Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 december 2010, 16:14   #301
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wij steunen het autonomie-streven van de Walen ook Alleen schijnt dat toch niet zo erg populair te zijn, en klampen Franstaligen zich vast aan de uitgeleefde Belgische structuren. Je kan ze dat niet kwalijk nemen, het brengt hen veel geld op. Maar dat wil niet zeggen dat we dat tot der eeuwigheid moeten blijven goedkeuren.

Wij zijn ook niet tegen de Belgische taal of de Belgische kultuur Om de eenvoudige reden dat die niet bestaan. Tja, dat krijg je in een situatie waar er maar twee volkeren zijn binnen één land, en één van de twee probeert zijn oude dominante positie te verankeren ten koste van de demografische meerderheid van de tweede.
Ik had het over Castilliaans. En je hebt nog altijd niet het verschil begrepen tussen een positieve identiteitsvorming en een louter negatieve attitude. Een anti-moslim is geen Vlaming. Integendeel, men kan moslim en voorstander van Vlaamse onafhankelijkheid zijn. Die twee zijn absoluut niet tegenstrijdig. In Catalonië zou de vraag zelfs niet gesteld moeten worden.

Citaat:
Ik dacht dat het eerder het probleem was van oerconservatieve krachten ter linkerzijde die alles doen om Vlamingen bang te maken voor andere Vlamingen. Ook als dat moet via de weg van het negatiionisme waarbij zij hun eigen collaboratie in WO-II projecteren op de Vlaams-Nationalisten.
Mensen die het meer over islam hebben dan over Vlaanderen noem ik geen Vlaams-nationalisten.

Citaat:
Wie of wat heeft die dan verraden? De Ø-VLD misschien? Of heeft de Ø-VLD hem verraden?
Paul Beliën spreekt volledig het woord van zijn Amerikaanse neoconservatieve geldschieters. Dus ja hij is een verrader tegen Vlaanderen, hij wil Vlaanderen uitverkopen.

Citaat:
Dat we een behoorlijk probleem hebben met de media is duidelijk. Buiten het Pallieterke zijn er geen "Vlaamse" media. Alleen maar Belgische.
Het Pallieterke doet vrolijk mee met de haatpropaganda van de andere media. Een positieve Vlaamse stem mag voor hen niet bestaan. Overigens is het Pallieterke gewoon een partijblad van de VB-losers. Hun nefaste rol voor Vlaanderen hoeft geen betoog meer.

Citaat:
Maar wat identitaire ondernemers dan wel zouden zijn ontsnapt me eerlijk gezegd een beetje. Op welke manier verschilt het identiteitsgevoel van de Vlaming zich van dat van het Catalaanse identiteitsgevoel?
Het verschil is dat het positieve identiteitsgevoel sterker is in Catalonië, zodat identiteit niet kan gekaapt worden door de krachten van de haat.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 18 december 2010 om 16:15.
Kallikles is offline  
Oud 18 december 2010, 16:16   #302
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Na het lemma "valse Vlaming" kunnen we overigens blijkbaar nu ook "oranje brildrager" toevoegen aan het lexicon van de N-VA zeloten...
Pelgrim is offline  
Oud 18 december 2010, 16:17   #303
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat is naast de kwestie. Hij bedoelt dat het volk ook actief en op een positieve en creatieve manier bezig is met die onafhankelijkheid. Terwijl men hier in Vlaanderen doorgaans niet verder komt dan af en toe eens een betoging van een twee �* drieduizend man in de Vlaamse Rand waar men wat platvloerse leuzen scandeert en die vooral een 'anti'-boodschap met zich meedragen.
Tja, als je op je eigen grondgebied belaagd wordt, mag je daar toch tegen zijn, niet? En hoever staan de Spaanstaligen met hun rechten in Catalonië?...
Andere evolutie, andere middelen, andere omstandigheden...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 18 december 2010, 16:34   #304
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Tja, als je op je eigen grondgebied belaagd wordt, mag je daar toch tegen zijn, niet?
Uiteraard mag je dat. Maar als je alleen maar tegen bent en niet vóór Vlaanderen dan bereik je niet veel hé. Overigens heb ik zelfs Gerolf Annemans dit ooit zien toegeven in een debat, dat de Vlamingen vastzaten in een negatieve attitude en niet kwam tot een positieve zelfdefinitie.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 18 december 2010 om 16:35.
Kallikles is offline  
Oud 18 december 2010, 16:48   #305
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik had het over Castilliaans. En je hebt nog altijd niet het verschil begrepen tussen een positieve identiteitsvorming en een louter negatieve attitude. Een anti-moslim is geen Vlaming. Integendeel, men kan moslim en voorstander van Vlaamse onafhankelijkheid zijn. Die twee zijn absoluut niet tegenstrijdig. In Catalonië zou de vraag zelfs niet gesteld moeten worden.
Ach ik weet dat niet zo. Zou het toeval zijn dat de wijk in Barcelona waar de moslims zich geconcentreerd hebben (Ciutat Vella) ook de wijk is met de hoogste criminaliteitscijfers? En zouden de Catalanen het verband tussen de twee echt niet zien? Zouden ze daar toch niet een klein probleempje hebben met de mensen- en drugssmokkel met behulp van speedboten? Hoe gemakkelijk is het toch om idealiserende slogans te poneren voor een publiek dat vermeend wordt de werkelijkheid toch niet te kennen.

