![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo kennen we de klassieke religieuzen weer: "Wij zijn superieur en de rest moet zwijgen"
![]() |
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus u bent tegen vrije meningsuiting ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() Waar ziet u vrije meningsuiting bij alles gewoon domweg afbreken? Men kan tegen iets zijn, iedereen zijn goed recht, maar indien kunst bijvoorbeeld mij niet interesseert ga ik niet op die draad iedereen afbreken; ik blijf er weg en laat iedereen die wel intresse heeft zijn gang gaan. Is dat vrije meningsuiting hier iedereen komen afbreken en uitlachen? Van mij mag hij blijven hoor en alle andere met hem, als ze mij teveel de keel uithangen lees ik toch gewoon hun gezever niet meer. Maar zich dan hooghartig komen beroepen op vrije meningsuiting? Vrije meningsuiting vraagt in eerste instantie dat men respect heeft voor de mening van anderen ook als men zelf die mening niet deelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele mening verdient a priori respect. Je kan geen authentiek respect opbrengen voor een mening én tegelijkertijd voor de tegenovergestelde mening. En dat hoeft niet, zolang je maar respect opbrengt voor het recht om die tegenovergestelde mening te uiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread....36#post6937936
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De mens is geen vaste persoonlijkheid, maar constant veranderende door wisselwerking met anderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, dag stroman.
Ik verzoek mensen die het forum verzieken met achterlijk gezwets dat thuishoort op reddit, vriendelijk om het het daar te houden. Je kan diezelfde anti-theïstische posities ook eens onderzoeken en rustig formuleren, zonder memes, drogredenen of beledigingen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 20 december 2013 om 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is vast het beeld dat U wilt geloven.
![]() |
#311 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Havanna : Wetenschappers.... jij niet.
Ik vervolledig mijn zin: Dat is een even dwaas antwoord als goed-gelovige mensen die zeggen dat ze de leer van hun geloof overlaten aan de priesters en de hogere geestelijkheid. Wij zijn verantwoordelijk voor ons eigen leven en dat zowel wat wetenschappen als wat godsdienst betekent, en alle twee hebben ze er hun plaats in. Zeggen dat God, per definitie niet bestaat en er voortdurend over komen doorzagen is even dwaas dan blindelings, of omdat het moet, of omdat het zo aangeleerd is, aan de God van een ander te geloven. God is het diepste innerlijke van mijzelf verenigd met de wereld rondom mij en zeggen dat dat niet bestaat is mij komen zeggen dat ikzelf niet besta of dat ik enkel een zombie ben. De difinitie van God is heel veranderlijk voor alle mensen die hier komen discuteren; athées niet uitgezonderd, maar doe het dan met argumenten en niet, in fine, steeds weer met het gezegde dat het dwaas is om in God te geloven, omdat jouw definitie van God niet bestaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zalig zij die in de microwezentjes geloven en weten waar Abraham de mosterd haalt. Vlieg elkaar dus niet in de haren en laat er vrede zijn..... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoef het niet te geloven, ik kan het hier zwart op wit constateren...
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Het is eveneens nogal debiel om gepercipieerde beledigingen aan te klagen wanneer je het zelf hebt over achterlijk gezwets bij anderen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat een post zever is, is geen belediging.
![]() |
![]() |
#320 |
Europees Commissaris
|
![]()