Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2012, 06:12   #301
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Euh, neen, tenzij op de dag van de voal Jeanetten, maar ik sta niet met een rok.
Ik meen Marijke hier al eens opgemerkt te hebben bij de discussies, al valt dat natuurlijk niet te controleren dat zij dat echt is natuurlijk. Maar het ziet er inderdaad een sympathiek meiske uit (toegegeven, ik ken ze niet persoonlijk)
Uiteraard dat ze sympathiek is, waarschijnlijk het meest met haar klanten, vermits dat ze (destijds) fier met de naam van haar beroep hier kwam pronken. Hetgeen niet wegneemt dat ze over de meeste onderwerpen een doordachte en stevige mening had en dat het uiterst moeilijk was om haar knel te schrijven.

Dit vorige, om U dus te zeggen dat uw 'avatar' mij op haar doet denken.

Verder, terzake .....
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 23:13   #302
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

iets tegen politici ? ja
iets tegen ambetanteriken ? Heel zeker !
Ik hoop dat ze zo spoedig mogelijk ALLEMAAL een grondige evaluatie krijgen zoals degenen die in het onderwijs staan.
Er zullen er heel wat buiten "liggen".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 07:23   #303
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
iets tegen politici ? ja
Ik hoop dat ze zo spoedig mogelijk ALLEMAAL een grondige evaluatie krijgen zoals degenen die in het onderwijs staan.
Zo is dat . In het (hoger) onderwijs/universiteit is het zo dat de lectoren en docenten zowel topdown (vanwege hun ambtenaar-oversten) als bottom-up (vanwege de studenten) geëvalueerd worden. Ik stel me de vraag waarom die hogere ambetantenaren (die géén dienst zijn voor hun lesgevende krachten) ook niet bottom-up mogen geëvalueerd worden. Dan zouden er inderdaad een pak (vaak politiek gepistoneerde) flierefluiters die er de bureaus van de hoogste verdiepingen vullen buitenvliegen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 08:54   #304
andy.v
Burger

andy.v's schermafbeelding

Standaard

Een heel forum vol mensen die het blijkbaar allemaal veel beter kunnen. Plaats jullie voor de volgende verkiezingen zou ik zeggen.
Oud 21 december 2012, 09:03   #305
andy.v
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
iets tegen politici ? ja
De meeste ambtenaren zijn benoemd en kunnen niet buiten liggen, ze kunnen hooguit ergens anders geplaatst worden.
Oud 21 december 2012, 09:04   #306
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy.v Bekijk bericht
Een heel forum vol mensen die het blijkbaar allemaal veel beter kunnen. Plaats jullie voor de volgende verkiezingen zou ik zeggen.
Particratie heeft vooral bewezen hoe het niet moet. Weg ermee. Wat we nodig hebben is Directe Democratie. Leve het BROV.
Oud 21 december 2012, 09:18   #307
andy.v
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Wat we nodig hebben is Directe Democratie. Leve het BROV.
Wat een flauwekul, je kunt geen land leiden door kwantiteit, wel door kwaliteit. Als je losweg een groep individuen met eenzelfde ideologie een meerderheid laat vormen, dan zal de helft daarvan nadien niet de intellectuele capaciteiten hebben om de juiste beslissingen te nemen en krijg je chaos.
Oud 21 december 2012, 09:49   #308
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een flauwekul, je kunt geen land leiden door kwantiteit, wel door kwaliteit.
Dat is exact wat ik bedoel : waar zit die "kwaliteit" in de particratie ? Doen ze meer dan zichzelf verrijken en zorgen dat de wetten er vooral zijn voor zichzelf en hun achterban ?

Citaat:
Als je losweg een groep individuen met eenzelfde ideologie een meerderheid laat vormen, dan zal de helft daarvan nadien niet de intellectuele capaciteiten hebben om de juiste beslissingen te nemen en krijg je chaos.
Wat we nodig hebben is een regering van technochraten die op regelmatige tijdstippen zijn voorstellen voorlegt aan de bevolking via een BROV. Zie Zwitserland. Iets mis met Zwitserland ?
Oud 21 december 2012, 10:09   #309
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste ambtenaren zijn benoemd en kunnen niet buiten liggen, ze kunnen hooguit ergens anders geplaatst worden.
Niks van. Werken zoals de rest. Voor zo'n loon, voordelen, pensioen, ... moet je verdorie uit je pijp komen in de privé. Met 20 dagen verlof per jaar en geen luxe-feestdagen �* la verjaardag van de Koning of werkbezoeken aan brouwerijen of rondvaarten in de haven. En bereikbaar blijven buiten de uren (en die stoppen niet om 16u).

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 21 december 2012 om 10:10.
Oud 21 december 2012, 10:14   #310
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zou moeilijk kunnen lukken: de meesten, naast politiek talent te hebben, zijn eveneens geweldig eigenzinnig alsook onoplettend voor het gedachtegoed van derden.

Licht afwijkend, zou men zich mogen afvragen waarom er nog zoveel adviseurs en raadsheren erop de ministeries rondlopen.