Citaat:
Mensen die het meer over islam hebben dan over Vlaanderen noem ik geen Vlaams-nationalisten.
Daarin heb je groot gelijk. Ze halen dan ook steeds minder stemmen. Vlaams-nationalisten die het niet voortdurend over de islam hebben daarentegen...

Citaat:
Paul Beliën spreekt volledig het woord van zijn Amerikaanse neoconservatieve geldschieters. Dus ja hij is een verrader tegen Vlaanderen, hij wil Vlaanderen uitverkopen.
Neocon-geldschieters? Vertel eens wat meer, wie, hoeveel? Heeft Beliën zelf niet genoeg centjes? Dat Paul Beliën een diepblauwe economisch-liberale signatuur heeft is zijn recht denk ik. Net daarom heeft hij mee de Ø-VLD op poten gezet en meegewerkt aan de burgermanifesten van Verhofstadt, vooraleer die de boel verraadde en een links-liberaal werd.

Dat hij geen man van onder de kerktoren is, maar zijn werkveld complexloos over heel Europa uitspreidt maakt hem wel tot een typische Vlaming.

Vlaanderen uitverkopen? Misschien wel ja, hij is uiteindelijk zelfs met een Ierse getrouwd

Citaat:
Het Pallieterke doet vrolijk mee met de haatpropaganda van de andere media. Een positieve Vlaamse stem mag voor hen niet bestaan. Overigens is het Pallieterke gewoon een partijblad van de VB-losers. Hun nefaste rol voor Vlaanderen hoeft geen betoog meer.
Wij wachten op een Vlaamse pers, dat is duidelijk. Je bent wel de eerste die het Pallieterke een rol voor Vlaanderen toeschrijft Wat is hun oplage nu weer juist?

Citaat:
Het verschil is dat het positieve identiteitsgevoel sterker is in Catalonië, zodat identiteit niet kan gekaapt worden door de krachten van de haat.
180 jaren onderdrukking en indoctrinatie werpen nog steeds hun schaduw over de Vlaamse identiteit. Vlaanderen is zo klein, zo onbeduidend, zijn taal zo min, en dan zijn patois, en zijn kultuur zo bekakt en onzichtbaar, .... Enfin met dat soort praat probeert men (inclusief jij hier) de Vlaming klein en onderdanig te houden. De Vlaming moet zijn mond houden en braaf wezen en zich bij opgelegde compromissen neerleggen, en hij ondergaat dat, maar vanbinnen brandt het vuur. En dat zie je dan bij verkiezingen plots uitslaan.
fonne is offline  
Oud 18 december 2010, 16:57   #306
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Na het lemma "valse Vlaming" kunnen we overigens blijkbaar nu ook "oranje brildrager" toevoegen aan het lexicon van de N-VA zeloten...
Je brengt weeral fantastische argumenten in het debat.

Als je niks meer te zeggen hebt, beperk je daar dan ook toe.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 18 december 2010, 17:02   #307
EddyBal

Standaard

Citaat:
Uiteraard mag je dat. Maar als je alleen maar tegen bent en niet vóór Vlaanderen dan bereik je niet veel hé. Overigens heb ik zelfs Gerolf Annemans dit ooit zien toegeven in een debat, dat de Vlamingen vastzaten in een negatieve attitude en niet kwam tot een positieve zelfdefinitie.
En daarin zie je dan ook een groot verschil tussen het VB en de NVA. Als je het NVA programma leest, kan je zien dat er een plan is, dat we weten waar we naar toe willen. Dat kan je ook merken in de debatten, war men steeds probeert om de NVA te reduceren tot iets kleins, maar er steeds groots uitkpùy, net omdat er een degelijk programma op poten staat.

De remmen op een Vlaams programma zitten wel degelijk elders, en mogen die dan niet aangeklaagd worden? Dan doen ze in Catalonië toch ook? Of ben je even de strijd om de nam "natie" vergeten?

Blijkbaar is het moeilijker voor sommigen om dingen die vlak voor je neus gebeuren, met dezelfde bril te bekijken als de dingen die verder weg gebeuren. Nochtans zijn ze dezelfde.
EddyBal is offline  
Oud 18 december 2010, 17:07   #308
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

t' Pallieterke is het meest betrouwbare blad van België.
Om diverse redenen .
Eén ervan is dat het blad met een vergrootglas wordt nagekeken door de linkse vrienden en mochten er onwaarheden in staan de Verantwoordelijke uitgever of de journalist in kwestie het met zekerheid voor een rechter kan gaan uitleggen.
Pericles is offline  
Oud 18 december 2010, 17:10   #309
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarin zie je dan ook een groot verschil tussen het VB en de NVA. Als je het NVA programma leest, kan je zien dat er een plan is, dat we weten waar we naar toe willen.
Dat ontken ik niet, maar waar ik het over heb is de afwezigheid van een beweging, niet over de tekortkomingen van een partij. De partij heeft een kundig politiek strateeg als Dewever in huis, ja, maar dat betekent niet dat er een positieve Vlaamse beweging leeft hé.

Zeg nu zelf, is het in Vlaanderen mogelijk om zoiets te organiseren als Pelgrim toonde in de video? Zo ja, wat houd je tegen? Zo neen, hoe komt het dat het niet mogelijk is en wat moet er gebeuren om dit wel mogelijk te maken?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 18 december 2010, 17:14   #310
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dat ontken ik niet, maar waar ik het over heb is de afwezigheid van een beweging, niet over de tekortkomingen van een partij. De partij heeft een kundig politiek strateeg als Dewever in huis, ja, maar dat betekent niet dat er een positieve Vlaamse beweging leeft hé.

Zeg nu zelf, is het in Vlaanderen mogelijk om zoiets te organiseren als Pelgrim toonde in de video? Zo ja, wat houd je tegen? Zo neen, hoe komt het dat het niet mogelijk is en wat moet er gebeuren om dit wel mogelijk te maken?
Zoals ik al zei: geef ons media. Als we een Vlaamse pers zouden hebben, bestond België al niet meer. Zo eenvoudig is het soms he.
EddyBal is offline  
Oud 18 december 2010, 17:15   #311
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: geef ons media. Als we een Vlaamse pers zouden hebben, bestond België al niet meer. Zo eenvoudig is het soms he.
t'Pallieterke op grote schaal gratis verspreiden.
Lijkt mij een begin van oplossing.
Pericles is offline  
Oud 18 december 2010, 17:25   #312
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
t'Pallieterke op grote schaal gratis verspreiden.
Lijkt mij een begin van oplossing.
Nee, geen Palieterke. Een echte krant, met alle soorten nieuws. Zeg maar "de standaard" maar dan opgekocht door een groep Vlamingen die Vlaamse redacteurs plaatsen.
EddyBal is offline  
Oud 18 december 2010, 17:26   #313
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt dus duidelijk geen idee hoe je een beweging opbouwt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 18 december 2010, 17:27   #314
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, geen Palieterke. Een echte krant, met alle soorten nieuws. Zeg maar "de standaard" maar dan opgekocht door een groep Vlamingen die Vlaamse redacteurs plaatsen.
t'Pallieterke zal waarheidsgetrouwer zijn.
Om diverse redenen.
Ik heb het hierboven zo al een beetje uitgelegd.
Pericles is offline  
Oud 18 december 2010, 17:36   #315
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar gaan ze die Vlaamse redacteurs vinden?

De gebouwen van die krant zouden snel afbranden denk ik. Hoe lang bestaat Belgie nog als er een krant komt die de waarheid schrijft?
Oud 19 december 2010, 06:41   #316
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat begrijp ik, maar je moet je energie niet steken in oeverloos gezeik met de systeemmensen. Een veel vruchtbaarder discussie is die tussen degenen die het systeem willen veranderen, over de te volgen strategie, en daar wordt helemaal niet over gepraat.
Patat boem erop!

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 19 december 2010 om 06:41.
E. Gidius is offline  
Oud 19 december 2010, 06:54   #317
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hele wereld moet niet op de hoogte zijn, de Catalanen moeten op de hoogte zijn. En die zijn op de hoogte, in grote getalen. Ze maken zelfs politieke muziekvideos waarin ze wereldrecords breken.

De achterlijke Vlamingen komen niet verder dan in maatpak en met stropdas in de taal van de kolonisators onderhandelen over marginale bevoegdheidsoverdrachtjes om na de vergadering thuis naar Amerikaanse tv te staren.
Ik pleit hier voor enig begrip voor de mentaliteit van de gemiddelde inwoner van het Nederlandstalige deel van de Zuidelijke Nederlanden. Weinig Europese volkeren zijn zo gedecimeerd als wij geweest zijn in de 16de eeuw (of het zouden de Letten en Esten moeten zijn). Weinig Europese volkeren zijn zo permanent beroofd van hun bovenlaag. Weinig Europese volkeren hebben zoveel vreemde legers over zich gekregen als de Vlamingen.

Begrip en geduld dus. We hebben maar één volk, en we kunnen er ons geen ander kiezen.

Ik denk dat proberen te begrijpen, accepteren en verwerken van hoe onze rampzalige geschiedenis de huidige volksaard gemaakt heeft, het begin is van de evolutie naar meer fierheid, naar een natie.
Oud 19 december 2010, 07:07   #318
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klinkt bekend. Ook de Belgicisten klagen voortdurend dat ze niet aan bod mogen komen in de media.
Oud 19 december 2010, 07:08   #319
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Plan N voor Vlaanderen (en Brussel)
2.
Oud 19 december 2010, 10:11   #320
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
t'Pallieterke zal waarheidsgetrouwer zijn.
Om diverse redenen.
Ik heb het hierboven zo al een beetje uitgelegd.
Je hebt een krant nodig die ook voor de gewone mens leesbaar is. Niet een opeenstapeling van aanklachten. Een krant waarmee je jan modaal bereikt. De lezer van het Palieterke moet je niet meer overtuigen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be