Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2011, 09:58   #301
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik weet niet of het meer aanvaard wordt; het wordt wel geminimaliseerd.
Er wordt ontkend dat dit fascisme vergelijkbaar is met dit van onze grootouders.
De schuld voor (het heropleven van) deze ideologie wordt al te dikwijls bij de anderen gelegd.

Dit is zowat de enige opmerking die was gegeven op de topic opener, de rest was dus een grote ontkening en getrol.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 10:05   #302
Wisord
Banneling

Standaard Neonazi's steunen PVV in de provincie

Citaat:
Leden en oud-leden van extreem-rechtse partijen tekenen ondersteuningverklaringen voor Provinciale Statenpverkiezingen
De PVV zegt niks te maken te willen hebben met rechts-extremisten, van hun kant steunen deze neo-fascisten de PVV wel. Dat schrijft de Volkskrant woensdag. Een aantal van hen tekende ondersteuningsverklaringen voor de provinciale statenverkiezingen van 2 maart. Onder hen zijn prominenten van de voormalige Centrumdemocraten (CD) en van de neonazistische Nederlandse Volks-Unie (NVU).
bron http://www.joop.nl/politiek/detail/a..._de_provincie/

Citaat:
PVV krijgt steun extreem-rechts
bron http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/...m-rechts.dhtml
Oud 24 februari 2011, 10:15   #303
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Ja, dat schrijf ik toch! Natuurlijk zullen er tussen ruim 1.5 miljoen kiezers mensen zitten met extreem-rechtse sympathiën
Maar zowel de PVV als de DDL (en EDL, etc..) distanciëren zich van deze groep.
Er zullen ook extreem-rechtsen zijn die met de islam heulen wegens het anti-Joodse sentiment binnen die islam.
Oud 24 februari 2011, 10:26   #304
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
Ja, dat schrijf ik toch! Natuurlijk zullen er tussen ruim 1.5 miljoen kiezers mensen zitten met extreem-rechtse sympathiën
Maar zowel de PVV als de DDL (en EDL, etc..) distanciëren zich van deze groep.
Er zullen ook extreem-rechtsen zijn die met de islam heulen wegens het anti-Joodse sentiment binnen die islam.

We boeken vooruitgang, we zijn van geen neonazi's naar een toegeving gegaan. .... Dank u Steve-o.

Eindelijk iemand eerlijk genoeg om toe te geven dat er extreem rechts tuig binnen de PVV en aanverwanten zit.
Oud 24 februari 2011, 10:35   #305
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
We boeken vooruitgang, we zijn van geen neonazi's naar een toegeving gegaan. .... Dank u Steve-o.

Eindelijk iemand eerlijk genoeg om toe te geven dat er extreem rechts tuig binnen de PVV en aanverwanten zit.
Tuig heb ik dan weer nergens gesteld.
Ik heb gezegd dat er op ruim 1,5 miljoen stemmers/kiezers statistisch gezien zeker mensen bij zullen zitten met extreem-rechtse sympathiën. Uiteraard geheel afhankelijk welke definitie je aan extreem-rechts geeft natuurlijk.
Bij de steunbetuigingen zijn zowaar twee namen opgedoken en de PVV heeft zich hiervan gedistantiëerd en nogmaals benadrukt dat ze geen enkele banden willen met extreem-rechts/neo-nazisme.
Meer kun je niet doen lijkt me. En openlijk Israël steunen en pro-Joods zijn is toch ook wel een kleine hint lijkt me, dat neo-nazi's niets bij je te zoeken hebben.
Oud 24 februari 2011, 11:06   #306
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuig heb ik dan weer nergens gesteld.
Ik heb gezegd dat er op ruim 1,5 miljoen stemmers/kiezers statistisch gezien zeker mensen bij zullen zitten met extreem-rechtse sympathiën. Uiteraard geheel afhankelijk welke definitie je aan extreem-rechts geeft natuurlijk.
Bij de steunbetuigingen zijn zowaar twee namen opgedoken en de PVV heeft zich hiervan gedistantiëerd en nogmaals benadrukt dat ze geen enkele banden willen met extreem-rechts/neo-nazisme.
Meer kun je niet doen lijkt me. En openlijk Israël steunen en pro-Joods zijn is toch ook wel een kleine hint lijkt me, dat neo-nazi's niets bij je te zoeken hebben.

