Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 mei 2005, 21:56   #301
Amrod
Burger

Amrod's schermafbeelding

Standaard

hehe, na 8 1/2 jaar zit hij nog steeds hetzelfde te lullen (vergeef me de woordkeuze, maar voor zo'n banale, idiote voorstellen bestaat nu eenmaal geen ander woord).
Toe thepiano, je gelooft die zever toch zelf niet? zelfs hier in dit land, dat allesbehalve een democratie is, zou je zulke absurde maatregelen nooit kunnen realiseren tegen de grootste volkspartij. Je hebt beslist betere dingen te doen dan je tijd op die manier te verspillen (hoop ik toch)

- Thornton Wilder
Amrod is offline  
Oud 9 mei 2005, 22:29   #302
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Correlatie impliceert niet noodzakelijk een causale relatie... Het zijn niet de referenda die Zwitserland rijk hebben gemaakt!
Dat beweert Egidius helemaal niet.
Zwitserland is echter een schoolvoorbeeld om de meeste bezwaren tegen democratie met een practisch voorbeeld weg te wuiven.

Citaat:
Overigens gaat democratie veel verder dan referenda, die ook tot ochlokratie kunnen leiden... Als we echte democratie willen, zouden we ook het schervengerecht moeten herinvoeren, de volksrechtbanken...
Waarom dan?
Om echte democratie te hebben, moet de burger een instrument hebben om zijn souvereiniteit te kunnen uitoefenen: het bindend referendum op burgerinitiatief.
Pas dan heeft de representatie democratische legitimiteit: als er tegen haar wetgevend werk geen initiatieven gelanceerd worden, dan is ze door de zwijgende instemming van de burger democratisch gedragen.

Citaat:
Wat er ook van zij, ik blijf bij Aristoteles' idee dat een gemengde regeringsvorm - met monarchische, oligarchische en democratische elementen - de beste is. Het huidige België is zo'n (modern) gemengd regime, dat nog sterk verbeterd kan worden (door de democratische elementen sterker in de verf te zetten), maar dat grosso modo goed functioneert.
Goed functioneren?
D-H-L
B-H-V
S-Z
Miljarden staatsschuld

Citaat:
(Op het detail van het "blok aan het been" na, maar tot nog toe is dat blok er nog niet in geslaagd om het goed bestuur volledig te saboteren.)
Het VB heeft tegenwoordig geen saboteurs nodig. De verscheiden regeringen en parlementen zijn er zelf kampioen in.
Oud 9 mei 2005, 22:44   #303
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Illwill aan thepiano :

Citaat:
Dan ben je in al die 8/1/2 jaar geen stap verder geraakt.
En nu een bemerking van Predator.

Beste Illwill,

Je bent toch een "verrekt slecht kereltje" ...

Door al zijn "internetwerk voor de goede zaak" is dat brave of "loempe" of geslepen pianostemmertje zijn eerste vrouw kwijtgespeeld ...

Heerbiet dus voor dit domocratisch slachtoffer !

Beste Groeten !

Naschrift.

Illwill : vergeet niet te lachen hé.
Oud 10 mei 2005, 06:00   #304
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Illwill aan thepiano :

En nu een bemerking van Predator.

Beste Illwill,

Je bent toch een "verrekt slecht kereltje" ...

Door al zijn "internetwerk voor de goede zaak" is dat brave of "loempe" of geslepen pianostemmertje zijn eerste vrouw kwijtgespeeld ...

Heerbiet dus voor dit domocratisch slachtoffer !

Beste Groeten !

Naschrift.

Illwill : vergeet niet te lachen hé.
illwill is offline  
Oud 10 mei 2005, 13:14   #305
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Jonges, jonges, wat zijn we weer goed bezig.

Remember Verhofstadt aan het begin van zijn eerste legislatuur: hij ging het functioneren van zijn regering afmeten aan het succes van het VB. D'accord, hij heeft het VB van naam laten veranderen in ... het VB, maar ze hebben nog nooit zo'n verkiezingsoverwinning behaald als de laatste 'zwarte' zondag. Nog meer repressie? Nog meer het VB in de defensie dwingen? Ze verbieden? Ha, wat zouden ze lachen in hun vuistje, en gelijk geef ik ze. 8 1/2 jaar zich bezighouden met onnozeligheden als een legitieme politieke partij te viseren, en hij noemt zichzelf een rasechte Vlaming? Ik vraag me af wat hij in z'n dagelijkse leven uitvreet. Welke hardwerkende noeste vlaming heeft daar in godsnaam tijd voor?

