![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Minister-President
|
![]() Rikske, 'getornd' is volledig correct. Oeps ...
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Vreemdeling
|
![]() De politici hebben een mandaat gekregen van de burgers, om hen te vertegenwoordigen bij diegenen die de uitvoerende macht moeten controleren en wetgevend werk moeten leveren in het belang van de burgers en niet in hun belang en in het belang van de partijen, daarvoor hebben we ze niet verkozen Daarom staat er in m'n onderschrift te lezen "We leven NIET in 'n democratie, maar in een particratie!"
Dit vind ik persoonlijk één van de meest fout geïnterpreteerde uitspraken. In de grondwet staat dat de volksvertegenwoordigers de natie vertegenwoordigen en niet het volk. De natie in dit geval, is een abstract gegeven; het is ons land, in het verleden, heden en toekomst. Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben van mening dat dit niet correct is, maar in principe zijn zij vrij te handelen aangezien ze niet meteen "ons" (het huidige kiezerskorps) vertegenwoordigen. Gaat men dit wijzigen, kan het volk al meer zeggenschap hebben en uiteindelijk zich laten horen. Nu is het kiezen louter om de zogezegde democratie in stand te houden. Wij als volk zijn veel te tam, wij volgen en laten gebeuren. Ik zou niets liever zien dan dat er opspraak komt. Dit in een beschaafde maar harde vorm zoals bv. een jaartje geen belasting betalen? Ik denk dat men dan rap zal gaan luisteren... |
![]() |
![]() |
#304 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou ik de enige zijn die zich afvraagt wat iemand die zich druk maakt om een verbrande vlag op een politiek forum zit te doen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#305 |
Minister
|
![]() De PS-staat heeft er voor gezorgd, dat mijn ouders bij de laagste pensioenen genieten van Europa. Bedankt alleszins.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
#306 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach, nu BHV gesplitst wordt en het landbouwrampenfonds geregionaliseerd, zal dat wel veranderen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#307 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De belangrijkste doelstellingen, namelijk de ontnederlandsing stoppen en activatie zijn ook niet op de agenda geplaatst.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#309 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BHV gesplitst??? waar??? wanneer??? kunnen de mensen in de faciliteitengemeenten dan eindelijk niet meer in Brussel stemmen? kunnen Franstaligen niet meer door een Franstalige Brusselaar berecht worden dan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#311 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor het stoppen van de ontnederlandsing ben je daar aan het verkeerde adres. Dat is een punt dat op de agenda van de Vlaamse Regering geplaatst dient te worden.
|
![]() |
![]() |
#312 |
Minister-President
|
![]() Ach, ik hou nu eenmaal van de toogpraat die je hier hoort...
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar Verhofstadt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#314 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Tentpix;5748890]
Citaat:
Citaat:
2. Volksvertegenwoordiger. Kan het duidelijker?
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De PS staat heeft ervoor gezorgd dat de NMBS een zooitje ongeregeld is.
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee de CD&V wilde geen onderhandelingen voeren zonder de N-VA.
De koning slaat eenmaal met de vuist op tafel en Wauter Beke kruipt al over de vloer. Echt, maar dan ook echt tjeefs.
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gemiste kans voor de N-VA.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#318 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hoe wraakroepend het ook mag zijn en hoezeer het ons ook tegen de borst stoot: de Noord-Belgische traditionelen zijn nu eenmaal objectieve bondgenoten van de door Franstaligen gewenste standstill, het status-quo.
|
![]() |
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron of link?
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de koning.