![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#302 |
|
Banneling
|
Mensen, zelfs krankzinnigen, die voortdurend in het oog moeten gehouden worden, 23 uur op 24 opsluiten tussen 4 muren, is onmenselijk en wreedaardig. De dood zou hen uit hun lijdden kunnen verlossen.
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Iemand het leven ontnemen is vele kwaadaardiger.
|
|
|
|
|
#304 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Banneling
|
Weet je dat zeker ? Wat zou je zelf kiezen :
1/ 40 jaar of meer, doorbrengen in een kruipkot met wc, tussen 4 muren, met wie weet in welk onguur gezelschap, of... 2/ een snelle pijnloze dood. Niet te vergeten ook : indien je per ongeluk onschuldig veroordeeld werd, ga je toch rechtstreeks naar het paradijs , zonder al die jaren hier in onze leefwereld voor niets af te zien ! En indien je schuldig bent, ga je naar de hel, daar zul je hard genoeg gestraft worden door je strenge godheid, moeten wij ons boven hem stellen, en zijn werk ( proberen ) doen ? Kan de godheid daar niet met meer wijsheid over beslissen ? Hij zou zich zelfs boos kunnen maken indien wij ons boven hem stellen, nee ? En een nieuwe zondvloed hebben we echt niet nodig, de zeespiegel stijgt al snel genoeg. Dus...Ik denk dat ik hiermee wel het bewijs geleverd heb voor een echte gelovige , dat de doodstraf de beste manier is om zich van onze Gruwelijke Moordenaars & Verkrachters te ontdoen... Laatst gewijzigd door den dinges : 11 oktober 2010 om 09:12. |
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Mensen die een probleem hebben en daardoor problemen veroorzaken, dienen geholpen te worden in de oplossing van hun probleem. Als het probleem onoplosbaar is, moet men die mensen verzorgen, omkaderen en in de mate van het mogelijke een menswaardig leven bieden. Ook voor die zelfdzame gevallen die men permanent in bedwang moet houden is er geen enkele noodzaak hen 23 op 24u op te sluiten, er is geen enkele reden waarom dat tussen 4 muren zou moeten.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 11 oktober 2010 om 11:39. |
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat gevaarlijke krankzinnigen betreft, die reeds mensen vermoord hebben, en dag en nacht in het oog gehouden moeten worden, ben ik ook geneigd om hen eerder te laten doden, dan hen in leven te houden. Elkeen heeft daar dus zijn mening over, en argumenten om die te verdedigen. Ik vrees dat we nooit akkoord gaan raken. |
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik zou alvast beginnen met u. In ieder geval één potentiële massamoordenaar uit de weg geruimd, dan.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 11 oktober 2010 om 17:11. |
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#311 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Banneling
|
Er is wel een duidelijk verschil tussen minderbegaafden en krankzinnige moordenaars. Ze mogen uit de weg geruimd worden omdat het moordenaars zijn, en niet omdat het krankzinnigen zijn, als je dat beter begrijpt. Dat jij daar wat terminologie uit een ander tijdperk aan wilt vastkoppelen verbaasd me natuurlijk niet.
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#316 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar mijn suggestie betrof uzelf hoor: als ik u was, zou ik met mezelf beginnen. Dan hebt u ondanks uzelve en tegen mijn principes in toch al een goede daad verricht.
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2/Ik vraag de doodstraf voor lustmoordenaars : ik ben dus zelf een potentiël massamoordenaar ? Van een kromme logica gesproken ! Jij hangt hier de vergevingsgezinde uit, maar ik geloof daar niet veel van. Die vrouw die men in Iran mischien onschuldig vasthoud, en gaat doodmaken, daar heb je geen goed woord voor...Je komt ongeloofwaardig over...Een zeer hypocriete houding in mijn ogen. 3/ Ik verlaag mij helemaal tot niets, zelfs niet tot het verdedigen van mensen die het verdedigen niet meer waard zijn, door hun slechte daden. De wens om iemand te straffen voor zijn gruwelijke misdaden vergelijken met de gruwelijke misdaad zelf ?! Je moet er maar opkomen... 4/ En tot slot raad je me zelfmoord aan, opperend dat ik dan een goede daad zou verrichten ! Dit slaat alles ! Iemand straffen voor zijn wandaden mag niet, maar iemand proberen manipuleren om zichzelf van het leven te beroven, dat mag wel, en dan nog niet eens voor een misdaad, maar enkel omdat die persoon andere meningen heeft. Je bent een geval apart, er is geen naam voor...Maar mooi vind ik het niet. Laatst gewijzigd door den dinges : 12 oktober 2010 om 09:16. |
|
|
|
|
|
|
#318 | ||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik ben blij dat u het vermeldt. Ik heb er aan gedacht maar uit mijn mond zou dat ongeloofwaardig klinken. Citaat:
U hebt niet alleen een mening over wie er zoal vermoord moet worden maar ook over de manier waarop. Voor die massamoord zoekt u argumenten die in uw hoofd als erg redelijk en weldoordacht voorkomen maar in tegenspraak zijn met de geldende wetten en normen in onze samenleving. Weet u dat dat precies het profiel is van psychopathische en sociopathische moordenaars? Zij doen krek hetzelfde. Citaat:
Ik ga verder: ik ben au fond zelfs tegen straffen omdat ik dat op zich erg primitief en barbaars vind. Een geëvolueerde samenleving moet andere methodes vinden dan mensen 23u op 24 in een hokje opsluiten. De veroordeelde wordt daar niet beter van en ook de samenleving niet. Er zijn uitzonderingen op mijn regel, maar die mensen zijn erg ziek en moet men dus als zodanig behandelen. Citaat:
Citaat:
Jij wil mensen laten vermoorden. Mensen die mensen willen laten vermoorden zijn erg gevaarlijke mensen. Jij bent dus erg gevaarlijk. Dus moet jij in eerste instantie jezelf vermoorden. Maar ik pleit daar natuurlijk niet echt voor. Het is bij wijze van illustratie. Citaat:
|
|
|
|
|
#319 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is geen enkel bewijs dat criminelen 'gewoon mensen met problemen zijn'. Sommige mensen zijn gewoon dat: crimineel.
|
|
|
|
|
#320 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik hoor de tegenstanders van de doodstraf graag schermen met hun argumenten.
Degelijke alternatieven heb ik echter nog niet gehoord. |
|
|
|