Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2010, 09:10   #301
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Alboreto, ik heb nog geen enkele doorslaggevende website gevonden !
Begin bij wikipedia en de links waarnaar die verwijst.
Daar staat zeer interessante info.
Ik kan je ook aanraden je lokale bibliotheek te raadplegen en enkele werken te gaan lenen.

Citaat:
Laat ons dit prentje eens van naderbij bekijken, graag meer insights hierover.
Ik ga je dezelfde raad geven als wat op de startpagina staat van de site waar je dit hebt gehaald:

Citaat:
we encourage you to research on your own because this entire site is utter nonsense
Oud 6 maart 2010, 09:12   #302
Alboreto

Standaard

Citaat:
Maar sorry ik betwijfel TEN ZEERSTE dat de mens afkomstig is van de vis.
Dat is iets wat creationisten beweren.
Mooi van je dat je dat niet gelooft
Oud 6 maart 2010, 09:44   #303
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo zie ik dat!
Wat als honderden miljoenen jaren geleden iets insloeg op de aarde wat cellen met zich meenam. Daaruit de reptielachtigen evolueerden...
En wat als miljoenen jaren later iets anders insloeg met nieuwe cellen, en daaruit de zoogdieren evolueerden, enzovoort.
Helaas voor jou zijn er zeer veel aanwijzingen, tot zelfs bewijzen dat het zo nooit gebeurd is. Het bestaan van overgangsfossielen, zoals de Tiktaalik, de aanwezigheid van Hox-genen in zoogdieren, vissen, insecten, reptielen etc. Verder gewoon het feit dat alle levende wezens op aarde dezelfde genetische code delen pleiten zeer sterk voor jouw hypothese ("hypothese" is nog de vriendelijkste verwoording).
Verder creëert het veel meer vragen dan het er beantwoordt, je kan er vast wel zelf een paar bedenken.

Citaat:
Ik heb het hier al paar keren gezegd, hoe men al stenen vol met levende organismen liet exploderen, en deze cellen verder leefde.
Ook werden deze stenen blootgesteld aan een vacuüm en hoge temperaturen, ze gingen maar lekker door die cellen.
Dat toont dus al aan dat men een reis in het vacuüm (ruimte) overleeft (in een vacuüm blijven veelal dingen oneindig lang goed, dus een reis kan oneindig lang duren), de reis doorheen een atmosfeer overleven ze en een inslag op de aarde overleven ze.
Hu? kan je even linken?

De aarde is dan net zo'n geweldige plaats waarin dit al kan evolueren.
(ik noemde het nog de bestuiving van het universum )
De Pansspermia-hypothese... Bekend, en al lang verworpen.
Citaat:
Maar sorry ik betwijfel TEN ZEERSTE dat de mens afkomstig is van de vis.
Daar heb je groot gelijk in. Maar we delen wel een zeer verre voorouder met de vissen. Daar zijn ondertussen meer dan voldoende bewijzen voor.

Neil Shubbin schreef daar een heel boek over:
http://books.google.be/books?id=WBxM...nner+fish&cd=4
(Is overigens in het Nederlands vertaald).
Citaat:
Ik vind het persoonlijk ook verstandiger zulke zaken in het midden te houden en niet direct één kant als waarheid te omhelzen.
Ondertussen zijn er zoveel bewijzen boven gekomen, dat een absoluut midden houden geen verstandige houding meer is. Je kan even dan goed beginnen twijfelen aan de schuld van Marc Dutroux.

Laatst gewijzigd door driewerf : 6 maart 2010 om 09:45.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 12:20   #304
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

ja lap, ik word hier weer goed geviseerd
Kan't weer gon uitleggen zeneuj hahaha
Eerst naar K&K om te ontwaken
Oud 6 maart 2010, 12:31   #305
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Waarom moet er absoluut iets inslaan?
Leven kan ook ontstaan van materie omdat het uit materie bestaat. Leven is alleen maar een andere vorm. Waarom willen mensen zoals jij het altijd zo moeilijk maken door er buitenaardse of bovenaardse schepselen bij te slepen?
Van waar kwamen die cellen dan volgens jou? Spontaan ontstaan ?
Spontaan op de aarde gekomen?

Het is trouwens geen onbekende theorie.

Citaat:
Natuurlijk stammen we niet af van de vis. Dewelke tenandere? De steur, de haring, de zalm ..? Maar waarschijnlijk hebben we wel dezelfde oorsprong.
De zeezoogdieren zoals de walvis, de orka, de dolfijn staan genetisch heel dicht bij ons.
de laatste die u vernoemd zijn geen visssen.
Oud 6 maart 2010, 12:32   #306
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik ga je dezelfde raad geven als wat op de startpagina staat van de site waar je dit hebt gehaald:
Toch, klopt die tijdlijn of niet? Of staat er een fout op?
Zoja, waar.
Oud 6 maart 2010, 12:37   #307
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Helaas voor jou zijn er zeer veel aanwijzingen, tot zelfs bewijzen dat het zo nooit gebeurd is. Het bestaan van overgangsfossielen, zoals de Tiktaalik, de aanwezigheid van Hox-genen in zoogdieren, vissen, insecten, reptielen etc. Verder gewoon het feit dat alle levende wezens op aarde dezelfde genetische code delen pleiten zeer sterk voor jouw hypothese ("hypothese" is nog de vriendelijkste verwoording).
Verder creëert het veel meer vragen dan het er beantwoordt, je kan er vast wel zelf een paar bedenken.
Maar beste, wij vinden structureel overal gelijkenissen in.
Het is niet omdat er een "simulairity" in te vinden is dat we plots daarvan afkomstig zijn.