Hij zou beter wat buurtwerk gaan doen in allochtone wijken (lees in de 'echte' allochtone wijken, niet in het Turkenstraatje in Gent). Dan zou hij tenminste zien wat rook is en wat vuur.
genehunter is offline  
Oud 10 mei 2005, 14:10   #306
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
Jonges, jonges, wat zijn we weer goed bezig.

Remember Verhofstadt aan het begin van zijn eerste legislatuur: hij ging het functioneren van zijn regering afmeten aan het succes van het VB. D'accord, hij heeft het VB van naam laten veranderen in ... het VB, maar ze hebben nog nooit zo'n verkiezingsoverwinning behaald als de laatste 'zwarte' zondag.
klopt als een bus Verhofstad beloofde ook zoveel nieuwe jobs waar blijven ze?
Gertj3 is offline  
Oud 10 mei 2005, 18:12   #307
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik verkondig al 8 1/2 jaar op het internet de repressieve aanpak van extreemrechts in Vlaanderen. Het Vlaams Blok maakt ons -echte Vlamingen- die werkelijk bekommert zijn met het imago van ons land- zwaar ten schande.
Deze topic is ondertussen al weer een jaar oud en verdient te worden gecorrigeerd: Ik verkondig al 8 1/2 jaar op het internet moet worden: Ik verkondig al 9 1/2 jaar op het internet.

Sinds dat ik die topic plaatste, werd het VB in november op het Hof van Cassatie het vonnis van april 2004 bevestigd, koos het VB een andere jas en andere naam want anders waren ze hun overheidsgeld kwijt, en zouden we de wolven van toen ineens als lieve lammetjes moeten zien, die het toch zo goed met ons voorhebben. Gatverdammese toch! Mè iel Aaantwaarpe mor nie mè maai! (Met heel Antwerpen maar niet met mij!)

Mvg uit de Sinjorenstad, MIJN Stad verdekke!!

thëPiano
Oud 10 mei 2005, 20:11   #308
Avan
Burgemeester

Standaard

Dag, Piano.
Avan is offline  
Oud 10 mei 2005, 20:17   #309
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Deze topic is ondertussen al weer een jaar oud en verdient te worden gecorrigeerd: Ik verkondig al 8 1/2 jaar op het internet moet worden: Ik verkondig al 9 1/2 jaar op het internet.

Sinds dat ik die topic plaatste, werd het VB in november op het Hof van Cassatie het vonnis van april 2004 bevestigd, koos het VB een andere jas en andere naam want anders waren ze hun overheidsgeld kwijt, en zouden we de wolven van toen ineens als lieve lammetjes moeten zien, die het toch zo goed met ons voorhebben. Gatverdammese toch! Mè iel Aaantwaarpe mor nie mè maai! (Met heel Antwerpen maar niet met mij!)

Mvg uit de Sinjorenstad, MIJN Stad verdekke!!

thëPiano
blijven prediken... in Vlaanderen heeft het geen zin, al 14 jaar niet, sinds de eerste zwarte zondag !! en er komen er nog piano !

probeer eens de woestijn : Nevada, Sahara, Gobi...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 10 mei 2005, 20:17   #310
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Met heel Antwerpen maar niet met mij!)

thëPiano
You're running out of time triangel...beware...8)
Oud 10 mei 2005, 20:19   #311
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
klopt als een bus Verhofstad beloofde ook zoveel nieuwe jobs waar blijven ze?
't is simpel : 200.000 voltijdse jobs worden gesplitst in halftijdse jobs !

effe guyke mailen sé !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 10 mei 2005, 20:24   #312
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

effe guyke mailen sé !
eigenlijk is da dom van over zulke cijfers te spreken als je in een tijd zit waar de economie het niet echt goed doet maar enfi
Gertj3 is offline  
Oud 10 mei 2005, 20:27   #313
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijven prediken... in Vlaanderen heeft het geen zin, al 14 jaar niet, sinds de eerste zwarte zondag !! en er komen er nog piano !

probeer eens de woestijn : Nevada, Sahara, Gobi...

Je geheugen lekt als een zeef ancaca. De eerste zwarte zondag was in december 1988 met de gemeenteraadsverkiezingen, toen het VB in mijn koekestad van 2 naar 10 gemeenteraadszetels wipte. De 2de zwarte zondag was die van 24.11.1991, de meest gekende dus.
Oud 11 mei 2005, 09:05   #314
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verkondig al 8 1/2 jaar op het internet de repressieve aanpak van extreemrechts in Vlaanderen. Het Vlaams Blok maakt ons -echte Vlamingen- die werkelijk bekommert zijn met het imago van ons land- zwaar ten schande.

De onophoudelijke schoffering van onze medeburgers al dan niet van allochtone origine, daar moet een halt aan geroepen worden.

Bovendien zijn voor het Blok alle niet-Blokkers synoniem voor
on-vlaming zijn, nestbevuilers en erger nog: wij zouden zelfs anti-Vlaming zijn. Begrijpe wie begrijpe kan.

Het heeft helemaal geen zin om te jammeren over het hoe en het waarom dat de racistische partij keer op keer aan aanhang wint, en dan vervolgens weer in onze pantoffels kruipen en de knop van de radio of de TV om te draaien: Harde Aanpak en dat Eerst bij het Eigen Volk. De rotte appels moeten er uit voor de hele mand begint te stinken.

Ik ben voorstander om als goede echte Vlaming, die racisten zonder pardon over het hek te schoppen. Laat ze het voelen dat ze verkeerd bezig zijn, vooraleer ze de helft van de bevolking in vrije val naar de hel trekken.

Ziehier mijn voorstel dat ik al vele jaren in ongewijzigde vorm (met lichte varianten soms) op het internet verdedig.

Het Vlaams Blok moet verboden worden. De partijraadsleden, het voltallige bestuur en de verkozen senatoren en volksvertegenwoordigers moeten vijf jaar uit hun burgerrechten ontzet worden (anders beginnen ze een nieuwe racistische haatpartij) en ze krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf van vijf jaar voor een periode van 20 jaar. Lijfstraffen hebben geen zin, want de meeste onder hen zijn echte sado-masochisten, dat haalt dus niks uit integendeel.

De verkozenen op het lagere echelon zoals gemeenteraadsleden, OCMW leden, bestuursleden in de parastatalen enz... verliezen voor 3 jaar hun burgerrechten en krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden voor een periode van tien jaar.

De plus/min 19.000 leden krijgen een lichte geldboete van 1.500 euro.

Het misleide kiespubliek (we maken allemaal wel eens fouten) behoeft helemaal geen straf want vanaf dan zal er terug gewoon gestemd worden.

Als ze dan later nog eens "Amnestie!" brullen, dan weten ze tenminste waarom ze dat roepen. 8)

Ziezo, opgeruimd staat netjes. Criminaliteit hard aanpakken zeg ik altijd.

Mijn vraag is dus: hoe denkt de bijzonder lieftallige goegemeente op dit forum van mijn voorstel? Te radicaal of... niet radicaal genoeg?

Ps: U hoeft het niet met me eens te zijn, je kan trouwens geen lidkaart kopen bij mij
Volledig mee eens
Linda is offline  
Oud 11 mei 2005, 09:10   #315
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
MIJN Stad verdekke!!

thëPiano

UW stad?
Die uitspraak bezit een hoog 'Eigen Volk Eerst'- gehalte
Antwerpen is evengoed de stad van andere Antwerpenaars, Joden, Geörgiërs, Russen,...........
Oud 11 mei 2005, 09:19   #316
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

UW stad?
Die uitspraak bezit een hoog 'Eigen Volk Eerst'- gehalte
Antwerpen is evengoed de stad van andere Antwerpenaars, Joden, Geörgiërs, Russen,...........
Eigen volk eerst kent Piano niet (meer) maar de 'bloed- en bodem theorie' is hem blijkbaar evenmin vreemd als zijn gezworen vijand.
Oud 11 mei 2005, 10:51   #317
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:

effe guyke mailen sé !
Een beetje respect voor onze premier, hé!
Linda is offline  
Oud 11 mei 2005, 10:53   #318
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Een beetje respect voor onze premier, hé!
Voor de tijd dat het nog duurt..... allez vooruit.
Oud 11 mei 2005, 10:58   #319
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geeeeeeuw !!!!!!!
Oud 11 mei 2005, 11:03   #320
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat beweert Egidius helemaal niet.
Toch gemakkelijk als je iemand hebt die je discussiepartners van antwoord dient.

Egidius
Egidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be