Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wie aanvaardt de nota-Di Rupo?
PS 47 82,46%
SP.A 48 84,21%
CD&V 11 19,30%
CDH 39 68,42%
GROEN! 46 80,70%
ECOLO 47 82,46%
N-VA 8 14,04%
MR (met FDF) 24 42,11%
MR (zonder FDF) 15 26,32%
OPEN VLD 16 28,07%
FDF 14 24,56%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 6 juli 2011, 13:42   #301
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
O groot orakel, is het de moeite dat ik mij een lotje voor euromiljons aanschaf, of ga ik toch niet winnen ?
kans is 1 op 38 miljoen...
BWarrior is offline  
Oud 6 juli 2011, 13:42   #302
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik kan enkel vaststellen dat ik één van de weinigen ben die voorspeld heeft dat iedereen de nota ging aanvaarden.
"Even a broken clock is right twice a day"
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 6 juli 2011, 13:45   #303
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Blij dat ook u inziet dat de N-VA het gaat aanvaarden.
BWarrior is offline  
Oud 6 juli 2011, 13:45   #304
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegnwoordig heb je digitale klokken.
Oud 6 juli 2011, 13:46   #305
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Blij dat ook u inziet dat de N-VA het gaat aanvaarden.
Een 'Ja maar' en dan kapot amenderen is niet aanvaarden mijn beste, maar toneel
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 6 juli 2011, 13:49   #306
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een 'Ja maar' en dan kapot amenderen is niet aanvaarden mijn beste, maar toneel
Dus ze zeggen JA, dus ze accepteren onder voorbehoud punt. Altijd met dienen extra uitleg.
Oud 6 juli 2011, 13:51   #307
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan enkel vaststellen dat ik één van de weinigen ben die voorspeld heeft dat iedereen de nota ging aanvaarden.
U moet het nieuws wat meer volgen.

JA
- PS

WE WILLEN DINGEN VERANDEREN
- MR/FDF
- VLD

NOG GEEN ANTWOORD
- CDH
- Ecolo
- Groen
- CD&V
- LDD
- PP

NEE
- VLAAMS BELANG
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 juli 2011, 13:52   #308
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Dus ze zeggen JA, dus ze accepteren onder voorbehoud punt. Altijd met dienen extra uitleg.
Weet ik veel of ze JA zeggen, ik zit niet in de NVA. Ik hoop eigenlijk op een NEE
Amon_Re is offline  
Oud 6 juli 2011, 13:55   #309
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik veel of ze JA zeggen, ik zit niet in de NVA. Ik hoop eigenlijk op een NEE
Als NVA nee zegt moeten ze er wel zeker van zijn dat er een regering gevormd wordt zonder hen.

Als ze nee zeggen en we gaan naar nieuwe verkiezingen dan zou dat hen wel eens duur te staan komen.

Dus volgens mij kiezen ze eieren voor hun geld, zeggen ze net als al de rest ja maar en dan amenderen ze de boel in tegenovergestelde richting als de franstaligen en zijn we weer waar we waren op 13 juni 2010.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 juli 2011, 13:59   #310
Randa
Burgemeester

Standaard

ik hoop ook op een neen, want hoe meer je die nota leest, hoe meer adders je ontdekt, de vlamingen worden gerold, dat is zeker
een nationale kieskring, en samenvallende verkiezingen waarvoor hebben we dan een vlaams parlement, als dat naar de pijpen van het federale moet dansen.
Randa is offline  
Oud 6 juli 2011, 14:00   #311
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als NVA nee zegt moeten ze er wel zeker van zijn dat er een regering gevormd wordt zonder hen.

Als ze nee zeggen en we gaan naar nieuwe verkiezingen dan zou dat hen wel eens duur te staan komen.

Dus volgens mij kiezen ze eieren voor hun geld, zeggen ze net als al de rest ja maar en dan amenderen ze de boel in tegenovergestelde richting als de franstaligen en zijn we weer waar we waren op 13 juni 2010.
Dat is het meest waarschijnlijke, weet ik ook wel. Maar ik vind heel dat theater onnodig en een zonde van de tijd.
Amon_Re is offline  
Oud 6 juli 2011, 15:21   #312
bruggeman
Parlementslid

Standaard

De vakbonden hebben voldoende kaarten ter hand om de regering ertoe te dwingen, de voortrekkers van het Kapitalisme deze opeenvolgende financiële crisissen te doen betalen.

En dat de rijkste Landverraders maar naar het buitenland verhuizen.= Vare het wel en, veel wind vanachter!!!

Griekenland; geeft beslist het goed signaal:
bruggeman is offline  
Oud 6 juli 2011, 15:25   #313
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het meest waarschijnlijke, weet ik ook wel. Maar ik vind heel dat theater onnodig en een zonde van de tijd.
Dat het zonde is van de tijd daar geef ik u gelijk in. Dat het onnodig is niet. Het is broodnodig om de zwarte piet te vermijden en om de boel kapot te amenderen.

