Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 21:48   #301
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wie vroeg u daarover te beginnen ?

Bobke,

Niet te doen.

-

Wie had over Marokkanen begonnen?

-

Laatst gewijzigd door QuasiX : 13 februari 2011 om 21:56.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 21:57   #302
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht

Bobke,

Niet te doen.
-
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 21:59   #303
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Mijn pa komt dagelijks in contact met allochtonen die hij moet opleiden en hij kan ondertussen de belangrijkste woorden die hij nodig heeft daarvoor in zowat 20 talen. Hoe komt dat denkt ge? Of beweer je nu dat die vertikken om Frans of Engels of Duits te spreken of te verstaan, enkel maar om mijn pa te kloten?!
20 talen, je vader is een echte polyglot. Hoogst indrukwekkend. Heb je zijn talenknobbel geërfd? Hoeveel talen spreek jij?

Los daarvan: ik heb het gehad over Marokkanen, niet over 20 talen sprekende allochtonen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 22:10   #304
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
20 talen, je vader is een echte polyglot. Hoogst indrukwekkend. Heb je zijn talenknobbel geërfd? Hoeveel talen spreek jij?

Los daarvan: ik heb het gehad over Marokkanen, niet over 20 talen sprekende allochtonen.
Om zoveel woorden gaat het niet, maar het bleek wel noodzakelijk.
En het kan je misschien verbazen, maar soms volgt er al eens een marrokaan een opleiding om werk te vinden. Weliswaar niet zoveel, de meerderheid zijn Turken, Iraniërs, Irakezen, Tsjetsjenen,... maar zo een paar keer per maand is daar ook een Marokkaan bij. Ook van die toffe die hier 10 jaar wonen en nog niet het verschil tussen links en rechts kennen in 't NL. Wat sommigen wel lijken kennen is het woord "racist!" als mijn pa opmerkt dat het toch wel handig zou zijn mochten ze NL verstaan. Wat hebben die hier dan in godsnaam al die jaren lopen doen? 'k Vind dat erg hoor. Maar misschien heb jij niet echt contact met de laagste klassen, zijn die wat te minnetjes?
Oud 13 februari 2011, 22:13   #305
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Die zit.

Citaat:
Wie vroeg u daarover te beginnen ?
Citaat:

Bobke,

Niet te doen.

-

Wie had over Marokkanen begonnen?

-
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 22:18   #306
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je eist voor jezelf het recht op om op vakantie gaan naar Marokko of Turkije, maar omgekeerd mag geen Marokkaan of Turk binnen? Dan ben je hypocriet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 22:25   #307
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb ik geschreven dat dit niet kan gebeuren?
Ik heb geschreven :
Wat vertel je nu? Er mag een democratie komen, op voorwaarde dat de partijen aan de macht komen die wij willen? Mooie democratie!
Maar vrees niet. Als er een echte democratie komt, zal er niet 1 radicale moslimpartij aan de macht komen. Ik ben er van overtuigd dat de meerderheid van het Tunesische of het Egyptische volk geen radicale moslims zijn.
http://forum.politics.be/showthread....77#post5298577
Lees jij daar ergens dat ik beweer dat het niet kan?
Voortdurend lees jij zaken die er niet staan. Waarom doe je dat? Begrijp jij echt zo slecht wat een ander schrijft? Of doe je dat opzettelijk?

Onderwijl zijn we goed off-topic bezig.
En op die onzin kreeg u antwoord, wat u uiteraard niet bevalt; we herhalen nog maar eens; of er in Egypte democratie komt hangt van de Egyptenaren af, niemand kan met zekerheid zeggen dat het moslimbroederschap niet de macht zal grijpen, en er geen Islamitische staat komt naar het model zoals in Iran ( waar de meeste mensen ook geen radicalen waren).
Of dat gebeurt hangt niet van het Westen af maar van Egypte zelf en de kans die de bevolking wel of niet krijgt, de keuze die ze maken.
Duidelijk zo? Mooi!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 22:29   #308
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om zoveel woorden gaat het niet, maar het bleek wel noodzakelijk.
En het kan je misschien verbazen, maar soms volgt er al eens een marrokaan een opleiding om werk te vinden.
Dat soort haatdragende, misprijzende uitspraken en hun venijnige toon geven niet echt een goed beeld van jou en nodigen niet uit tot verdere discussie. Ik stel ook vast dat je al mijn argumenten negeert.

Citaat:
Weliswaar niet zoveel, de meerderheid zijn Turken, Iraniërs, Irakezen, Tsjetsjenen,... maar zo een paar keer per maand is daar ook een Marokkaan bij. Ook van die toffe die hier 10 jaar wonen en nog niet het verschil tussen links en rechts kennen in 't NL. Wat sommigen wel lijken kennen is het woord "racist!" als mijn pa opmerkt dat het toch wel handig zou zijn mochten ze NL verstaan. Wat hebben die hier dan in godsnaam al die jaren lopen doen? 'k Vind dat erg hoor. Maar misschien heb jij niet echt contact met de laagste klassen, zijn die wat te minnetjes?
Waarop slaat dit nu weer? Ben je het slachtoffer geweest van misprijzen omwille van je sociale afkomst en reageer je dat nu af op jouw gehate groepen?
Oud 13 februari 2011, 22:58   #309
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat soort haatdragende, misprijzende uitspraken en hun venijnige toon geven niet echt een goed beeld van jou en nodigen niet uit tot verdere discussie. Ik stel ook vast dat je al mijn argumenten negeert.
Welk argument? Je zegt dat er geen Marokkanen zijn die geen enkele Europese taal spreken. Er zijn er wél, punt. Ik zie niet in wat voor argumenten je kan aanhalen om je zinloze stelling te onderbouwen, want die zijn er niet.
Dat je daar iets haatdragends in ziet is weer typisch. Jij bent degene die impliceerde dat mijn pa geen Marokkanen opleidt, precies alsof er geen Marokkaan is die een opleiding volgt . Er zijn er dus wel. Er zijn er zelfs die willen werken, kom dat nu tegen!

Citaat:
Waarop slaat dit nu weer? Ben je het slachtoffer geweest van misprijzen omwille van je sociale afkomst en reageer je dat nu af op jouw gehate groepen?
Nee hoor, ik ben heel blij met mijn sociale afkomst. Ik vraag me gewoon af hoe het komt dat je niet in aanraking komt met Marokkanen die geen NL of FR of EN verstaan. Deze die m'n pa te zien krijgt komen doorgaans uit lagere sociale milieus. Ik vroeg me dan logischerwijs ook af of het daardoor komt dat je die over het hoofd ziet. Ik haat die groepen trouwens niet. Ik vind het wel erg dat sommigen na jaren hier nog geen basisconversatie kunnen houden. Mijn pa doet zijn job ondertussen 25 jaar en heeft zijn agenda zien verschuiven van bijna uitsluitend autochtoon naar bijna een meerderheid allochtonen. Ook hij haat geen allochtonen, maar het is niet zo aangenaam als je uren samenzit met iemand waarmee je niet eens een babbel kunt slaan. Ook het bedreigd worden met de dood als hij niet zorgt dat ze slagen is redelijk nieuw, en ook écht niet fijn. (mijn vader neemt aan dat 'if i not pass' samen met een zijwaartse beweging van de vinger over de hals een doodsbedreiging is - Marokkanen doen dat doorgaans niet, blijkbaar doen alleen Tsjetsjeense vluchtelingen dat). Kan je snappen dat als je zo'n bedreiging op je boterham krijgt, je je afvraagt 'wat halen we toch allemaal in huis?'. Of moet men daarvoor "openstaan"?
Oud 13 februari 2011, 23:06   #310
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk argument? Je zegt dat er geen Marokkanen zijn die geen enkele Europese taal spreken. Er zijn er wél, punt. Ik zie niet in wat voor argumenten je kan aanhalen om je zinloze stelling te onderbouwen, want die zijn er niet.
Dat je daar iets haatdragends in ziet is weer typisch. Jij bent degene die impliceerde dat mijn pa geen Marokkanen opleidt, precies alsof er geen Marokkaan is die een opleiding volgt . Er zijn er dus wel. Er zijn er zelfs die willen werken, kom dat nu tegen!
Die Marokkanen zullen dan wel op zijn minst Frans spreken. Als je een Marokkaan tegenkomt die geen Frans spreekt, moet je mij hem voorstellen. Hoe dan ook is hij niet representatief voor de Marokkanen in België. Het is frappant hoe jullie racisten altijd in het anecdotische vluchten.

