Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2011, 14:14   #301
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Jawel...
In de door mij aangehaalde bron staat ook het volgende vermeld:

<De landen die toch willen investeren in een strengere aanpak, moeten focussen op de gewelddadige criminele bendes en grootschalige distributeurs, niet op de kleine gebruikers. Voor die laatste zouden slechts kleine straffen moeten worden opgelegd, aangezien ze 'geen gangsters' zijn.>

Stemt die raad niet ongeveer overeen met het beleid dat hier wordt gevoerd (of zou moeten gevoerd worden)?
Zolang het gebruik zelf als 'illegaal' beschouwd wordt kan je niet aan regularizatie beginnen. Je kan in principe ook geen belastingen beginnen heffen op iets dat illegaal is. Dus zal het blijven kosten aan de belastingbetaler zonder dat het drugprobleem ook maar een sikkepit opgelost wordt.

Citaat:
Kleine gebruikers zijn 'geen gangsters'... Wat dan wel?
Oei, jij moet van ver komen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 14:49   #302
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Eindelijk begint het te dagen ook bij diegenen die de verkeerde politiek in het verleden gesteund hebben.

Dit is een belangrijk rapport (omwille van de ondertekenaars) dat hopelijk wat voorstanders van de criminalisering van druggebruik tot nadenken aanzet. De 'oplossing' bleek vele malen problematischer dan de kwaal te zijn. Men moet zijn fouten durven erkennen.

http://tpmmuckraker.talkingpointsmem...ays_war_on.php

Eveneens wordt erkent dat de huidige aanpak van drugs slechts in het voordeel werkt van de georganizeerde misdaad....EINDELIJK

De aandacht dient te liggen op publieke gezondheid inderdaad. Een fractie van de ongelofelijke massa geld die gaat naar de 'oorlog tegen drugs' zou voldoende zijn om de misbruikers van drugs te helpen.

De gevoerde drugpolitiek van de laatste decennia is een van de grootste, duurste en bloederigste fiasco's op wereldschaal.

Decennia lang brainwashen van de publieke opinie zal echter niet 123 terug gedraaid worden. Hoe lang zal het nog duren vooraleer het beleid effectief veranderd wordt?

Soms lijkt het alsof de drugmaffia het huidige beleid bepaalt. Willen ze misschien geen belasting betalen?
Als men, zoals geadviseerd, kleine straffen geeft aan de kleine gebruikers en grote aan grootschalige distributeurs... dan gaat men inderdaad de goede weg op... als die straffen ook effectief worden toegepast...

<De landen die toch willen investeren in een strengere aanpak, moeten focussen op de gewelddadige criminele bendes en grootschalige distributeurs, niet op de kleine gebruikers. Voor die laatste zouden slechts kleine straffen moeten worden opgelegd, aangezien ze 'geen gangsters' zijn.>
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 14:59   #303
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Zonder in te gaan op het getrol van freelancer:

Men verwijst opnieuw naar het succesverhaal in Portugal (decriminaliseren van alle illegale drugs) in dit nieuwe rapport.

Dat is een belangrijke evolutie.

http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=10080

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Global Commission On Drugs
DECRIMINALIZATION INITIATIVES DO NOT RESULT IN SIGNIFICANT INCREASES IN DRUG USE
Portugal
In July 2001, Portugal became the first European country to decriminalize the use and possession of all illicit drugs. Many observers were critical of the policy, believing that it would lead to increases in drug use and associated problems. Dr. Caitlin Hughes of the University of New South Wales and Professor Alex Stevens of the University of Kent have undertaken detailed research into the effects of decriminalization in Portugal. Their recently published findings have shown that this was not the case, replicating the conclusions of their earlier study and that of the CATO Institute.
Hughes and Stevens’ 2010 report detects a slight increase in overall rates of drug use in Portugal in the 10 years since decriminalization, but at a level consistent with other similar countries where drug use remained criminalized. Within this general trend, there has also been a specific decline in the use of heroin, which was in 2001 the main concern of the Portuguese government. Their overall conclusion is that the removal of criminal penalties, combined with the use of alternative therapeutic responses to people struggling with drug dependence, has reduced the burden of drug law enforcement on the criminal justice system and the overall level of problematic drug use.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 3 juni 2011 om 15:05.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 21:59   #304
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan maken ze een uitzondering voor evenementen als prinsjesdag, WK voetbal e.d.
Zeker weten ? Je kan gelijk hebben. Ik zal mij eens in augustus informeren in Amsterdam. 'k Verblijf er dan toch een tweetal dagen.
Ik vrees dat je op oranjedagen zoveel mag zuipen als je wilt, zolang je maar binnen blijft. Ik kan mij uiteraard vergissen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 12:10   #305
freelancer
Banneling

Standaard

Als men uiteindelijk toch zou legaliseren... zou men de kansarmen dan een wietvergoeding moeten geven?...
Oud 6 juni 2011, 12:49   #306
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als men uiteindelijk toch zou legaliseren... zou men de kansarmen dan een wietvergoeding moeten geven?...
voor zover ik weet krijgen ze ook geen tabak of alcoholvergoeding...
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 15:41   #307
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom focust u (al zijn er ook anderen die dit doen) eigenlijk zo op wiet? Het rapport zegt duidelijk dat alle drugs decriminaliseren de juiste stap is, niet cannabis legaliseren en hypocriet blijven doen over de rest.

Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Oud 6 juni 2011, 16:02   #308
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Waarom focust u (al zijn er ook anderen die dit doen) eigenlijk zo op wiet? Het rapport zegt duidelijk dat alle drugs decriminaliseren de juiste stap is, niet cannabis legaliseren en hypocriet blijven doen over de rest.

Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Niet alleen op wiet hoor...

Waarom?
Omdat ik twee mensen in mijn vriendenkring heb, waarvan de ene zijn zoon heeft moeten afgeven wegens 'overdosis' en de andere wegens zelfmoord...

Beiden waren levenslustige kinderen, die eerst begonnen met wiet... en daarna... ik moet het U waarschijnlijk niet vertellen...
Ik heb die jongens zien veranderen... A n g s t a a n j a g e n d...

En wat mijn vrienden van wietgebruik denken... dat zal ik U besparen...

En ja, ik ken uw reactie al...
Oud 6 juni 2011, 16:13   #309
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen op wiet hoor...

Waarom?
Omdat ik twee mensen in mijn vriendenkring heb, waarvan de ene zijn zoon heeft moeten afgeven wegens 'overdosis' en de andere wegens zelfmoord...

Beiden waren levenslustige kinderen, die eerst begonnen met wiet... en daarna... ik moet het U waarschijnlijk niet vertellen...
Ik heb die jongens zien veranderen... A n g s t a a n j a g e n d...

En wat mijn vrienden van wietgebruik denken... dat zal ik U besparen...

Spijtige zaak, die overdosis en die zelfmoord.

Niettemin zijn dat zaken die ze zichzelf hebben aangedaan en kunnen we de wereld niet regelen rond die twee mensen.
Oud 6 juni 2011, 16:20   #310
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat de steppingstone theorie en de gateway theorie volgens mij niet wetenschappelijk zijn? Dat gematigd gebruik niet lijdt tot angstaanjagende toestanden?

Ik begrijp echter wel dat een echte verslaafde (of een uiteindelijk sterfgeval) in de nabije leefwereld een zeer sterke invloed kan hebben op een mens zijn standpunten over drugs, zeer menselijk dus. De vraag is of het wenselijk is om zo emotioneel te reageren daarop, daar het maar aannemelijk is dat legalisatie/decriminalisatie zorgt voor een betere opvang van die verslaafden, wegens de nieuwe focus op therapeutische begeleiding daar waar men vroeger greep naar de handboeien.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 6 juni 2011 om 16:28.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 16:20   #311
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Spijtige zaak, die overdosis en die zelfmoord.

Niettemin zijn dat zaken die ze zichzelf hebben aangedaan en kunnen we de wereld niet regelen rond die twee mensen.
Inderdaad... ik kan enkel proberen mijn bijdrage te leveren...
Oud 6 juni 2011, 16:25   #312
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad... ik kan enkel proberen mijn bijdrage te leveren...
Om de bal terug te kaatsen... mijn neef is zijn been kwijt wegens ongeval, de aanrijder had een aantal glaasjes teveel op.

Ik neem aan dat we onmiddellijk alcohol verbieden? Nee... je kan en mag de wereld niet regelen rond de uitwassen, anders moet je VB stemmen met hun criminaliteit en racisme standpunten.
Oud 9 juni 2011, 13:38   #313
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Dat de steppingstone theorie en de gateway theorie volgens mij niet wetenschappelijk zijn? Dat gematigd gebruik niet lijdt tot angstaanjagende toestanden

Dat is correct. Ondertussen in die mate dat zij die nog steeds met bovenstaande "theorieën" afkomen weinig meer zijn dan angstzaaiers.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 10:27   #314
eno2
Banneling

Standaard

druggebruik is een uitwas op zichzelf
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 10:28   #315
eno2
Banneling

Standaard

gateway is niet wetenschappelijk, maar het is wel een gateway
Oud 10 juni 2011, 10:30   #316
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
tuurlijk

Wieten is een mensenrecht
Oud 10 juni 2011, 11:02   #317
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
tuurlijk

Wieten is een mensenrecht
Oud 10 juni 2011, 16:00   #318
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Freelancer, misschien eens het artikel lezen in de humo over de cannabisclub.
Leden aan het woord!
Oud 10 juni 2011, 20:29   #319
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben nooit verslaafd geweest aan drugs, anders had ik niet uit vrije wil kunnen stoppen
Oud 10 juni 2011, 22:48   #320
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben nooit verslaafd geweest aan drugs, anders had ik niet uit vrije wil kunnen stoppen
Vreemd, want de onzin die u spuwt kan niet uit een nuchtere geest komen. Zeg eens eerlijk... wat heb je geslikt of gespoten voor je begon te posten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be