Citaat:
Hu? kan je even linken?
Ik zei het hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=19

Citaat:
De Pansspermia-hypothese... Bekend, en al lang verworpen.
Waarom verworpen?

Citaat:
Daar heb je groot gelijk in. Maar we delen wel een zeer verre voorouder met de vissen. Daar zijn ondertussen meer dan voldoende bewijzen voor.
Zoveel bewijzen dat ik steeds moet schooien achter één!
Waar zijn die bewijzen? En stuur me nu niet naar de bibliotheek zoals Alberto zou doen he
Ik zeg niet dat het niet klopt wat je zegt, ik betwijfel het enkel ten zeerste.

Citaat:
Ondertussen zijn er zoveel bewijzen boven gekomen, dat een absoluut midden houden geen verstandige houding meer is. Je kan even dan goed beginnen twijfelen aan de schuld van Marc Dutroux.
Als je de procedure van Marc Dutroux deftig zou onderzoeken, kom je tot de conclussie dat de beerput zo hard stinkt, niemand in het gerechtsysteem aan durfde hem te openen.
Los van dat, Dutroux staat hier los van. Ook dat moeten we in twijfel trekken, Dutroux wordt TE HARD bepamperd om er geen vragen bij te stellen, niet waar?

Er is geen bal van die bewijzen geldig, want er is een missing link.
Oud 6 maart 2010, 12:47   #308
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:

waarom niet? net zoals sterren zijn levende cellen eigenlijk een mix van chemische reacties die onderandere electriciteit en warmte opwekken.
maarja de gelovigen denken ook nog steeds dat de zon een lamp is die god elke dag aan en uit doet
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 12:50   #309
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
waarom niet? net zoals sterren zijn levende cellen eigenlijk een mix van chemische reacties die onderandere electriciteit en warmte opwekken.
maarja de gelovigen denken ook nog steeds dat de zon een lamp is die god elke dag aan en uit doet
En het water op de aarde is ook niet gekomen van buiten de aardse atmosfeer zeker?
Kijk, vanavond heb ik meer tijd en onderbouw ik het met meer links, goed?

Maar de spot gaan drijven met mij zal U op een kale reis sturen.
Oordelen is niet nodig, noch vingers wijzen.

We zijn hier om te communiceren, ja?

Edit: bekijk intussen dit eens: http://www.space.com/scienceastronom...ar_011219.html

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 maart 2010 om 12:52.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 12:54   #310
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.youtube.com/watch?v=U6QYDdgP9eg
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 13:14   #311
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de spot gaan drijven met mij zal U op een kale reis sturen.
Oordelen is niet nodig, noch vingers wijzen.
dat was eigenlijk niet op jou bedoelt
trouwens waterstof is 1 van de meest voorkomende elementen in het universum en ook onze planeet is voor een groot deel ontstaan uit waterstof en de temperatuur op aarde is ook net goed om het vloeibaar te maken.
Oud 6 maart 2010, 13:56   #312
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

En waar zijn die levende cellen die met meteoren meegekomen zijn dan ontstaan?
Citaat:
Strict gezien niet, nee, het zijn zoogdieren, hebben longen, sommigen hebben haar enz. Maar ze leven ook in het water.
Oud 6 maart 2010, 13:57   #313
Alboreto

Standaard

Citaat:
Toch, klopt die tijdlijn of niet? Of staat er een fout op?
Zoja, waar.
Vertrekkende van een satirische prent (waar fred flintstone op staat) lijkt me geen goede basis om een wetenschappelijke discussie te beginnen.

Probeer een serieuze website te vinden om informatie te vergaren, of ga naar de bib.
Oud 6 maart 2010, 23:38   #314
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat voor vreemde redenering heb jij toch? wiskunde zal ook nooit je beste vak geweest zijn neem ik aan
Wat is er vreemd aan een redenering die precies het voortplantingsprocess van een vlinder beschrijft?

En wat heeft wiskunde er mee te maken. Toevallig een van mijn specialiteiten
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 23:41   #315
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat zijn we weer lekker selectief. Van dezelfde pagina die jij aanhaalt:

Atheist mijn gat.

