Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen op de tribune tijdens apartheidszwemmen?
NEEN, apart is apart en die kaffers moeten buiten 6 12,50%
NEEN, ze komen enkel om onze prachtlijven te begluren 5 10,42%
JAWEL, zwemmen is een sport en ze mogen komen kijken 7 14,58%
JAWEL, als men privé wil zwemmen moet men maar privé zwembad afhuren 30 62,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2011, 12:40   #301
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
LADIES ONLY NIGHT, dat klinkt als WHITES ONLY in Z-Afrika...

Man wat een idiote praat, in veel scholen is er nog het gescheiden man vrouw zwemmen.Waarom worden er bij vrouwelijke organisatie's geen mannen toegelaten? Waarom zijn er in de vrouwenraden geen mannen aanwezig?Waarom worden in de vrouwenbonden de belangen van de mannen niet verdedigt? Waarom mogen er bij de Belgische vrouwelijke sportverenigingen mannen niet meedoen.Waarom zijn er geen mannen toegelaten bij de upper @ home party's ? Er zijn honderden voorbeelden ga je die allemaal aanklagen?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 12:44   #302
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Man wat een idiote praat, in veel scholen is er nog het gescheiden man vrouw zwemmen.Waarom worden er bij vrouwelijke organisatie's geen mannen toegelaten? Waarom zijn er in de vrouwenraden geen mannen aanwezig?Waarom worden in de vrouwenbonden de belangen van de mannen niet verdedigt? Waarom mogen er bij de Belgische vrouwelijke sportverenigingen mannen niet meedoen.Waarom zijn er geen mannen toegelaten bij de upper @ home party's ? Er zijn honderden voorbeelden ga je die allemaal aanklagen?
Je hebt gelijk, he.

Maar waarom moeten er dan wel vrouwen zijn in bedrijfsraden, in de politiek, in organisaties, enzv.?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 12:47   #303
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Man wat een idiote praat, in veel scholen is er nog het gescheiden man vrouw zwemmen.
Proest Hoe oud ben jij?

Citaat:
Waarom worden er bij vrouwelijke organisatie's geen mannen toegelaten? Waarom zijn er in de vrouwenraden geen mannen aanwezig?Waarom worden in de vrouwenbonden de belangen van de mannen niet verdedigt? Waarom mogen er bij de Belgische vrouwelijke sportverenigingen mannen niet meedoen.Waarom zijn er geen mannen toegelaten bij de upper @ home party's ? Er zijn honderden voorbeelden ga je die allemaal aanklagen?
Over welke vrouwelijke organisaties heb jij het?
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 12:50   #304
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Je hebt gelijk, he.

Maar waarom moeten er dan wel vrouwen zijn in bedrijfsraden, in de politiek, in organisaties, enzv.?

Van mij moet dat hellemaal niet, maar als die daar nu aanwezig zijn waarom hoeft dat dan een probleem te zijn ? ... Ik begrijp uw vraag en ja ik ben evengoed tegen positieve discriminatie, wat in weze evengoed een vorm van racisme is ..., racisme gebruikt om racisme uit te sluiten weliswaar.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 12:57   #305
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zien van dikzakken met carapils in het zwembad zou idd verboden moeten zijn daar het een vervuiling voor het oog is.
Ik vind dat jij je nogal laatdunkend uitlaat over dikke mensen. Over uiterlijke kenmerken van mensen dus. Best raar eigenlijk. Want als anderen zich laatdunkend uitlaten over uiterlijke kenmerken van mensen dan ben jij de 1e die hier hysterisch moord en brand aan het roepen is. Waarom ben jij zo hypocriet?
Oud 12 februari 2011, 13:27   #306
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is inderdaad idiote praat, je moet wel erg dom zijn om niet het onderscheid te kunnen maken tussen het verenigingsleven waarbij mannen en vrouwen zichzelf soms verenigen vanuit hun belangen of interesses zoals de boerinnenbond, vereniging voor vrouwen met borstkanker, enz.. en het zwemmen in een openbare gelegenheid; zwemmen in scholen is trouwens net zoals sporten gemengd.

Niemand heeft er problemen mee dat er binnen het verenigingsleven organisaties zijn die vanuit een bepaalde belangstelling vooral zich richten op mannen of vrouwen, dit vergelijken met de verwachting om ook binnen het publieke leven mannen en vrouwen te scheiden (omdat dit anders tot ZINA of chaos leidt ) is zo dom, en totaal naast de kwestie dat je je moet gaan afvragen vanuit welk fanatisme dit denken vertrekt!

Er is juist strijd gelevert om het publieke leven toegankelijk te maken voor mannen en vrouwen, blijkbaar moet die strijd opnieuw geleverd worden vanwege mensen die normale omgang tussen mensen blijkbaar geen streven meer vinden in een samenleving waar man en vrouw gelijk zijn.
Je moet wel zelfverkozen blind zijn om niet te zien dat je bezig bent achterlijkheid te verdedigen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 13:49   #307
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is inderdaad idiote praat, je moet wel erg dom zijn om niet het onderscheid te kunnen maken tussen het verenigingsleven waarbij mannen en vrouwen zichzelf soms verenigen vanuit hun belangen of interesses zoals de boerinnenbond, vereniging voor vrouwen met borstkanker, enz.. en het zwemmen in een openbare gelegenheid; zwemmen in scholen is trouwens net zoals sporten gemengd.

Niemand heeft er problemen mee dat er binnen het verenigingsleven organisaties zijn die vanuit een bepaalde belangstelling vooral zich richten op mannen of vrouwen, dit vergelijken met de verwachting om ook binnen het publieke leven mannen en vrouwen te scheiden (omdat dit anders tot ZINA of chaos leidt ) is zo dom, en totaal naast de kwestie dat je je moet gaan afvragen vanuit welk fanatisme dit denken vertrekt!

Er is juist strijd gelevert om het publieke leven toegankelijk te maken voor mannen en vrouwen, blijkbaar moet die strijd opnieuw geleverd worden vanwege mensen die normale omgang tussen mensen blijkbaar geen streven meer vinden in een samenleving waar man en vrouw gelijk zijn.
Je moet wel zelfverkozen blind zijn om niet te zien dat je bezig bent achterlijkheid te verdedigen!
Voila, zoals ik eerder stelde.
Vrouwen die apart iets doen, dat is nog nooit een probleem geweest. Totdat moslima's daar ook aan deelnemen.
Dan is het kot te klein.

p.s. Er zijn vandaag nog scholen waar het zwemmen en ook de turnles voor jongens en meisjes apart wordt georganiseerd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 13:55   #308
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vrouwen die apart iets doen, dat is nog nooit een probleem geweest. Totdat moslima's daar ook aan deelnemen.
Dan is het kot te klein.

p.s. Er zijn vandaag nog scholen waar het zwemmen en ook de turnles voor jongens en meisjes apart wordt georganiseerd.
Ik weet niet of je nu dom bent of je bewust zo doordoet, niemand heeft er problemen mee dat binnen verenigingsleven mannen en vrouwen zich organisaren rond bepaalde belangen of interesses, dat staat totaal los van het normale sociale verkeer binnen publieke ruimtes, wat in strijd is met gelijkheid man en vrouw en u weet dat ook best, mijn post was duidelijk genoeg, u provoceert enkel graag.
Oud 12 februari 2011, 13:56   #309
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan is het kot te klein.

Citaat:
Je moet wel zelfverkozen blind zijn om niet te zien dat je bezig bent achterlijkheid te verdedigen
!
Wat is jouw motief artisjok om die achterlijkheid te verdedigen?
Oud 12 februari 2011, 13:56   #310
Nidstang
Lokaal Raadslid

Standaard

Volgens mij zijn er vandaag weer scholen waar het zwemmen en ook de turnles voor jongens en meisjes apart wordt georganiseerd.
Oud 12 februari 2011, 14:05   #311
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Volgens mij zijn er vandaag weer scholen waar het zwemmen en ook de turnles voor jongens en meisjes apart wordt georganiseerd.
Waarom zou dit, mocht het gebeuren, zo zijn denkt u?
Oud 12 februari 2011, 14:06   #312
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je op deze eenvoudige vraag gewoon geen antwoord krijgt!
Oud 12 februari 2011, 14:27   #313
Nidstang
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waarom zou dit, mocht het gebeuren, zo zijn denkt u?
Omdat de overheid toelaat dat er vanwege geloof gediscrimineerd mag worden. De overheid helpt op die manier mee om segregatie te bevorderen. Jongens apart van meisjes. Gelovigen apart van ongelovigen.

En het resultaat zal zoiets worden als er niks tegen gedaan wordt. Je hoeft alleen maar blanken te vervangen door gelovigen.

Best raar dat zogenaamde verdraagzame mensen zo'n systeem promoten als het om godsdienst gaat.

Als ik voor zou stellen om zoiets in te voeren op de bus of trein dan wordt de tent afgebroken. Terecht trouwens:

Ongelovigen vooraan in de bus en gelovigen achteraan.
Oud 12 februari 2011, 14:35   #314
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou ik niet weten.
Ik weet wel dat er scholen zijn die nog altijd het zwemmen en ook de turnles voor jongens en meisjes apart organiseren.
Oud 12 februari 2011, 14:36   #315
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelijk heb je.
Ik antwoord niet meer op posts waar zo'n leugens in staan.
Oud 12 februari 2011, 14:37   #316
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat de overheid toelaat dat er vanwege geloof gediscrimineerd mag worden. De overheid helpt op die manier mee om segregatie te bevorderen. Jongens apart van meisjes. Gelovigen apart van ongelovigen.

En het resultaat zal zoiets worden als er niks tegen gedaan wordt. Je hoeft alleen maar blanken te vervangen door gelovigen.

Best raar dat zogenaamde verdraagzame mensen zo'n systeem promoten als het om godsdienst gaat.

Als ik voor zou stellen om zoiets in te voeren op de bus of trein dan wordt de tent afgebroken. Terecht trouwens:

Ongelovigen vooraan in de bus en gelovigen achteraan.
Willen de linksen echt evolueren naar die toestanden?!?!
Waarom toch?
Oud 12 februari 2011, 14:44   #317
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelijk heb je.
Ik antwoord niet meer op posts waar zo'n leugens in staan.
U bent wel bezig uzelf totaal belachelijk te maken, wanneer u met de bek vol tanden staat zijn anderen leugenaars, zielig hoor...
Oud 12 februari 2011, 14:47   #318
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier se Artike, waarom is het een leugen wanneer je gevraagd wordt om toe te lichten wat je bedoelt en verdedigt? Waarom liegt Pilleke wanneer ze doodsimpel een VRAAG stelt?
Leg maar even uit hoor!
Oud 12 februari 2011, 14:48   #319
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Is kaffer geen scheldwoord?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 14:49   #320
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze is op haar teen getrapt omdat ze in een andere discussie op liegen betrapt werd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be