Als ze nu nee zeggen dan schuiven CD&V, VLD en SPA waarschijnlijk aan tafel en vormen een regering met een regeerakkoord volgens die nota. Ok, dat zou de NVA serieus wat winst opleveren bij de volgende verkiezingen maar met deze nota gaat alles nog verder gebetonneerd zitten dan het nu al is en dat wil NVA ook niet riskeren.

Schuiven die 3 niet aan tafel dan krijgen we verkiezingen en verliest NVA stemmen en dan schuiven die 3 wel aan tafel en krijgen we nog een slechter akkoord dan wat er nu al ligt.

Laatst gewijzigd door fox : 6 juli 2011 om 15:26.
fox is offline  
Oud 6 juli 2011, 15:30   #314
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat het zonde is van de tijd daar geef ik u gelijk in. Dat het onnodig is niet. Het is broodnodig om de zwarte piet te vermijden en om de boel kapot te amenderen.

Als ze nu nee zeggen dan schuiven CD&V, VLD en SPA waarschijnlijk aan tafel en vormen een regering met een regeerakkoord volgens die nota. Ok, dat zou de NVA serieus wat winst opleveren bij de volgende verkiezingen maar met deze nota gaat alles nog verder gebetonneerd zitten dan het nu al is en dat wil NVA ook niet riskeren.

Schuiven die 3 niet aan tafel dan krijgen we verkiezingen en verliest NVA stemmen en dan schuiven die 3 wel aan tafel en krijgen we nog een slechter akkoord dan wat er nu al ligt.
een ja op deze nota betekent dat, eens Wallonië economisch erbovenop is en maw de onafhankelijkheid uitroept, we Brussel en de 6 faciliteitengemeentes kwijt zijn.
Oud 6 juli 2011, 15:31   #315
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een ja op deze nota betekent dat, eens Wallonië economisch erbovenop is en maw de onafhankelijkheid uitroept, we Brussel en de 6 faciliteitengemeentes kwijt zijn.
Het wordt dan ook geen ja. Het wordt een ja maar en de boel kapotamenderen.
fox is offline  
Oud 6 juli 2011, 15:47   #316
bruggeman
Parlementslid

Standaard

63 Topic bladzijden om goed in te zien; dat de 'KIEZER' uiteindelijk niets in de pap te brokken heeft.

Politieke mannekens al te garen: - uw Democratie is gewoon BULLSHIT!!!!! Het enige dat telt is de individuele loopbaan, kapitaal, macht/roem. Ge zou U moeten schamen!!
bruggeman is offline  
Oud 6 juli 2011, 15:51   #317
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Open VLD: 'Ja, maar...'

En zo blijft het spelleke maar duren.
Uiteraard, het gaat getrokken worden tot voorbij de Vlaamse verkiezingen. Men hoopt dat de Vlaming dan terug de politieke onnozelaar wordt van de laatste dertig jaar.
Oud 6 juli 2011, 16:01   #318
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard, het gaat getrokken worden tot voorbij de Vlaamse verkiezingen. Men hoopt dat de Vlaming dan terug de politieke onnozelaar wordt van de laatste dertig jaar.
maar ze zullen bedrogen uitkomen.
Shadowke is offline  
Oud 6 juli 2011, 16:01   #319
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Als je van dat standpunt kijkt... Maar gelukkig ziet NVA, CD&V, VLD geen splitsing zitten... Indien Wallonië plots voor een splitsing zou opteren als het beter met hun gaat is dat alleen maar het boemerangeffect.
Oud 6 juli 2011, 20:30   #320
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Tussenstand:

VB (7,76%) NEE
OVLD (8,64%) Ja, maar Open Vld wil de nota een andere richting laten inslaan, weg van belastingverhogingen.
MR (9,28%) Ja MAAR "We nemen er akte van dat de nota niet te nemen of te laten is. We gaan dus enkele opmerkingen maken over elementen die bij ons vragen oproepen en onze amendementen verdedigen", klinkt het, "zowel wat het sociaal-economische als het communautaire betreft".
(FDF: verraad!)
PS (13,71%) Ja, maar als hij geen formateur was en wij een van de negen onderhandelende partijen waren, dan zouden wij deze voorstellen nooit doen. Voor de PS is het een belangrijke basis en een evenwichtige basis, maar we moeten wel duidelijk zeggen dat dit niet de voorstellen van de PS zijn

Werkgevers:
UNIZO: Nee, dit is de weg naar de afgrond
VOKA: Ja, maar wil een hele reeks bijsturingen.

Vakbonden:
ACV, ABVV, ACLVB: Nee, geen aanvaardbare basis voor een regeerprogramma

Diversen:
VBO: Nota Di Rupo bereidt Franstalig ‘Plan B’ voor
Bart Maddens: de nota-Di Rupo is 'imbuvable' voor Vlaanderen.

Franstalige pers: 'Het is te nemen of te laten' (5 juli)
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be