Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2012, 00:31   #301
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Nee want 1400 is geen leefloon. 500 is een leefloon. Verder opbouw gebeurd via kapitalisatie los van onze staat. Enkel zo kun je uw systeem aanpassen en toch betaalbaar houden. Met 1400 is het de situatie nog verslechteren.
500?
Geen fantasie aub: bereken hier hoeveel je IGO (Inkomensgarantie voor Ouderen) is: http://www.rvponp.fgov.be/onprvp2004...a/M_a_a_03.asp

Te weinig maar véél meer dan 500

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2012 om 00:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 00:31   #302
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Is uiteindelijk een gevolg van de ancienniteitskurven enerzijds, en de afnemende capaciteiten van iemand anderzijds. Komt daarbij dat iemand op latere ouderdom niet meer zo soepel is.
Men kan het ook anders stellen. Ne werkgever, ziet het, heel de sociale wetgeving in acht genomen, niet meer zitten, om met iemand van ouder dan 40 nog winst te maken. Dan begint hij er liever niet aan.
Een oplossing zou trouwens zijn, om iedereen tot 40 verplicht in de privé te laten werken, en iedereen vanaf 50, verplicht aan de overheid. Zal daarbij trouwens een einde maken aan al ons gediscusieer over pensioen.
Dat zijn pas gelijke kansen , gelijke kansen die de jaloezie en onrechtvaardigheid grondig aanpakken . dan zou trouwens de overheid bemand worden met mensen MET werkervaring en kapaciteit .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 00:34   #303
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En dan ? De hangmatmaatschappij moet uiteindelijk door iemand betaald worden, en zolang de overheid faalt in een rechtvaardige belastingsheffing (in hoeverre die mogelijk is, men heeft de werkgevers uiteindelijk nodig) zal men dit, op de voor hun, gemakkelijkste manier doen. Maar waarom zouden we niet op de werklozen mogen schieten, als men weet dat de lijst met knelpuntberoepen zeer lang is, met daarop voor ieders wat wils.
Maar waarover ging het eigenlijk weer, over pensioenen ?
juist raak vooral niet aan de bedrijven met hun miljarden winsten,
wat die knelpuntberoepen betreft, dit zijn knelpuntberoepen omdat men dit wil,
ga maar solliciteren als belg , je wordt geweigerd,men wil vreemdelingen , omdat ze aan een lager loon willen werken en aan slechtere arbeidsvoorwaarden.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 00:44   #304
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Lol, aandacht nodig of zo?

En niks crimineel; vadertje staat laat alles perfect toe
u benoemt het zoals het u uitkomt,
Als het voor een ander is noemt u het crimineel
Als het goed is voor uzelf dan is het ineens vadertje.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 00:46   #305
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als heffen het enige is dat je kan, dan wordt het hoog tijd om je om te scholen naar iets beter. Doe je dat niet, dan moet je er ook niet om gaan janken dat je iets doet dat anderen even goed kunnen en dat andere middelen veel beter en goedkoper kunnen.

't Is niet wat je niet kan in het leven dat je leven moet bepalen, 't is hetgeen je niet wil in het leven dat je leven gaat bepalen.

Om succesvol te zijn, moet je niet goed kunnen leren. Ik heb onnoemelijk veel meer respect voor een stielman die misschien niet goed kon leren, maar die zijn vaardigheden anders aanwendt in het leven, dan voor een nietsnut die de capaciteiten heeft om te leren, maar die er geen zin in heeft.

Als je daar beter door slaapt 's nachts, dan ben ik met alle plezier "niet zo clever". Wat anderen van me denken is nooit mijn bezorgdheid geweest, en dat zal het ook nooit zijn.
Net wat ik dacht dat u zou zeggen,als het uw bezorgdheid niet is wat anderen van u denken,waarom denkt u dan in anderen hun plaats?
Versta me niet verkeerd he,u heeft uw mening en dat heb ik te respecteren
maar andere mensen hebben hun mening en die noemt u nietsnutten,ik weet niet hoor maar bij u krijg ik zo het gevoel van we gooien het kind met het badwater weg,zo van stop alles wat ik als minderwaardig beschouw in een zak en kieper het in het water.
Als ieder weldenkend mens zijn leven moest kunnen overdoen zouden er mss veel positieve dingen naar boven komen,en dat geldt niet alleen hen die dan mss wel hun kansen zouden grijpen of kansen zouden krijgen,maar vooral voor hen die mentaal en soms ook geestelijk en via afkomst niet opgewassen zijn tegen wat de maatschappij van hun vraagt,en om daar zoals u in negatieve zin aan mee te doen maakt niet dat u sterker in het leven staat maar vooral eenzamer denk ik dan maar zo,ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben,maar ik veronderstel dat u het dan niet zal nalaten om me dat vertellen nietwaar.
Oud 6 januari 2012, 01:00   #306
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dat zijn pas gelijke kansen , gelijke kansen die de jaloezie en onrechtvaardigheid grondig aanpakken . dan zou trouwens de overheid bemand worden met mensen MET werkervaring en kapaciteit .
Of om dan tot de vaststelling te komen dat ze verdorie toch werkten bij de overheid? dat zouden nogal is lappen zijn he!
Ik wil mijn ex werkervaring wel eens toetsen aan de uwe,ik denk dat al snel zou blijken dat vastellingen en vertelsels en voortgaan op anderen hun mening niet altijd correct is.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 6 januari 2012 om 01:02.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 01:12   #307
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Een rijkeluis zoontje dus?
Hoegenaamd niet.

Citaat:
En verdien je een beetje aan uw "tevreden" arbeiders?
Jazeker, net zoals zij zelf.

Citaat:
Ik hoop dat je winst maakt?
Jazeker.

Citaat:
Zoja, hoop ik ook dat je evenredig je belasting betaald zoals uw arbeiders,
Niet in België alvast.

Citaat:
Anders zie ik niet in waar u zich bemoeit met het pensioen van de arbeider.
Dit is een forum en daar staat het mij vrij me te moeien met elk onderwerp dat me belieft. Als dat je niet aanstaat, is er nog steeds zoiets als een negeerlijst.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 01:14   #308
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
u benoemt het zoals het u uitkomt,
Als het voor een ander is noemt u het crimineel
Als het goed is voor uzelf dan is het ineens vadertje.
Ja hoor; met een term als vadertje staat, druk ik echt wel mijn bewondering uit
Oud 6 januari 2012, 01:17   #309
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Of om dan tot de vaststelling te komen dat ze verdorie toch werkten bij de overheid? dat zouden nogal is lappen zijn he!
Ik wil mijn ex werkervaring wel eens toetsen aan de uwe,ik denk dat al snel zou blijken dat vastellingen en vertelsels en voortgaan op anderen hun mening niet altijd correct is.
Weinigen durven hier iets bloot te geven omdat ze er altijd op gepakt worden door kritische lafaarts . leg me jouw loopbaan eens uit .
Mij ouders waren arme boeren , ik reed van mijn 12 jaar met de mestkruiwagen door de stallen , en voederde de vakens ook op zondag en feestdagen moeten die beesten eten hé. Verder studeren kon en mocht niet , hoe zou je resultaten halen als je d-iedere dag na schooltijd nog moet werken ? van mijn 19 ben ik gaan werken . op mijn twintigste zag ik voor het eerst de zee . mijn eerste 3 dagen vakantie op mijn 32 ste. van mijn 28ste zelfstandig . van mijn 16 tot mijn 27 weekend werk als kelner , zonder één zaterdag over te slaan . van mijn 21 ste tot mijn 27ste ambtenaar en gestopt uit frustratie door de idiote moraliteit van de overheidswerking. op mijn 35ste 18 mensen in dienst . Nu 52 en rot versleten en miljoenen aan belastingen betaald . en nu zou ik mij door een abtenaar als crimineel moeten laten uitmaken .en nu lezen dat ik tot mijn 65 moet doorgaan ? en de ambtenaren en politiekers met hoge pensioenen hopen dat ik op mijn 66 mijn kaars uit blaas omdat in niet te veel zou kosten aan de maatschappij ? Is dat mijn leven . Ik zal terugpakken wat ik kan .
Oud 6 januari 2012, 01:18   #310
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
TOETS UW LOOPBAAN EN WERK MAAR EENS AAN HET MIJNE ? DURF JE
Oud 6 januari 2012, 01:21   #311
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Net wat ik dacht dat u zou zeggen,als het uw bezorgdheid niet is wat anderen van u denken,waarom denkt u dan in anderen hun plaats?
Omdat dat mijn volste recht is.
Net zoals het jouw volste recht is me niet "zo clever" te vinden.

Fijn toch?

Citaat:
Versta me niet verkeerd he,u heeft uw mening en dat heb ik te respecteren
maar andere mensen hebben hun mening en die noemt u nietsnutten,ik weet niet hoor maar bij u krijg ik zo het gevoel van we gooien het kind met het badwater weg,zo van stop alles wat ik als minderwaardig beschouw in een zak en kieper het in het water.
Als je het met twee grote oogkleppen op wil lezen, dan zie je dat staan ja. Lees je het met een iets meer open blik, en ga je niet bij alles wat niet in jouw filosofie past op je achterpoten staan, dan is dat niet wat er staat.

En ook dan: als dat mijn visie is, dan is dat mijn volste recht lijkt me, niet?
Jij hebt jouw visie, ik de mijne. Ik handel ook naar mijn visie, en dat is iets wat in het grijze grauwe België waar alles dat boven het maaiveld uitkomt zo snel mogelijk onthoofd moet worden niet heel vaak geappreciëerd wordt.

Citaat:
Als ieder weldenkend mens zijn leven moest kunnen overdoen zouden er mss veel positieve dingen naar boven komen,en dat geldt niet alleen hen die dan mss wel hun kansen zouden grijpen of kansen zouden krijgen,maar vooral voor hen die mentaal en soms ook geestelijk en via afkomst niet opgewassen zijn tegen wat de maatschappij van hun vraagt,en om daar zoals u in negatieve zin aan mee te doen maakt niet dat u sterker in het leven staat
Jij noemt dat een negatieve zin, ik niet.

Citaat:
maar vooral eenzamer denk ik dan maar zo,ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben,maar ik veronderstel dat u het dan niet zal nalaten om me dat vertellen nietwaar.
Aardig dat je zo begaan bent met mijn eenzaamheid, maar ik kan niet zeggen dat ik te klagen heb
Oud 6 januari 2012, 01:49   #312
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Weinigen durven hier iets bloot te geven omdat ze er altijd op gepakt worden door kritische lafaarts . leg me jouw loopbaan eens uit .
Mij ouders waren arme boeren , ik reed van mijn 12 jaar met de mestkruiwagen door de stallen , en voederde de vakens ook op zondag en feestdagen moeten die beesten eten hé. Verder studeren kon en mocht niet , hoe zou je resultaten halen als je d-iedere dag na schooltijd nog moet werken ? van mijn 19 ben ik gaan werken . op mijn twintigste zag ik voor het eerst de zee . mijn eerste 3 dagen vakantie op mijn 32 ste. van mijn 28ste zelfstandig . van mijn 16 tot mijn 27 weekend werk als kelner , zonder één zaterdag over te slaan . van mijn 21 ste tot mijn 27ste ambtenaar en gestopt uit frustratie door de idiote moraliteit van de overheidswerking. op mijn 35ste 18 mensen in dienst . Nu 52 en rot versleten en miljoenen aan belastingen betaald . en nu zou ik mij door een abtenaar als crimineel moeten laten uitmaken .en nu lezen dat ik tot mijn 65 moet doorgaan ? en de ambtenaren en politiekers met hoge pensioenen hopen dat ik op mijn 66 mijn kaars uit blaas omdat in niet te veel zou kosten aan de maatschappij ? Is dat mijn leven . Ik zal terugpakken wat ik kan .
Ik heb nooit miljoenen betaald,laat staan verdiend!
Maar wat hebben gewone werkmensen die per abuis voor de overheid werken te maken met uw grieven.
Ik ben gaan werken van mijn 16jaar ,6 dagen per week van 6 u s'morgens tot 14/15u om dan naar de avondschool te gaan tot 21u30 ,s'zaterdags de late dienst tot23u,daarna loopbaan bij parastatale,goede dagen slechte dagen en een klein loon,op termijn opgeklommen tot niveau 2 en altijd volgens mij mijn werk en plicht gedaan,dus waarom zeuren op mensen die ook gaan werken voor hun boterham.
Zeur wat tegen de die die tegen uw kar gereden hebben,wat kunnen gewone mensen daar aan doen?
Oud 6 januari 2012, 01:57   #313
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit miljoenen betaald,laat staan verdiend!
Maar wat hebben gewone werkmensen die per abuis voor de overheid werken te maken met uw grieven.
Ik ben gaan werken van mijn 16jaar ,6 dagen per week van 6 u s'morgens tot 14/15u om dan naar de avondschool te gaan tot 21u30 ,s'zaterdags de late dienst tot23u,daarna loopbaan bij parastatale,goede dagen slechte dagen en een klein loon,op termijn opgeklommen tot niveau 2 en altijd volgens mij mijn werk en plicht gedaan,dus waarom zeuren op mensen die ook gaan werken voor hun boterham.
Zeur wat tegen de die die tegen uw kar gereden hebben,wat kunnen gewone mensen daar aan doen?
Je hebt een punt .

Ambtenaren die tegen je kar rijden daar kan je niet tegen zeuren , je maakt het alleen maar erger , en door een kannnetje water over een eend te gieten wordt ze niet natter hé
Oud 6 januari 2012, 02:19   #314
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hebt een punt .

