Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2012, 20:38   #301
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Een klein stapje met een keer, maar eigenlijk is het slechts een bevestiging van hoe men, over eigenlijk iets volstrekt normaal, abnormaal denkt. Eigenlijk hoeven er geen naaktstranden en naaktbossen te zijn.

Er is een tijd geweest dat wanneer een vrouw haar enkel liet zien ze bestempeld werd als een hoer. laterop was het de kuit en daarna de knie. Inmiddels lopen ze met minirokjes die nog weinig aan de verbeelding overlaten. Op niet naaktstranden wordt topless al lang getolereerd. Waarom wordt er dan nog zo'n tralala gemaakt over dat ene stukje vel wat bij heel veel bikinibroekjes toch al zo goed als niets meer bedekt is.

Naakt zijn moet worden aanzien als dat wat het is,...normaal. Niemand doet er iemand kwaad mee wanneer hij of zij zonder kleding loopt. Dus is het onlogisch dat het strafbaar is. En als het niet strafbaar is loop je zoveel je wil naakt door om het even welk bos, wat uw goed recht is. Nu is het discriminatie. Iedereen mag eender waar in een bos gaan wandelen, gekleed dan wel, maar wie dit naakt wil doen krijgt ergens een bosje toegewezen waar hij zich dan maar naar moet begeven om daar naakt te mogen lopen. Dat betekend dat vele van einde en ver moeten komen om in dat ene bos te kunnen naakt lopen terwijl andere in eender welk bos dicht bij zijn deur kunnen gaan wandelen.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 september 2012 om 20:51.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 21:27   #302
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Een klein stapje met een keer, maar eigenlijk is het slechts een bevestiging van hoe men, over eigenlijk iets volstrekt normaal, abnormaal denkt. Eigenlijk hoeven er geen naaktstranden en naaktbossen te zijn.

Er is een tijd geweest dat wanneer een vrouw haar enkel liet zien ze bestempeld werd als een hoer. laterop was het de kuit en daarna de knie. Inmiddels lopen ze met minirokjes die nog weinig aan de verbeelding overlaten. Op niet naaktstranden wordt topless al lang getolereerd. Waarom wordt er dan nog zo'n tralala gemaakt over dat ene stukje vel wat bij heel veel bikinibroekjes toch al zo goed als niets meer bedekt is.

Naakt zijn moet worden aanzien als dat wat het is,...normaal. Niemand doet er iemand kwaad mee wanneer hij of zij zonder kleding loopt. Dus is het onlogisch dat het strafbaar is. En als het niet strafbaar is loop je zoveel je wil naakt door om het even welk bos, wat uw goed recht is. Nu is het discriminatie. Iedereen mag eender waar in een bos gaan wandelen, gekleed dan wel, maar wie dit naakt wil doen krijgt ergens een bosje toegewezen waar hij zich dan maar naar moet begeven om daar naakt te mogen lopen. Dat betekend dat vele van einde en ver moeten komen om in dat ene bos te kunnen naakt lopen terwijl andere in eender welk bos dicht bij zijn deur kunnen gaan wandelen.
Uw argumenten hebben niet veel om het lijf
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 21:53   #303
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Naturisme en nudisme zijn maar marginale verschijnselen in de Westerse wereld.

Niemand ziet er nog kwaad in, maar de populariteit van onze naaktlopers zit "vast": er zullen er niet meer van komen, er zullen er niet veel minder van komen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 21:59   #304
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg wat je wil, maar dat tweetal met hun hond, zien er alles behalve flatterent uit. Ze komen pressies uit de goot gekropen.

Man man man, zou MaGNiFiCaT dat liever zien? Dan heeft hij/zij nog een slechte smaak ook.
DIT vind magnificat mooi :
http://www.google.fr/search?num=10&h...w=1536&bih=694

En DIT :
http://www.google.fr/search?num=10&h....1.g7y9dODcgWk
En dees monster !!!! :
http://www.google.fr/search?num=10&h....1.OD_n3jyYJ9A
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 22:02   #305
Aligator
Minister

Standaard

Naaktbossen zijn een zeer goed idee. En daar kan men zich ook gemakkellijk verstoppen in de boskes om eens lekker te neuken. Zonder andere mensen te shockeren.
Oud 27 september 2012, 22:05   #306
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Uw argumenten hebben niet veel om het lijf
Dat is normaal bij naturisten.
Oud 27 september 2012, 22:06   #307
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Niemand ziet er nog kwaad in, maar de populariteit van onze naaktlopers zit "vast": er zullen er niet meer van komen, er zullen er niet veel minder van komen.

.
Maar ze hebben kennelijk wel minder rechten al betalen ze evenzeer belastingen.
Oud 27 september 2012, 22:08   #308
Aligator
Minister

Standaard Ouwe bokken lusten groene blaadjes

Citaat:

.
Ik denk dat je dat fenomeen nogal onderschat. Je gaat niet veel op stap denk ik. Nu, als je ooit eens de tijd, en de goesting hebt, ga eens tot in Agde, in Zuid Frankrijk. Daar zijn elke zomer vele duizenden naaktlopers verzameld. Het is zowat het Mekka der naaktlopers zou ik durven zeggen. Zon, zee, strand , en blote grieten, wat wil je nog meer ?
En ver van België is het niet, hé, je kan er rustig met je eigen wagen naartoe. Zélfs zonder madam schoofzak, wat denk je ervan ?
Oud 27 september 2012, 22:14   #309
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ze hebben kennelijk wel minder rechten al betalen ze evenzeer belastingen.
Individueel betalen ze evenveel belastingen.
Maar ze zijn met niet zovelen, dus ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 september 2012, 22:16   #310
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik denk dat je dat fenomeen nogal onderschat. Je gaat niet veel op stap denk ik. Nu, als je ooit eens de tijd, en de goesting hebt, ga eens tot in Agde, in Zuid Frankrijk. Daar zijn elke zomer vele duizenden naaktlopers verzameld. Het is zowat het Mekka der naaktlopers zou ik durven zeggen. Zon, zee, strand , en blote grieten, wat wil je nog meer ?
En ver van België is het niet, hé, je kan er rustig met je eigen wagen naartoe. Zélfs zonder madam schoofzak, wat denk je ervan ?
Inderdeed, Adge en omstreken ... in aantal nog geen tien procent van de toeristen die naar Turkije vliegen ...

Verder, ik passeer daar ook wel eens in die streken.

.

Oud 27 september 2012, 22:19   #311
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Dat monster waar je het over hebt, was in haar jonge jaren best aantrekkelijk, en bij het verouderen worden we vroeg of laat allemaal van dat soort monsters. Wanneer ge dat niet wil is er wel een middel tegen. Ge kunt u dan best jong ophangen.

Ik ben eerder de menig toe gedaan dat iedere leeftijd zijn charme heeft. Natuurlijk ziet een 18 jarige er knapper uit dan een 88 jarige, maar de vraag is, is dat een rede om u maar te moeten aan het oog onttrekken van alle andere.

Ik vind van niet, want alle 88 jarige zien er minder aantrekkelijk uit dan die 18 jarige. Dus ben je als 88 jarige geen unicum. En met de vergrijzing kun je er vanuit gaan dat er meer ouder mensen zijn dan van die zogezegd frisse jonge.Waarom zouden die dan minder recht hebben om zicht te tonen dan die jonge.

't Zijn degene die met naakt een probleem hebben die maar eens wakker geschud moeten worden. Als ze naar de zoo gaan en ze zien daar een mannetjes aap die wat aanvangt met een wijfje, dan staan ze daar zoals onnozelaars te wijzen en te giechelen, oh, wat vinden ze het toch plezant, maar als het mensen zouden zijn vinden ze het schandalig en onzedig, onaanvaardbaar, en dan moeten die niet eens een sensuele daad plegen, dan is het genoeg dat ze naakt of zelfs half naakt zichtbaar zijn.

Dan zeg ik dat daar kosten aan zijn aan die mensen. Die lijden aan het kwezel-syndroom.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 september 2012 om 22:42.
Oud 27 september 2012, 22:33   #312
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Heb je ze geteld?

Wat doet het aantal er toe. Zij dwingen de anderen toch niet van ook, tegen hun wil, hun kleren uit te trekken. Dus, wat doen ze dan verkeert.

Wat mij betreft doet iedereen zijn goesting zolang hij er niemand anders schade mee berokkend. Van iemand tegen te komen die naakt is zullen ze zeker niet zo schrikken dat ze er een bult aan over houden.

En als het hun zo stoort van iemand naakt te zien, is het hoog tijd dat ze hun is gaan wassen want dan zal dat, denk ik, al heel lang geleden zijn dat ze dat nog eens gedaan hebben.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 september 2012 om 22:47.
Oud 28 september 2012, 05:47   #313
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je ze geteld?

Wat doet het aantal er toe. Zij dwingen de anderen toch niet van ook, tegen hun wil, hun kleren uit te trekken. Dus, wat doen ze dan verkeert.

Wat mij betreft doet iedereen zijn goesting zolang hij er niemand anders schade mee berokkend. Van iemand tegen te komen die naakt is zullen ze zeker niet zo schrikken dat ze er een bult aan over houden.

En als het hun zo stoort van iemand naakt te zien, is het hoog tijd dat ze hun is gaan wassen want dan zal dat, denk ik, al heel lang geleden zijn dat ze dat nog eens gedaan hebben.
Ik heb de naturisten/nudisten, bijvoorbeeld in Vlaanderen, niet geteld. Net zoals ik de motorrijders, de judoka's, de kursisten bloemenschikken of de leden van de schutterijverenigingen in Limburg niet geteld heb.

Ik stel alleen maar vast dat ze onvoldoende maatschappelijke draagkracht hebben, om te bekomen dat meer naaktstrand of andere naaktrecreatieplaatsen nog maar op de agenda geplaatst kunnen worden.

Ik herinner me dat vorig jaar in Barcelona een gemeentelijk regelement ingevoerd werd om een einde te maken aan bikini (of monokini) geklede mensen op de Ramblas een einde te maken. En een paar maanden geleden vond men iets gelijkaardigs in Oostende en/of Blankenberge.

Gemeenschappelijke douches, maar toch gescheiden m/v, zijn normaal in sportcentra. Sauna is geen randverschijnsel meer. De mode van de monokini bracht waarschijnlijk onvoldoende op voor de mode-sector want ...

Verder neem ik geen stelling in, en beperk me tot die vaststellingen.

Oud 28 september 2012, 07:23   #314
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het serieus onderschat. In Nederland is er een grootschalige enquete geweest, en daar zou zo'n 10% van de mensen minstens af en toe naakt recreëren.
Het Belgische Athena is de grootste naturistische vereniging ter wereld. Inderdaad, meer leden dan om het even welke naturistische vereniging in landen als Nederland, Duitsland of Frankrijk. Niet 'ten opzichte van de bevolking', maar in absolute cijfers.
Nog maar enkele maanden geleden kwam dit onderwerp in een groep van zo'n 20 willekeurige Vlamingen ter sprake, en van die groep bleken er 4 zichzelf naturist te noemen, en nog een paar anderen die je niet op een naakstrand zult tegenkomen, maar wel regelmatig naar een publieke sauna gaan. Uiteraard is dat enkel anekdotisch, en kun je die cijfers onmogelijk extrapoleren - maar ik denk dat ze met veel meer zijn dan jij denkt.
Alleen - je hoort ze niet. In Nederland kan het voorkomen dat je 's ochtends op kantoor aan de koffiemachine mensen hoort zeggen dat ze in het weekend naar het naaktstrand gaan. In Vlaanderen gaan ze wel, maar er wordt niet over gesproken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 07:31   #315
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik stel alleen maar vast dat ze onvoldoende maatschappelijke draagkracht hebben, om te bekomen dat meer naaktstrand of andere naaktrecreatieplaatsen nog maar op de agenda geplaatst kunnen worden.
Ik denk dat de houding van de FBN (het overkoepelend orgaan van alle naturistenverenigingen in België) en de naturistische verenigingen er veel mee te maken heeft. Zoals een recente quote van hen:
Citaat:
Binnen onze organisatie kunnen we terecht op onze terreinen in het binnenland,” zegt Debbaut, “Het strand is er vooral voor gewone mensen die buiten clubverband aan naaktrecreatie willen doen.
(bron) - waar je tussen de lijnen kunt lezen "hoe minder openbare naaktstranden, hoe meer betalende leden en betalende bezoekers op onze eigen terreinen"...

Laatst gewijzigd door gertc : 28 september 2012 om 07:33.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 19:58   #316
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik denk dat je het serieus onderschat. In Nederland is er een grootschalige enquete geweest, en daar zou zo'n 10% van de mensen minstens af en toe naakt recreëren.
Het Belgische Athena is de grootste naturistische vereniging ter wereld. Inderdaad, meer leden dan om het even welke naturistische vereniging in landen als Nederland, Duitsland of Frankrijk. Niet 'ten opzichte van de bevolking', maar in absolute cijfers.
Nog maar enkele maanden geleden kwam dit onderwerp in een groep van zo'n 20 willekeurige Vlamingen ter sprake, en van die groep bleken er 4 zichzelf naturist te noemen, en nog een paar anderen die je niet op een naakstrand zult tegenkomen, maar wel regelmatig naar een publieke sauna gaan. Uiteraard is dat enkel anekdotisch, en kun je die cijfers onmogelijk extrapoleren - maar ik denk dat ze met veel meer zijn dan jij denkt.
Alleen - je hoort ze niet. In Nederland kan het voorkomen dat je 's ochtends op kantoor aan de koffiemachine mensen hoort zeggen dat ze in het weekend naar het naaktstrand gaan. In Vlaanderen gaan ze wel, maar er wordt niet over gesproken.
Het zou nuttig zijn dat dit eens ten gronde wordt uitgepluist via een enquête, vb. door BLOSO (O=openluchtrecreatie) in opdracht van de Vlaamse Regering.
Niet alleen een enquête over de penetratiegraad van naaktrecreatie/naturisem/saunagebruik bij de Vlamingen/Belgen maar ook eens peilen naar het extra potentieel aan buitenlanders dat hiermee naar België kan komen. Tegelijk ook de potentiële sites voor naaktrecreatie oplijsten aan de kust, op binnenwater en zoals hierboven gesuggereerd ook in bossen.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 20:01   #317
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik denk dat de houding van de FBN (het overkoepelend orgaan van alle naturistenverenigingen in België) en de naturistische verenigingen er veel mee te maken heeft. Zoals een recente quote van hen:

(bron) - waar je tussen de lijnen kunt lezen "hoe minder openbare naaktstranden, hoe meer betalende leden en betalende bezoekers op onze eigen terreinen"...
Het is niet echt duidelijk welk belang de overkoepelende vereniging zou kunnen hebben in het promoten van het naturisme buiten de eigen terreinen.

Trouwens wie zegt (buiten zijzelf) dat ze de grootste naturisten vereniging in de wereld zijn. Bestaan hierover objectieve cijfers?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 20:27   #318
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Het zou nuttig zijn dat dit eens ten gronde wordt uitgepluist via een enquête, vb. door BLOSO (O=openluchtrecreatie) in opdracht van de Vlaamse Regering.
Niet alleen een enquête over de penetratiegraad van naaktrecreatie/naturisem/saunagebruik bij de Vlamingen/Belgen maar ook eens peilen naar het extra potentieel aan buitenlanders dat hiermee naar België kan komen. Tegelijk ook de potentiële sites voor naaktrecreatie oplijsten aan de kust, op binnenwater en zoals hierboven gesuggereerd ook in bossen.
Bart, penetratiegraad van naaktrecreatie, wat bedoel je hiermee ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 20:32   #319
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Nuttig ?
Nice to know, ja, maar nuttig ?

.

Oud 28 september 2012, 22:59   #320
Aligator
Minister

Standaard met naakte hansworsten mag gelachen worden

Citaat:
Dat monster waar je het over hebt, was in haar jonge jaren best aantrekkelijk, en bij het verouderen worden we vroeg of laat allemaal van dat soort monsters. Wanneer ge dat niet wil is er wel een middel tegen. Ge kunt u dan best jong ophangen.

Ik ben eerder de menig toe gedaan dat iedere leeftijd zijn charme heeft. Natuurlijk ziet een 18 jarige er knapper uit dan een 88 jarige, maar de vraag is, is dat een rede om u maar te moeten aan het oog onttrekken van alle andere.

Ik vind van niet, want alle 88 jarige zien er minder aantrekkelijk uit dan die 18 jarige. Dus ben je als 88 jarige geen unicum. En met de vergrijzing kun je er vanuit gaan dat er meer ouder mensen zijn dan van die zogezegd frisse jonge.Waarom zouden die dan minder recht hebben om zicht te tonen dan die jonge.

't Zijn degene die met naakt een probleem hebben die maar eens wakker geschud moeten worden. Als ze naar de zoo gaan en ze zien daar een mannetjes aap die wat aanvangt met een wijfje, dan staan ze daar zoals onnozelaars te wijzen en te giechelen, oh, wat vinden ze het toch plezant, maar als het mensen zouden zijn vinden ze het schandalig en onzedig, onaanvaardbaar, en dan moeten die niet eens een sensuele daad plegen, dan is het genoeg dat ze naakt of zelfs half naakt zichtbaar zijn.

Dan zeg ik dat daar kosten aan zijn aan die mensen. Die lijden aan het kwezel-syndroom.
Mij ophangen zal ik zeker niet, al was het maar om mensen die van mij af willen te kloten, maar als ik tot de gezegende leeftijd van 88 jaar geraak zal ik zeker niet het schouwspel van mijn lichamelijke aftakeling aan jan en alleman gaan opdringen. Idem moest ik afschuwelijk dik en vet worden, of een ongeluk krijgen of een zware huidziekte opdoen ( of zoiets ).
Ook zou ik niet met een berg geverfd stro op mijn kop rondlopen zoals dat parasiterend oud wijf dat je verdedigd ( Fabiola ).
Verder kan je voor mijn part zoveel de nudist uithangen als je wil, inbegrepen op de openbare weg, maar als je er belachelijk uitziet moet je dan ook aanvaarden dat ik u uitlach. Dat hoort erbij, hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be