Geef eens een eerlijk antwoord: spreken de Marokkanen in Europa meer Europese talen dan de Europeanen in Marokko lokale talen spreken, of is het omgekeerd?

Citaat:
Nee hoor, ik ben heel blij met mijn sociale afkomst. Ik vraag me gewoon af hoe het komt dat je niet in aanraking komt met Marokkanen die geen NL of FR of EN verstaan. Deze die m'n pa te zien krijgt komen doorgaans uit lagere sociale milieus. Ik vroeg me dan logischerwijs ook af of het daardoor komt dat je die over het hoofd ziet. Ik haat die groepen trouwens niet. Ik vind het wel erg dat sommigen na jaren hier nog geen basisconversatie kunnen houden. Mijn pa doet zijn job ondertussen 25 jaar en heeft zijn agenda zien verschuiven van bijna uitsluitend autochtoon naar bijna een meerderheid allochtonen. Ook hij haat geen allochtonen, maar het is niet zo aangenaam als je uren samenzit met iemand waarmee je niet eens een babbel kunt slaan. Ook het bedreigd worden met de dood als hij niet zorgt dat ze slagen is redelijk nieuw, en ook écht niet fijn. (mijn vader neemt aan dat 'if i not pass' samen met een zijwaartse beweging van de vinger over de hals een doodsbedreiging is - Marokkanen doen dat doorgaans niet, blijkbaar doen alleen Tsjetsjeense vluchtelingen dat). Kan je snappen dat als je zo'n bedreiging op je boterham krijgt, je je afvraagt 'wat halen we toch allemaal in huis?'. Of moet men daarvoor "openstaan"?
Ook hier vlucht je weer in het anecdotische. Ik heb het toch nooit over Tsjetsjenen gehad?
Oud 13 februari 2011, 23:22   #311
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Marokkanen zullen dan wel op zijn minst Frans spreken. Als je een Marokkaan tegenkomt die geen Frans spreekt, moet je mij hem voorstellen. Hoe dan ook is hij niet representatief voor de Marokkanen in België. Het is frappant hoe jullie racisten altijd in het anecdotische vluchten.

Geef eens een eerlijk antwoord: spreken de Marokkanen in Europa meer Europese talen dan de Europeanen in Marokko lokale talen spreken, of is het omgekeerd?

Ook hier vlucht je weer in het anecdotische. Ik heb het toch nooit over Tsjetsjenen gehad?
Tja..uit je post heb ik begrepen dat je geen Marokkaan bent en ik wil gerust afspreken, zie iedere dag Marokkaanse werkneemsters die GEEN FRANS spreken maar enkel Berbers en wat Nederlands, tenzij ze uit Nederland komen, dan is dat vaak een pak beter!
Vaak afkomstig uit dorpen van het Rifgebergte, hoeveel Europeanen leven in Marokko en zijn afhankelijk van werk dat Marokkanen hen moeten geven?
Rascisten? Wie?Je kunt toch wel aantonen op basis waarvan je meent te mogen beledigen?

Verbale agressie is een teken van onmacht Kallikles!
Oud 13 februari 2011, 23:42   #312
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, dan moet ik maar concluderen dat deze die schijnbaar geen Frans spreken dat eigenlijk wel doen maar dan EXPRES geen taal willen hanteren die de opleider ook begrijpt? Is het dat wat je wil dat ik geloof?

Citaat:
Ik zou het niet weten jong. Ik heb er geen flauw idee van hoeveel Europeanen er permanent wonen in Marokko, en welke talen die spreken. Evengoed geldt voor Europeanen in Marokko en elders: leer de plaatselijke taal.

Citaat:
Nee, ik probeer enkel duidelijk te maken wat mijn ervaringen zijn en waarom ik migratie ook kritisch bekijk. Eigenlijk is het redelijk typerend: vanaf het moment dat ik op dit forum ook maar enige kritiek gaf op migratie, kreeg ik de stempel 'racist'. Er is blijkbaar geen grijszone - je bent of onverdeeld positief, of een racist. Kritiek is blijkbaar haat voor sommigen. Dan is iedere discussie onmogelijk, zo merk ik al een aantal jaar.
Oud 13 februari 2011, 23:48   #313
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, dan moet ik maar concluderen dat deze die schijnbaar geen Frans spreken dat eigenlijk wel doen maar dan EXPRES geen taal willen hanteren die de opleider ook begrijpt? Is het dat wat je wil dat ik geloof?

Ik zou het niet weten jong. Ik heb er geen flauw idee van hoeveel Europeanen er permanent wonen in Marokko, en welke talen die spreken. Evengoed geldt voor Europeanen in Marokko en elders: leer de plaatselijke taal.

Nee, ik probeer enkel duidelijk te maken wat mijn ervaringen zijn en waarom ik migratie ook kritisch bekijk. Eigenlijk is het redelijk typerend: vanaf het moment dat ik op dit forum ook maar enige kritiek gaf op migratie, kreeg ik de stempel 'racist'. Er is blijkbaar geen grijszone - je bent of onverdeeld positief, of een racist. Kritiek is blijkbaar haat voor sommigen. Dan is iedere discussie onmogelijk, zo merk ik al een aantal jaar.
2
Zeer juist, Nynorsk, zo voel ik dat ook aan. Ik heb hier tot mijn stomme verbazing ook al de stempel racist gekregen.
Oud 13 februari 2011, 23:48   #314
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet hypocriet doen. Je weet heel goed dat er geen enkele Europeaan daar de plaatselijke taal leert, terwijl de overgrote meerderheid van zgn. "allochtonen" in België wel degelijk Frans en/of Nederlands spreekt of leert spreken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Niet hypocriet doen. Je ben een volbloed, diehard raciste die b.v. Suqar op dit forum op een ongelofelijk lage manier aanvalt enkel en alleen omdat ze een Marokkaanse is. Iedereen weet dat jij een van de meest verzuurde racisten van dit forum bent.

En racisme is een etiket dat ik niet snel zal gebruiken. Mannen als Metternich of Nestor Burma of de andere N-SA'ers of Voorposters zijn zeker extreem-rechts en segregationistisch, maar racistisch zijn zij niet: zij worden niet gemotiveerd door haat voor andere volkeren, maar willen gewoon een halt aan migratie en segregatie van alle volkeren. Bij jou is er sprake van haat en misprijzen, dat is iets helemaal anders.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 februari 2011 om 23:54.
Oud 13 februari 2011, 23:50   #315
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet hypocriet doen. Je weet heel goed dat er geen enkele Europeaan daar de plaatselijke taal leert, terwijl de overgrote meerderheid van zgn. "allochtonen" in België wel degelijk Frans en/of Nederlands spreekt of leert spreken.
Nou; nee! Er zijn maar zat vrouwen en mannen die hier al lang wonen en amper de taal spreken.
Oud 13 februari 2011, 23:52   #316
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik iets vragen?
Waarom zei u 530?
Eerlijk zijn, aub!
Ik heb verkeerde cijfers gezien op een andere site, vermoedelijk van enkele jaren daarvoor en dat snel overgenomen. ondertussen zag ik op 2 andere sites andere cijfers. DUs het was niet met opzet.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 00:07   #317
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat weet ik eigenlijk niet. Mensen die verhuizen naar het buitenland houden me niet bepaald bezig. Ik ken er een paar die verhuisd zijn, die spreken de plaatselijke taal. Ik ken er ook die in Benidorm gaan wonen zijn en in geen 100 jaar zullen afstappen van hun NL. Ik vraag hen iedere keer hoe ze dat doen, daar leven zonder met de mensen te kunnen praten.

