Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2013, 19:00   #301
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
doe je nu werkelijk je best om zo negatief te zijn of is dat een natuurlijke eigenschap?

hoe heilig mensen zijn kan me gestolen worden, daar geloof ik niet in, maar wel in bvb wetenschap en een 0,20s durende google query leverde als eerste regel: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Muslim_scientists

Dood hier aub de discussie niet met die haatdragende en lege boodschappen, éénieder met ietwat interesse in de waarheid kan hier zelf ook achterkomen. je schiet jezelf in de voeten.
Ik denk eerder dat degene die geen twee zinnen na elkaar uit zijn toestenbord krijgt zonder de woorden "waarheid" en "haat" te gebruiken zichzelf in de voet schiet.

Godsdienstfanaten zijn kampioenen in het gebruik van die woorden.
Oud 20 oktober 2013, 19:04   #302
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is daarom dat we met de derde generatie véél en véél meer problemen hebben dan met de eerste zeker?
²

stof tot nadenken
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 19:09   #303
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De wereld stelt meer voor dan bedenkelijke all in hotels aan de Turkse kust. En Russen gaan op vakantie om zich te amuseren, wie daar niet tegenkan blijft beter thuis.
De boodschap: wijken voor het krapuul.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 19:14   #304
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
²

stof tot nadenken

Voor de volledigheid....

Citaat:
Ieder kindje vandaag de dag heeft wel een moslim vriendje in de klas. Die leren omgaan met elkaar. Jouw denkbeeld is gedoemd te sterven in de volgende generaties.

Citaat:
Het is daarom dat we met de derde generatie véél en véél meer problemen hebben dan met de eerste zeker?
Oud 20 oktober 2013, 19:43   #305
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat ieder kindje vandaag een vriendje heeft in de klas wil niet zeggen dat ze ook buiten de klas hebben leren met elkaar omgaan.

Jij weet toch ook wie de kletsen krijgt als het op vechten uitdraait?

Wie er in groep aan de schoolpoort staan te wachten om een jongen die zich niet slaafs onderwerpt te leren wat er van hem verwacht wordt?

Kinderen in kleuterklasjes veroorzaken doorgaans niet veel problemen. Eens de jaren van verstand bereikt worden verandert dat.
Het is geen toeval dat er van een multiculturele mix nog bitter weinig sprake is na de pubertijd. Kinderen krijgen niet alleen vanuit de school hun "opvoeding" mee.
Jejoen heeft zijn overtuiging zeker NIET in de school mee gekregen.

En de jonge Turken en Marokkanen van de Meulenberg in Houthalen ook niet. Die schrikken er zelfs niet voor terug om massaal de politie aan te vallen. Is onze politie dan zoveel slechter dan in de landen waar de ouders van die "jongeren" vandaan komen dat er totaal geen respect voor wordt opgebracht?

Hoe vaak verneem je in de kranten dat de politie aangevallen wordt door onze eigen jongeren en hun ouders?

Voor hen bestaan er nochtans geen "aanbevelingen voor de berichtgeving".

http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=136
Oud 20 oktober 2013, 20:19   #306
Lambertine Knossos
Vreemdeling

Standaard

Ik erger me ook vooral aan het feit dat dit uitschot een drieling verwekt heeft. Het onkruid tiert welig in Vlaanderen.
Lambertine Knossos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 20:22   #307
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
De boodschap: wijken voor het krapuul.
Pleegde hij al een aanslag sinds zijn terugkeer ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 20:22   #308
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lambertine Knossos Bekijk bericht
Ik erger me ook vooral aan het feit dat dit uitschot een drieling verwekt heeft. Het onkruid tiert welig in Vlaanderen.
U ergert zich ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 20:50   #309
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En volgens weer anderen zit hij al een paar weken in Nederland. Papa ontkent. Nu fotootje in Nederland. Op de rooster die kerel. Eens zien hoe lang hij zijn verhaal volhoudt.

Ge gaat zien... wat we hier maanden terug al schreven, gaat nog uitkomen: dikke kul heel dat Jejoen-verhaal. Waarom, geen flauw idee.
Zijn papa is hem toch gaan halen ........ en wij krijgen hem terug op den dop.
Waarom al die poespas om een terrorist?
Indien hij toch zo graag in Syrië is waarom hem niet terug sturen, zo Belgisch ziet hij er nu ook weer niet uit dat hij daar zou opvallen.
Oud 20 oktober 2013, 23:12   #310
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd, dat zijn hun zaken. Vanwaar de drang om alle sappige details van het privé-leven van iemand te kennen? Wat jejoen heeft uitgestoken in SyriË is hier van belang, de rest is off-topic, behalve voor bemoeizuchtige schoonmoeders en oude wijven die niets anders te doen hebben dan te roddelen over het privé-leven van anderen.
Wauw, typische denkwijze van de gemiddelde vent: er is wel een vrouw bezwangerd geweest, maar ja, die lul gaat toch in zoveel, die vrouw is dus maar een detail, hé. Werp ze dus maar terzijde, want DEN GROTEN OORLOG is belangrijker dan het lot van zo'n onbenullig schepsel, nietwaar? Hou dat testosterongehalte van u eens onder controle, jong. Het was maar een vraag, omdat er over die vrouw toevallig bericht werd in de media, en ik, aangezien ik ook een vrouw ben, nieuwsgierig was of die vrouw nu eigenlijk goed terechtgekomen is of niet. En op beide vlakken vergist u zich: ik ben noch een oud wijf, nog een schoonmoeder. Ik ben een studente van 23. Dus hou die bevooroordeelde seksistische klep van u maar toe.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 20 oktober 2013 om 23:13.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 23:41   #311
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat ieder kindje vandaag een vriendje heeft in de klas wil niet zeggen dat ze ook buiten de klas hebben leren met elkaar omgaan.

Jij weet toch ook wie de kletsen krijgt als het op vechten uitdraait?

Wie er in groep aan de schoolpoort staan te wachten om een jongen die zich niet slaafs onderwerpt te leren wat er van hem verwacht wordt?

Kinderen in kleuterklasjes veroorzaken doorgaans niet veel problemen. Eens de jaren van verstand bereikt worden verandert dat.
Het is geen toeval dat er van een multiculturele mix nog bitter weinig sprake is na de pubertijd. Kinderen krijgen niet alleen vanuit de school hun "opvoeding" mee.
Jejoen heeft zijn overtuiging zeker NIET in de school mee gekregen.

En de jonge Turken en Marokkanen van de Meulenberg in Houthalen ook niet. Die schrikken er zelfs niet voor terug om massaal de politie aan te vallen. Is onze politie dan zoveel slechter dan in de landen waar de ouders van die "jongeren" vandaan komen dat er totaal geen respect voor wordt opgebracht?

Hoe vaak verneem je in de kranten dat de politie aangevallen wordt door onze eigen jongeren en hun ouders?

Voor hen bestaan er nochtans geen "aanbevelingen voor de berichtgeving".

http://www.pers-gerecht.be/document.php?document_id=136
Ik zie een positieve tendens. Waar vroeger kinderen van migranten nog in hun eigen kringen en groepjes bleven, zie je meer en meer, onder invloed van een grotere diversiteit in de klas, dat kinderen zich gaan mengen met elkaar. Dat zie ik bij mijn eigen kinderen ook.

Ik herinner me in mijn studentenperiode dat er 2 tot 3 kinderen met buitenlandse roots in onze klas zaten, nu is dat 20% tot 30%.

In tegenstelling tot vorige generaties spreken deze kinderen ook veelal vloeiend nederlands doordat de ouders zelf ook al beter de taal hanteren in tegenstelling tot kinderen van de 1ste generatie migranten. Deze kinderen gaan daarom veel meer om met autochtone kinderen dan vorige generaties dat deden.

