Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2010, 13:11   #301
louis1949
Banneling

Standaard

als ik de berichten lees hier op het forum van mensen die de politie flikken noemt weet ik al genoeg, links crapuul zonder respect voor andermans eigendom, goed op kloppen of rubber kogels gebruiken
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 16:04   #302
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
als ik de berichten lees hier op het forum van mensen die de politie flikken noemt weet ik al genoeg, links crapuul zonder respect voor andermans eigendom, goed op kloppen of rubber kogels gebruiken
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 16:32   #303
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love4everybody Bekijk bericht
Nu de klok 5 voor 12 aanduid, de mensen geïrriteerd en gefrustreerd, begint de ware aard van de democratie zijn kop te tonen:

Politie worden meer en meer agressiever, kennen geen wetten, worden beschermd en hebben alle rechten om weerloze burgers in elkaar te meppen, ja, zelf levenslang te verminken.

Getuige, deze docente democratie, antropologe die tijden de 'No border' betoging (en ik citeer):

in het politiekantoor bij haar aanhouding, omdat ze foto's nam tijdens de betoging.

(je kan dit zelf vaststellen op een paar YouTube video's ook, waar politiemensen in burger hardhandig fotografen aanvallen)

Lees ook dit relaas van een paar 'No borders' activisten, hoe zij werden mishandelt.
http://www.dewereldmorgen.be/foto/20...p#comment-6669

Blijkbaar zijn de politiemannen in burger (stevig bewapend en met harnas voorzien) enkel uit op geweld en hardhandig afreageren van hun frustraties.
Zoiets als hooligans, maar dan officieel.

Eerder werden ook vreedzame burgers opgesloten die een krijtactie (n.a.v. 9-11 memorial) hielden.
http://www.wacbelgium.be/nl/evenemen...aakte-waarheid
D.w.z. met krijt leuzen op de straat tekenen.
Blijkbaar heel illegaal en gevaarlijk voor de nationale veiligheid!!!
Kinderen tot zelfs ouderen die inde buurt liepen werden opgepakt en in de amigo gestoken. Er zijn verhalen van kinderen die zich moesten uitkleden, waarbij politiemensen graptjes maakten van verkrachten. Er is ook een verhaal van een 16 jarig meisje dat opgesloten werd bij een 7 tal mannen, enz...

Dit naast de gebruikelijke vernederingen, spuwen, vastketenen, diefstal van goederen, enz,... Blijkbaar gewoon bij de politie, want geen haan die er om kraaide in het kantoor dat dit gebeurt.

Ik herinner je eraan, dat dit nog steeds België is waar we over spreken !

Zie ook het hardhandige optreden in Stutgard, waar mensen verminkt werden voor het leven door het waterkanon. Hier werden ook kinderen gearresteerd en aangevallen !

http://www.spiegel.de/fotostrecke/fo...cke-60024.html

Een paar videobeelden van onlangs:

* Politiegeweld tijdens Europese demo
http://www.youtube.com/watch?v=1qIgF9IVQiI

* Nog politiegeweld tijdens Europese betoging
http://www.youtube.com/watch?v=-IU7PIk6kV4

* En nog meer politiegeweld:
http://www.youtube.com/watch?v=8oCea...eature=related

Er werd ook een betoging tegen dit politiegeweld georganiseerd onlangs:

