Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2012, 07:01   #301
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Officieel woont u nog steeds in België, dat u het wil of niet. U bent dus Belg en dit dat u het wil of niet en uw land is nog steeds België, dat u het wil of niet. Een Waal/Franstalige Belg is dus nog steeds een landgenoot van u, dat u het wil of niet.
U schijnt staatsaanhorigheid te verwarren met gevoelens van verbondenheid en identiteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 07:13   #302
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus een artikel die ook in alle Franstalige media te lezen zijn, noem jij een voorbeeld van Vlaams racisme?
Je kunt zonder overdrijving stellen dat het voor sommigen al rassiestiesch is om blank te zijn.
Probeer dan maar eens goed te doen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 07:38   #303
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij dan eens uitleggen wat het verband is tussen staatsvorm en cultureel aanbod. Verdwijnt de Franse cultuur in onze achtertuin als België ophoudt te bestaan misschien? Zullen we niet meer naar de Ardennen op vakantie kunnen gaan eens Vlaanderen onafhankelijk is geworden?
Nee, ze verdwijnt niet maar de splitsing van België heeft gewoon geen nut.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 07:41   #304
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U schijnt staatsaanhorigheid te verwarren met gevoelens van verbondenheid en identiteit.
Gevoelens van verbondenheid en identiteit zijn helemaal niet van belang. U bent Belg en dit zelfs als u tegen België bent. Punt aan de lijn.
Oud 1 juni 2012, 07:44   #305
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

En om ietwat ludiek af te sluiten : ik kon een schaterlach niet bedwingen bij het lezen in deze draad van de visie van een paar enkelingen, die er begot van overtuigd zijn dat uw Di Rupo bij machte is om naar eigen goeddunken een rapport van een commissie in onze Assemblée te « sturen »…
Heeft ermee te maken dat sedert 1812 nog weinigen de Franse 'staat' of 'republiek' of 'maatschappij' au sérieux nemen, het land lijkt op een langzame slee naar beneden, met af en toe een kleine opstoot, en dat op alle vlakken. Behalve als toeristische bestemming.

En ook dat stemt tot nadenken.

Vroeger lag de grens beneden dewelke het niet meer serieus was aan de Pyreneëen, nu twijfel ik daar aan.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 07:45   #306
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ze verdwijnt niet maar de splitsing van België heeft gewoon geen nut.
een betere toekomst voor alle inwoners van het huidige Belgie, vind ik toch een nuttig doel.
Oud 1 juni 2012, 07:54   #307
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een betere toekomst voor alle inwoners van het huidige Belgie, vind ik toch een nuttig doel.
Wie zegt u dat dit een "betere toekomst" zou zijn?
Oud 1 juni 2012, 08:00   #308
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Rand is Nederlandstalig maar ik vind het zeer positief dat de Franstalige aanwezigheid er zo groot is. Er is helemaal niets verkeerds daarmee.
De aanwezigheid vind ik geen probleem, wel het feit dat er geen samenleving mogelijk is tenzij dat de Vlaming buigt.
Oud 1 juni 2012, 08:04   #309
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het administratief kluwen dat we nu hebben, slechter kan het niet hoor.
Oud 1 juni 2012, 08:23   #310
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Rand is Nederlandstalig maar ik vind het zeer positief dat de Franstalige aanwezigheid er zo groot is. Er is helemaal niets verkeerds daarmee.
Waarom gaan jullie dan de rand rond Rotterdam niet bevolken? Schrik dat men je daar Nederlands zal laten leren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 08:24   #311
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De aanwezigheid vind ik geen probleem, wel het feit dat er geen samenleving mogelijk is tenzij dat de Vlaming buigt.
Daar gaat het in ieder geval om.
Blijkbaar kunnen ze wel de taalgrenzen respecteren als het over Duitsland gaat? Och nee, daarvoor hebben ze een heel buffergebied nodig dat ze dan de Oost-kantons noemen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 juni 2012, 08:39   #312
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is juist een rijkdom in een land te wonen waar verschillende talen en culturen aan bod komen...
Dat zou kunnen kloppen zolang er bij die 'verschillende talen' géén néerlandais zit, want

1. le néerlandais est trop moche, c'est "la langue des chiens"
2. le néerlandais est trop difficile et illogique
3. le néerlandais est trop insignifiant et inutile
4. le néerlandais est parlé par des égoistes, des racistes et des fascistes

(In dalende volgorde de door heel wat van mijn leerlingen - én zelfs enkele collega's - gebruikte 'argumenten' ter verdediging van hun absolute onwil om de rijkdom van een land waar verschillende talen aan bod komen daadwerkelijk naar waarde te schatten.)

Trouwens, kunnen paysans incultes en boches du nord wel een cultuur hebben?

(Ik had dit jaar de eer en het genoegen een ondertussen 17 jaar oud geworden leerlinge plat achterover te laten vallen van verbazing door haar ervan op de hoogte te brengen dat er wel degelijk zoiets als poëzie in het Nederlands bestond. Ge moet niet vragen!)

Een toemaatje: "Un flamand qui apprend le français, se cultive. Un francophone qui apprend le néerlandais, perd son temps."

Nog nooit gehoord?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 juni 2012 om 08:43.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 08:57   #313
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar niet dat u die zal bepalen.
Oud 1 juni 2012, 08:58   #314
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom gaan jullie dan de rand rond Rotterdam niet bevolken? Schrik dat men je daar Nederlands zal laten leren?
De Belgen zijn nog altijd tamelijk vrij om te gaan wonen in België waar ze willen. Ik weet wel dat uw fascistisch clubje dat niet leuk vindt, maar dat clubje zal niet zolang meer bestaan.
Oud 1 juni 2012, 09:00   #315
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De Belgen zijn nog altijd tamelijk vrij om te gaan wonen in België waar ze willen. Ik weet wel dat uw fascistisch clubje dat niet leuk vindt, maar dat clubje zal niet zolang meer bestaan.
niemand zegt toch dat je niet overal mag gaan wonen?

ik ben nu bezig met een duizendtal nederlandstaligen om waals brabant te vernederlandizeren. Maar tegenwerking dat we krijgen!!!! man man man, echte facisten daar in Waals Brabant. Vast allemaal ooit uitgeweken Vlamingen zeker?

Oud 1 juni 2012, 09:01   #316
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. le néerlandais est trop moche, c'est "la langue des chiens"
2. le néerlandais est trop difficile et illogique
3. le néerlandais est trop insignifiant et inutile

(In dalende volgorde de door heel wat van mijn leerlingen - én zelfs enkele collega's - gebruikte 'argumenten' ter verdediging van hun absolute onwil om de rijkdom van een land waar verschillende talen aan bod komen daadwerkelijk naar waarde te schatten.)

Die leerlingen , 'én zelfs enkele collega's', zien gewoon ook dat de Vlaamse overheid zélf niet echt gelooft in haar eigen cultuur.

Vlaamse radio > 90% Engelstalig
Vlaamse tv > 85% Engelstalig

Ik vind de generale neerbuigende houding van Franstaligen tav het Nederlands absoluut te billijken zolang de beleidsmakers van Vlaanderen hun eigen taal niet goed genoeg/ongeschikt/onrendabel vinden als medium voor cultuurproducten.

Hoe zouden we ook maaar durven te verwachten dat onze Franstalige vrienden het Nederlands wél serieus nemen als we het zelf niet doen?

Citaat:
4. le néerlandais est parlé par des égoistes, des racistes et des fascistes
Veel Vlamingen doen er dan ook echt álles aan om deze Franstalige mythe in stand te houden.

Soms openlijk en bewust (zoals op dit forum bv).

En soms onbewust.

Want ook vandaag zullen er in Brussel weer 'vreemde' kindjes, die zich (enthousiast) kwamen aanmelden voor het Nederlandstalig onderwijs, worden weggestuurd/geweigerd door de Vlaamse directie wegens niet hebben van minstens één nederlandssprekende ouder. Typisch zo'n ervaring die je nooit meer vergeet. De hele familie niet.

Citaat:
Een toemaatje: "Un flamand qui apprend le français, se cultive. Un francophone qui apprend le néerlandais, perd son temps."
Het fundamentele probleem is niet dat dit een bekende Franstalige tokkie uitdrukking is, maar dat veel Vlamingen diep van binnen het hier hartgrondig mee eens zijn.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 juni 2012 om 09:04.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 09:04   #317
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
niemand zegt toch dat je niet overal mag gaan wonen?

ik ben nu bezig met een duizendtal nederlandstaligen om waals brabant te vernederlandizeren. Maar tegenwerking dat we krijgen!!!! man man man, echte facisten daar in Waals Brabant. Vast allemaal ooit uitgeweken Vlamingen zeker?
Typisch, dat volkje.

Leuk project overigens. Alles wat Brabant en België éénmaakt heeft mijn steun, zelfs als het van mensen als u komt.
Oud 1 juni 2012, 09:05   #318
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar niet dat u die zal bepalen.
waarom niet? heb ik mijn burgerrechten verloren?
Oud 1 juni 2012, 09:16   #319
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie zegt van niet? Ik wil gerust dat 'risico' nemen. De sterren staan gunstig. Trouwens, het zal jou een zorg wezen moest het me slechter afgaan in een onafhankelijk Vlaanderen! Jij wilt - als verfranste (franstalige) Brusselaar Belgikske bijeen houden uit eigenbelang. Als jij op dezelfde voordelen kon vooruitkijken als de vlamingen bij een splitsing, zou er al lang gesplits moeten zijn voor jou. Jij wilt blijven profiteren van het rijke Vlaanderen zonder dat je er eigenlijk wilt toe behoren omdat je schrik hebt daarvoor officieel een stuk van je francofone heerschappij te verliezen. Alles in de behoudgezinde Belgische filosofie draait om enkel om het behoud van (franstalige) macht. Daar bedank ik als deel van de werkelijke meerderheid in dit bananenkoninkrijk voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 09:17   #320
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zodra Vlaanderen onafhankelijk is zal "het clubje" ophouden met bestaan. België (sic) is een verhaal op de laatste pagina. Velen hebben de laatste zin al gelezen en die luidt:

- ze gingen ieder hun eigen weg en leefden nog lang en gelukkig.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be