Iemand die beweert dat Christus een strijd voerde tegen de Joden is toch duidelijk een atheïst. Want van het geloof heeft hij duidelijk niets begrepen.
Oud 6 maart 2010, 23:47   #316
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nonsens uiteraard. Een mutatie die de overlevingskansen verlaagt, zal ze niet verklaren. Fossiele konijnen in het Cambrium zou ze niet kunnen verklaren. Vandaar dat creationisten jarenlang met de Paluxy-trails hebben gezeuld, en beweerd dat het afdrukken van mensen en dinosaurussen tesamen vertoont.
De meeste "evolutie" is oorspronkelijk ontstaan door zware genetische defecten die de overlevingskansen verkleinden. Die konden alleen voortleven door het ontbreken van natuurlijke selectie. Net het tegengestelde van wat Darwin beweerde dus. Natuurlijke selectie is een REM op evolutie. Evolutie treedt dan op wanneer ze ontbreekt. Denk aan wat er gebeurde na het uitsterven van de dinos, na het elimineren van een groot deel van de vissen, etc.

En als ze morgen fossiele konijnen vinden in het Cambrium, wel, dan zullen ze daar wel een verklaring voor verzinnen. Voor al de rest verzinnen ze toch ook ad hoc verklaringen. Die totaal onverifiëerbaar zijn!
Oud 6 maart 2010, 23:51   #317
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
't ja, denk eens even in: een vogel boort met een reuzenboor een gat in een pompoen en legt daar zijn eieren in. Na enige tijd kruipen er slangetjes uit die eieren en eten de pompoen op. Als de pompoen op is beginnen de slangetjes een nylon-net rond zich te spinnen en slapen een tijdje tot ze terug honger hebben. Dan komt er uit het nylon-net plots een volwaardige vogel gekropen.
Absurd toch?

Nu vogel vervangen door vlinder ....
Absurd toch? Dat falsifieert toch de evolutie-hypothese?
Afgezien van het nylon-net vind ik dat niet absurd. Wat voor een rups en vlinder mogelijk is zou in principe ook bij andere soorten kunnen voorkomen. Ik vind juist dat het rups-vlinder leven aantoont hoe divers levensvormen zich kunnen ontwikkelen en gedragen. Het gaat onze fantasie te boven. Zou een God miljoenen verschillende levensvormen scheppen voordat Hij eindelijk de kroon op de schepping maakt, de mens? Er bestaan ruim een miljoen insecten, honderdduizenden soorten vissen en gewervelde dieren. Waarom? De evolutie verklaart dat er geen limiet is voor het aantal mogelijke soorten.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 23:57   #318
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat was eigenlijk niet op jou bedoelt
trouwens waterstof is 1 van de meest voorkomende elementen in het universum en ook onze planeet is voor een groot deel ontstaan uit waterstof en de temperatuur op aarde is ook net goed om het vloeibaar te maken.
Onze planeet is ontstaan uit stof, met als grootste fractie ijzer, "toevallig" het nucleair meest stabiele element dat overblijft na kernfusie in de kern van een ster.
"..bestaat de Aarde uit 32,1% ijzer, 30,1% zuurstof, 15,1% silicium, 13,9% magnesium, 2,9% zwavel, 1,8% nikkel, 1,5% calcium, 1,4% aluminium en 1,2% andere elementen."

De temperatuur van de aarde is inderdaad "net goed" om waterstof vloeibaar te maken: 14°K om precies te zijn. Ik ga daar toch geen bad in nemen hoor.
Oud 7 maart 2010, 00:01   #319
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wat is er vreemd aan een redenering die precies het voortplantingsprocess van een vlinder beschrijft?

En wat heeft wiskunde er mee te maken. Toevallig een van mijn specialiteiten
aangezien jij het voortplantingsproces van een vlinder absurd vind zul je het voorbeeld ook absurd vinden dat er in de wiskunde mogelijkheid is waarbij de som van 2 eenheden kleiner is dan de eenheden zelf?
Oud 7 maart 2010, 00:04   #320
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Afgezien van het nylon-net vind ik dat niet absurd. Wat voor een rups en vlinder mogelijk is zou in principe ook bij andere soorten kunnen voorkomen. Ik vind juist dat het rups-vlinder leven aantoont hoe divers levensvormen zich kunnen ontwikkelen en gedragen. Het gaat onze fantasie te boven. Zou een God miljoenen verschillende levensvormen scheppen voordat Hij eindelijk de kroon op de schepping maakt, de mens? Er bestaan ruim een miljoen insecten, honderdduizenden soorten vissen en gewervelde dieren. Waarom? De evolutie verklaart dat er geen limiet is voor het aantal mogelijke soorten.
Nylon is nochtans gemakkelijker te synthetiseren dan de zijde van de rups.

De vraag die hier relevant is: waarom zou de evolutie in godsnaam een zo complex mechanisme van voortplanting veroorzaken als het zoveel eenvoudiger kan? En hoe kan je zoiets verklaren door een evolutie-hypothese die kleine stapjes van verandering vooropzet? Een beetje metamorphose is nogal moeilijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be