Wie noemt dit nog democratie ???Dit is een pure politiestaat in werking, wat u ziet. Terug naar het duitsland voor 1940, waar de knokploegen van de politie burgers in elkaar ramt, om de macht te grijpen...
Ik zie hier nochtans net iets meer op die filmpjes.
In de meeste beelden over de fotografen is het zondermeer duidelijk dat zijn hun apparaten als alibi proberen te gebruiken om toch daar te geraken waar je als deelnemer niet mag komen. Enkel journalisten, en dan nog enkel indien zij daardoor geen extra gevaar gaan vormen mogen door de politiecordons. Daarvoor moet je je dan wel legitimeren.
Zelf neem ik ook regelmatig deel aan betogingen en acties met een fotoapparaat.
Dat neemt niet weg dat ik op één incident na op 7 jaar tijd als gelegenheidsfotograaf nooit last met de ordediensten had.
Simpelweg omdat ik zolang de politie zelf niet over de schreef gaat ze ook niet ga uitdagen...
Als het je natuurlijk te doen is om kost wat kost spannende plaatjes te schieten en daarvoor bereid bent een één-tweetje op te voeren met een geestesgenoot die in jou plaats voor heibel zorgt...
Die agenten hebben dat onmiddelijk door. Degenen die op de spannendste locaties moeten werken doen dat echt niet voor de eerste keer...

Tel daar nog eens bij dat het hier overal om typisch linkse betogingen gaat, ruim voorzien van proffessionele relschoppers, gemaskerde heethoofden en ander tuig dat niet vies is van bankfilialen en McDonaldszaken kort en klein te slagen als ze al niet proberen die in brand te steken.

Indien de linkse organisaties al eens begonnen om zelf dit tuig uit hun rangen te weren zouden ze veel minder problemen hebben.

Je kan het vergelijk gemakkelijk maken.
Vergelijk de protesten van links en rechts in België en zie hoeveel daarvan in geweld en vernielingen uitlopen.
Kijk daarbij naar wie de vernielers zijn (zelfs bij rechtse manifestaties zijn dit vaak linksen...).

Mijn besluit:
Het staat vast dat er door de politie al eens over de schreef wordt gegaan. Dat ondervond ik ook zelf.
Het staat ook vast dat wanneer ik dat zag gebeuren er in de meeste gevallen (uitzonderingen die je zeker zult vinden want goed gedocumenteerd door de uitlokkers...) er overduidelijk sprake is van uitlokking. Opzettelijke uitlokking zelfs.
Meestal bij linkse betogingen of door linkse betogers.

Onlangs probeerden die onschuldige bloedjes die toch ook zo zwaar aangepakt worden bvb een politiekantoor in Brussel te bestormen en in brand te steken. Wat probeer je met zoiets te bereiken? Bewijzen dat links zo vredelievend en menselijk is?

Eigen schuld dikke bult...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 16:36   #304
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
;LOL:
Oud 18 december 2010, 23:46   #305
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love4everybody Bekijk bericht
Blijkbaar was het toch niet uit de duim gezogen
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...eagenten.dhtml
Ja, dat staat dan wel in verhouding tot het geweld tegen de politie tijdens arrestaties of geweld tegen patrouilles in de steden als Brussel en Antwerpen.

Wederzijds respect voorkomt geweld.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 00:12   #306
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Simpelweg omdat ik zolang de politie zelf niet over de schreef gaat ze ook niet ga uitdagen...

Leef jij in het sprookjesbos ofzo?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 19:06   #307
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Mooi hoor
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 19:07   #308
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
U maakt zich dus ook schuldig om versleten draden terug op te halen ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 september 2012 om 19:07.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 06:23   #309
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U maakt zich dus ook schuldig om versleten draden terug op te halen ?
Indien nodig ja, waarom niet ? Wil je nu dat ik een nieuwe draad aanmaak over politiegeweld voor een opvolgartikel over politiegeweld uit het jaar 2001 ?
Voor het geval je geen Duits verstaat : het artikel gaat over een zeer gewelddadige inval met duizenden gewonden bij andersglobalisten waar wapens gevonden werden. Nu is uit gekomen dat de politie die wapens daar zelf gelegd heeft. Het neoliberalisme in zijn volle glorie. We leven onder een fascistisch juk.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 10:23   #310
-Jo-
Banneling

Standaard

Tja, zowel extreem-links als extreem-rechts roepen steeds om meer repressie tegenover de andere. En wie wordt daar beter van? Het systeem en de machthebbers! Zij verhogen dan hun repressiemogelijkheden tegen al wie vanuit de oppositie een gevaar voor hun macht kan vormen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be