Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2010, 01:27   #301
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Is het kabaal dat leerlingen maken in het hoger onderwijs niet veel minder? Als het al eens gebeurde dan zei de prof gewoon:"gasten, voor mijn part gaat ge een pint drinken op de Oude Markt en babbelt daar zoveel ge wilt maar als ge hier zit dan moet ge stil zijn". Een leraar in het secundair kan zoiets uiteraard niet zeggen. Hogere studies is meestal een zelfgekozen keuze van de leerlingen (integendeel tot het secundair). Ik heb zelf veel lessen gebrost op het unief. Niet omdat ze niet interessant waren maar gewoon omdat ik liever mijn eigen leertempo bepaal en vaak staat het toch allemaal mooi in de cursus. Daar kwam nog bij dat ik niet op kot zat waardoor ik voor 2 uur les al gauw 3 uur op de trein zat. Een prof onderscheidt zich omwille van zijn vakkennis terwijl een leerkracht zich onderscheidt omwille van zijn didactische kwaliteiten.

Nu, tuurlijk moeten leerkrachten in het secundair enige autoriteit krijgen. Maar deze moet dan ook verantwoord worden. Als een leerling straf krijgt, oké, maar vertel hem er liefst ook bij waarom hij die straf krijgt en hoor naar zijn mening hierover. Misschien maakt hij kabaal omdat hij de les niet begrijpt en uitleg zit te vragen aan zijn buurman? Een straf kan evengoed worden gegeven met respect voor de leerling en zijn opinie. Niet zoiets van "50 bladzijden straf en als ge uw toot opentrekt komen er nog eens 50 bij!". Straffen zijn instrumenteel en hebben enkel nut als de leerlingen er iets uit leren.
Ik zit nu in mijn eerste jaar unief en quasi elke professor heeft minstens 1x per week moeten dreigen met mensen buiten te sturen omwille van hun luidruchtigheid. Ook de professoren begrepen niet waarom mensen naar de les kwamen, een ganse les niet opletten maar wel luidruchtig zijn en niet ingaan op meerdere malen de vraag niet naar de les te komen.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 02:34   #302
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Blijf jij maar lekker rebelleren, we zien wel wie het verst komt
Aha, ge denkt dat het ne race is? Is het dat wat ze u wijsmaakten, jongen?

Print dit goed in uw hoofd, gehuigert; zolang ge uw ganse bestaan laat afhangen van X of Y dat ge denkt dat ge moet hebben, zolang zult ge een tunnelvisie ontwikkelen die u van A naar B stuurt, van het kastje naar de muur, en telkens ge ergens aankomt, zal er iets anders zijn dat lonkt, een andere tunnel. Malevolente mensen die dat door hebben kunnen u op die manier van punt naar punt naar punt laten reizen zonder dat ge ooit gaat stilstaan bij uzelf. Dit is de origine van alle macht, van alle dictatuur, van alle onwetendheid, pijn en uitbuiting. Er zal steeds iets nieuw, iets beter, iets anders, iets leuker zijn dat voor uw ogen gezwaaid wordt. Het is van primordiaal belang om daar Nee tegen te zeggen, om te stoppen, om stil te staan bij uzelf.

Er is geen weg. Er zijn geen doelen. Er is alleen ons eigen Zelf. Dit is wat alle wetenschap ons vertelt.

*Quantum Physics* Welcome To The Matrix
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 06:03   #303
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ik zit nu in mijn eerste jaar unief en quasi elke professor heeft minstens 1x per week moeten dreigen met mensen buiten te sturen omwille van hun luidruchtigheid. Ook de professoren begrepen niet waarom mensen naar de les kwamen, een ganse les niet opletten maar wel luidruchtig zijn en niet ingaan op meerdere malen de vraag niet naar de les te komen.
Dat zijn mensen die niet naar 't unief komen om te leren. Nee, 't enigste dat zij willen is een vod papier met hun naam op. Volk dat er niet thuishoort.
Oud 24 juni 2010, 12:48   #304
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang de meerderheid brave Hendriken zijn mond niet opentrekt en de idioten niet uit de aula verwijdert zal dat blijven duren.
Vlamingen durven enkel assertief reageren in een stemhokje blijkbaar.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 14:10   #305
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, gaat dat gezeik op de unief ook al beginnen...

nu is de wereld echt wel om zeep...