Ambtenaren die tegen je kar rijden daar kan je niet tegen zeuren , je maakt het alleen maar erger , en door een kannnetje water over een eend te gieten wordt ze niet natter hé
Mijn grootouders en mijn moeder waren hoveniers,iets dat je niet vreemd is waarschijnlijk.
Op van 4a5 uur s'morgens,de markten klaarmaken,laat gaan slapen er moest altijd wel iets gedaan worden.alles nog met paard en kar,bemesten,wieden,spitten,prei planten,preibinden,peterselie trossen,witloof kuisen,rabarber binden,spruiten kuisen,pataten planten en uitsteken,kolen kappen,aardbeien plukken,bonenranken,hooien enz..
Denk je nu echt dat die mensen zich schaamden omdat ik ervoor gekozen heb later niet in hun voetsporen te treden,ik heb anders genoeg meegeholpen in mijn jonge jaren als enige zoon!
Ge moet uw eigen rekening maken en niet die van een ander dat is mijn gedacht!
IK ben ondertussen 60+en zal moeten nemen zoals het komt.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 6 januari 2012 om 02:20.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 09:10   #315
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
juist raak vooral niet aan de bedrijven met hun miljarden winsten,
wat die knelpuntberoepen betreft, dit zijn knelpuntberoepen omdat men dit wil,
ga maar solliciteren als belg , je wordt geweigerd,men wil vreemdelingen , omdat ze aan een lager loon willen werken en aan slechtere arbeidsvoorwaarden.
Men wil sommige vreemdelingen, die met de juiste attitude. Andere vreemdelingen daarentegen ziet men liever niet komen. Wat dan ook geen probleem is, want heb sterk den indruk, dat deze zelf liever ook niet komen, en zich liever in de hangmatmaatschappij nestelen.
Maar als ge het bestaan van knelpuntberoepen in twijfel gaat trekken, bent ge toch de populistische toer aan het opgaan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 09:17   #316
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom, draai of keer het gelijk ge wilt. Het overheidsapparaat kost in Belgie stukken van mensen. Of de ambtenaren nu hard (tegen)werken of niet, doet er uiteindelijk niet toe. Het resultaat is ondermaats.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 10:04   #317
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
500?
Geen fantasie aub: bereken hier hoeveel je IGO (Inkomensgarantie voor Ouderen) is: http://www.rvponp.fgov.be/onprvp2004...a/M_a_a_03.asp

Te weinig maar véél meer dan 500
Niemand zegt dat we bij het oude systeem moeten blijven.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:56   #318
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom, draai of keer het gelijk ge wilt. Het overheidsapparaat kost in Belgie stukken van mensen. Of de ambtenaren nu hard (tegen)werken of niet, doet er uiteindelijk niet toe. Het resultaat is ondermaats.
Ok , inderdaad zullen er ongetwijfeld ambtenaren zijn die hun job goed doen , en velen . maar overal zijn er mensen die een beetje boven hun schoenen gaan lopen en wat machtsmisbruik maken wanneer zij tot een controlerende macht behoren .
En inderdaad de grote boosdoener is het logge systeem dat altijd veel te laat komt en tegen dat een nieuwe regeling pas in dienst komt is ze 15 jaar verouderd en niet meer elevant .
er zijn bijgevolg frustraties zowel bij de ambtenaren als bij de bevolking , en eens je in die job zit dan zegt men al gauw foert ik leg me er bij neer . ikzelf kon daar niet in aarden en heb mijn baan bij de overheid laten staan en ben daar nog steets blij mee .
Oud 6 januari 2012, 21:13   #319
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
weet ge wat stukken van mensen kost?
Mensen die ons sociaal stelsel misbruiken,dat kost stukken van mensen!
Van mensen die werken of jarenlang hebben bijgedragen heb je helemaal niks te zeggen.
Ze zijn toch volop bezig met afbouwen,of wil je ambtenaren van vandaag op morgen zonder centen zetten,want werkloos zijn past ook niet in uw kraam.
Zolang alles goed gaat horen we jullie niet,t'is crisis en hop de ambtenaren of staatsbeamten hebben het gedaan,terwijl de schuld hellemaal niet bij hen ligt.
Bijters zoals u leggen de schuld altijd op een ander,en dat kunt ge ook draaien of keren,de schuld zit bij de kapitalisten,de banken,de beursvreters en hun neo-liberale shit,daar is het pas echt ondermaats!
Oud 6 januari 2012, 23:21   #320
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Niemand zegt dat we bij het oude systeem moeten blijven.
Hou 't bij de realiteit. In utopische redeneringen is alles mogelijk.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be