Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2010, 23:48   #301
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar niet straffen...?
Stel je voor dat ...
Je vergeet een stukje uit mijn tekst, met name:

Citaat:
(tenzij de samenleving en die mensen permanent tegen zichzelf zouden beschermd moeten worden, maar dat zijn grote uitzonderingen).
Mensen die mijn kat doden en onthoofden, vallen daar onder.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 23:55   #302
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Je vergeet een stukje uit mijn tekst, met name:

Mensen die mijn kat doden en onthoofden, vallen daar onder.
Mensen, zelfs krankzinnigen, die voortdurend in het oog moeten gehouden worden, 23 uur op 24 opsluiten tussen 4 muren, is onmenselijk en wreedaardig. De dood zou hen uit hun lijdden kunnen verlossen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 08:10   #303
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen, zelfs krankzinnigen, die voortdurend in het oog moeten gehouden worden, 23 uur op 24 opsluiten tussen 4 muren, is onmenselijk en wreedaardig. De dood zou hen uit hun lijdden kunnen verlossen.
Iemand het leven ontnemen is vele kwaadaardiger.
Oud 11 oktober 2010, 08:12   #304
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoe kan iemand die in een afterlife gelooft dit nu zeggen?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:11   #305
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Weet je dat zeker ? Wat zou je zelf kiezen :
1/ 40 jaar of meer, doorbrengen in een kruipkot met wc, tussen 4 muren, met wie weet in welk onguur gezelschap, of...
2/ een snelle pijnloze dood.
Niet te vergeten ook : indien je per ongeluk onschuldig veroordeeld werd, ga je toch rechtstreeks naar het paradijs , zonder al die jaren hier in onze leefwereld voor niets af te zien !
En indien je schuldig bent, ga je naar de hel, daar zul je hard genoeg gestraft worden door je strenge godheid, moeten wij ons boven hem stellen, en zijn werk ( proberen ) doen ?
Kan de godheid daar niet met meer wijsheid over beslissen ? Hij zou zich zelfs boos kunnen maken indien wij ons boven hem stellen, nee ? En een nieuwe zondvloed hebben we echt niet nodig, de zeespiegel stijgt al snel genoeg. Dus...Ik denk dat ik hiermee wel het bewijs geleverd heb voor een echte gelovige , dat de doodstraf de beste manier is om zich van onze Gruwelijke Moordenaars & Verkrachters te ontdoen...

Laatst gewijzigd door den dinges : 11 oktober 2010 om 09:12.
Oud 11 oktober 2010, 09:20   #306
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je dat zeker ? Wat zou je zelf kiezen :
1/ 40 jaar of meer, doorbrengen in een kruipkot met wc, tussen 4 muren, met wie weet in welk onguur gezelschap, of...
2/ een snelle pijnloze dood.
Niet te vergeten ook : indien je per ongeluk onschuldig veroordeeld werd, ga je toch rechtstreeks naar het paradijs , zonder al die jaren hier in onze leefwereld voor niets af te zien !
En indien je schuldig bent, ga je naar de hel, daar zul je hard genoeg gestraft worden door je strenge godheid, moeten wij ons boven hem stellen, en zijn werk ( proberen ) doen ?
Kan de godheid daar niet met meer wijsheid over beslissen ? Hij zou zich zelfs boos kunnen maken indien wij ons boven hem stellen, nee ? En een nieuwe zondvloed hebben we echt niet nodig, de zeespiegel stijgt al snel genoeg. Dus...Ik denk dat ik hiermee wel het bewijs geleverd heb voor een echte gelovige , dat de doodstraf de beste manier is om zich van onze Gruwelijke Moordenaars & Verkrachters te ontdoen...
Idd ...de "beste" manier en, jou kennende, liefst zonder proces en nog want onschuldige vrouwen en kinderen die toevallig in de buurt zijn als de raketten inslaan
Oud 11 oktober 2010, 11:39   #307
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leven is het allerhoogste, voor elk levend wezen. Daar mag je dus niet slordig of oppervlakkig mee om te springen.

Mensen die een probleem hebben en daardoor problemen veroorzaken, dienen geholpen te worden in de oplossing van hun probleem. Als het probleem onoplosbaar is, moet men die mensen verzorgen, omkaderen en in de mate van het mogelijke een menswaardig leven bieden.

Ook voor die zelfdzame gevallen die men permanent in bedwang moet houden is er geen enkele noodzaak hen 23 op 24u op te sluiten, er is geen enkele reden waarom dat tussen 4 muren zou moeten.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 11 oktober 2010 om 11:39.
Oud 11 oktober 2010, 16:59   #308
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Leven is het allerhoogste, voor elk levend wezen. Daar mag je dus niet slordig of oppervlakkig mee om te springen.

Mensen die een probleem hebben en daardoor problemen veroorzaken, dienen geholpen te worden in de oplossing van hun probleem. Als het probleem onoplosbaar is, moet men die mensen verzorgen, omkaderen en in de mate van het mogelijke een menswaardig leven bieden.

Ook voor die zelfdzame gevallen die men permanent in bedwang moet houden is er geen enkele noodzaak hen 23 op 24u op te sluiten, er is geen enkele reden waarom dat tussen 4 muren zou moeten.
Leven is het allerhoogste, maar er zijn wel omstandigheden waarin men de dood verkiest boven het leven. Vraag maar eens aan zeer zwaar zieke of gehandicapte mensen, die veel pijn hebben. Wel, levenslang opgesloten zitten doet ook veel pijn. Mentale pijn, maar die er niet minder erg om is.
Wat gevaarlijke krankzinnigen betreft, die reeds mensen vermoord hebben, en dag en nacht in het oog gehouden moeten worden, ben ik ook geneigd om hen eerder te laten doden, dan hen in leven te houden.
Elkeen heeft daar dus zijn mening over, en argumenten om die te verdedigen. Ik vrees dat we nooit akkoord gaan raken.
Oud 11 oktober 2010, 17:06   #309
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat gevaarlijke krankzinnigen betreft, die reeds mensen vermoord hebben, en dag en nacht in het oog gehouden moeten worden, ben ik ook geneigd om hen eerder te laten doden
In die zin bent u dus net zoals die gevaarlijke krankzinnigen die andere mensen vermoorden. U zou - met andere middelen - ook tientallen mensen vermoorden als u er zeggenschap over had.

Ik zou alvast beginnen met u. In ieder geval één potentiële massamoordenaar uit de weg geruimd, dan.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 11 oktober 2010 om 17:11.
Oud 11 oktober 2010, 17:08   #310
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leven is het allerhoogste, maar er zijn wel omstandigheden waarin men de dood verkiest boven het leven. Vraag maar eens aan zeer zwaar zieke of gehandicapte mensen, die veel pijn hebben. Wel, levenslang opgesloten zitten doet ook veel pijn. Mentale pijn, maar die er niet minder erg om is.
Wat gevaarlijke krankzinnigen betreft, die reeds mensen vermoord hebben, en dag en nacht in het oog gehouden moeten worden, ben ik ook geneigd om hen eerder te laten doden, dan hen in leven te houden.
Elkeen heeft daar dus zijn mening over, en argumenten om die te verdedigen. Ik vrees dat we nooit akkoord gaan raken.
had je meer dan 300 berichten nodig om tot die vaststelling te komen ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 17:48   #311
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Een soort van "Endlösung" op geestelijk gehandicapten dus?
Oud 11 oktober 2010, 17:48   #312
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
In die zin bent u dus net zoals die gevaarlijke krankzinnigen die andere mensen vermoorden. U zou - met andere middelen - ook tientallen mensen vermoorden als u er zeggenschap over had.

Ik zou alvast beginnen met u. In ieder geval één potentiële massamoordenaar uit de weg geruimd, dan.
²
Oud 11 oktober 2010, 22:38   #313
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Een soort van "Endlösung" op geestelijk gehandicapten dus?
Er is wel een duidelijk verschil tussen minderbegaafden en krankzinnige moordenaars. Ze mogen uit de weg geruimd worden omdat het moordenaars zijn, en niet omdat het krankzinnigen zijn, als je dat beter begrijpt. Dat jij daar wat terminologie uit een ander tijdperk aan wilt vastkoppelen verbaasd me natuurlijk niet.
Oud 11 oktober 2010, 22:40   #314
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
had je meer dan 300 berichten nodig om tot die vaststelling te komen ??
Ik heb nooit de hoop verloren om hen voor mijn zaak te winnen. Ik ben een onverbeterlijke optimist.
Maar MvA is wel een harde noot, ik vrees dat hij voor geen rede vatbaar is...
Oud 11 oktober 2010, 22:41   #315
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben in jouw ogen een potentiële massamoordenaar, en wat wil je met mij doen ? Me uit de weg ruimen...In feite ben je dus eigenlijk akkoord met mij.
Oud 11 oktober 2010, 23:44   #316
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit de hoop verloren om hen voor mijn zaak te winnen. Ik ben een onverbeterlijke optimist.
Maar MvA is wel een harde noot, ik vrees dat hij voor geen rede vatbaar is...
Als er iemand voor rede vatbaar is, dan ik wel. Ik ben hier een van de weinigen die alles wat hij beweert steeds met redenen, argumenten, feiten, bronnen en analyses staaft en omkleedt. Wat van u en uw zaak niet gezegd kan worden.

Citaat:
Ik ben in jouw ogen een potentiële massamoordenaar, en wat wil je met mij doen ? Me uit de weg ruimen...In feite ben je dus eigenlijk akkoord met mij
Natuurlijk bent u een potentiële massamoordenaar, aangezien u zelf schrijft:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges
... Ze mogen uit de weg geruimd worden omdat het moordenaars zijn
U verlaagt daarmee zichzelf tot het niveau van massamoordenaars die voor zichzelf ook allemaal een geldige reden om mensen dood te wensen en de daad bij het woord te voeren. U vindt uw eigen argumenten om mensen te (laten) doden geldig en valabel, maar dat geldt ook voor psychopaten, massamoordenaars en dictators: ook zij vinden hun redenen daartoe juist, correct en rationeel.

Maar mijn suggestie betrof uzelf hoor: als ik u was, zou ik met mezelf beginnen. Dan hebt u ondanks uzelve en tegen mijn principes in toch al een goede daad verricht.

Oud 12 oktober 2010, 09:14   #317
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
1/Als er iemand voor rede vatbaar is, dan ik wel. Ik ben hier een van de weinigen die alles wat hij beweert steeds met redenen, argumenten, feiten, bronnen en analyses staaft en omkleedt. Wat van u en uw zaak niet gezegd kan worden.

2/Natuurlijk bent u een potentiële massamoordenaar, aangezien u zelf schrijft:

3/U verlaagt daarmee zichzelf tot het niveau van massamoordenaars die voor zichzelf ook allemaal een geldige reden om mensen dood te wensen en de daad bij het woord te voeren. U vindt uw eigen argumenten om mensen te (laten) doden geldig en valabel, maar dat geldt ook voor psychopaten, massamoordenaars en dictators: ook zij vinden hun redenen daartoe juist, correct en rationeel.

4/Maar mijn suggestie betrof uzelf hoor: als ik u was, zou ik met mezelf beginnen. Dan hebt u ondanks uzelve en tegen mijn principes in toch al een goede daad verricht.
1/ je hebt één van je fantastische kwalliteiten vergeten : je bescheidenheid
2/Ik vraag de doodstraf voor lustmoordenaars : ik ben dus zelf een potentiël massamoordenaar ? Van een kromme logica gesproken ! Jij hangt hier de vergevingsgezinde uit, maar ik geloof daar niet veel van. Die vrouw die men in Iran mischien onschuldig vasthoud, en gaat doodmaken, daar heb je geen goed woord voor...Je komt ongeloofwaardig over...Een zeer hypocriete houding in mijn ogen.
3/ Ik verlaag mij helemaal tot niets, zelfs niet tot het verdedigen van mensen die het verdedigen niet meer waard zijn, door hun slechte daden. De wens om iemand te straffen voor zijn gruwelijke misdaden vergelijken met de gruwelijke misdaad zelf ?! Je moet er maar opkomen...
4/ En tot slot raad je me zelfmoord aan, opperend dat ik dan een goede daad zou verrichten ! Dit slaat alles ! Iemand straffen voor zijn wandaden mag niet, maar iemand proberen manipuleren om zichzelf van het leven te beroven, dat mag wel, en dan nog niet eens voor een misdaad, maar enkel omdat die persoon andere meningen heeft.
Je bent een geval apart, er is geen naam voor...Maar mooi vind ik het niet.

