![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Minder dan de helft van de Belgen voelt zich nog Belg, en U? | |||
Ik voel mij alleen maar Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,33% |
Ik voel mij eerst Belg, dan Vlaming (of andere regio) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,85% |
Ik voel mij eerst Vlaming (of andere), dan Belg |
![]() ![]() ![]() |
26 | 19,70% |
Ik voel mij totaal geen Belg |
![]() ![]() ![]() |
82 | 62,12% |
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar rijd vanuit een willekeurige Nederlandse stad maar eens naar Brussel, en je waant je in Oost-Europa. Om het straffer te stellen: mijn vrouw is Oost-Europese. Zij heeft daarnaast in Frankrijk, in Engeland en in Nederland gewoond. En zij schrok van haar bezoekje aan Brussel. Fijn, zo'n vierkantemeterprijs. Wat koop je daar nu eigenlijk voor, luchtverfrisser?
![]() |
#302 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Engels, Spaans, Arabisch, Chinees spreken, dat is vandaag in een geglobaliseerde economie een voordeel. Blijven zeveren over de tweetaligheid als voordeel, is de Vlaamse economie opsluiten in het carcan van een protectionistische Belgique-�*-papa. |
|||
![]() |
![]() |
#303 |
|
![]() De Franstalige 'meerderheid' in Brussel is anno 2010 geslonken tot ca 35%.
nog even en de faciliteiten voor Franstaligen kunnen weer in een doosje op zolder worden opgeborgen. Het zou tijd worden, na 180 zware jaren.
#304 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bond Street, Londen: 7300€/m² Champs Elysées, Paris: 7100€/m². Hetzelfde voor appartementen: Antwerpen stad en de Kust zijn duurder dan Brussel voor vergelijkbare objecten. Met de nadruk op vergelijkbaar. Voor de rest is het een kwestie van vraag en aanbod: als er geen aanbod is aan bouwgronden, worden die wel erg duur: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eberhard Leclerc
Citaat:
Ik vind dat veel nederlandstaligen hun eigen taal niet goed beheersen. Het is onwaarschijnlijk om op een franstalig forum zoveel fouten te lezen dan hier. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn genoeg goede punten in Vlaanderen en België, maar inderdaad de punten die U aanhaalt zijn betreurenswaardig.
|
![]() |
![]() |
#308 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeno
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat klopt, en atijd en overal zijn duurdere steden ook welvarender, en is er meer geld in omloop.
|
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() September 2010, appartementen per m2.
![]() Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 november 2010 om 14:16. |
![]() |
![]() |
#311 |
|
![]() je vergelijkt hier een stad met een provinciegemiddelde.
#312 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() fonne;
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch zie je op tal van plaatsen latino burgemeesters en zelfs gourverneurs, en campagne wordt dikwijls in het Spaans gevoerd. Ondenkbaar in België, behalve misschien Brussel. |
|||||||
![]() |
![]() |
#314 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#315 | |
|
![]() Citaat:
minder dan het geweest is, maar toch.
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen Vlaming, maar ken we veel Vlamingen die zich op de eerste plaats Belg voelen. (die voelen er echter niets voor om op een forum te posten dat grotendeels beheerst wordt door Vlaams-nationalisten)
|
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus is Londen 5* welvarender dan Brussel, omdat de winkelhuurprijzen er vijfmaal hoger liggen? Internationaal is Brussel echt maar een armoedig provinciestadje hoor. En de dag dat de Vlamingen niet meer door de Brusselse winkelstraten kuieren zijn de winkels in de Nieuwstraat niets, maar dan ook niets meer waard. Dan verandert dat ook binnen de kortste keren totaal in een steegje met louche telefoonshops, nachtwinkels en pita-bars.
|
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je van een land waar 45% van de bevolking voor een 100% Vlaams-nationalistische partij stemt en nog eens 35% op partijen die statutair "confederalistisch" zijn. ? Vergelijk dat eens met de overrepresentatie van groupuscules van extreem-links (3%) en belgicysten (0,3%). De enige conclusie die je daar uit kan trekken is dat de klassieke drie partijen quasi afwezig zijn op het forum omdat zij de kiezers representeren die niet in politiek geïnteresseerd zijn.
|
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is Antwerpen ook echt vies en vuil behalve het centrum. Antwerpen noord is vuiler en verkrotter dan Molenbeek... |
|
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemeente Gemiddelde prijs appartement Sint-pieters-woluwe 275.821 Ukkel 235.946 Elsene 227.665 Sint-lambrechts-woluwe 214.351 € Oudergem 209.995 € - Brussel Centrum 202.424 € Etterbeek 199.719 Watermaal-bosvoorde 194.090 € Vorst 163.890 € Evere 162.999 € Schaarbeek 162.543 € Sint-gillis 162.436 € Sint-agatha-berchem 154.184 € Jette 152.285 € Sint-jans-molenbeek 150.774 € Antwerpen 143.237 € Zelfs de 'Arabische' wijk van Brussel (Molenbeek) is duurder dan Antwerpen. |
|
![]() |