![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
De term wel.
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#302 |
|
Minister
|
Neen en dat is net mijn punt.... Dat er vast meer moet zijn dan hubble kan zien.
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar om andere universa te 'zien' zouden we toch eerst kleinere probleempjes moeten oplossen zoals tijdreizen en het creeren van sterren en zwarte gaten voor energie-productie en nog een paar triviale dingetjes. |
|
|
|
|
|
|
#304 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vraag is dus, hoelang zal er nog meer niets zijn dan iets?
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Gewoon al het feit dat alle complexiteit voortkomt uit simpele regels die onze hersenen kunnen vatten, daar kan goddelijkheid niet aan tippen zenne
|
|
|
|
#307 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
ik maak gewoon een vaststelling zolang ge niet begint te zeveren dat de aarde 6000jaar oud is ... of zegt dat "god" u persoonlijk heeft gezegd om rare dingen te doen, mij dan niet gelaten hoor
|
|
|
|
#309 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar volgens mij zit er een architect achter het leven in het algemeen. En die werking ervan vind ik terug in dingen zoals emergentie. Er moet gewoon iets groters achterzitten voor mij, anders kan ik het niet plaatsen. |
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
of zoek eens op bbc horizon: parallel universes voor een simpele uitleg
|
|
|
|
#311 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het is wel Michio (autheur van het boek dat ge vernoemt) die wil pogen God te bewijzen he "Who lives in the 11th dimension" God is gewoon een breed woord dat ge niet langs uw mening alleen moet bekijken |
|
|
|
|
|
|
#312 | |||
|
Vreemdeling
|
4500miljoen jaar bedoel je dan toch
Citaat:
Citaat:
![]() Niks persoonlijk maar .... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH ![]() Citaat:
|
|
|
|
#313 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
zoek ook eens op pbs: the elegant universe, gepresenteerd door Brian Greene voor boeken zou ik eerder alles van brian greene, lisa randall, leonard susskind, carl sagan, feyman, ... aanbevelen. Toch niet de michio (poor man's sagan...)
|
|
|
|
#315 | |
|
Minister
|
Citaat:
Michio is helaas een beetje (veel) commercieel ingesteld.... Maar al hetgene gij daar vernoemt, ben ik al bewust mee. Ik heb in mijn jongere jaren heel diep daar met bezig geweest, de ene docu na de andere gezien, mails liggen sturen naar astrobiologen om overal greep op te krijgen. Maar het doet maar één ding bij mij, op de grond van aanbidding vallen en The One prijzen mate. |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
en zoals je zegt TE commercieel, dus voor de mid-west in amerika vernoemd hij het "onbekende" als "god" in zijn boeken en om iets over theoretische fysica te weten te komen kan je beter naar theoretische fysici een mail sturen... meer kans op een zinnige uitleg of ga naar de youtube site van stanford univ en zoek naar leonard susskind in de lectures ![]()
|
|
|
|
#317 | |
|
Minister
|
Citaat:
Hoe hij dat op latere leeftijd is beginnen zien. Kijkt, ik weet één ding: hoe meer ze te weten komen, hoe meer ik begin te geloven in Iets. Ik denk dat iedereen die effe de zaken los van zijn overtuigingen bekijkt wel moet vaststellen dat er sowieso eerst een oneindigheid moet geheerst hebben. Een oneindigheid van niets kan niet, want uit het niets is iets gekomen, life as we know. Er moet toch gewoonweg iets zijn of ik kan het niet plaatsen. Hoeveel filmpjes ik ook bekijk, hoeveel boeken ik er ook over lees... Ik kan het niet van mij afrukken. Ik ben daar steenhard in. God is real; Maar ge moet er geen bijbels figuur aan linken. Zo zie ik God niet Ik zie God als dat oneindig veld waaruit alles verder komt. Meer als een kracht dan als een individu, maar wel een kracht die zelfbewust is... De chaos is teveel naar perfectie gedreven ... |
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
En oneindigheid ... er zijn er al voor minder gek geworden .de wereld is zoals het is, trouwens causaliteit telt in ons universum, maar niet noodzakelijk in de bulkruimte!
|
|
|
|
#319 | |
|
Minister
|
Citaat:
't Is toch verbazingwekkend hoe meer die geleerden naarboven kijken en ontdekken, ze toeval meer en meer beginnen uitsluiten. Als het geen toeval is, wat is het dan wel? Meer als causaliteit, toch? |
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
Minister-President
|
Wie zit er achter de architect? Iets wat NOG groter is? En wat zit er achter de architect van de architect? Dergelijke logica eindigt niet. Het is veel eenvoudiger om de architect te elimineren, aangezien we die absoluut niet nodig hebben om de wereld te verklaren.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 15 augustus 2011 om 13:35. |
|
|
|