Bij ons is dat eens een keer gebeurd, ... "Dames en heren , ik zeg het zelf geen een keer... (met strenge vastberaden stem... ) " en alles was stil...

buiten die twee trutten die op de achterste rij altijd hun leven zaten te vertellen... ik vraag mij tot vandaag nog af wat die mekaar te vertellen hadden... ongelofelijk...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 24 juni 2010 om 14:12.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 14:17   #306
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Bij ons is dat eens een keer gebeurd, ... "Dames en heren , ik zeg het zelf geen een keer... (met strenge vastberaden stem... ) " en alles was stil...

buiten die twee trutten die op de achterste rij altijd hun leven zaten te vertellen... ik vraag mij tot vandaag nog af wat die mekaar te vertellen hadden... ongelofelijk...
In mijn jaar zaten er vier die ook niet goed begrepen hadden dat de speeltijd voorbij was. Op een dag was de prof het zat en zette hen buiten met het verzoek even langs te komen op zijn bureau. Daar vertelde hij hen rustig dat als zij hun muil nog een keer opentrokken tijdens zijn les, hij ervoor zou zorgen dat zij op elk examen van hem zouden buizen (het betrof een vrij bekende literatuurprof die zeer aangenaam lesgaf, dus het argument "ze moeten maar beter lesgeven" gaat hier niet op). Ze hadden het begrepen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 14:17   #307
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Wie gaat een leerling die onterecht gestraft is gaan verdedigen? Waarom denkt ge dat ge examenresultaten kunt aanvechten als het oordeel van de leerkracht toch heilig is? Indien er twist is, moet een onafhankelijke derde partij zich uitspreken over de zaak. Iedereen heeft recht op verdediging, ook leerlingen. Autoriteit moet ge enkel aanvaarden indien deze legitiem is, dus een straf krijgen omwille van het feit dat de leerkracht een hekel heeft aan u, moet ge nooit aanvaarden. Tenzij ge regimeslaven wilt kweken.

Ik ken genoeg leerkrachten die als het ware op de loer lagen om één bepaalde leerling te straffen. Iedereen mocht luidop babbelen maar o wee als die welbepaalde persoon één woord durfde zeggen. Leerkrachten hebben nu eenmaal hun favorieten en hun minder-favorieten. De meesten zijn bekwaam genoeg om dit niet te laten meespelen in hun beoordelingsvermogen. Maar helaas zijn er genoeg waarbij dit wel een invloed heeft. En zolang men niet kan garanderen dat elke straf terecht is, moeten er mogelijkheden zijn om u tegen die straf te verzetten. Net zoals ge ook het oordeel van een rechter kunt betwisten. Het zijn mensen die straffen uitspreken en aangezien geen enkele mens perfect is, is het logisch dat iedere mens zijn oordeel voor discussie vatbaar moet kunnen zijn.

In het latere leven komt ge dat soort bazen ook tegen zulle, ... ge kunt er u dus maar beter tegen wapenen of het fenomeen leren kennen en begrijpen...
Oud 24 juni 2010, 14:20   #308
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat worden later van irritante k**wijve die zo ook ZWEMMEN

Als professor heb je wel een paar opties hoor :

http://www.youtube.com/watch?v=spKuQAdf5r8

http://www.youtube.com/watch?v=rK8B_7n1IdM
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 14:24   #309
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het latere leven komt ge dat soort bazen ook tegen zulle, ... ge kunt er u dus maar beter tegen wapenen of het fenomeen leren kennen en begrijpen...
Anderzijds is het goed dat er ouders zijn die hun kinderen zwak maken en ervoor zorgen dat zij bij elk vermeende onrechtvaardigheid wenend naar huis lopen. Een bijzonder sterk competitievoordeel voor diegenen die wel begrijpen dat het leven soms allesbehalve rechtvaardig is. De huilies kunnen dan - weliswaar werkloos - lachen met de "slaven".
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 14:28   #310
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Anderzijds is het goed dat er ouders zijn die hun kinderen zwak maken en ervoor zorgen dat zij bij elk vermeende onrechtvaardigheid wenend naar huis lopen. Een bijzonder sterk competitievoordeel voor diegenen die wel begrijpen dat het leven soms allesbehalve rechtvaardig is. De huilies kunnen dan - weliswaar werkloos - lachen met de "slaven".
Of zij gaan "alternatieve beroepen" uitoefenen.
Kaars-in-je-aars kuren, genezen via de telefoon en dergelijke.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 16:06   #311
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Dat worden later van irritante k**wijve die zo ook ZWEMMEN

