![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn qua ruimtevaart pas aan de beginfase bezig. Probeer eerst gewoon mijn atoomtheorie als geheel te begrijpen. Natuurkundige details zijn van latere zorg voor de wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Staatssecretaris
|
![]() Och, gun het die psyschiatrische patiënten dat ze ook op internet mogen. Het is een deel van hun bezigheidstherapie.
In 1959 bracht de psycholoog Milton Rokeach drie mensen samen die ervan overtuigd waren de echte Jezus te zijn. Hij wilde zien hoe ver hij kon gaan met dit experiment. Het resultaat was heel eenvoudig: de eerste twee geloofden elkaar niet en elk hield vol dat hij écht Jezus was , en de derde Jezus vroeg zich enkel waarom hij in hemelsnaam moest praten met die twee psychopaten. De gespannen situatie veroorzaakte discussies en gevechten, en na twee jaar werd het experiment stopgezet zonder hoop op verbetering voor de drie patiënten. Het eigenlijke doel van het experiment werd dus nooit bereikt. De confrontatie met andere Jezussen leidde er niet toe dat de mannen hun identiteit opgaven. Ondanks dat ze discussies hierover uit de weg gingen en vredig met elkaar samenleefden bleef hun geloof in zichzelf onveranderd. Op een dag las Rokeach de mannen een krantenbericht voor dat over de ontmoeting der Jezussen ging. "Die zijn gek" riepen ze in koor. "Hebt u enig idee wie deze mannen zijn?" Geen van drieën leek enig benul te hebben van hun eigen aandeel in dit bericht. Ze vonden het belachelijk dat die mannen deden alsof ze Jezus waren "Ze horen in een psychiatrische inrichting thuis!"
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erg dom dus.
Ik ben niet die ouwe Jezus van vroeger (die overigens nooit bestaan heeft), maar de nieuwe Jezus met een geheel nieuw verhaal: mijn atoomtheorie met een gedegen godsbewijs. Lees dat eens eerst en kom dan terug. Tenminste: als je je even vrij kan maken van je klanten. En ik neem aan dat die niet allemaal Jezussen zijn.... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 november 2010 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet die ouwe Jezus van vroeger (die overigens nooit bestaan heeft), maar de nieuwe Jezus met een geheel nieuw verhaal: mijn atoomtheorie met een gedegen godsbewijs. Lees dat eens eerst en kom dan terug. Tenminste: als je je even vrij kan maken van je klanten. En ik neem aan dat die niet allemaal Jezussen zijn.... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 november 2010 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gelukkig heb ik ook grote vreugde aan eigen genialiteit, zodat ik al die gekken best kan verdragen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn heel wat gaten in uw theorie waarvoor uw enig antwoord is: Ik ben geen natuurkundige. Wel, het probleem is dat er natuurkundigen zijn het wel weten en die het tegengestelde zeggen da gij en dit op een veel logischer en geloofwaardiger manier. Dan is het voor de mensen natuurlijk makkelijk kiezen. Citaat:
Citaat:
Aan de oppervlakte is uw theorie eenvoudig en min of meer logisch, maar van zodra ge even onder het oppervlakte gaat komt ge op allerlei anomalieën die ge niet kunt verklaren en die ge dan maar afschuift op de wetenschappers die ge constant als fout zit te verklaren. Ziet ge in hoe irrationeel dit overkomt?
![]() |
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#310 |
|
![]() Ik denk het niet.
![]() |
#311 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, ofwel is hij inderdaad gek ofwel speelt hij dat gek zijn met veel talent. Hij kan nog altijd een carrière beginnen als paus.
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je weet helemaal niks te zeggen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik geloof enkel in mezelf.
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Staatssecretaris
|
![]() Thanks, jij ook veel succes met jouw Messiasmissie!
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat: