![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() <De landen die toch willen investeren in een strengere aanpak, moeten focussen op de gewelddadige criminele bendes en grootschalige distributeurs, niet op de kleine gebruikers. Voor die laatste zouden slechts kleine straffen moeten worden opgelegd, aangezien ze 'geen gangsters' zijn.> |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Gouverneur
|
![]() Zonder in te gaan op het getrol van freelancer:
Men verwijst opnieuw naar het succesverhaal in Portugal (decriminaliseren van alle illegale drugs) in dit nieuwe rapport. Dat is een belangrijke evolutie. http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=10080 Citaat:
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 3 juni 2011 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat je op oranjedagen zoveel mag zuipen als je wilt, zolang je maar binnen blijft. Ik kan mij uiteraard vergissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Banneling
|
![]() Als men uiteindelijk toch zou legaliseren... zou men de kansarmen dan een wietvergoeding moeten geven?...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Minister-President
|
![]() voor zover ik weet krijgen ze ook geen tabak of alcoholvergoeding...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gewoon uit nieuwsgierigheid. ![]()
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet alleen op wiet hoor... ![]() Waarom? Omdat ik twee mensen in mijn vriendenkring heb, waarvan de ene zijn zoon heeft moeten afgeven wegens 'overdosis' en de andere wegens zelfmoord... Beiden waren levenslustige kinderen, die eerst begonnen met wiet... en daarna... ik moet het U waarschijnlijk niet vertellen... Ik heb die jongens zien veranderen... A n g s t a a n j a g e n d... En wat mijn vrienden van wietgebruik denken... dat zal ik U besparen... En ja, ik ken uw reactie al... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin zijn dat zaken die ze zichzelf hebben aangedaan en kunnen we de wereld niet regelen rond die twee mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Gouverneur
|
![]() Dat de steppingstone theorie en de gateway theorie volgens mij niet wetenschappelijk zijn? Dat gematigd gebruik niet lijdt tot angstaanjagende toestanden?
![]() Ik begrijp echter wel dat een echte verslaafde (of een uiteindelijk sterfgeval) in de nabije leefwereld een zeer sterke invloed kan hebben op een mens zijn standpunten over drugs, zeer menselijk dus. De vraag is of het wenselijk is om zo emotioneel te reageren daarop, daar het maar aannemelijk is dat legalisatie/decriminalisatie zorgt voor een betere opvang van die verslaafden, wegens de nieuwe focus op therapeutische begeleiding daar waar men vroeger greep naar de handboeien.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 6 juni 2011 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat we onmiddellijk alcohol verbieden? Nee... je kan en mag de wereld niet regelen rond de uitwassen, anders moet je VB stemmen met hun criminaliteit en racisme standpunten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is correct. Ondertussen in die mate dat zij die nog steeds met bovenstaande "theorieën" afkomen weinig meer zijn dan angstzaaiers.
![]() |
![]() |
#314 |
Banneling
|
![]() druggebruik is een uitwas op zichzelf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Banneling
|
![]() gateway is niet wetenschappelijk, maar het is wel een gateway
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wieten is een mensenrecht |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Minister
|
![]() Freelancer, misschien eens het artikel lezen in de humo over de cannabisclub.
Leden aan het woord! |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Banneling
|
![]() Ik ben nooit verslaafd geweest aan drugs, anders had ik niet uit vrije wil kunnen stoppen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Minister-President
|
![]() Vreemd, want de onzin die u spuwt kan niet uit een nuchtere geest komen. Zeg eens eerlijk... wat heb je geslikt of gespoten voor je begon te posten?
|
![]() |
![]() |