Als professor heb je wel een paar opties hoor :

http://www.youtube.com/watch?v=spKuQAdf5r8

http://www.youtube.com/watch?v=rK8B_7n1IdM
Dat kon ik toen ook al voorspellen, ... zo de twee populaire chicks, ... weet ge wel, ... En dan die sukkels die daar dan nog achter liepen ook ...
Oud 24 juni 2010, 16:07   #312
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die trut kon met haar gejank wel gedaan krijgen dat toen ze blackoute, haar examen "oraal" mocht gaan doen...
Oud 24 juni 2010, 18:34   #313
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja; daarom is het van belang om kinderen te leren assertief te zijn; om weerbaar te zijn; om op te komen voor wat zij denken dat correct is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 22:43   #314
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zolang de meerderheid brave Hendriken zijn mond niet opentrekt en de idioten niet uit de aula verwijdert zal dat blijven duren.
Vlamingen durven enkel assertief reageren in een stemhokje blijkbaar.
En dan is dat nog whisful thinking voor sommige gevallen hoor...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 11:31   #315
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Het verschil is wel dat die leerkracht wordt betaald met belastinggeld van de gemeenschap, en zijn job moet doen met mensen die nog steeds onderworpen zijn aan een leerplicht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 11:38   #316
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:

Mijn God! De indoctrinatie is nog dieper dan ik hem inschatte.
Ik schrik hier oprecht van.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 19:35   #317
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als er grenzen zijn; dan hoop ik dat die grenzen er voor een goede reden zijn.
Je aan die grenzen houden heeft dan niets te maken met discipline.

Ik zie nog geen reden waarom je kinderen discipline zou leren.
Omdat je anders een joelende apenkooi krijgt ipv een klas, school, huiskamer?
Omdat er in een joelende apenkooi niets te leren valt, tenzij voor een aap misschien. Voor de toekomstige burgers ligt het wat moeilijker.
En wat als die ongedisciplineerde jeugd enkel andere ongedisciplineerde mensen ontmoet? Slaan ze dan elkaar de kop in of zo als bezigheidstherapie?
Hoe zou een totaal ongedisciplineerde maatschappij er uit zien? Fantastisch grappig, kan niet anders...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 07:40   #318
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Omdat je anders een joelende apenkooi krijgt ipv een klas, school, huiskamer?
Omdat er in een joelende apenkooi niets te leren valt, tenzij voor een aap misschien. Voor de toekomstige burgers ligt het wat moeilijker.
En wat als die ongedisciplineerde jeugd enkel andere ongedisciplineerde mensen ontmoet? Slaan ze dan elkaar de kop in of zo als bezigheidstherapie?
Hoe zou een totaal ongedisciplineerde maatschappij er uit zien? Fantastisch grappig, kan niet anders...
Zou dat misschien enigsinds kunnen liggen aan de manier waarop mensen hier worden opgevoed? Zo heel misschien zo?
Oud 3 juli 2010, 10:37   #319
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Zou dat misschien enigsinds kunnen liggen aan de manier waarop mensen hier worden opgevoed? Zo heel misschien zo?
Het probleem is wellicht te zoeken in het feit dat er zovelen gewoon niet meer "opgevoed" worden. Te lastig, neemt teveel tijd in beslag. De maatschappij moet er maar zijn plan mee trekken... maar van zodra die dat doet en ergens in tussenkomt bestempelt men ze dan weer als dictators die denken dat ze met slaven te doen hebben...
In het onderwijs dus, meer en meer ouders (sommigen amper die naam waardig) die zich geen bal van hun kroost aantrekken en nog minder van wat hij/zij doet of niet doet op school, maar als 30 juni in zicht komt staan ze klaar met een advocaat om via chantage toch maar een aldus waardeloos gemaakt diploma of zo te bemachtigen...
Sommigen beweren dat het eerst slecht, héél slecht zal moeten gaan in de maatschappij voor het nodige kan gedaan worden om het weer beter te doen gaan. Zal nog kloppen ook. En wie juist leeft in die "slechte" periode heeft pech. Ofte de "zeven vette en de zeven magere jaren", gewoon een slingerbeweging.
Het is leuker en leuker aan het worden, maar enkel voor diegenen die het vanop een afstandje kunnen gadeslagen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 16:50   #320
NoMore
Banneling

Standaard

en nu?

Citaat:
CCTV turning schools into 'prisons'

Citaat:
Researchers found the widespread use of CCTV, ID cards, electronic registration systems, fob-controlled gates and fingerprint technology as schools attempt to crackdown on troublemakers.

Staff at one comprehensive patrolled corridors and playgrounds with radios to make sure children behaved at lunchtimes, while teachers at a private school used technology to spy on children’s computer and internet use.
http://www.telegraph.co.uk/education...o-prisons.html
NoMore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be