Niet alleen zou hun inzet wel te weinig impact kunnen hebben maar, zal ook wel voor heel wat onnodige psychologische verwarring zorgen.
Oud 21 december 2012, 10:19   #311
Tonyvdv
Vreemdeling

Standaard

De budgetten waarover ze beslissen zijn veel te groot. Politiekers doen liever iets goed voor iemand waar ze nu of later in hun carriëre grof kunnen aan verdienen. Daarom dat de grootste bedrijven hier in België bijna geen belasting betalen op hun winst.
Tonyvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 10:25   #312
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Voor iemand een verrassing?
Voor mij allesinds niet!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...erlaging.dhtml
Hoe is het eigenlijk afgelopen op federaal niveau met die 8% dat ze er eerst gingen bijdoen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 11:17   #313
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks van. Werken zoals de rest. Voor zo'n loon, voordelen, pensioen, ... moet je verdorie uit je pijp komen in de privé. Met 20 dagen verlof per jaar en geen luxe-feestdagen �* la verjaardag van de Koning of werkbezoeken aan brouwerijen of rondvaarten in de haven. En bereikbaar blijven buiten de uren (en die stoppen niet om 16u).
Laten we vooral zwart - wit blijven denken, dan zal dat zeker lukken. Ik kom genoeg in bedrijven (ja, om er te werken) en ik kan u bedrijven genoeg aanwijzen waar ze op dezelfde manier een broertje dood hebben aan werken. (en dan heb ik het niet over overheidsbedrijven)
Zo'n reacties zijn meestal gestoeld op ontzettend veel jaloezie.
De beste manier zou zijn om in het grijs te gaan denken en al te durven toegeven en erkennen dat er in beide gevallen nog veel ten goede kan veranderen.

Laatst gewijzigd door Hot_rod : 21 december 2012 om 11:18.
Hot_rod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 14:14   #314
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Laten we vooral zwart - wit blijven denken, dan zal dat zeker lukken. Ik kom genoeg in bedrijven (ja, om er te werken) en ik kan u bedrijven genoeg aanwijzen waar ze op dezelfde manier een broertje dood hebben aan werken. (en dan heb ik het niet over overheidsbedrijven)
De beste manier zou zijn om in het grijs te gaan denken en al te durven toegeven en erkennen dat er in beide gevallen nog veel ten goede kan veranderen.
Wat doelt U eigenlijk met: zwart-wit en grijs denken ?
Oud 22 december 2012, 16:29   #315
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Er kan altijd veel ten goede veranderen. Zo zou de administratie wat sneller kunnen werken, en de privé wat trager om min of meer synchroon te kunnen werken. Je houdt het niet voor mogelijk welke rem er op onze economische groei gezet wordt door de overheidsbureaucratie. En bel hen vooral niet op ! Als je ze opjaagt duurt het nog langer !

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 22 december 2012 om 16:30.
Oud 22 december 2012, 16:32   #316
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tonyvdv Bekijk bericht
De budgetten waarover ze beslissen zijn veel te groot. Politiekers doen liever iets goed voor iemand waar ze nu of later in hun carriëre grof kunnen aan verdienen. Daarom dat de grootste bedrijven hier in België bijna geen belasting betalen op hun winst.
Zo is dat. Een lucratief zitje in de beheerraad in ruil voor "aangepaste" wetgeving is graag meegegraaid . En ik vermoed hetzelfde bij veel journalisten die dit potje liever gedekt laten.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 22 december 2012 om 16:33.
Oud 22 december 2012, 17:30   #317
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er kan altijd veel ten goede veranderen. Zo zou de administratie wat sneller kunnen werken, en de privé wat trager om min of meer synchroon te kunnen werken. Je houdt het niet voor mogelijk welke rem er op onze economische groei gezet wordt door de overheidsbureaucratie. En bel hen vooral niet op ! Als je ze opjaagt duurt het nog langer !
Onze economische groei: wie heeft daar eigenlijk baat bij?

De werkers, uiteraard omdat dit slechts het enige is die hun werkstandvastigheid garandeert!

Wie nog: De 'Ceo's' die op die manier hun vennoten dividenden kunnen toedienen (bij beslissing van de A.V. uiteraard) en die bij het versnijden van de taart, merendeels ook niet worden vergeten.

De staatskas: door grotere heffingen van belastingen en btw.
Daarmee kunnen ze dan hun torenhoge schuldenberg geleidelijk afbouwen na!: 'cela va de soi' en omdat barmachtigheid vaak bij onszelf begint; nog maar eens hun eige en, de hoge ambtenaren een extra beurt geven.

Verder: financieel aspect voor de modale werker: Noppes!?
Oud 22 december 2012, 17:37   #318
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u ondertussen toch wel zo goed als elk bestaand cliché over ambtenaren ten beste heeft gegeven... Misschien kan u zich toch maar beter wat onledig houden met rijmpjes verzinnen. Die zijn nog nèt iets minder irritant...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 17:40   #319
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de privé wordt er door iedereen hard gewerkt, bij de overheid staart iedereen de hele dag naar de plafond...wat is de wereld toch gemakkelijk te vatten indien men in zulke simplismen denkt...
Oud 22 december 2012, 18:01   #320
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
In de privé wordt er door iedereen hard gewerkt, bij de overheid staart iedereen de hele dag naar de plafond...wat is de wereld toch gemakkelijk te vatten indien men in zulke simplismen denkt...
Waar schreef ik dat ze naar het plafond staren ? (naar mijn eigen ervaring lezen ze eerder gewoon hun gazet op hun bureau).

Wat ik wél schreef is dat er in de economische wereld aan een hoog tempo wordt gewerkt, maar dat dat niet te rijmen valt met de traagheid van de bureaucratie. Vraag dat maar eens aan de grote investeerders die hier mensen aan het werk willen helpen.

En onder "ambtenaren" vallen ook die van justitie. Maar over hun traagheid moet ik vast geen toelichtende commentaar geven ...

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 22 december 2012 om 18:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be