Een andere tendens is de binnenlandse migratie vanuit de grootsteden naar randgemeenten tot zelfs het platteland van nde generatie belgen met buitenlandse roots. waar je vroeger veel grotere concentraties migranten binnen scholen had onder invloed van bvb het toegestaan van de sluier voor vrouwen, merk je dat er minder en minder "gekleurde" of "witte" scholen zijn, maar meer scholen die de werkelijke diversiteit van onze samenleving weerspiegelen.

Al deze tendensen zijn imo positieve signalen voor de toekomst en een duidelijk teken dat er generaties aankomen die heel anders tegenover sociaal economische problemen aan zullen kijken. Ze zullen niet gedreven door populisme mensen opdelen in hokjes op basis van huidskleur, afkomst of overtuiging maar veeleer zichzelf opdelen in gedeelde intersses en sociale bewegingen. Dit zal mijn inziens vele verschillende nieuwe culturen onder jongeren gaan creëren met micro-gemeenschappen waar de coherentie nauwer zal zijn dan bvb de huidige "turkse" of "marokkaanse" gemeenschappen welke in feite nog maar weing met elkaar gemeen hebben buiten voorouders die gemgireerd zijn naar ons land.

jij zal dan niet meer dan die "ouwe knorpot" zijn met zijn middelleeuwse gedachten, ironisch nietwaar?

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 oktober 2013 om 23:42.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 00:25   #312
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Wauw, typische denkwijze van de gemiddelde vent: er is wel een vrouw bezwangerd geweest, maar ja, die lul gaat toch in zoveel, die vrouw is dus maar een detail, hé. Werp ze dus maar terzijde, want DEN GROTEN OORLOG is belangrijker dan het lot van zo'n onbenullig schepsel, nietwaar? Hou dat testosterongehalte van u eens onder controle, jong. Het was maar een vraag, omdat er over die vrouw toevallig bericht werd in de media, en ik, aangezien ik ook een vrouw ben, nieuwsgierig was of die vrouw nu eigenlijk goed terechtgekomen is of niet. En op beide vlakken vergist u zich: ik ben noch een oud wijf, nog een schoonmoeder. Ik ben een studente van 23. Dus hou die bevooroordeelde seksistische klep van u maar toe.
Ik ben helemaal geen seksist, maar ik heb een hekel aan het publiek maken van het privé leven van "bekende personen". De gezinssituatie van die Jejoen interesseert mij totaal niet, want ik ken die mens niet en het is geen familie of vriend van mij. Het enige bizarre aan die jejoen is dat hij in Syrië is gaan vechten en dat z'n vader hem is gaan zoeken, en dat is ook de enige nieuwswaarde van die gast. Ik vind de neiging van mensen om alles te weten over mensen die ze van haar noch pluimen kennen ziekelijk. U vraagt toch ook niet aan een wildvreemde op straat hoe het zit met z'n relatie, of hij goede seks heeft met z'n lief? Het is niet omdat iemand in de media komt, om welke reden dan ook, dat die publiek bezit wordt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 02:04   #313
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
De wereld stelt meer voor dan bedenkelijke all in hotels aan de Turkse kust. En Russen gaan op vakantie om zich te amuseren, wie daar niet tegenkan blijft beter thuis.
jaja tomm lul maar raak ,hier in thailand zijn ze ook geliefd ,zelfs de hoertjes in pattaya moeten ze niet,zich amuseren is dat zuipen ,brullen op straat ,wangedrag,buffetten vernielen,rochelen en spuwen.kortom zich overal en altijd misdragen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 02:06   #314
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Op het gebied van bedenkelijkheid is hij wel dé expert.
ja sjakie ,jij bent echt het type om te verbroederen met die russen ,soort zoekt soort,zuipen kan je al ,de rest wsl ook
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 07:20   #315
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Weten we nu al hoe de vork aan de steel zit in dat verhaal? En ik treed Dutch_Strawberry toch wel bij: hoe gaat het met die vrouw en die kinderen?