Citaat:
Niet hypocriet doen. Je ben een volbloed, diehard raciste die b.v. Suqar op dit forum op een ongelofelijk lage manier aanvalt enkel en alleen omdat ze een Marokkaanse is. Iedereen weet dat jij een van de meest verzuurde racisten van dit forum bent.
Oh god, een "iedereen weet"-argument, sterk.
Ik moet niet van suqar weten omdat ik ze niet m�*g. En dat is ontstaan na haar reacties in het topic over steniging (waaruit bleek dat ze VBstemmen veel erger vindt dan mensen stenigen). Ik moet daar niet van weten. Wie haat, krijgt van mij haat terug. Ik heb haar ook nooit bedreigd, zij mij wel. Je draait de boel nogal om. Je toont er overigens mee aan dat als je één Marokkaan niet afkunt, dat blijkbaar voldoende is om een racist te zijn.
Vraag anders eens aan de allochtonen die me werkelijk kennen of ze me een racist vinden. Misschien is dat een betere aanduiding?
Of misschien zou het nuttig zijn om niet alles dat ik zeg meteen af te breken. Het is hier al een paar keer gebeurd dat ik eigenlijk iets positief zeg, maar dat dan zo verdraaid wordt dat het toch weer racistisch zou zijn, of dat ik gewoon hypocriet ben. Blijkbaar hebben sommigen er nood aan om gewoon hapklare ongenuanceerde brokken voorgeschoteld te krijgen.
Oud 14 februari 2011, 00:22   #318
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neen, dat is een leugen. Je hebt haar aangevallen door te zeggen "wat is uw probleem, typisch voor een Marokkaanse". Hierboven heb je ook gezegd "het kan je verbazen, een Marokkaan die wil werken".

Je bent dus een volbloed raciste en door je medemens niet als medemens te erkennen heb je jezelf uit de kring der mensheid gesloten. Kom daar gewoon voor uit en stop de hypocrisie die al je poriën verstopt.
Oud 14 februari 2011, 00:33   #319
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is een leugen. Je hebt haar aangevallen door te zeggen "wat is uw probleem, typisch voor een Marokkaanse". Hierboven heb je ook gezegd "het kan je verbazen, een Marokkaan die wil werken".

Je bent dus een volbloed raciste en door je medemens niet als medemens te erkennen heb je jezelf uit de kring der mensheid gesloten. Kom daar gewoon voor uit en stop de hypocrisie die al je poriën verstopt.
Ga jij nu al beter weten wanneer ik gestopt ben met iemand af te kunnen?

Je slaagt er dus duidelijk ook niet in om mijn bedoeling in "het kan je verbazen, een Marokkaan die wil werken" te zien eh. Ah neen, want het is "een racist" die het zegt, dus dan moét je dat wel racistisch interpreteren. Er is geen andere optie.
Mocht je zélf zeggen "het zal je verbazen, maar er zijn Marokkanen die willen werken" dan was dat natuurlijk NIET racistisch.
Oud 14 februari 2011, 03:39   #320
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer maar eens naar Marokko in verlof te gaan zonder geld.
Veel kans dat ze u niet eens willen deporteren op hun kosten, wat denk jij ?
u bent toch een ongelooflijke hippocriet, een paar weken op een door jezelf betaalde vacantie gaan en ginder de ecomomie te steunen vergelijken met permanent op onze kosten hier te komen leven
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be