Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2012, 22:35   #301
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Mijn oudste zoon is 15 jaar ;16 in juni....... zijn liefje is er bijna 17. Ja ze hebben seks met elkaar Voor de wet is dit strafbaar aangezien mijn zoon nog geen 16 is. Ik lig daar echt niet wakker van. Wij weten het, haar ouders weten het.... voor de rest heeft niemand zich daar in te moeien

En asjeblief vergelijk geen 5 jarige met een 14 jarige. Een 14 jarige is echt geen kind meer de dag van vandaag.
15 en 17 is toch langs geen kanten te vergelijken met 13 en 25?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 00:36   #302
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Mijn oudste zoon is 15 jaar ;16 in juni....... zijn liefje is er bijna 17. Ja ze hebben seks met elkaar Voor de wet is dit strafbaar aangezien mijn zoon nog geen 16 is. Ik lig daar echt niet wakker van. Wij weten het, haar ouders weten het.... voor de rest heeft niemand zich daar in te moeien

En asjeblief vergelijk geen 5 jarige met een 14 jarige. Een 14 jarige is echt geen kind meer de dag van vandaag.
dat is het net, als ze samen met een leeftijdsgenoot samen hun lichaam kunnen verkennen in de liefde is dit anders dan een man van 24 met een 13j of een bijna 15j met een man van 26!ik snap ook wel dat de jeugd er jonger aan "begint" maar echt, dit is geen "match" laat staan zijn drugsverleden(wat hij nu nog doet weet ik niet!
gast2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 00:36   #303
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
dank je steve!
Oud 3 maart 2012, 00:49   #304
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Er is een verschil in de wet indien beiden minderjarig zijn. Raar dat uzelf als moeder het verschil niet inziet.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 01:03   #305
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

cynara, ben je ook nog niet slapen? stuur je effe pb
Oud 3 maart 2012, 06:17   #306
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik doelde op de strafbaarheid volgens de wet Steve .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 06:25   #307
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Er is een verschil in de wet indien beiden minderjarig zijn. Raar dat uzelf als moeder het verschil niet inziet.
Waarom is dat raar?
Haar dochter is 15 of bijna 15. Ze is bij iemand van 24. Oké, een groot leeftijdsverschil. Was dat een man van pakweg 34 of 44 geweest, dan zou ik dit uiteraard afkeuren .

Een vroegere klasgenoot van mij was 15 toen ze een relatie begon met een jongen van 21. Wij zeiden allemaal dat dit niet zou blijven duren. Dat zij nog te jong was en hij te oud. Ik ben die 2 jaar terug tegengekomen op de plaatselijke kermis. Blijkbaar zijn die 25 jaar later nog steed ssamen , gehuwd en ze hebben een dochtertje. Dus ja, waarom zou het niet kunnen?

Over het drugsverleden van die 24 jarige spreek ik mij niet uit, da's uiteraard iets helemaal anders. Maar puur op de leeftijden hier afgaande, nee ik vind dit geen onoverkomelijk probleem.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 08:09   #308
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is dat raar?
Haar dochter is 15 of bijna 15. Ze is bij iemand van 24. Oké, een groot leeftijdsverschil. Was dat een man van pakweg 34 of 44 geweest, dan zou ik dit uiteraard afkeuren .

Een vroegere klasgenoot van mij was 15 toen ze een relatie begon met een jongen van 21. Wij zeiden allemaal dat dit niet zou blijven duren. Dat zij nog te jong was en hij te oud. Ik ben die 2 jaar terug tegengekomen op de plaatselijke kermis. Blijkbaar zijn die 25 jaar later nog steed ssamen , gehuwd en ze hebben een dochtertje. Dus ja, waarom zou het niet kunnen?

Over het drugsverleden van die 24 jarige spreek ik mij niet uit, da's uiteraard iets helemaal anders. Maar puur op de leeftijden hier afgaande, nee ik vind dit geen onoverkomelijk probleem.
Het begon toen het kind 13 was, dat vergeet U even.
Oud 3 maart 2012, 08:16   #309
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waarom is dat raar?

idd op 13j beginnen tegen op 15j is wel een hemelsbreed verschil en dan nog 21j tegen 24 j
de schoonouders van mijn schoonzus zijn ook 11 jaar verschil maar vinden ook dat zij te jong was!!
Oud 4 maart 2012, 10:46   #310
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het begon toen het kind 13 was, dat vergeet U even.
Maar nu is ze ondertussen wel 15 jaar, en ze wil hem nog steeds blijven zien.
Tot hoelang probeer je die twee uit elkaar te houden? Tot ze 16 is? 17? 18? 32?
Oud 4 maart 2012, 11:10   #311
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Maar nu is ze ondertussen wel 15 jaar, en ze wil hem nog steeds blijven zien.
Tot hoelang probeer je die twee uit elkaar te houden? Tot ze 16 is? 17? 18? 32?
er is "geestelijke" schade aan mijn dochter toegebracht, ik beschouw haar momenteel ook als tijdelijk geestelijk gestoord, ze was verdikke 13j!een ki!nd nog!! en als het moet tot 1 8 j!!!!!!!!in die omgeving wens ik niet dat mijn dochter omgaat:een zus die al een zm-poging gedaan heeft, een moeder die geen nederlands kent, een vader die cataflam neemt en uitdeelt aan zijn zoon om aan onze dochter te geven

zoek maar eens cataflam op, wie die mag nemen, welke leeftijd, voorschrift en wanneer die ook nog gebruikt worden ivm drugs!!
Oud 4 maart 2012, 11:47   #312
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
er is "geestelijke" schade aan mijn dochter toegebracht, ik beschouw haar momenteel ook als tijdelijk geestelijk gestoord, ze was verdikke 13j!een ki!nd nog!! en als het moet tot 1 8 j!!!!!!!!in die omgeving wens ik niet dat mijn dochter omgaat:een zus die al een zm-poging gedaan heeft, een moeder die geen nederlands kent, een vader die cataflam neemt en uitdeelt aan zijn zoon om aan onze dochter te geven

zoek maar eens cataflam op, wie die mag nemen, welke leeftijd, voorschrift en wanneer die ook nog gebruikt worden ivm drugs!!
Diclofenac is één van de meest gebruikte pijnstillers... Inderdaad mee op te passen onder de 14 jaar (hoewel het wel aan kinderen gegeven wordt), maar hoe je het recreatief kan gebruiken is me een beetje een raadsel. Diclofenac heeft in ieder geval geen sedatief effect.
Suggereer je nu eigenlijk dat die vader je dochter trachtte te vermoorden met cataflam ofzo? Lijkt me toch eerder uit bezorgdheid, omdat ze pijn had?

Als je dochter een vriendje had gekozen van 16jr had die trouwens ook een zus kunnen hebben die zelfmoord had proberen plegen, of een moeder die geen nederlands spreekt, of een vader die je dochter een pijnstiller geeft...
Ik vrees dat ge d�*t nu niet echt voor het kiezen hebt.
Oud 4 maart 2012, 12:15   #313
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Dit medicijn kan als mogelijke bijwerkingen o.a. duizeligheid , wazig of dubbelzien en slaperigheid veroorzaken.

Mogelijke bijwerkingen (o.a.)
Depressie
Prikkelbaarheid

Slapeloosheid

Slaperigheid

Medicatiebegeleiding
Gebruik dit middel nauwkeurig volgens het voorschrift van uw arts.
Gebruik bij kinderen en adolescenten
Dit middel is niet geschikt voor kinderen jonger dan 14 jaar.
ze was 13 j toen ze om middernacht met grote ogen thuis kwam, eerste maal gesneden en geen zinnig woord uit te krijgen tot 4.30

zeg nu eens dit kan geen kwaad!

Laatst gewijzigd door gast2 : 4 maart 2012 om 12:16.
Oud 4 maart 2012, 12:47   #314
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit medicijn kan als mogelijke bijwerkingen o.a. duizeligheid , wazig of dubbelzien en slaperigheid veroorzaken.

