![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaamse tv > 85% Engelstalig 50% autochtone Vlamingen moeten ondertiteld worden. Vrijwel alle witte Vlaamse artiesten: Engelstalig of Franstalig Regeringsonderhandelingen : Frans. Citaat:
De beleidsmakers van 't eigen volk hebben hun eigen Nederlandse cultuur de facto allang opgegeven. Een legitieme politieke keuze. Een keuze die vooral buiten de Vlaamse gemeenschap verbazing opwekt (De meeste Vlamen denken dat anderstalige radio en tv 'normaal' zijn): Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 november 2011 om 14:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...72&postcount=1 Waarom jij erover begint dat dit een probleem van de Nederlandsonwillige is, weet ik niet. Ik weet in ieder geval dat ik niet meer welwillende tegen nederlandsonwilligen sta, of in ieder geval een pak minder dan voorheen, net omdat de wildgroei de spuigaten uitloopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder ga je weer kort door de bocht door ze gelijk allemaal 'Nederlandsonwillig' te noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn er ook anderen: ik zag gisteren een duidelijk" gekleurd" broertje tegen zijn zusje in vlekkeloos nederlands praten onderling. Hopelijk blijft het zo. Kan nog veranderen als ze beiden verplicht worden hun huwelijkspartner vers te importeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging uiteraard over dit stukje : 'Waarom jij erover begint dat dit een probleem van de Nederlandsonwillige is, weet ik niet.' Dat als direct antwoord op de post van Everytime kan ik daar alleen maar uit opmaken dat ge 'de mensen die andere talen spreken.' ( openbaar ) al meteen onder de noemer 'Nederlandsonwillig' Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar dan moeten ze niet komen klagen dat ze niet aan de bak komen omdat ze de Nederlandse taal niet onder de knie hebben en zo aan geen werk geraken...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na hier een jaar of acht te wonen spreekt mijn (witte)poolse poetsvrouw nog steeds of zonneke, emmerke, dweilke bomeke etc. net of ze in de peutertuin zit. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 november 2011 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zou men dan allemaal maar best 'oefenen' in je vrije tijd... zoals bv op de tram. 't Wordt wel behoorlijk lastig dat dan weer te rijmen met de zekere wens geen vreemde talen meer rondom je in het openbaar te moeten aanhoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Durf je niet in eigen naam cijfers, link, bewijzen te vragen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() soms wel maar VOORAL het NEDERLANDS als je die al niet onder de knie hebt tja dan zijn de gevolgen gekend
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik hier in het begin van de discussie al enkele keren heb proberen duidelijk te maken, gaat het niet enkel om de taal maar ook om de link die we leggen naar het minder aangename gedrag van mensen die een bepaalde taal spreken. Kijk, dikwijls irriteert het mij inderdaad, vooral - zoals in hiervoor ook al aangehaalde voorbeelden - wanneer men Arabische talen hoort spreken door vrouwen omhuld door sluiers (iets waar een normale Westerse vrouw moeilijk voor kan zijn) en door mannen die een reputatie hebben van messentrekkers. Vandaag nam ik een bus in Kapellen op het uur dat de scholen uit zijn en het zag zwart van de vreemdelingen daar (oeps, sorry weer zo'n onschuldige uitdrukking die politiek-correcten niet kunnen goedkeuren ![]() ![]() Kijk, dat Macedonische meisje en die zwarte jongen, die zie ik nog ergens komen in dit land. De rest? Daar kan ik alleen maar grote vraagtekens bij zetten.
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als u kunt bewijzen dat dat Vlaamse ras bestaat, moet ik u erop wijzen dat u voorzichtig moet zijn! Over rassen praten, veroorzaakt gauw racistische uitdrukkingen. Met als gevolg dat ze u hier bannen en dat wil ik niet hoor, Eberhardje ![]()
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#320 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg hier enkele van origine Franstalige vertegenwoordigers over de vloer die uitstekend tot perfect Nederlands spreken. De enige vertegenwoordiger die ik ooit een proficiat gewenst heb voor zijn perfect AN was trouwens een Franstalige dame. Daarentegen krijg ik heel wat vertegenwoordigers over de vloer die denken dat hun tussentaaltje AN is. Laatst gewijzigd door pajoske : 22 november 2011 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |