Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2012, 11:41   #301
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Immigratie zoals we ze hier kennen, brengt meestal mensen uit warme landen naar hier. Mensen die hier moeten stoken, maar niet in hun thuisland. Gesteld dat ik in het opwarmingsfabeltje geloof, dan zou ik dat logischerwijze als een tegenargument voor migratie moeten bekijken.
En dan hebben we het nog niet gehad over de massa's energie die die miljoenen over de wereld H&W reizenden verbruiken, en de uitstoot die ze veroorzaken.

Migratie is slecht voor het milieu!
Oud 12 februari 2012, 11:45   #302
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En dan hebben we het nog niet gehad over de massa's energie die die miljoenen over de wereld H&W reizenden verbruiken, en de uitstoot die ze veroorzaken.

Migratie is slecht voor het milieu!
Met een groene bril bekeken, moet je inderdaad toegeven dat immigratie milieubelastend is.
Maar ik wil niet hypokriet doen daarover: het groene milieuverhaal heb ik steeds verworpen, geminimaliseerd en geridiculiseerd.
Ikzelf ga het dan ook niet als argument gebruiken.
Maar contradictorisch blijft het wél, wanneer een groene jongen (m/v) pro immigratie pleit.
Oud 12 februari 2012, 11:50   #303
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met een groene bril bekeken, moet je inderdaad toegeven dat immigratie milieubelastend is.
Maar ik wil niet hypokriet doen daarover: het groene milieuverhaal heb ik steeds verworpen, geminimaliseerd en geridiculiseerd.
Ikzelf ga het dan ook niet als argument gebruiken.
Maar contradictorisch blijft het wél, wanneer een groene jongen (m/v) pro immigratie pleit.
Je kan de opwarming verwerpen, maar niet de extra belasting voor het milieu door massa-migratie:
- energie voor de aandrijving van vliegtuigen, boten etc.
- de uitstoot die de verbranding van die energie teweegbrengt
- de extra woningen en infrastructuren die in de landen waar de migrant naartoe gaat, de groene ruimte belasten
Oud 12 februari 2012, 12:18   #304
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan de opwarming verwerpen, maar niet de extra belasting voor het milieu door massa-migratie:
- de extra woningen en infrastructuren die in de landen waar de migrant naartoe gaat, de groene ruimte belasten
Nogmaals, dat is een deel van de overlast waar ik me persoonlijk niks laat aan gelegen liggen, gezien het in mijn ogen relatief klein is.

Voor een groene echter, zou immigratie duidelijk geen optie mogen zijn, wanneer hij in zijn eigen principes gelooft, en ze ook in de praktijk wil brengen...
Oud 12 februari 2012, 12:28   #305
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dat is een deel van de overlast waar ik me persoonlijk niks laat aan gelegen liggen, gezien het in mijn ogen relatief klein is.
Relatief klein??? Heb jij een idee wat een vliegtuig aan viezigheid de lucht inspuit, en hoe zwaar onze petroleumreserves daarvoor aangetast worden?
Oud 12 februari 2012, 12:46   #306
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Relatief klein??? Heb jij een idee wat een vliegtuig aan viezigheid de lucht inspuit, en hoe zwaar onze petroleumreserves daarvoor aangetast worden?
Mogelijk, maar ik gebruik het liever niet als argument, kwestie van konsekwent te blijven...
Oud 12 februari 2012, 13:47   #307
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het ecologisch argument wel een belangrijk argument. Als de invasie verder aanhoudt, moet men ze binnenkort gaan stapelen zoals de kooimensen in Hong Kong, want de hypocriete artisjokskes vertikken het om ze zelf in huis nemen.

Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 14:13   #308
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik vind het ecologisch argument wel een belangrijk argument. Als de invasie verder aanhoudt, moet men ze binnenkort gaan stapelen zoals de kooimensen in Hong Kong, want de hypocriete artisjokskes vertikken het om ze zelf in huis nemen.

Superhoogbouw zoals in China. Daar kunne we alles inproppen.

Laatst gewijzigd door F.B. : 12 februari 2012 om 14:17.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 14:18   #309
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht

Superhoogbouw zoals in China. Daar kunne we alles inproppen.
Is dat dan het ideaal van de groene wereldverbeteraars?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 16:44   #310
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, hij heeft het zelfs helemaal niet over "mensen die kritiek op anderen die een afkeer hebben van iemand van een vreemde afkomst of een andere godsdienst"
Natuurlijk wel.
Oud 12 februari 2012, 20:59   #311
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Natuurlijk wel.
tl;dr
Oud 19 februari 2012, 10:39   #312
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-Als u pro immigratie bent, waarom wil u dan dat de maatschappij de kost ervan draagt in plaats van enkel de voorstanders?
In deze draad bleek overduidelijk dat niemand een substantiëel persoonlijk of maatschappelijk voordeel dat immigranten ons zouden brengen, kon aanwijzen.
Toch waren er een paar pogingen.
Hier en daar las je over een 'voordeel' dat evengoed op een andere goedkopere manier kan bereikt worden, zoals kennismaking met andere cultuur b.v.

Toch bleven sommigen tegen beter weten in vinden dat immigratie een voordelige nastrevenswaardige zaak is.
Aan hen wilde ik de laatste vraag van de openingspost nog even voorleggen.
Je bent pro immigratie, maar wil jij persoonlijk opdraaien voor de financiêle last ervan?
Vind je echt dat het merendeel van de mensen, die er blijkbaar geen voordeel inzien, mee moeten opdraaien voor uw dada of hobby van het importeren van armlastigen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be