Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2011, 13:17   #301
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
één nachtje moa (vuile stad overigens); guantanamo en de dorpjes tussen moa en holquin hebben we doorgereden en soms eens gestopt.

Ik bedoelde met baracoa dat we van links tot rechts het land hebben doorkruist. Velen geraken daar niet eens.

Ik kan mijn plan trekken met spaans maar spreek het niet goed, maar mijn twee reisgenoten spreken wel vloeiend spaans ja. Nergens zelf op verlaten strandjes waar nooit toeristen komen is het enige waar de bevolking aan denkt aan het verzamelen van CUCs. In het verleden was dit inderdaad minder erg maar nu liep het echt wel de spuitgaten uit.
Wij hadden een andere ervaring, maar we reisden met Cubanen die in België wonen. Soms werden we opgelicht in peso-restaurants, maar de Cubanen in ons gezelschap maken dan een hele scene en uiteindelijk betalen we het (belachelijk goedkope) correcte bedrag. Soms zijn ze inventief en verstoppen ze de kaart zodra ze ons zien komen. In casas particulares streken de Cubanen die met ons reisden een commissie (5 CUC) voor ons, die we achteraf terugkregen.

Alleen in Havana kun je niet aan het bedrog ontkomen, dat zijn de maestro's. Ze zijn ook veel geraffinneerder dan in landen als Dominicaanse of in Afrika. Een ander verschil is dat de politie absoluut niet corrupt is en aan je kant staat, en de straffen treng. Als je het woord "policia" laat vallen krijg je meestal de correcte prijs... In landen als Dominicaanse, Afrikaanse landen en talloze andere staat de politie in dienst van de "meest biedende". (in China weet ik niet, ik had de indruk van niet)

Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2011 om 13:19.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 13:23   #302
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Dat was twee maand geleden. In Havana was het in Casa de Musica. Daar kon je geen 5 minuten aan een tafel zitten zonder dat er wat hoertjes bij u stonden. K moet wel zeggen dat die er een stuk beter uit zagen dan de doorsnee Cubaanse vrouwen maar dat is het dan.

In de Casa de musica (toch een van de places to be voor toeristen en lang open) was er zelfs een aparte bar waar je zonder cubaanse vrouw niet eens binnen mocht.
Ik ben er niet geweest maar dat kan ik me inderdaad wel voorstellen. Dat is zowat de duurste zaak van Cuba, daar komen uiteraard vrouwen op af.

Ook in dancings en dergelijke heb je nog vrouwen die je benaderen.

Je moet ook niet alles geloven wat Cubanen zeggen, je mag overal binnen als je maar de juiste persoon een fooi geeft. Op dat kleinschalig vlak is Cuba dan weer wel corrupt.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2011 om 13:25.
Oud 29 december 2011, 13:29   #303
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

En de hamer en sikkelbacterie blijft toch onder de mensen, dit is blijkbaar niet te genezen.
De meest verwerpelijke ideologie ooit!

Laatst gewijzigd door Den Vlaemschen Leeuw : 29 december 2011 om 13:30.
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 13:49   #304
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Vlaemschen Leeuw Bekijk bericht
En de hamer en sikkelbacterie blijft toch onder de mensen, dit is blijkbaar niet te genezen.
De meest verwerpelijke ideologie ooit!
nee, dat is het nationalisme!
Oud 29 december 2011, 18:04   #305
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Wie hongerde alweer miljoenen Oekraïners uit?
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 22:37   #306
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Vlaemschen Leeuw Bekijk bericht
Wie hongerde alweer miljoenen Oekraïners uit?
Marx?
Oud 29 december 2011, 22:52   #307
Ohm
Burger

Ohm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Je zit er maar 10 miljard USD naast... Putin's vermogen werd in 2007 geschat op 40 miljard USD.

http://www.guardian.co.uk/world/2007...ia.topstories3
Nog 10 miljard en hij steekt warren buffet voorbij. Als het al niet zover is tenminste...

Over communisme. 1 woord: BAH!
Er is een reden waarom miljoenen mensen het communisme de rug hebben toegekeerd.
Het kapitalistische systeem zoals de dag van vandaag is ook niet alles.
Ik ben voorstander om een nieuw systeem uit te dokteren dat zowel een groot deel kapitalistisch is, als een klein deel communistisch. De verhoudingen tussen arm en rijk, macht, vrijheid en democratie verschillen te hard in het kapitalistisch systeem en dit moet dringend eens aangepakt worden.

Laatst gewijzigd door Ohm : 29 december 2011 om 22:56.
Ohm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 23:10   #308
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 23:31   #309
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
Over communisme. 1 woord: BAH!
Er is een reden waarom miljoenen mensen het communisme de rug hebben toegekeerd.
Het kapitalistische systeem zoals de dag van vandaag is ook niet alles.
Ik ben voorstander om een nieuw systeem uit te dokteren dat zowel een groot deel kapitalistisch is, als een klein deel communistisch. De verhoudingen tussen arm en rijk, macht, vrijheid en democratie verschillen te hard in het kapitalistisch systeem en dit moet dringend eens aangepakt worden.
Daarin geef ik je 100 % gelijk. En je vergeet nog te vermelden: toenemende corruptie, individualisme, materialisme, egoisme, degeneratie, consumptieobsessie, teloorgang van cultuur en authentieke waarden...

Het gaat niet zozeer om een nieuw systeem uit te dokteren; alle mogelijke bestuursvormen zijn immers bekend en door allerlei denkers en intellectuelen besproken, en er zijn zeer zeker betere alternatieven. Echter, de propaganda van het bestaande systeem is momenteel nog te sterk om iets anders nog maar te kunnen overwegen.

Maar net zoals het communisme zal het kapitalisme op zeer korte tijd in mekaar klappen en dat moment nadert met rasse schreden. Het kapitalisme (''liberal democracy'') staat aan de vooravond van de implosie. Alain de Benoist is een franse intellectueel die dit diepgaand bespreekt.

Bestudeer misschien eens ''Derde Positie'', Third Position... met een open geest. Er is een internationaal forum waar andere bestuursvormen diepgaand besproken worden (zonder gescheld e.d.), zeer verrijkend.

.
Oud 30 december 2011, 11:14   #310
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Raar dat discussies omtrent Noord-Korea uiteindelijk weer over "communisme" gaan.
Noord-Korea is beslist NIET communistisch.....
Het is een type-voorbeeld van een pur-sang diktatuur met een merkwaardig ongepast logo en dekmantel, en zelfs een zich ontwikkelende godsdienst er op....(men heeft het zelfs al over goddelijke bergen,bedevaartsoorden,en tekenen uit de hemelen.... ).

Adolfke zou waarschijnlijk nooit voor zo lang zoveel kontrole hebben kunnen uitoefenen(zelfs niet zonder oorlog)....En in de Sovjet-Unie betekende het verscheiden van een leider onvermijdelijk een komplete herverkaveling van de macht en het "verwijderen met extreme voorbedachtheid" van de vorige nomenclatura...

We zouden kunnen stellen dat enkel in Cuba,en mogelijk Venezuela,er nog sporen van welbedoeld communisme over zijn.....en beiden maken ook geen te beste,dynamische-,indruk...

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2011 om 11:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:04   #311
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
..., dan hebt U geen recht van spreken over het leed van andere volkeren, ....
Ik heb dat recht wel, omdat ik in het vrije Westen leef.

Dat u dat niet goed begrijpt snap ik, u zwaait met kommunistische symbolen en verheerlijkt deze vorm van dictatuur.

In uw ideale maatschappij moet men zwijgen of men vliegt naar 'heropvoedingskampen' ( in het beste geval zijn dit gevangenissen, in het slechtste geval concentratiekampen)

Citaat:
Dat gezegd zijnde, ik weet niet of een paar families daar in goud zwemmen enandere in zilver. Ik ben er nooit geweest, en heb er ook geen enkele objectieve reportage of studie over gelezen. Ik heb natuurlijk kritiek op Noord-Korea, en ik heb daar recht op, omdat ik ook de VS, Israel en andere landen bekritiseer en dus niet eenzijdig ben.
U bekritiseert nauwelijks kommunistische maatschapppijen, noch Noord-Korea, noch Cuba. U minimaliseert er de gruwel en de onderdrukking of doet of er niets van geweten is.

Uw kritiek op Westerse landen (VS, Israel, kapitalisme, etc...) zijn anders heel hard en ongezouten, meestal trouwens fel overdreven.

Gelukkig voor u woont u hier, en niet in één van uw 'droomlanden'.
Oud 30 december 2011, 12:04   #312
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Oud 30 december 2011, 13:18   #313
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die is ook goed:

Oud 30 december 2011, 13:57   #314
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Die is ook goed:

Wauw, grappig. Wat een begrip van de Koreaanse begrafenisrituelen.
Oud 31 december 2011, 01:46   #315
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Er waren trouwens ook zuid-Koreaaanse delegaties, namelijk van Hyundai, van de Moon-sekte, van de familie van de voormalige president van Zuid-Korea onder andere.
Oud 31 december 2011, 01:56   #316
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Antoon

Citaat:
]Ik heb dat recht wel, omdat ik in het vrije Westen leef.

Dat u dat niet goed begrijpt snap ik, u zwaait met kommunistische symbolen en verheerlijkt deze vorm van dictatuur.

In uw ideale maatschappij moet men zwijgen of men vliegt naar 'heropvoedingskampen' ( in het beste geval zijn dit gevangenissen, in het slechtste geval concentratiekampen)
onzin, ben al veel in Cuba geweest en wat sommige Cubanen over Fidel zeggen laat weinig aan de verbeelding over... Korea is een andere maatschappij en een ander regime.
Uiteraard is de regime-pers vriendelijk voor de Castro's net als de regime pers bij ons vriendelijk is voor de regerende partijen. Verschil is dat bij ons het systeem subtieler is. Je mag kritiek uiten, maar niet over het fundament van onze maatschappij, dan wordt je gecensureerd.

Citaat:
U bekritiseert nauwelijks kommunistische maatschapppijen, noch Noord-Korea, noch Cuba. U minimaliseert er de gruwel en de onderdrukking of doet of er niets van geweten is.
U minimaliseert of ontkent de gruwel en onderdrukking die de politiek van Israel en de VS teweegbrengen.

v
Citaat:
Uw kritiek op Westerse landen (VS, Israel, kapitalisme, etc...) zijn anders heel hard en ongezouten, meestal trouwens fel overdreven.
zelfs niet, gewoon realistisch. Ik heb ook kritiek op Cuba en zeker Noord-Korea, dat zou je moeten weten moest je m'n posts lezen.

Citaat:
Gelukkig voor u woont u hier, en niet in één van uw 'droomlanden'.
internet is nog niet volledig gecensureerd in het westen, maar daar zijn ze mee bezig. Alleszins in het dagelijkse leven kan ik niet voor m'n mening uitkomen, of het zou m'n carrière schaden. Dat is niet anders in Cuba.
Oud 31 december 2011, 03:04   #317
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Bovendien is het met de beste wil van de wereld niet eens grappig.

.
Oud 31 december 2011, 13:15   #318
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er waren trouwens ook zuid-Koreaaanse delegaties, namelijk van Hyundai, van de Moon-sekte, van de familie van de voormalige president van Zuid-Korea onder andere.
Vooral die dame van Hyundai verbaasde me.

Laatst gewijzigd door lombas : 31 december 2011 om 13:17.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 15:42   #319
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Noord-Korea is zowaar de grootste schande van de huidige mensheid.

Eén familie die daar in het goud zwemt, een paar duizend 'bevriende' families die in zilver zwemmen, en de rest van het land dat staat te verhongeren (al dan niet in reuzachtige concentratiekampen).

In één woord : kommunisme.
Sinds wanneer zijt gij tegen onrechtvaardig verdeelde macht en rijkdom in combinatie met reuzachtige concentratriekampen?

Laatst gewijzigd door C uit W : 31 december 2011 om 15:43.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 19:40   #320
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Sinds wanneer zijt gij tegen onrechtvaardig verdeelde macht en rijkdom in combinatie met reuzachtige concentratriekampen?
Tijdverlies

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be