Laatst gewijzigd door den dinges : 12 oktober 2010 om 09:16.
Oud 12 oktober 2010, 12:32   #318
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1/ je hebt één van je fantastische kwalliteiten vergeten : je bescheidenheid

Ik ben blij dat u het vermeldt. Ik heb er aan gedacht maar uit mijn mond zou dat ongeloofwaardig klinken.

Citaat:
2/Ik vraag de doodstraf voor lustmoordenaars : ik ben dus zelf een potentiël massamoordenaar ? Van een kromme logica gesproken !
U contempleert het (laten) vermoorden van enkele tientallen mensen.
U hebt niet alleen een mening over wie er zoal vermoord moet worden maar ook over de manier waarop.
Voor die massamoord zoekt u argumenten die in uw hoofd als erg redelijk en weldoordacht voorkomen maar in tegenspraak zijn met de geldende wetten en normen in onze samenleving.

Weet u dat dat precies het profiel is van psychopathische en sociopathische moordenaars? Zij doen krek hetzelfde.

Citaat:
Jij hangt hier de vergevingsgezinde uit, maar ik geloof daar niet veel van. Die vrouw die men in Iran mischien onschuldig vasthoud, en gaat doodmaken, daar heb je geen goed woord voor...Je komt ongeloofwaardig over...Een zeer hypocriete houding in mijn ogen.
Ik ben nochtans consequent tegen (de toepassing van) de doodstraf. Zowel wat de gehandicapte vrouw in de VS betreft als de vrouw in Iran, de mensen in China of lustmoordenaars hier.
Ik ga verder: ik ben au fond zelfs tegen straffen omdat ik dat op zich erg primitief en barbaars vind. Een geëvolueerde samenleving moet andere methodes vinden dan mensen 23u op 24 in een hokje opsluiten. De veroordeelde wordt daar niet beter van en ook de samenleving niet.
Er zijn uitzonderingen op mijn regel, maar die mensen zijn erg ziek en moet men dus als zodanig behandelen.

Citaat:
3/ Ik verlaag mij helemaal tot niets, zelfs niet tot het verdedigen van mensen die het verdedigen niet meer waard zijn, door hun slechte daden. De wens om iemand te straffen voor zijn gruwelijke misdaden vergelijken met de gruwelijke misdaad zelf ?! Je moet er maar opkomen...
Toch wel: je doet wat sociopaten en psychopaten doen: in alle ernst nadenken over hoe je een heleboel mensen kan (laten) doodmaken om je daar zelf beter door te voelen. Dat is een erg ziekelijke gedachte.

Citaat:
4/ En tot slot raad je me zelfmoord aan, opperend dat ik dan een goede daad zou verrichten ! Dit slaat alles ! Iemand straffen voor zijn wandaden mag niet, maar iemand proberen manipuleren om zichzelf van het leven te beroven, dat mag wel, en dan nog niet eens voor een misdaad, maar enkel omdat die persoon andere meningen heeft.
Als ik zeg dat je best bij jezelf begint, wijs ik je op de logische consequentie van je eigen denken, als we dat zo mogen noemen.

Jij wil mensen laten vermoorden. Mensen die mensen willen laten vermoorden zijn erg gevaarlijke mensen. Jij bent dus erg gevaarlijk. Dus moet jij in eerste instantie jezelf vermoorden.
Maar ik pleit daar natuurlijk niet echt voor. Het is bij wijze van illustratie.

Citaat:
Je bent een geval apart, er is geen naam voor...Maar mooi vind ik het niet.
De gustibus et coloribus non est disputandum. Maar er is wel een naam voor: Minister van Agitatie.

Oud 12 oktober 2010, 13:25   #319
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Grappig dat je per definitie uitsluit dat er ook gewoon slechte mensen zijn die slechte dingen doen.

Er is geen enkel bewijs dat criminelen 'gewoon mensen met problemen zijn'. Sommige mensen zijn gewoon dat: crimineel.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 17:31   #320
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor de tegenstanders van de doodstraf graag schermen met hun argumenten.

Degelijke alternatieven heb ik echter nog niet gehoord.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be