Die zijn toch net iets belangrijker dan Jejoen en Papa Jejoen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 07:48   #316
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weten we nu al hoe de vork aan de steel zit in dat verhaal? En ik treed Dutch_Strawberry toch wel bij: hoe gaat het met die vrouw en die kinderen?

Die zijn toch net iets belangrijker dan Jejoen en Papa Jejoen.
papa Bontinck heeft al alle contact met haar verbroken. Jejoentje zelf eist een DNA onderzoek want ontkent in alle toonaarden dat hij de vader is.

Nu, zelfs zonder DNA moet in dit geval al snel te zien zijn of het afrikaanse deel van de zogenaamde papa duidelijk is. Als het drie spierwitte babietjes zijn, zit er weinig Jejoentje bij.

afwachten dus maar op de DNA uitslag.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 07:54   #317
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

deze foto blijft angstvallig uit alle "objectieve" regime kranten
Zegt nochtans veel over vader en zoon leugenaars
[IMG]jejoen.jpg[/IMG]
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  jejoen.jpg‎
Bekeken: 59
Grootte:  40,8 KB
ID: 91821  

Oud 21 oktober 2013, 07:55   #318
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
papa Bontinck heeft al alle contact met haar verbroken. Jejoentje zelf eist een DNA onderzoek want ontkent in alle toonaarden dat hij de vader is.

Nu, zelfs zonder DNA moet in dit geval al snel te zien zijn of het afrikaanse deel van de zogenaamde papa duidelijk is. Als het drie spierwitte babietjes zijn, zit er weinig Jejoentje bij.

afwachten dus maar op de DNA uitslag.
Ik vraag me toch af wanneer de aap uit de mouw gaat komen in heel dat verhaal. Dat het aan alle kanten rammelt, is al langer duidelijk. Voor wanneer de waarheid?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 21 oktober 2013, 07:58   #319
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me toch af wanneer de aap uit de mouw gaat komen in heel dat verhaal. Dat het aan alle kanten rammelt, is al langer duidelijk. Voor wanneer de waarheid?
Nu, eerst was hij volgens de papa toch wel getrouwd �* l'islamite (verboden door de grondwet) zonder een burgerlijk huwelijk afgesloten te hebben. Maar als hij volgens de islam is gehuwd mochten/moesten ze weldegelijk sex hebben. Of die drieling nu al of niet al in de maak was voor dat "huwelijk" zullen we nog wel vernemen. Wel spannend.
----------------------------------------------------------

Volgens de papa wordt er in België nu GEMARTELD:

Citaat:
Vader Bontinck: "Jejoen is een martelaar"

De 18-jarige Syriëstrijder Jejoen Bontinck blijft minstens tot dinsdag in de cel in de gevangenis van Hasselt. Dan moet hij voor de raadkamer verschijnen. In afwachting mag Jejoen volgens vader Bontinck met niemand contact hebben. “Hij wordt er slecht behandeld”, beweert Dimitri Bontinck.

Het federaal parket bevestigde zaterdag dat Jejoen Bontinck door de onderzoeksrechter werd aangehouden, en dat hij dinsdag voor de raadkamer moet verschijnen op verdenking van deelname aan de activiteiten van een terroristische organisatie.

“Ik ben een ware volksheld want ik heb mijn zoon teruggehaald. En mijn zoon is een martelaar. Hij wordt zeer slecht behandeld in de gevangenis van Hasselt.”
http://www.vandaag.be/binnenland/138...martelaar.html

Er beginnen hoe langer hoe meer haken en ogen los te komen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2013 om 07:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 07:59   #320
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Tja, zichzelf uitroepen tot volksheld...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be