![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volgende heeft er zeer veel invloed op: - Sociale zekerheid (noem het hier gerust hangmat). - Beschikbaar werk - Werkwilligheid - Opleidingsniveau
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral niet aangepast of veel minder performant productieapparaat. Moest bvb. Polen morgen verplicht worden hun arbeiders Belgische lonen te geven dan zouden ze niets meer kunnen uitvoeren, wordt de binnenlandse vraag nul en stuikt hun economie totaal in elkaar.
Laatst gewijzigd door Pericles : 11 april 2010 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij zouden duurder worden door het niet up to date equipment, ze zouden langs de andere kant beterkoop zijn door de SZ op het loon die daar beduidend lager ligt.
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verschillen in kwaliteit van het procuductieapparaat zijn dermate groot dat het ene het ander niet kan compenceren; neem dat van mij aan Guido.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we dan aannemen dat de structurele en permanente uitstoot van jobs jaarlijks 5 procent bedraagt, bijvoorbeeld (wellicht geen onrealistisch cijfer), dan betekent dit dat in principe elk jaar de werkloosheid met 5 procent stijgt. Dit kan enkel opgevangen worden door de totale economie zelf met minstens 5 procent te doen groeien zodat er voldoende nieuwe jobs bijkomen om dat verlies te compenseren. Wel dat laatste is onmogelijk simpelweg omdat een eeuwige groei van 5 % materieel, biofysisch en thermodynamisch onmogelijk is. Tenzij u de fundamentele natuurwetten mbt behoud van energie en massa weet te omzeilen? Of misschien een wormgat naar een ander, exploiteerbaar universum hebt ontdekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is met andere woorden GEEN OPLOSSING VOOR DIT PROBLEEM. Enfin, dat is er wel natuurlijk, maar het is geen politiek correcte oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf een groei van 2 procent , wat realisch is, neemt de werkloosheid niet toe. Als we nu in toenemende mate moeten blijven zorgen voor het onderhoud van havelozen uit ontwikkelingslanden, verandert de situatie natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In deze weet ik niet zeker of guido 007 reeds een ander voorstel deed. Vandaar mijn "Sorry, maar een ander voorstel moet ik gemist hebben." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien ligt hier het probleem dat ik beweer dat je geen antwoord gaf en jij beweert van wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je wel gelézen wat ik schreef? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rare logica. We zouden op zijn minst de jobs die er wel zijn en die nu ingevuld worden door auslanders, te laten doen door onze werklozen. De rest zien we dan wel. Wat willen jullie nu doen? Het werk herverdelen om nog meer auslanders naar hier te halen om het werk te doen.
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar begint het probleem.
We hebben werklozen die we maandelijks een bijdrage moeten betalen maar die zich te goed voelen om te werken.
![]() |
#318 |
Banneling
|
![]() het is het 1 of het ander
open grenzen of een welvaartstaat. mij eender |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vooral begrepen dat je niet tot een oplossing wil komen. Werk laten doen door onze eigen werklozen is natuurlijk niet de oplossing, het is wel een zeer belangrijk begin om het probleem te willen oplossen. Nu al hebben we gepensioneerden die nooit één dag gewerkt hebben. Met alle respect, maar dit kan geen enkele samenleving zich permiteren.
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat laatste zegt genoeg over onze samenleving, "mij eender". Welnu hier begint het probleem, wij trekken ons nergens iets van aan, de staat betaald wel. We moeten stilaan beseffen dat wij de staat zijn, dat wij die rekening moeten betalen.
![]() |