![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#302 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() aan staaf -- het is wel zeer raar dat men in laeken op het palais zoveel moeite heeft men de taal der meerderheid in dit artificieel land -- als u of ik een paar weken op vakantie zijn in het buitenland dan kunnen we normaal gezien reeds een beetje onze plan trekken -- zij schijnbaar niet -- hoeveel nederlandse woorden kent la reine -- en la reine mere hoeveel nederlands kent zij -- komt nu niet aandraven met le roi-- want deze heeft tijd genoeg om zijn babbelke op tv voor te bereiden-- het is gewoon zielig -merci
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Identiteitskaart Citaat:
Zie je wel! Citaat:
Citaat:
Allemaal Belgen. Kijk op hun identiteitskaart. Citaat:
Citaat:
Meestal aan mijn paraplu. 't Is trouwens een Vlaams van bij Moutonges. Citaat:
Zo zit een sociaal vangnet nu eenmaal in elkaar. Stromen van rijk naar arm. Die toevallige meerkost onder de taalgrens zal bij splitsing vervangen worden door een andere al even arbitraire breuklijn. Vergeet ook niet dat een pot waar 10.000.000 in storten groter is, zelfs de overschot als daar procentueel één bepaalde groep wat meer lijkt uit te halen........... Citaat:
Ik had al niet de indruk. ![]() Citaat:
In de spellingcomissie zijn er onnoemelijk slachtoffers gevallen. Citaat:
Dat is een kwestie van handelen, en beloftes houden. Citaat:
HAd dan unitair gebleven. Dan waren in de Belgische partijen uw Vlamingen een meerderheid. Dan bestond die zever niet, en kon iedereen in heel het land opkomen. Citaat:
Citaat:
Mij heeft dat drapeauke geen windeieren gelegd. Ik weet wat dankbaarheid en loyauteit betekent. Wat zoudt gij nu willen? Dat de hand waarin ge bijt, u blijft voeden? Dat de polies tegen wiens been gij piest u een "Gelukkig Nieuwjaar" wenst? Wees een beetje positief jegens vorst en vaderland, en talrijke zegeningen vallen u ten deel. Met bijten en snakken, splisen en vernietigen, komt ge nergens.
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie dat ge vooraf inderdaad geweld en diefstal niet wenstte goed te keuren. Pas aan het einde van het debat, geeft ge toe dat die zaken weldegelijk ook gebeurd zijn in Dilbeek. Waar ik in die kwestie lieg is me een raadsel. 't Lijkt me een goedkoop en onnodig 'verweer'
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige woord dat me aanstaat in uw tekst, cirsiveerde ik in 't vet. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() aan staaf -- het klopt wat u antwoord over kennis van de taalbeheersing van nos habitants du palais de laeken -- als de weledele dames en heren toch eens in de taal van de meerderheid willen spreken dan is het altijd heel kort en stotterent-- in de taal van moliere duurt het wel wat langer en veeeeeeeel vlotter -- over verdere info beschik ik niet -- au palais ben ik nog niet uitgenodigd -- daarbij mijn gps programmeer ik liever naar een andere lokaliteit dan laeken-- merci
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Citaat:
Aan dat allerlaaste echter zijn we met wisselend succes hard, noest en gedreven aan het werken. Citaat:
Citaat:
Kom dan volgend jaar eens met uwen trikoloor meedoen ![]() Citaat:
"�* la guerre comme �* la guerre" |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
'k Zal niet mankeren.8) Citaat:
![]() Maar goed, ik zal clementie betonen en extra appelsienen voor je meebrengen wanneer ik in Leuven Centraal de werken der barmhartigheid kom vervullen........... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Minister
|
![]() Djeezes, als ik het goed begrijp mag ik aan niks meer meedoen dat "Vlaams" is of zich "Vlaams" noemt?
Dus mag ik niet meer naar de VRT kijken? Mag ik niet meer naar het Vlaams Radio Orkest gaan luisteren? BLOSO presenteert de Gordel als in de eerste plaats een sportmanifestatie voor IEDEREEN. Me dunkt dat ik daar dus ook aanwezig mag zijn, en daarbij al mijn burgerrechten mag uitoefenen.
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je burgerrechten uitoefenen mag je zelfs op de IJzerbedevaart.
Onder de toren die de BUB, al was het maar virtueel, eigenlijk liever tegen de al te Vlaemsche vlakte zou blazen. Of het ook een verstandige manier is waarop de BUB haar burgerrechten verdedigt is wat anders. Sommige mensen doen nu eenmaal de meest waanzinnige dingen om de media te halen... als het op een logischer wijze maar niet wil lukken...
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 september 2004 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal tenminste duidelijk uitwijzen of je niets ter zake doende stemmingmakerij ten aanzien van mijn forumschim op meer dan drijfzand berust.
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoelt u juist met "flamingantische organisatie"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is uw eerste zin een platitude van jewelste. Zuid-Tirol ligt ook in Italië, maar met een Italiaanse vlag afkomen op het Herz Jesu-feest is gewoon vragen om problemen. Baskenland ligt ook gedeeltelijk in Spanje, maar geen enkele Castilliaan zal het maar enigszins wagen met een Spaanse staatsvlag te verschijnen op het nationaal feest in Bilbao. En op een rugbywedstrijd Engeland-Wales zal een Engelse supporter het niet wagen met zijn vlag tussen de duizenden supporters met hun Welshe vlaggen te staan. Hij zal er zelfs nog niet eens aan denken! Wales is nochtans wel een deel van het VK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() aan foundation -- bon voyage
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal activiteiten, waar niet enkel het Vlaamsnationalisme en separatisme beleden wordt, maar waar eveneens een werkelijk anti-Belgische teneur heerst.
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze ongewenste attitude bij heethoofden uit Alto Adige, Bilbao, of Wales, praat echter geenszins de eigen fout goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met onverdraagzaamheid heeft het niets te maken, wel integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vergadering van het Vlaams Blok is inderdaad een uitgesproken Vlaamsnationalistisch gebeuren. Of het banket van het Sint-Maartensfonds daaronder valt, is nog maar de vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn wel Vlaamsgezinden die niet onmiddellijk separatistisch zijn. In die zin vergaloppeert u zich met separatisme aan Vlaamsnationalisme te verbinden. In de Davidsfonds-afdeling waarvan ik lid ben, ken ik heel veel brave Vlaamsgezinden (niet zelden lid ook van de plaatselijke CD&V) die helemaal geen separatisten zijn. Daarom kan dus een manifestatie en/of organisatie weldegelijk Vlaamsgezind zijn zonder daarom separatistisch te zijn. In die zin is de Gordel een gebeuren met een nog steeds, vooral door de Franstaligen sterk herkenbare Vlaamsnationalistische ondertoon. |
|
![]() |
![]() |