![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wanneer men er over begint en men zegt dingen die in mijn ogen niet correct of niet volledig zijn, dan zeg ik dit. Ja en dat u dat niet aanstaat, dan kan ik dan wel begrijpen, maar de waarheid heeft zo zijn rechten. En telkens wanneer Vlaams-nationalisten deze tijd proberen onder de mat te vegen of te vergoeilijken, zal ik telkens reageren indien ik vind dat ze de waarheid geweld aandoen. Of het u nu aanstaat of niet. Begrijpt ge dat Quercus? Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2014 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien, gij zegt maar ook vaak altijd hetzelfde wanneer het gaat over 'negatieve' kanten van België. Edoch, voor mijn part zegt ge maar wat ge denkt te moeten zeggen. Alleen, ge moet u wel eraan verwachten dat ook hier ik zal reageren wanneer ik denk dit te moeten doen. Twintigduizend maal als het moet. Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2014 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar hoor je ze niet over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Banneling
|
![]() Of over de collaboratie en al te bereidwillige medewerking van de Nederlandse ambtenaren bij het uitleveren van de Joden aan de nazi's. Over de verdoken antisemitische houdig van het Nederlands hof juist voor de oorlog uitbrak. Dat weet u misschien al minder.
Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2014 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
|
![]() Citaat:
Daarom praat ik de Nederlanders zeker niet schoon. Zeker de grote PVV aanhang nu laat zien , dat we nu nog met een groot racistisch deel van de bevolking te maken hebben ,net als in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2014 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
|
![]() Citaat:
Een hoger getal in de peiling ,zijn protest stemmen van boze oude mannen. Die kunnen bij de verkiezingen zo weer op een andere partij gaan stemmen. De PVV heeft geen mensen die capabel zijn om te besturen. Voor de gemeenteraad's verkiezingen , hebben ze slechts voor 2 gemeenten kandidaat bestuurders ,meer niet. Dus ik verwacht voor de landsverkiezingen niet dat ze de grootste partij gaan worden. Voor Europa zou dit wel kunnen ,omdat in Nederland de onvrede over de EU erg groot is Laatst gewijzigd door cato : 13 maart 2014 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Quercus
De volwassenen uit WO2 zijn nu aan het verdwijnen. We zijn zowat drie generaties verder. Ja, we kennen dat liedje. Je vergeet dat de collabo's hun nazaten hebben besmet. Lees de bijdragen hier van ene Claessens en zijn verheerlijking van de Oosttfrontstrijders waaronder zijn vader zaliger. Heeft de N-VA onlangs ook niet gepleit voor totale amnestie? Wie rakelt regelmatig dat bruin/zwart verleden op? Dat de collabo's eens beginnen met hun fouten te herkennen. Dan pas kan er over pardon gesproken worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De collaboratie was in elk geval fout. Wie mensen had verklikt heeft de opgelegde straf zeker verdiend. Er zijn evenwel ook gevallen van repressie geweest die niet beantwoordden aan een correcte rechtsbedeling. Onder meer het proces (en de erop volgende executie) t.a.v. oorlogsburgemeester Leo Vindevogel uit Ronse was een beschamende farce. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet iets om vrolijk van te worden....
![]() |
#315 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#316 |
|
![]() dat vind ik wel.
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De 'martelaar' Vindevogel werd onmiddellijk na de oorlog lange tijd het paradepaardje van de 'zwarten' wanneer zij uitpakten na de oorlog met hun bekende 'repressieverhalen'. Net zoals bij Irma Laplasse en Borms. Nu moet ge mij niet geloven als dat u niet zint. Lees dan wel de uitgebreide biografie van Pieter Jan Verstraete in zijn boek 'Leo Vindevogel'. Een lijvig boek van van 647 bladzijden. Verdiende Leo Vindevogel de doodstraf? Misschien niet, misschien wel, ik zou het dossier moet kunnen inkijken, maar in ieder geval op basis van de gegevens van PJ Verstraete verdiende hij een degelijke straf. Dat staat buiten kijf. Eerlijkheidshalve moet er wel aan toegevoegd dat, moest zijn proces een paar jaar later zijn gehouden, had hij waarschijnlijk levenlang gekregen en niet de doodstraf. Dat zou goed kunnen. Maar goed, Vindevogel gokte en ... verloor. Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2014 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet werd de beschuldiging van "verklikking" niet weerhouden. De procesgang was evenwel een zéér zware uitschuiver. Het was een barslechte en wansmakelijke sketch. De magistratuur was hierin serieus tekortgeschoten en het werd de facto een afrekening tussen politieke fracties uit het stadje Ronse waarbij ook vooroorlogse vijandschap een niet te onderschatten rol speelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#320 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat heel snel op en neer in de peilingen vandaag de dag.
![]() |