Mogelijke bijwerkingen (o.a.)
Depressie
Prikkelbaarheid

Slapeloosheid

Slaperigheid

Medicatiebegeleiding
Gebruik dit middel nauwkeurig volgens het voorschrift van uw arts.
Gebruik bij kinderen en adolescenten
Dit middel is niet geschikt voor kinderen jonger dan 14 jaar.
ze was 13 j toen ze om middernacht met grote ogen thuis kwam, eerste maal gesneden en geen zinnig woord uit te krijgen tot 4.30

zeg nu eens dit kan geen kwaad!
Denk jij nu echt dat dat allemaal komt door ne voltaren?
Oud 4 maart 2012, 13:15   #315
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat dat allemaal komt door ne voltaren?
Natuurlijk niet! die bijsluiters zitten er gewoon bij voor de LOL!
Oud 4 maart 2012, 13:43   #316
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

nynorsk lijdt precies ook al aan tunnelzicht:ik herhaal:ZE KWAM MET GROTE OGEN THUIS(abnormaal) EN ER KWAM GEEN ZINNIG WOORD UIT!
Oud 4 maart 2012, 13:44   #317
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet! die bijsluiters zitten er gewoon bij voor de LOL!
Dat staat op die bijsluiter omdat het gebruik nog onvoldoende onderzocht is bij -14-jarigen, niet omdat het gekend is dat ze er spontaan van doodstuiken.
Diclofenac WORDT gebruikt bij kinderen, en verschillende studies tonen trouwens aan dat het gebruik bij kinderen veilig is, zelfs minder bijwerkingen zou hebben dan sommige andere NSAIDs, en wellicht zal het in de toekomst dus wel toegestaan zijn bij kinderen.

Je kan het ondoordacht noemen om dat zomaar aan een 13- of 14-jarige te geven, maar eventjes gaan suggereren dat die vader dat kind gedrogeerd heeft met cataflam en dat ze daarom "om middernacht met grote ogen thuis kwam, eerste maal gesneden en geen zinnig woord uit te krijgen tot 4.30" grenst nogal héél sterk aan waanzin.
Oud 4 maart 2012, 13:45   #318
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nynorsk lijdt precies ook al aan tunnelzicht:ik herhaal:ZE KWAM MET GROTE OGEN THUIS(abnormaal) EN ER KWAM GEEN ZINNIG WOORD UIT!
hier, leesvoer, en probeer niet zo hysterisch te worden.
http://www.cfah.org/hbns/archives/vi...rtingDocID=847
Oud 4 maart 2012, 14:02   #319
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

wat wil je daar nu mee bewijzen, onderzoeken tot 2005, is vioxx momenteel nu ook niet afgeraden??ik bedoel terwijl het vroeger wel ok was dit te nemen?
en je wijkt af, het was de meerderjarige zoon die de medicatie van zijn vader aan onze dochter gaf
Oud 4 maart 2012, 14:18   #320
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat wil je daar nu mee bewijzen, onderzoeken tot 2005, is vioxx momenteel nu ook niet afgeraden??ik bedoel terwijl het vroeger wel ok was dit te nemen?
en je wijkt af, het was de meerderjarige zoon die de medicatie van zijn vader aan onze dochter gaf
Lees het gewoon.
Diclofenac wordt al heel lang aan kinderen gegeven en die kinderen komen niet thuis met grote ogen, geen zinnig woord te zeggen, zichzelf snijdend.
Het is niet slim om zonder medische begeleiding een geneesmiddel off-label te beginnen gebruiken, maar het is wel behoorlijk zinloos om daar dan dingen bij te sleuren die er helemaal niks mee te maken hebben (zoals zo'n gedrag toeschrijven aan cataflam ).

Ge doet trouwens alsof mensen die cataflam in huis hebben daarom een soort van verwilderde druggebruikers zijn.

Ik hoop ook voor u dat ge niet tegen alle diensten zijt gaan razen over die cataflam want dan gaan ze u inderdaad een beetje heel raar aangekeken hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be