Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2011, 07:45   #301
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Misschien moeten we binnen 20 jaar aan het kind eens vragen hoe dit tegennatuurlijk experiment ervaren heeft....
Waarom 20 jaar wachten? http://www.colage.org
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 07:48   #302
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Niet enkel Xenophon. Ik ga akkoord met hem. Een moeder en vader is nog altijd beter voor een kind. Al heb je bij homokoppels wel een mannetje en een 'vrouwtje'...
Jij bent werkelijk volledig opgetrokken uit vooroordelen hé?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 1 maart 2011, 07:48   #303
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jij niet natuurlijk

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 07:52   #304
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik en een meerderheid van de mensheid bedoel je? Of denk je nu werkelijk dat het homogezin de standaard is tegenwoordig?
De standaard uitvoering heeft weinig met de kwaliteit te maken..

Eén aflevering van de prachtige leefwereld van 'tienermoedertjes' zien,is genoeg om te beseffen dat een klassieke verwekking geen waarborg is voor iets..

Dat terzijde, egocentrische persoonlijkheden die met harde valuta hun 'illegale' kinderwensen vervullen, vindt ik ook verre van perfect als opvoeders..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 07:52   #305
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jij niet natuurlijk

Paulus.
Nee, ik niet.

Citaat:
Oud 1 maart 2011, 07:54   #306
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ah zijn er geen rollenpatronen bij homokoppels ?
Oud 1 maart 2011, 08:01   #307
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ah zijn er geen rollenpatronen bij homokoppels ?
Dat komt voor, maar is niet gebruikelijk.

Citaat:
Oud 1 maart 2011, 09:04   #308
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kind zijn moeder heeft de jongen in een weeshuis gestoken omdat ze er geen affaire mee had, tenslotte heeft ze het gemaakt op bestelling en toen bleek dat de vader de bestelde koopwaar niet kon komen halen liet ze het wegsteken want zelf wil ze het kind niet.

Als je denkt dat zulke zaken voorbij gaan zonder dat het kind hier iets aan overhoudt dan ben je wel heel naief. Deze fratsen zullen het kind psychologisch zijn hele leven blijven achtervolgen.
En dat allemaal omdat een koppel homo's vaderke en moederke willen spelen.
wat een foute conclusie. Had de rechter normaal geoordeeld en het kind gewoon het paspoort van de Belgische biologische vader gegeven, dan was het kind als twee jaar gelukkig thuis in een warm nest met twee vaders.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 09:24   #309
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
wat een foute conclusie. Had de rechter normaal geoordeeld en het kind gewoon het paspoort van de Belgische biologische vader gegeven, dan was het kind als twee jaar gelukkig thuis in een warm nest met twee vaders.
Had..Had..Had..
Hadden die 2 gewacht totdat ze zeker waren dat hun illegale handeltje geen problemen voor het kind ging geven..
Hadden die 2 een mens als draagmoeder gekozen en geen ijskoude broedmachine met een 'wij nemen geen verkochte waar terug' clausule..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 maart 2011 om 09:27.
Oud 1 maart 2011, 09:36   #310
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Had..Had..Had..
Hadden die 2 gewacht totdat ze zeker waren dat hun illegale handeltje geen problemen voor het kind ging geven..
Hadden die 2 een mens als draagmoeder gekozen en geen ijskoude broedmachine met een 'wij nemen geen verkochte waar terug' clausule..
Maar nog eens: het is toch niet de leverancier van het sperma - ook wel biologische vader genoemd - die iets verkeerd heeft gedaan.
Iedereen mag naar Oekraine en kan daar desgewenst veertien dagen gaan copuleren. Geen kat die u dat kwalijk kan nemen.

Draagmoederschap is in Oekraine toegestaan, dus ook weer geen enkele overtreding.

De rechter had gewoon moeten doen wat hij moest doen: het kind zijn biologische vader was een Belg, dus het kind is Belg, dus het kind kan mee naar Belgique. punt.

-----------
In het geval van baby D. was de draagmoeder sowieso in overtreding: in Belgique is het dus niet toegestaan om draagmoeder te zijn. In feite was het kind dus juridisch van die trees haar echtgenoot.

Bovendien mogen baby's niet verkocht worden, maar blijkbaar vond de rechter ook daar geen enkel probleem in, want in plaats van het kind aan haar eigen biologische wensvader toe te wijzen, mag het nu worden opgevoed door een tokkie familie die kinderen gaat kopen!

Is d�*t de correcte wetgeving?

Moest ik man zijn, ik zou me hier al lang tegen verzet hebben: waar is jullie recht op het biologische vaderschap?
Oud 1 maart 2011, 09:50   #311
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als je de twee wensvaders tot het niveau van een gemiddelde pinguin wil herleiden, voor mij niet gelaten hoor. Nog eens, twee mannetjes van om het even welke soort kunnen samen geen jongen voortbrengen => tegen de natuur in dus.
Wie begint hier met het argument dat tegennatuurlijk = slecht? Dat is al een drogredenering op zijn eigen. Maar je negeert de aangebrachte punten dan maar compleet, om zo je drogredenering te kunnen blijven volgen.
Oud 1 maart 2011, 09:56   #312
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar nog eens: het is toch niet de leverancier van het sperma - ook wel biologische vader genoemd - die iets verkeerd heeft gedaan.
Iedereen mag naar Oekraine en kan daar desgewenst veertien dagen gaan copuleren. Geen kat die u dat kwalijk kan nemen.

Draagmoederschap is in Oekraine toegestaan, dus ook weer geen enkele overtreding.

De rechter had gewoon moeten doen wat hij moest doen: het kind zijn biologische vader was een Belg, dus het kind is Belg, dus het kind kan mee naar Belgique. punt.

-----------
In het geval van baby D. was de draagmoeder sowieso in overtreding: in Belgique is het dus niet toegestaan om draagmoeder te zijn. In feite was het kind dus juridisch van die trees haar echtgenoot.

Bovendien mogen baby's niet verkocht worden, maar blijkbaar vond de rechter ook daar geen enkel probleem in, want in plaats van het kind aan haar eigen biologische wensvader toe te wijzen, mag het nu worden opgevoed door een tokkie familie die kinderen gaat kopen!

Is d�*t de correcte wetgeving?

Moest ik man zijn, ik zou me hier al lang tegen verzet hebben: waar is jullie recht op het biologische vaderschap?
Nogmaals ge verdraait de feiten weer in 'uw' voordeel..
Draagmoederschap is (zoveelste herhaling ) gewoonlijk via inseminatie..dus niet het resultaat van een 'natuurlijke copulatie'.

De keuze van oekraine is dan ook niet toevallig..één van de weinige landen die betaald draagmoederschap toelaten..

Uw/hun repliek is dan ook gewoon emotionele chantage..men pleegt bewust een wetsovertreding omdat men weet/hoopt dat de voldongen feiten de wetgever overslag zal doen gaan...

Om nog niet te spreken over het vrij elitaire karakter van dat hele draagmoederschap...Christiano Ronaldo,bompa Elton John, de eiskalte 'ouders van baby D...stuk voor stuk mensen die gewend zijn van hun zinnetje te krijgen ..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 maart 2011 om 09:57.
Oud 1 maart 2011, 10:15   #313
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals ge verdraait de feiten weer in 'uw' voordeel..
Draagmoederschap is (zoveelste herhaling ) gewoonlijk via inseminatie..dus niet het resultaat van een 'natuurlijke copulatie'.
Dus mensen die zwanger worden via in vitro fertilizatie zijn volgens jou draagmoeders? Lesbische vrouwen die zwanger worden met een pipetje overtreden de wet, want dan zijn het draagmoeders?
What is the bloody difference OP WELKE MANIER je zwanger wordt? Voorzie je ook de verplichting tot klaarkomen?

En nogmaals: ben je geen vader als je niet rechtstreeks gepenetreerd hebt? Is dat wat je bedoelt?

Citaat:
De keuze van oekraine is dan ook niet toevallig..één van de weinige landen die betaald draagmoederschap toelaten..
Dus geen wetsovertreding

Citaat:
Uw/hun repliek is dan ook gewoon emotionele chantage..men pleegt bewust een wetsovertreding omdat men weet/hoopt dat de voldongen feiten de wetgever overslag zal doen gaan...
over welke wetsovertreding heb je het?

Citaat:
Om nog niet te spreken over het vrij elitaire karakter van dat hele draagmoederschap...Christiano Ronaldo,bompa Elton John, de eiskalte 'ouders van baby D...stuk voor stuk mensen die gewend zijn van hun zinnetje te krijgen ..
dit lijkt me een totaal andere discussie. Waar de vader van baby D. helemaal niet in past wegens gewoon kinderwens van zijn kant en onvruchtbaarheid van haar kant.
De anderen vind ik een rare toestand, net zoals vele filmsterren die menen een draagmoeder in te zetten om hun eigen figuurtje niet te verknoeien. Beetje zielig is dat.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 1 maart 2011 om 10:16.
Oud 1 maart 2011, 10:26   #314
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus mensen die zwanger worden via in vitro fertilizatie zijn volgens jou draagmoeders? Lesbische vrouwen die zwanger worden met een pipetje overtreden de wet, want dan zijn het draagmoeders?
What is the bloody difference OP WELKE MANIER je zwanger wordt? Voorzie je ook de verplichting tot klaarkomen?

En nogmaals: ben je geen vader als je niet rechtstreeks gepenetreerd hebt? Is dat wat je bedoelt?

Dus geen wetsovertreding

over welke wetsovertreding heb je het?

dit lijkt me een totaal andere discussie. Waar de vader van baby D. helemaal niet in past wegens gewoon kinderwens van zijn kant en onvruchtbaarheid van haar kant.
De anderen vind ik een rare toestand, net zoals vele filmsterren die menen een draagmoeder in te zetten om hun eigen figuurtje niet te verknoeien. Beetje zielig is dat.
Je blijft alles 'verdraaien'...moeders/vrouwen die kunstmatige inseminatie hebben gekregen zijn geen draagmoeders als ze hun kweeksel niet op ebay zetten..