Ze willen die banden niet in het open, maar ze hebben ze dus duidelijk wel en gek genoeg hebben ze die via Facebook ook dus distantieren ze zich daar NIET van.
Oud 24 februari 2011, 11:09   #307
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens! En het bestaansrecht van de EDL, DDL, GDL, EFI, etc.. en voor een deel ook die van de PVV komen voort uit het feit dat dat jammer genoeg niet gebeurd is.
Ach, als de marginalen daar zitten, dan verzieken ze het voetbal tenminste niet.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 11:14   #308
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ach, als de marginalen daar zitten, dan verzieken ze het voetbal tenminste niet.

Hoezo mogen ze niet meer naar de voebal gaan van de PVV???
Oud 24 februari 2011, 11:22   #309
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze willen die banden niet in het open, maar ze hebben ze dus duidelijk wel en gek genoeg hebben ze die via Facebook ook dus distantieren ze zich daar NIET van.
Ze hebben geen banden. Ze hebben stemmers en kiezers en symphatisanten. Bewonderaars zelfs. De PVV steunt zelfs geen EDL en/of DDL.
Ik neem aan dat ze op facebook geen neo-nazistische uitspraken tolereren. Ik heb ze er nog niet op zien staan in ieder geval.
Ik weet dus niet waar je (nu weer) op doelt?
Oud 24 februari 2011, 11:35   #310
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
bron http://www.joop.nl/politiek/detail/a..._de_provincie/

Citaat:
Leden en oud-leden van extreem-rechtse partijen tekenen ondersteuningverklaringen voor Provinciale Statenpverkiezingen
De PVV zegt niks te maken te willen hebben met rechts-extremisten, van hun kant steunen deze neo-fascisten de PVV wel. Dat schrijft de Volkskrant woensdag. Een aantal van hen tekende ondersteuningsverklaringen voor de provinciale statenverkiezingen van 2 maart. Onder hen zijn prominenten van de voormalige Centrumdemocraten (CD) en van de neonazistische Nederlandse Volks-Unie (NVU).

bron http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/...m-rechts.dhtml

Citaat:
Sablerolle is ontmaskerd als sympathisant van extreem rechts door de antifascistische beweging KAFKA. Deze ideologische club, die al jaren de extreem rechtse bewegingen in Nederland in de gaten houdt, heeft zelfs foto's van Sablerolle tussen de skinheads op zijn website geplaats.
http://www.nujij.nl/ruud-sablerolle-....6481759.lynkx

Citaat:
Dutch Defence League woordvoerder Bert Jansen heeft de afgelopen dagen keer op keer in de media beweerd dat zijn organisatie niet geassocieerd wil, kan en mag worden met klassiek extreem rechts en neo-nazi's.
Het is dan ook zeer opvallend dat nieuwsgierige anti-fascisten zonder veel moeite op facebook een directe band tussen een afdeling van de duitse Neo-Nazi partij NPD en Bert Jansen persoonlijk konden vinden. Op de vriendenlijst van NPD afdeling Nord-Friesland prijkt Bert Jansen gebroederlijk naast o.a. de veroordeelde nazi actvist Axel Reitz (zie voor screenshot onze website).
Een vluchtige blik op de vriendenlijst van Bert Jansen, een zelfverklaard fan van nieuwe media, levert meer interessante namen op.
http://www.stand.nl/binnenland/ddl-o...eging?page=122

Citaat:
Wilders is indirect verbonden met de English Defense League
http://ikje.blogspot.com/2010/10/wil...twerk-met.html

Citaat:
Het protest is een demonstratie tegen een bijeenkomst van de English Defence League (EDL). Die rechtse, Engelse organisatie is dezelfde dag in Amsterdam om steun te betuigen aan Geert Wilders
http://www.nu.nl/binnenland/2362040/...ratie-edl.html

Moet ik nog meer aanhalen?
Oud 24 februari 2011, 11:36   #311
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben geen banden.

Oud 24 februari 2011, 12:16   #312
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Dat van die steunbetuigingen voor de provinciale staten hebben we al besproken.
Bert Jansen is geen deel van de DDL.
De EDL kwam om steun te betuigen aan GW en ook toen heeft GW zich op geen enkele wijze geliéerd of steun betuigt aan de EDL.
Op die, door het EFI georganiseerde demonstratie ging het om het beschermen van de vrije meningsuiting.

Dit is allemaal te lezen, alleen moet je dan wellicht een paar pagina's meer lezen als die van kafka
Oud 24 februari 2011, 12:21   #313
Steve_M

Standaard

Citaat:
De EDL kwam om steun te betuigen aan GW en ook toen heeft GW zich op geen enkele wijze geliéerd of steun betuigt aan de EDL.
Op die, door het EFI georganiseerde demonstratie ging het om het beschermen van de vrije meningsuiting.

Dit is allemaal te lezen, alleen moet je dan wellicht een paar pagina's meer lezen als die van kafka
Dat is toch om te lachen, hoop ik? Zowel Noam Chomsky als Norman Finkelstein mogen Israël niet eens binnen, louter en alleen om het uiten van hun mening.
Oud 24 februari 2011, 12:35   #314
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch om te lachen, hoop ik? Zowel Noam Chomsky als Norman Finkelstein mogen Israël niet eens binnen, louter en alleen om het uiten van hun mening.
De demonstratie had dan ook niets met Israël te maken. Wat weer niet betekende dat er geen mensen met sympathie voor Israël gewoon welkom waren natuurlijk.
Oud 24 februari 2011, 12:37   #315
Steve_M

Standaard

Citaat:
De demonstratie had dan ook niets met Israël te maken. Wat weer niet betekende dat er geen mensen met sympathie voor Israël gewoon welkom waren natuurlijk.
Oh sorry, ik dacht dat EFI stond voor European Friends of Israel. Waarvoor staat deze EFI dan?
Oud 24 februari 2011, 12:40   #316
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh sorry, ik dacht dat EFI stond voor European Friends of Israel. Waarvoor staat deze EFI dan?
European Freedom Initiative
Oud 24 februari 2011, 12:41   #317
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk dat jij dringend eens wat moet gaan lezen, alles staat overduidelijk vermeld in oa deze linkjes.

Laatst gewijzigd door Wisord : 24 februari 2011 om 12:41.
Oud 24 februari 2011, 13:17   #318
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij dringend eens wat moet gaan lezen, alles staat overduidelijk vermeld in oa deze linkjes.
Je linkjes zijn of enorm eenzijdig en nietszeggend of werkelijk niet meer up to date.
Ik neem aan dat je nu ook nog facebook hebt? Controleer je informatie eens zou ik zeggen. Kafka wordt hier nu eenmaal niet als een autoriteit gezien maar meer als een rariteit.
Oud 24 februari 2011, 13:24   #319
comandante
Banneling

Standaard

Overduidelijk, maar doe geen moeite die kerels zullen niks toegeven. Ook al is het overduidelijk.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 13:55   #320
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Overduidelijk, maar doe geen moeite die kerels zullen niks toegeven. Ook al is het overduidelijk.
De 1e link is van 27-8-2009
Ik kan geen bestaande band tussen Sablerolle en de PVV ontdekken. Jullie wel?

De 2e link is van antifa!-amsterdam - 28.10.2010
Citaat:
Het is dan ook zeer opvallend dat nieuwsgierige anti-fascisten zonder veel moeite op facebook een directe band tussen een afdeling van de duitse Neo-Nazi partij NPD en Bert Jansen persoonlijk konden vinden
Het gaat dus om de persoonlijke account van Bert Jansen. Vraag jezelf eens af of Bert Jansen nog wel woordvoerder van de DDL is.

De 3e link is van 22 OCTOBER 2010
Citaat:
De enige bron die ik kan vinden is dit Telegraaf-artikel van drie dagen geleden, waarin Wilders zegt:
'Ik heb helemaal niets met die demonstratie. Ik heb er niets mee te maken en dus ook niet met de EDL. Mensen denken dat die club die demonstratie op mijn verzoek heeft geregeld, maar ik ken ze alleen uit de krant en heb er nooit contact mee gehad. Als die demonstratie komt: ik verafschuw alles wat met geweld te maken heeft. Als er ook maar enige kans is op geweld, heb ik liever dat het wordt afgeblazen.'
Duidelijke taal toch?
Citaat:
Hoe dan ook, het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat Wilders niet van Gellers omarming van de EDL op de hoogte is; in elk geval behoort hij dat te zijn.
Nu hebben veel mensen een hekel aan de suggestie van guilt by association; maar als Wilders de schijn van connecties met de EDL wil wegnemen, dan is het een logische en noodzakelijke stap dat hij zijn banden met Geller verbreekt of haar ertoe beweegt deze club voortaan rechts te laten liggen.
Dit gaat over Geller en niet over Wilders. Terecht hebben veel mensen een hekel aan de suggestie van guilt by association.

De 4e link is van 22 oktober 2010
Daarin wordt hetzelfde gezegd als in de 3e link bovenste deel. Wilders zegt hier juist geen banden met de EDL te hebben.

Zo. Alle linken volledig ontkracht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be