![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Minister-President
|
![]() T'zullen je kinderen maar zijn he kwibus!
![]() |
#302 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is er ook maar een bewijs dat er geen miljard big bangs zijn geweest op afstanden waar we geen benul van hebben. Of bekijk jij de ruimte ook in vakjes van enkele 100 miljard km3. Ik beweer trouwens nergens dat roken gezond is, ik beweer enkel, dat ik het geluk heb, na zolang roken, volgens de dokters, prima longen heb. Verder dat er ook andere veroorzakers van longkanker zijn, dan roken alleen. Laatst gewijzigd door subocaj : 16 februari 2012 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door CyberpunX : 16 februari 2012 om 18:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan één uitspraak, in verband met iets dat hier of topic is.
Feit is en blijft: rokers worden meer en meer de sigaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ook on-topic: Citaat:
Maar dan mogen huurders eigenlijk ook geen kaarsen meer branden of bbq of dergelijke hebben. Dus maximaal kan een verhuurder eisen dat er een brandmelder door de huurder geplaatst wordt. Laatst gewijzigd door CyberpunX : 16 februari 2012 om 20:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het al (zeer recent nog) verplicht was dat rookdetectoren geplaatst zouden worden door de huiseigenaar.
Maar dat is allemaal zever. Ik bied je een huurcontract aan en ik zeg klaar en duidelijk dat ik echt niet graag zou hebben dat er in het huis gerookt zou worden; dat als jij, huurder, daar niet mee akkoord zou gaan, dat je dan maar elders een huurhuis kan gaan zoeken ... Ik zou dan denken, mocht ik roker zijn: van zo'n oen wil ik niet eens een huis huren, zelfs niet aan "halve prijs" ... Daarbij moet ik in herinnering brengen dat in deze draad een post staat waarin gemeld is dat, tot grote verrassing, er ook veel meer mensen in hun eigen huis niet meer roken, of niet meer mogen roken van de echtgenote-grote-chef ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Liefde kan blijkbaar niet tegen rook. Denk dat ze een goede rookmelder is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Amuseer je dan ineens ook met een fitnessverplichting in je huurhuizen. Als de huurder er niet akkoord mee gaat kan hij immers nog steeds elders een huis gaan zoeken? Of doe zoals die directeur van dat bejaardentehuis in Aalst, en zet alle inwoners en het personeel verplicht op dieet. Dan ben je echt compleet losgeslagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot spijt van wie het benijdt: we zijn dus collectief aan het losslaan. 't Kan natuurlijk ook zijn dat sommige losgeslagenen niet doorhebben dat ze nog in de periode 1960 leven ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Indien ik roker moest zijn, en een verhuurder stelt als voorwaarde dat er niet gerookt wordt in zijn appartement, dan zal ik braaf zeggen dat ik het niet zal doen. Na het contract getekend te hebben, rook ik lekker toch. Indien hij meent dat hij daarvoor het huurcontract eenzijdig kan verbreken, dan wens ik hem veel succes voor de vrederechter. Het is trouwens een zinloze discussie; als alle verhuurders een duidelijke plaatsbeschrijving + bestek laten opmaken bij het opstellen van het huurcontract dan zal eventuele rookschade betaald moeten worden door de huurder. Maw, de roker betaalt de schade die hij aanricht. Trouwens, zou ge in uw anti-rokersfetisjisme ook niet pleiten voor een totaalverbod op gerookte zalm en ham?
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 17 februari 2012 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik kan tussen een paar duizenden regels in een verkoopscontract ook zetten dat ik recht heb op je eerstgeboren dochter op haar 18 jaar, je dat al lachend zeggen tijdens de champagne en onbewust laten tekenen. Niet alles wat je tekent is wettelijk of noodzakelijk bindend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.... maar in de krant stond toch maar dat rokers het moeilijker en moeilijker vinden om een huurwoonst te vinden .... Verder wens ik je veel succes bij het uitvinden van allerlei soorten regeltjes waar niemand ooit aan gedacht heeft. Behalve jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is niet logisch dat zoveel verhuurders gewoon voor het plezier deze clausule zouden opnemen, daar moet toch een bepaalde reden voor zijn? Waarom zou een verhuurder zich willen moeien met het prive leven van zijn huurders?
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen: zoals het roken nu "bergaf" aan het gaan is in de maatschappij - je mag bijna al nergens meer roken -, denk ik dat de rechtbanken die clausule wel degelijk zullen aanvaarden. (wat betreft het 'recht' op huisdieren, is er zelfs een omgekeerde beweging: in sommige bejaardenhuizen mag je al je huisdier meenemen, omdat de bejaarden daar veel gelukkiger mee zijn; dus een huisdiertje houden, begint echt wel een soort van recht te worden ...) Maar roken is nu echt wel in alle geledingen van de maatschappij erg foei aan het worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is begrijpelijk dat dit de laatste druppel kan zijn die het vat doet overlopen. Niet de liefde maar de eigen gezondheid kan niet tegen rook. Hoesten en kuchen is een rookmelder. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie zoiets gebruikt is op zoek naar excuses om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. Huisgenoten horen op voorhand de moeite te nemen elkaar te leren kennen; daar ligt de enige verantwoordelijkheid. M.a.w. een rechter die zoiets durft te aanvaarden is niet geschikt om rechter te zijn, hij laat zich duidelijk beïnvloeden door de emokerk die graag iedereen ontslaat van enige verantwoordelijkheidzin en liever constant moord en brand schreeuwt.
![]() |