ons net één meter voorbij was gewandeld, kwam hij plots terug en sloeg me recht in het gezicht. Hij liep dan terug een paar meter verder. Toen Tom en ik riepen: "Hey, waarom doet gij dat?" kwam hij terug en sloeg me nog twee keer in het gezicht en stampte twee keer tegen m'n been. Hij gaf antwoord op mijn vraag: "Omda ge ne linkse rakker zijt!". Terwijl hij mij sloeg en stampte, bleef hij me uitdagen om te vechten. "Komaan, maat! Doet dan toch iets terug! Zwakkeling!". Wij zijn hier niet op ingegaan en zijn verder gewandeld.
Erg geloofwaardig...
Oud 9 maart 2010, 14:58   #307
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Erg geloofwaardig...
Precies een verhaal van Kabouter Wesley. "Even later..."
Oud 9 maart 2010, 16:27   #308
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herkende de NSV'er vrijwel onmiddellijk en ook hij herkende mij. Toen hij ons net één meter voorbij was gewandeld, kwam hij plots terug en sloeg me recht in het gezicht. Hij liep dan terug een paar meter verder. Toen Tom en ik riepen: "Hey, waarom doet gij dat?" kwam hij terug en sloeg me nog twee keer in het gezicht en stampte twee keer tegen m'n been. Hij gaf antwoord op mijn vraag: "Omda ge ne linkse rakker zijt!". Terwijl hij mij sloeg en stampte, bleef hij me uitdagen om te vechten. "Komaan, maat! Doet dan toch iets terug! Zwakkeling!". Wij zijn hier niet op ingegaan en zijn verder gewandeld.
Dat zal dan nogal een pak slagen en stampen geweest zijn als ze dan daarna rustig verder wandelen...

Dit gelooft toch niemand meer...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 17:02   #309
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zal dan nogal een pak slagen en stampen geweest zijn als ze dan daarna rustig verder wandelen...

Dit gelooft toch niemand meer...
En nog steeds weet niemand, ook niet binnen het NSV-praesidium, wie het was. Wat een hoax!
Oud 9 maart 2010, 17:29   #310
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Wat zijn jullie aan het zagen zeg. Bespreek dat trouwens eens ergens anders.
Als iemand liegt, mag het gezegd worden. Metternich loog wannee hij zei dat VP met iedereen een sereen, rustig debat of discussie wil aangaan.

Citaat:
Voorpost is duidelijk de 'vijand' niet.
Neen, maar het VB net als alle andere politieke partijen wel. En wat spijtig dat sommigen beide (VB en VP) met elkaar verwarren wanneer ze in beide actief zijn/waren.

Die discussie hoeft inderdaad niet, ook al worden hier geen staatsgeheimen verteld, we weten wel wat kan gezegd worden en wat niet. Wij steken de hand uit naar die beweging (niet het VB uiteraard) maar stellen totnogtoe steeds vast dat elke welwillendheid genegeerd of afgebroken wordt.

Laatst gewijzigd door N-SA : 9 maart 2010 om 17:30.
Oud 9 maart 2010, 18:19   #311
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Wij steken de hand uit naar die beweging (niet het VB uiteraard)
Grapjas
Citaat:
maar stellen totnogtoe steeds vast dat elke welwillendheid genegeerd of afgebroken wordt.
Hoe zou dat nu toch komen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 18:40   #312
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas Hoe zou dat nu toch komen.
Wel ja, leg het eens uit.

(We noemen geen namen noch relevante info voor de politieke vijand)
Oud 10 maart 2010, 10:22   #313
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel ja, leg het eens uit.

(We noemen geen namen noch relevante info voor de politieke vijand)
Ik begrijp niet dat u hier meermaals zegt dat het Vlaams Belang de vijand is terwijl ik lees op jullie webstek: "Wij stellen ons zelf de aartsmoeilijke opdracht om naast de beweging N-SA nu ook een partijpolitieke vleugel op te starten. Zij zal de Nationaal-Democratische Oppositie verenigen met als doel verkiezingsdeelname voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Daarbij zullen we voorstellen doen aan de basis van het VB om solidaristen op lijsten te zetten daar waar het kan."

Als je ons dus als vijand ziet betwijfel ik of er veel mensen aan de 'basis' geneigd gaan zijn om voor jullie hand en spandiensten te verlenen. Geen probleem voor mij dat jullie op onze lijsten willen staan (het laatste woord daarover valt trouwens aan de Madou en niet bij de basis), maar verander dan even eerst het geweer van schouder zou ik zeggen.

Nog even iets dat me opviel. Bij de laatste tekst van Eddy Hermy preekte hij dat N-SA het origineel zou zijn en FDW de kopie. "Het N-SA is in dezen het super-origineel en Dewinter het namaak-surrogaat." Het betreft de eis om remigratie.

Wat gek, het Vlaams Belang (dus niet het Vlaams Blok, dat zelfs 25 jaar geleden al pleitte voor remigratie trouwens) gaf op initiatief van FDW nog geen jaar geleden ongeveer de brochure 'Illegaal in Antwerpen, ik keer tevreden terug' uit. Lijkt me evengoed een oproep tot remigratie en zelfs tot ontmoediging in het land van herkomst om naar hier te komen.

N-SA lijkt me trouwens nog erg jong om nu al te gaan zeggen dat ze het warm water hebben uitgevonden in dit debat. Maar men mag al eens lachen zeker?

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 10 maart 2010 om 10:22.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 13:58   #314
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog even iets dat me opviel. Bij de laatste tekst van Eddy Hermy preekte hij dat N-SA het origineel zou zijn en FDW de kopie. "Het N-SA is in dezen het super-origineel en Dewinter het namaak-surrogaat." Het betreft de eis om remigratie.

Wat gek, het Vlaams Belang (dus niet het Vlaams Blok, dat zelfs 25 jaar geleden al pleitte voor remigratie trouwens) gaf op initiatief van FDW nog geen jaar geleden ongeveer de brochure 'Illegaal in Antwerpen, ik keer tevreden terug' uit. Lijkt me evengoed een oproep tot remigratie en zelfs tot ontmoediging in het land van herkomst om naar hier te komen.
Eerlijk blijven hé Bert.
Dewinter sprak over remigratie van illegalen (waarvan remigratie enkel het toepassen van de wet is) terwijl remigratie bij N-SA toch wat uitgebreider is.
Oud 10 maart 2010, 14:33   #315
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Eerlijk blijven hé Bert.
Dewinter sprak over remigratie van illegalen (waarvan remigratie enkel het toepassen van de wet is) terwijl remigratie bij N-SA toch wat uitgebreider is.
Ik blijf eerlijk. Denk je dat FDW niet stiekem droomt van een algehele remigratie in de eerste plaats van de illegalen, maar evengoed van de criminele vreemdelingen, de economische vluchtelingen, ...? Er bestaat helaas zoiets als de racismewetgeving die erg vaag is en daarmee erg snel kan ingezet worden tegen bepaalde standpunten zoals remigratie.

Ik ben alvast 100% voor remigratie zoals je in de volgende tekst kan lezen:
http://bertdeckers.skynetblogs.be/po...-remigratie-ja

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 10 maart 2010 om 15:00.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 14:51   #316
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik ben alvast 100% van remigratie zoals je in de volgende tekst kan lezen:
http://bertdeckers.skynetblogs.be/po...-remigratie-ja
Een tekst die in Revolte is verschenen, net zoals remigratie al een hele tijd in teksten staat van Voorposters en NSV!'ers. Dus om de "tactiek" van N-SA te volgen: N-SA heeft remigratie overgenomen van voornoemde organisaties.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 15:00   #317
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een tekst die in Revolte is verschenen, net zoals remigratie al een hele tijd in teksten staat van Voorposters en NSV!'ers. Dus om de "tactiek" van N-SA te volgen: N-SA heeft remigratie overgenomen van voornoemde organisaties.
Ik wist trouwens ook niet dat de N-SA het 70-puntenprogramma heeft geschreven. Ik leer elke dag bij.
Oud 10 maart 2010, 22:10   #318
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet dat u hier meermaals zegt dat het Vlaams Belang de vijand is terwijl ik lees op jullie webstek: "Wij stellen ons zelf de aartsmoeilijke opdracht om naast de beweging N-SA nu ook een partijpolitieke vleugel op te starten. Zij zal de Nationaal-Democratische Oppositie verenigen met als doel verkiezingsdeelname voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Daarbij zullen we voorstellen doen aan de basis van het VB om solidaristen op lijsten te zetten daar waar het kan."

Als je ons dus als vijand ziet betwijfel ik of er veel mensen aan de 'basis' geneigd gaan zijn om voor jullie hand en spandiensten te verlenen.
Wie bedoel je met "ons"? Het VB -partijapparaat, dat is inderdaad een even grote politieke vijand als pakweg CD&V, SP.a, LDD,... Maar als je spreekt over gewone VB'ers, vele plaatselijke militanten en zefs een aantal lokale mandatarissen, dan is dat wat anders.
Citaat:
Geen probleem voor mij dat jullie op onze lijsten willen staan
Dat zal niet gebeuren. Als het er al van komt zullen het lokale lijsten zijn met een andere naam, geen pure VB-lijsten.

Citaat:
(het laatste woord daarover valt trouwens aan de Madou en niet bij de basis), maar verander dan even eerst het geweer van schouder zou ik zeggen.
En meestappen in het VB-verhaal? Hmmm... Nee! Toch maar niet.

Citaat:

N-SA lijkt me trouwens nog erg jong om nu al te gaan zeggen dat ze het warm water hebben uitgevonden in dit debat. Maar men mag al eens lachen zeker?
1. Zoals Honore Gepluimd als stelde, stellen dat er een remigratiepolitiek moet zijn voor illegalen is nogal lachwekkend, iets anders voorstellen is immers onwettig. Het gaat hem om de gastarbeiders en hun nakomelingen, die het VB, met FDW op kop, wil asimileren in plaats van te laten remigreren.

2. Wij zeggen niet dat we de eersten waren inzake remigratiepolitiek, maar wel dat wij die lijn blijven volgen terwijl het VB van koers veranderd is. Zoals je zei, het Blok pleitte 25 jaar geleden (en zelfs nog iets minder lang dan dat) voor remigratie als kernpunt tav vreemdelingen. Vandaag niet meer.

Laatst gewijzigd door N-SA : 10 maart 2010 om 22:11.
Oud 10 maart 2010, 22:14   #319
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist trouwens ook niet dat de N-SA het 70-puntenprogramma heeft geschreven. Ik leer elke dag bij.

Neen, maar ondertussen heeft het VB dat 70-puntenprogramma ook niet meer in haar partijprogramma. Een klein deeltje werd ervan uitgevoerd in de jaren '90 en het overgrote deel heeft het VB gewoon ingeslikt, akkoord, ten dele omwille van de gewijzigde strafwetgeving. Maar van die veranderingen in wtgeving heeft de top gebruik gemaakt om een inhoudelijke zwenking te maken, en dat is een heel ander verhaal.
Oud 10 maart 2010, 22:18   #320
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom organiseer je er dan geen activiteiten errond en tik je de Vlaams-nationale partijen niet op de vingers dat ze niet (meer) resoluut voor remigratie kiezen?
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat u en uw VP een aantal radicalere mensen in de achterban gewoon moet rustig houden. Koekjes geven en hoogstens wat geblaf dulden. Maar bijten...

Het kan trouwens best zijn dat VP reeds in de jaren '80 en '90 voor remigratie pleitte. En dan? Wat betreft NSV, dat is een heel ander verhaal en dat weet u ook. NSV! is inhoudelijk sterk verschillend en verenigt studenten rond de sleutelwoorden Vlaams-nationaal, rechts en studentikoos. Veel meer binding dan dat is er niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be