Als ze in Oekraïne waren gaan wonen was er niks aan de hand, het 'importeren' van illegale draagmoederkinders was niet mogelijk/zeer moeilijk en dat wisten ze..

Citaat:
Na een gerechtelijke uitspraak besliste minister van Buitenlandse Zaken Steven Vanackere (CD&V) dat Samuel een paspoort moet krijgen, zolang er in beroep geen uitspraak is. Vanackere wijst er wel op dat er geen wetgeving is rond draagmoederschap en raadt koppels sterk af om op zoek te gaan naar een buitenlandse draagmoeder.
Oud 1 maart 2011, 10:28   #315
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Je blijft alles 'verdraaien'...moeders/vrouwen die kunstmatige inseminatie hebben gekregen zijn geen draagmoeders als ze hun kweeksel niet op ebay zetten..

Als ze in Oekraïne waren gaan wonen was er niks aan de hand, het 'importeren' van illegale draagmoederkinders was niet mogelijk/zeer moeilijk en dat wisten ze..
dus jij vindt het doodnormaal dat een biologische vader geen enkel recht heeft als zijn kind door een draagmoeder werd gedragen. Het is anders als datzelfde kind door zijn "lief" werd gedragen, ze eerst even trouwden, en dan scheidden, waarbij hij haar een bepaald bedrag toestopt?
Oud 1 maart 2011, 10:38   #316
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
dus jij vindt het doodnormaal dat een biologische vader geen enkel recht heeft als zijn kind door een draagmoeder werd gedragen. Het is anders als datzelfde kind door zijn "lief" werd gedragen, ze eerst even trouwden, en dan scheidden, waarbij hij haar een bepaald bedrag toestopt?
nogmaals u bent alweer verschillende zaken aan het vergelijken..
Alhoewel het zwangerschapstechnisch identiek is, zie ik een hemelsbreed ethisch verschil tussen een 'moederschap' en een verhuring van de baarmoeder..

Trouwens dat ethisch verschil is universeel daar in ieder land sexuele relaties tegen vergoedingen moreel anders behandeld worden dan relationele sexuele relaties..

En wat rechten betreft...door illegale handelingen verliest men gewoonlijk zijn rechten

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 maart 2011 om 10:52.
Oud 1 maart 2011, 10:41   #317
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
nogmaals u bent alweer verschillende zaken aan het vergelijken..
Alhoewel het zwangerschapstechnisch identiek is, zie ik een hemelsbreed ethisch verschil tussen een 'moederschap' en een verhuring van de baarmoeder..

Trouwens dat ethisch verschil is universeel daar in ieder land sexuele relaties tegen vergoedingen moreel anders behandeld worden dan relationele sexuele relaties..

En wat rechten betreft...door illegale handelingen verliest met gewoonlijk zijn rechten
nogmaals: welke illegale handelingen hebben ze in Oekraine gedaan? kwakje sperma gedeponeerd?

Wat is uw mening over spermadonoren in feite? wel geen negen maanden durende inspanning, maar het is wèl uw kind hoor!

Waarom blijven mannen geloven in dat heilige moederschap waarbij de vrouw na negen maanden misselijkheid en een helse 24 uur durende bevalling ineens tot in de hoogste regionen van geluk moet verblijven als het mormeltje eindelijk zelfstandig kan ademen? Dat is vast ook vanaf de kindertijd als hersenspoeling doorgegeven, daar waren ze goed in.
Is ook praktisch: vrouwen die deze opgelegde bijna-orgasmische reacties niet vertonen, zijn.... jawel SLECHTE moeders.

Is het niet Eigenzinnig?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 1 maart 2011 om 10:44.
Oud 1 maart 2011, 10:44   #318
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nogmaals: welke illegale handelingen hebben ze in Oekraine gedaan? kwakje sperma gedeponeerd?
't Is niet omdat het legaal is dat het, zeker voor het kind, ethisch en maatschappelijk verantwoord is.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 10:45   #319
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
't Is niet omdat het legaal is dat het, zeker voor het kind, ethisch en maatschappelijk verantwoord is.
dus lesbische vrouwen mogen geen kinderen baren?
Oud 1 maart 2011, 10:45   #320
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kind zijn moeder heeft de jongen in een weeshuis gestoken omdat ze er geen affaire mee had, tenslotte heeft ze het gemaakt op bestelling en toen bleek dat de vader de bestelde koopwaar niet kon komen halen liet ze het wegsteken want zelf wil ze het kind niet.

Als je denkt dat zulke zaken voorbij gaan zonder dat het kind hier iets aan overhoudt dan ben je wel heel naief. Deze fratsen zullen het kind psychologisch zijn hele leven blijven achtervolgen.
En dat allemaal omdat een koppel homo's vaderke en moederke willen spelen.
Het is een menselijk recht om een kinderwens te hebben.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be