![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Schoon voor de statistieken hé? Maar eigenlijk volksbedrog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
|
![]() Citaat:
Denk toch eens na. Een werkgever in bv Brabant. Nederlandstaligen, Franstaligen, Brusselaars als werknemer. 3, 4 of meer verschillende wetgevingen of combinaties. Een onontwarbaar kluwen van wetten en regels. Transparant? Niks van in tegendeel. Geen mooi vooruitzicht voor potentiële werkgevers/investeerders. Zij laten België dan links liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een extra nationaliteit is een extra veldje in een database, niks meer of minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
En als we samen een dag gaan jagen en dat kan je aan jagers vragen die in groep gaan, word de buit gedeeld. Zet jij nu eindelijk de dwanggedachte eens uit je hoofd dat 1 gewerkte uur van jou ook maar een eurocent meer waard is dan 1 gewerkt uur van iemand anders. Jij had het "talent" een goed ambtenaar te zijn (volgens je partijgenoten bestaan die niet). Ik had het "talent" om een goed ingenieur te zijn. Anderen hebben het "talent" om een goede bakker, slachter, facteur, lasser, automonteur, garagist, vuilnisophaler, vrachtwagenchauffeur, advocaat, architect etc. te zijn. Evenals jouw en mijn beroep door miljoenen anderen kan uitgevoerd worden, kan dat met alle beroepen. Maar dan heb jij de arrogantie om te vertellen dat jouw ambtenaren job, per gewerkte uur meer waard is dan al die andere beroepen per uur. Jammer dat die hoogmoedswaan er van jongs af aan word ingepompt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eén van de limieten is de luiheid die zo ontstaat. Erger: vaak zal de grootste luierik nog het lef hebben om het meest op te eisen. Solidariteit, da's gelijk zout in de soep. Teveel, en 't is om zeep. Citaat:
En zo ken ik nog vele andere ambtenaren. Ik ben niet beroerd om te zeggen dat ik er ook andere ken. Die werden vaak overdadig gesteund door de vakbonden. Die waren vaak politiek benoemd en bevorderd. Terzelfdertijd waren dat vaak de gasten die je kraakten, als ze te weten kwamen dat je voor een v-partij was. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Splits gewoon alles, we zullen onze eigen boontjes wel doppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hedentendage kunnen jongeren beter hun verstand scherpen op wiskunde en andere NUTTIGE vakken !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een ballonnetje voor pascal: waarom geen richting frans-wiskunde? Laatst gewijzigd door spabert : 7 augustus 2013 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk toch eens naar de zovele Vlamingen die dichter of verder van een van de grenzen met Frankrijk, Luxemburg, Duitsland of Nederland wonen, en over die schreve gaan werken. Mijn vader zaliger was een van hen. Dat ging allemaal gelijk een fluitje van een cent. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Gouverneur
|
![]() Contractueel. Mensen in niveau D zijn steeds contractuelen. Deze mensen verdienen full-time €1216/ maand netto. Hun pensioen is in verhouding even groot als het uwe en het mijne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken veel mensen die in het buitenland werken. Slechts één van mijn kinderen werkt (voorlopig nog) in het Vlaamse gewest. Kom mij dus niet vertellen dat ik mijn wereldbeeld moet verbreden. Kom mij niet vertellen dat over de grens werken als een fluitje van een cent gaat. Ik heb hier enkel maanden geleden trouwens een link geplaatst naar een Nederlandse wetenschappelijke studie die mijn standpunt bevestigde. Wegwerken van grenzen in de euregio Maas-Rijn zou in zeer positieve invloed hebben op de werkgelegenheid in de grensregio's van de verschillende landen. Laatst gewijzigd door pajoske : 7 augustus 2013 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Grensarbeiders bewijzen dat immers al jarenlang. De werkgever houd geen rekening met regels en wetten van de woonplaats van zijn werknemers. zever in pakjes van pajoske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de werkgever maakt het geen zier uit waar je woont. Die houd alleen rekening met de wetgeving van zijn gewest of land. Niks moeilijk aan, of die nu een Waal, Nederlander,Fransman of Duitser werk verschaft. Er is totaal geen hocus pocus aan werken in het buitenland, zeker niet als het grensregio´s betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
en dit Citaat:
Wie vertelt hier zever in pakskes? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bob sprak echter over mensen die kuisen. Dit zijn steeds contractuelen in niveau D. Laatst gewijzigd door Den Bal : 7 augustus 2013 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |