![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit vorige, om U dus te zeggen dat uw 'avatar' mij op haar doet denken. Verder, terzake ..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() iets tegen politici ? ja
iets tegen ambetanteriken ? Heel zeker ! Ik hoop dat ze zo spoedig mogelijk ALLEMAAL een grondige evaluatie krijgen zoals degenen die in het onderwijs staan. Er zullen er heel wat buiten "liggen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() Zo is dat . In het (hoger) onderwijs/universiteit is het zo dat de lectoren en docenten zowel topdown (vanwege hun ambtenaar-oversten) als bottom-up (vanwege de studenten) geëvalueerd worden. Ik stel me de vraag waarom die hogere ambetantenaren (die géén dienst zijn voor hun lesgevende krachten) ook niet bottom-up mogen geëvalueerd worden. Dan zouden er inderdaad een pak (vaak politiek gepistoneerde) flierefluiters die er de bureaus van de hoogste verdiepingen vullen buitenvliegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Burger
|
![]() Een heel forum vol mensen die het blijkbaar allemaal veel beter kunnen. Plaats jullie voor de volgende verkiezingen zou ik zeggen.
![]() |
#305 |
Burger
|
![]() De meeste ambtenaren zijn benoemd en kunnen niet buiten liggen, ze kunnen hooguit ergens anders geplaatst worden.
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Burger
|
![]() Wat een flauwekul, je kunt geen land leiden door kwantiteit, wel door kwaliteit. Als je losweg een groep individuen met eenzelfde ideologie een meerderheid laat vormen, dan zal de helft daarvan nadien niet de intellectuele capaciteiten hebben om de juiste beslissingen te nemen en krijg je chaos.
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat we nodig hebben is een regering van technochraten die op regelmatige tijdstippen zijn voorstellen voorlegt aan de bevolking via een BROV. Zie Zwitserland. Iets mis met Zwitserland ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() Niks van. Werken zoals de rest. Voor zo'n loon, voordelen, pensioen, ... moet je verdorie uit je pijp komen in de privé. Met 20 dagen verlof per jaar en geen luxe-feestdagen �* la verjaardag van de Koning of werkbezoeken aan brouwerijen of rondvaarten in de haven. En bereikbaar blijven buiten de uren (en die stoppen niet om 16u).
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 21 december 2012 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Licht afwijkend, zou men zich mogen afvragen waarom er nog zoveel adviseurs en raadsheren erop de ministeries rondlopen. Niet alleen zou hun inzet wel te weinig impact kunnen hebben maar, zal ook wel voor heel wat onnodige psychologische verwarring zorgen. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Vreemdeling
|
![]() De budgetten waarover ze beslissen zijn veel te groot. Politiekers doen liever iets goed voor iemand waar ze nu of later in hun carriëre grof kunnen aan verdienen. Daarom dat de grootste bedrijven hier in België bijna geen belasting betalen op hun winst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zo'n reacties zijn meestal gestoeld op ontzettend veel jaloezie. De beste manier zou zijn om in het grijs te gaan denken en al te durven toegeven en erkennen dat er in beide gevallen nog veel ten goede kan veranderen.
Let Hot Rods ride in this idiot country Laatst gewijzigd door Hot_rod : 21 december 2012 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 22 december 2012 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 22 december 2012 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De werkers, uiteraard omdat dit slechts het enige is die hun werkstandvastigheid garandeert! Wie nog: De 'Ceo's' die op die manier hun vennoten dividenden kunnen toedienen (bij beslissing van de A.V. uiteraard) en die bij het versnijden van de taart, merendeels ook niet worden vergeten. De staatskas: door grotere heffingen van belastingen en btw. Daarmee kunnen ze dan hun torenhoge schuldenberg geleidelijk afbouwen na!: 'cela va de soi' en omdat barmachtigheid vaak bij onszelf begint; nog maar eens hun eige en, de hoge ambtenaren een extra beurt geven. Verder: financieel aspect voor de modale werker: Noppes!? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik wél schreef is dat er in de economische wereld aan een hoog tempo wordt gewerkt, maar dat dat niet te rijmen valt met de traagheid van de bureaucratie. Vraag dat maar eens aan de grote investeerders die hier mensen aan het werk willen helpen. En onder "ambtenaren" vallen ook die van justitie. Maar over hun traagheid moet ik vast geen toelichtende commentaar geven ... ![]() Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 22 december 2012 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |