![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar het zogenaamde gidsland kijken (let wel: dat zeggen ze van zichzelf) dat verre van een gids is. Immers, 'déconfiture totale' op politiek vlak, butgetaire ontsporing tot en met (en dan hebben ze nog aardgas...), niet naleven van internationale verdragen (of er proberen onderuit te komen...), pensioenkassen die moeite hebben Nederlandse pensioenen uit te betalen, 'Wilderse' kliklijnen en kille overdraagzaamheid van een landje dat stilaan naar de bliksem gaat. D�*t is het verworden Nederland. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Europees Commissaris
|
![]() De Nederlanders hebben dus geen reden om gelukkig te zijn ?
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geluk is trouwens moeilijk te meten. Dat is zeer individueel en heeft met heel wat factoren te maken. Factoren die we moeilijk kunnen vastpinnen 'in statistieken' of 'enquêtes'. Ik zei alleen dat de Frans-Vlamingen er niet ongelukkiger of gelukkiger bij lopen dan wij omdat ze nu Fransen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
En ja ik weet dat er een heel resem aan vooroordelen bij u over bestaat, maar elke serieuze bron zal mij daarin gelijk geven. En u mag dat als een uitdaging beschouwen punten te vinden waar Nederland het daadwerkelijk slechter doet dan België. Maak het maar concreet.
![]() |
![]() |
#306 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge gaat toch niet beweren dat Limburg er even slecht aan toe is..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besluit. Gezien de feiten zoals ze er nu voorliggen,kunnen we het volgende besluiten: de Nederlanders leven niet beter, ze kunnen globaal niets beter, ze weten niets beter, en ze doen niets beter. Belgenland, met al zijn problemen, leeft beter, heeft zo geen eigendunk, en relativeert zichzelf in grote mate. M.a.w. , Belgen verstaan de 'kunst van het leven'. Nederlanders verstaan de kunst van de eigendunk en de middelmaat, Calvijn indachtig. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En soms trekken wij onze mond open en soms ook niet! Maar wat maakt dat uit? Doet uw land dat dan niet? Wij komen vaak voor onze eigenbelangen op, en uw land voor de uwe. Daar is niet mis mee. Maar in uw houding bevindt zich een stuk frustatie van hier tot aan de planeet Mars (en ook verder) over Nederlanders. Zinloos en nutteloos om je over vernoemde zaken zo druk te maken... En om toch maar heel even op de materie in te gaan, de markt is dynamisch en de politiek is en blijft onzeker. Hier en in België.....
![]() |
![]() |
#309 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Europees Commissaris
|
![]() Het niet kunnen aantonen door U ' dat Nederland een zelfbenoemd gidsland is ' beweert nog lang niet dat ik beweer dat Nederland dat wel is. U vergist zich en U vergist zich goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan hebt u de discussie in een andere draad toch niet goed gevolgd of terdege gemist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
a) de ekonomische data die Hollander heeft gepost te negeren. b) het andere deel van de Frans-Vlamingen te negeren die blijkbaar wel wat grieven hebben. Citaat:
En misschien is het in materieel opzicht nog niet zo slecht hebben niet dé maatstaf van alle verzuchtingen. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 20:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U bent tegen een zelfstandig Vlaanderen. U jammert konstant over de Vlaamsnationalisten. Uw onderschrift in uw posts is trouwens van dien aard. Ik zie in U dus weldeglijk een zeer verstokte Belgische staatsnationalist. Slechts als het U totaal onbewogen zou laten wat de Vlaamsnationalsten willen dat zijt ge geen nationalist. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 6 april 2012 om 20:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb het over de ekonomische data die Hollander heeft gepost over Frans-Vlaanderen, slimmeke. HET OOSTEN IS HET NOORDEN KWIJT Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
|
![]() Citaat:
Geloof me, dit is een gesloten onderwerp, hoe lang we ook proberen één feitje aan hem te ontfutselen. Dat maakt het ook wel vermakelijk.
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, het is allemaal veel eenvoudiger en heb het al verschillende keren gesteld: ik vind het prima leven in België. We leven zoals God in Frankrijk met prima sociale voorzieningen. We hebben Franstaligen en Duitstaligen in ons land, hetgeen een plus is. We zijn een van de rijkste bevolkingsgroepen van heel de wereld. In, en uiteindelijk dank zij het Belgisch staatsbestel, na een ontvoogdingstrijd, ik geef het toe. Maar die strijd heeft dan ook zijn voordelen gehad. Wat moet een mens nog meer. En al dat gezanik van : ' ik ben Vlaming en ik ben er fier op', is niet aan mij besteed. En ostentatief zwaaien met de Belgische vlag maar evenmin. Maar ik ben wel een duidelijk voorstander van het behoud van België, een land waar het goed leven is. Dat is alles. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
|
![]() Citaat:
![]() |