Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 september 2010, 13:49   #301
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kort samengevat : hopeloze gevallen.
Ik durf wedden dat zoiets ook over de 17-jarige Pericles werd gezegd

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 13:51   #302
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Bouwstijl is er dan ook maar eentje van de vele. Uiterlijk, levensstijl, eetgewoonten, , gebruiken, en als klap op de vuurpijl, taal. De taal mag dan in redelijke maten vergelijkbaar zijn, het gebruik er van is ontegensprekelijk totaal verschillend.
de taal is regionaal gekleurd, net als hier.

zet een west-vlaming en een limburger naast mekaar.
of een hollander en een drent.
dat is ook heel anders.

het Nederlands dat wij op school leren, is afkomst uit het Vlaams, het Brabants en het Hollands.
Shadowke is offline  
Oud 17 september 2010, 13:54   #303
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiterlijk zie je misschien niet veel verschil. Het is waar, we zijn beide blank, maar daar is het zowat mee gezegd. Walen zijn ook blanken hoor, als ge het nog niet moest weten.
Walen zijn eigenlijk ook Nederlanders

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 13:57   #304
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik kom hier nogmaals op terug, want ik vind nergens die info waar ik het over had. Ik moet dus feitelijk bekennen dat ik hier fout zit met DSM. Raar dat dit zo in mijn hersens plakt, want ik ben er meermaals geweest. Ik vond trouwens de naam "chemelot" prachtig gevonden
Wel ja, als je daar 's avonds over de A2 rijd in eender welke richting en je passeert DSM dan geeft dat altijd een feeëriek uitzicht. Al die lichten en schoorstenen. Fascinerend.

Dat industriele uitzicht vind je trouwens ook op de weg naar Europoort, en net voorbij Wenen. Zeer aanbevelenswaardig voor de echte industrie-spotter.
Hollander is offline  
Oud 17 september 2010, 14:07   #305
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals we in 180 jaar meer verschil hebben opgebouwd, zou het kunnen dat bij een verlossing van België en een nadere samenwerking onder nog steeds aparte staatsstructuren, onze culturen, economieën en gewoontes meer gaan versmelten, en er een wens tot eenmaking gaat ontstaan. Vandaag echter bestaat daar een grote weerstand tegen, en we vragen niet meer dan respect voor die mening. Geduld en democratie zijn mooie zaken.
Dan zullen ze wat mij betreft toch eerst moeten beginnen met dat idiote koningshuis over boord te mieteren.
Garry is offline  
Oud 17 september 2010, 14:10   #306
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de taal is regionaal gekleurd, net als hier.

zet een west-vlaming en een limburger naast mekaar.
of een hollander en een drent.
dat is ook heel anders.

het Nederlands dat wij op school leren, is afkomst uit het Vlaams, het Brabants en het Hollands.
Voila, ge zegt het zelf. De taal verschilt. Limburg is eigenlijk ook niet van oorsprong Vlaanderen hé. Misschien willen die wel mee met Wallonië samen met Luxemburg.
Garry is offline  
Oud 17 september 2010, 14:11   #307
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zullen ze wat mij betreft toch eerst moeten beginnen met dat idiote koningshuis over boord te mieteren.
Tja, voor mij ook, maar je kan niet voorspellen hoe binnen afzienbare tijd de Vlaamse massa daar gaat over denken. Volgens mij zal het zeker niet naar koningsgezind evolueren, maar zeg nooit nooit
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 september 2010, 14:30   #308
Shadowke

Standaard

Citaat:
Tja, voor mij ook, maar je kan niet voorspellen hoe binnen afzienbare tijd de Vlaamse massa daar gaat over denken. Volgens mij zal het zeker niet naar koningsgezind evolueren, maar zeg nooit nooit
daarom is het best die vlaams-nederlandse integratie stap voor stap te doen
- samenwerking sterk verbeteren
- vlaams-nederlandse confederatie
- oprichten nieuwe staat 'De Nederlanden' op de fundamenten van Nederland en Vlaanderen
Shadowke is offline  
Oud 17 september 2010, 14:33   #309
Hollander

Standaard

Citaat:
- oprichten nieuwe staat 'De Nederlanden' op de fundamenten van Nederland en Vlaanderen
Hollander is offline  
Oud 17 september 2010, 14:41   #310
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
ni goe?
Shadowke is offline  
Oud 17 september 2010, 14:51   #311
Hollander

Standaard

Citaat:
ni goe?
feniks alteid goe
Hollander is offline  
Oud 17 september 2010, 15:26   #312
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Maar niet getreurd: 'wij' knopen onstuitbaar terug aan bij waar 'wij' thuishoren, en zullen daarvoor niet eens hoeven te verhuizen.
Inderdaad djimi. Moest ge u niet goed voelen in België, en ik denk in uw geval Brussel, ge zoudt verhuisd zijn. Miljoenen asiel zoekers en economische vluchtelingen hebben u dat al voorgedaan. Verhuizen naar een andere staat is geen uitzondering, ook niet iets om angst voor te hebben. Gewoon doen.

Het dus wel goed leven zijn in uw België. Het leven dat gij ervan gemaakt hebt.

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 17 september 2010 om 15:26.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline  
Oud 17 september 2010, 15:36   #313
fabianen
Gouverneur

Standaard

Volgens mij is oorlog,oog om oog tand om tand nog altijd het beste resultaat om iets te winnen.
Gesprekjes lossen niks op,allee stel je voor.Bart heeft honger en vraagt om een frietje.Iedereen neemt pauze?HA,ha,ha.En we gaan na een schijtpauze van Bart weer door.
fabianen is offline  
Oud 17 september 2010, 15:37   #314
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De aversie in Vlaanderen die tegenover de monarchie heerst, is in de eerste plaats wellicht niet te wijten aan het feit dat Vlaanderen op zich per definitie zo antimonarchistisch en pro-republikeins is, maar is voor het grootste deel gerelateerd aan het Belgische koningshuis, dat veel Vlamingen te zeer als dat van Franstalig België aanzien en nooit echt als het 'hunne' beschouwd hebben.
Zwartengeel is offline  
Oud 17 september 2010, 15:39   #315
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Vandaag op TV, niet meer dan 20 % van de Nederlanders willen Vlaanderen aangesloten zien bij Nederland. Verder vinden ze dat Vlaanderen moet tot een overeenkomst komen met Wallonië.

Ten eerste; Gelukkig maar dat er zo veel zijn die opnieuw aansluiten bij Nederland niet zien zitten. Hiervoor moet ik ze bedanken.

Ten tweede; Waar moeien die pummels zich mee. Voor die armzalige vijftien jaar in de geschiedenis dat we onder hun bewind hebben gezeten, denken ze dat ze daarom nu nog altijd in een dominerende positie zitten om ons de les te spellen? Om ons te kunnen commanderen wat ons te doen staat? Met hun ziekelijke bemoeizucht. Dat ze zich maar gaan bemoeien in hun kolonies.
Welke bron? Ik heb ooit andere cijfers gehoord waarvan je oren zouden gaan flapperen en er misschien nog een "flopperdeplop" zou uitkomen ook (niet uit je oren natuurlijk... al sluit ik niks meer uit).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 september 2010, 16:44   #316
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De aversie in Vlaanderen die tegenover de monarchie heerst, is in de eerste plaats wellicht niet te wijten aan het feit dat Vlaanderen op zich per definitie zo antimonarchistisch en pro-republikeins is, maar is voor het grootste deel gerelateerd aan het Belgische koningshuis, dat veel Vlamingen te zeer als dat van Franstalig België aanzien en nooit echt als het 'hunne' beschouwd hebben.
Ik denk dat de oranjegekte die in Nederland heerst, maar daar ook tanend blijkt, niet echt zal overslaan naar onze contreien. Ook daarin zijn wij een ander soort mensen. En de oude garde die koningen en koninginnen verafgood, zoals een bepaald iemand hier op dit forum, is duidelijk aan het uitsterven.
En mensen hebben zoiets van "pfff, een koning, tja, dat hebben we al gehad" en kiezen er niet meer voor.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 september 2010, 17:11   #317
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de oranjegekte die in Nederland heerst, maar daar ook tanend blijkt, niet echt zal overslaan naar onze contreien. Ook daarin zijn wij een ander soort mensen. En de oude garde die koningen en koninginnen verafgood, zoals een bepaald iemand hier op dit forum, is duidelijk aan het uitsterven.
En mensen hebben zoiets van "pfff, een koning, tja, dat hebben we al gehad" en kiezen er niet meer voor.
Ok

maar waar kies je dan wel voor "Bart Dewever" ?
Oud 17 september 2010, 17:18   #318
Shadowke

Standaard

Citaat:
omdat dit op dit forum is, betekent niet dat dit bij de gewone bevolking is.
als je echt wilt weten hoe dat onder de bevolking leeft, moet je maar een referendum vragen.
Shadowke is offline  
Oud 17 september 2010, 19:58   #319
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Het dus wel goed leven zijn in uw België. Het leven dat gij ervan gemaakt hebt.
Korrektie: Het wel goed leven zijn in uw Vlaanderen.
Boduo is offline  
Oud 17 september 2010, 22:22   #320
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dát is het, inderdaad. De Saksen-Coburgs komen bij de modale Vlaming over als een Brusselse francofone familie. Ook als sommigen onder hen zich aan het Nederlands wagen, het klinkt gedwongen, stijf en artificieel. Kortom, je voelt onmiddelijk dat voor hen het Nederlands ook hun taal niet is. Ze zijn er doodgewoon niet in thuis, ze leven er niet in. Je moet maar eens vergelijken met de indruk die je krijgt wanneer je een gesprek volgt dat een lid van de Oranjes heeft met een Nederlandse journalist. Het verschil is meer dan opvallend.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be