Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2014, 09:47   #301
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Daarom dat een democratische bestuursvorm belangrijk is.
En de participatie daaraan belangrijk is >> bvb. opkomstplicht bij verkiezingen.
Dat is zand in de ogen. Ge moogt de maffiosi van dienst verkiezen, meer niet. Zoals iemand anders ergens zegde, representatieve democratie is een fantastische uitvinding om revoluties tegen te houden en het volk een schuldgevoel aan te praten voor alle wantoestanden van de maffia van dienst: ge hebt het immers zelf gekozen !

Enkel een directe democratie, waar men zelf voor de wetten stemt, en niet via vertegenwoordigers, kan een klein beetje aan het euvel verhelpen. Enkel als je met een 95% meerderheid wetten aanneemt, ben je helemaal thuis met het "sociaal contract". Dan heb je er ECHT zelf voor gekozen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2014 om 09:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 09:56   #302
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ze zullen hun gading daar dan wel in vinden, he. Anders zouden ze het niet doen. Overleven vinden ze misschien een belangrijk voordeel, en dat bekomen ze dan ook. Het moet zijn dat ze die 5 dollar veel waard vinden.

Moesten ze dat een mensonwaardig bestaan vinden, en mochten mijn hangaars met water en brood er zijn, dan zouden ze vrij zijn om in de hangaar gaan te slapen.

Ga nu ook niet denken dat de USA een vrije markt is.
of ze daarmee overleven, is nog niet gezegd. De illusie dat ze daar eventueel mee kunnen overleven, dat is héél misschien nog het enige voordeel dat je zou kunnen bedenken.

ik vind dat we een samenleving moeten vormen, geen individuen elk op z'n eigen eilandje. en in een samenleving heeft ieder individu een verantwoordelijkheid tov de samenleving en heeft de samenleving een verantwoordelijkheid tov elk individu.

Dus ja, een minimumloon opleggen, zoals ze nu aan het doen zijn in de USA, dat een menswaardig leven kan garanderen, lijkt me normaal idee als je een gemeenschap wil vormen.
Oud 30 april 2014, 10:03   #303
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee hoor, het gaat over decielen, 10% is arm en 10% is rijk in deciel uitgedrukt. En dan gaat het over loonspanning tussen die twee. In Belgie hebben we een heel lage gini index, of heel lage loonspanning, dus maak u geen zorgen we zijn allemaal arm Je ziet dat aan onze belastingsschalen, het maximum begint ongeveer vanaf het dubbele van een minimumloon
Dat zijn dan wel zeer relatieve definities. Wel leuk dat de media ons dan kan berichten, en Belgie heeft 10% armen (rijken), juist zoals Congo 10% armen (rijken) heeft.
Komt daarbij dat loon, en zelfs een belastingbrief, geen afspiegeling is van iemands besteedbaar vermogen. Men heeft ook "slimme" armen, die genieten van allerlei voordelen, en ook "stomme" rijken, die zich blauw betalen aan belastingen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 10:12   #304
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik geef ook altijd als voorbeeld dat je de officiele armoedegrens ook kan toepassen op een club rijke olie sheiks en daar zijn er dan ook van die onder hun "armoedegrens" leven, bij definitie. Zo een clubje van oliesheiks heeft zelfs een verschrikkelijk slechte Gini index.
Olie sheiks ?....zijn dat van die Islamieten die overal welkom zijn en waar iedereen graag bevriend mee is ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 april 2014 om 10:13.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 10:16   #305
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
hallo, lieve fan!
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 10:44   #306
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben bloedserieus. De echte levensnoodzakelijke dingen zijn:
- verwarming en bescherming tegen regen en kou
- eten (water en brood)
- elementaire medische verzorging.

DAT zijn de dingen die als men ze aan iemand geeft, beletten dat iemand in een "beschaafd land" direct sterft aan "armoede". En in veel arme streken van de wereld zou dat al heel wat zijn. Al de rest is meer dan het strikt levensnoodzakelijke, en ik voel mij niet geroepen om dat te geven aan iemand die daar niet productief voor is. Maar ik wil wel beletten dat iemand letterlijk omkomt van honger en kou. Maar daar stopt mijn aanvaarden van "gedwongen solidariteit".
Weet je, zo'n 50 jaar geleden, ik was toen nog een snotneus die aan moedersrok hing, waren er ook armen.

Men had toen ook diensten die deze arme ondersteunde.
Die instelling noemde toen commissie van den openbare onderstand.

Deze instelling had zelfs de bevoegdheid om iemand zelf tewerk te stellen in een openbare instelling.
Maar ook bij instellingen die werkte met subsidies, zoals de kerkfabrieken.
Die instelling had zelfs het recht om in scholen de niet verkochte maaltijden op te eisen en aan de hulpbehoevende uit te delen.

Landlopers die werden opgepakt belandde zonder enige discussie in de kolonie in Wortel of Merksplas en werden daar te werkgesteld tegen een normale verloning.
Deze twee instellingen van justitie brachten een groot deel van het voedsel voor de gevangenissen op en verkochten de overschot op de veiligen en aan bedrijven tegen de marktprijs.

Onder druk van de sossen is de commissie van den openbare onderstand hervormd tot het ocmw en zijn tal van bevoegdheden ontnomen.

De landloperskolonies zijn omgevormd tot strafinstellingen, de gronden verkocht of omgedoopd tot natuurgebieden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 10:55   #307
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

alles is de schuld van de sossen. Tijd dat we die na de verkiezingen overal buitengooien als het even kan. dan is er teminste ruimte voor écht deftig en doeltreffend beleid.
Oud 30 april 2014, 10:56   #308
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Mja ze spreken er altijd wel over dat iedereen zogezegd gelijke kansen heeft om rijk te worden maar dat is niet zo. Dat fabeltje van heel hard werken en dan word je rijk gaat niet op.

Je hebt het gezin waarin je wordt geboren al ten eerste (arm of rijk gezin) En dan heb je nog mensen die goed aan touwtjes kunnen trekken, netwerken, kruiwagens, functie overdragen van vader op zoon, manipulatie, etc...

Daar komt dan nog bij vooroordelen tegenover bepaalde mensen, sommige mensen krijgen gewoon nooit een kans. Dus ja....
Oud 30 april 2014, 11:21   #309
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Mja ze spreken er altijd wel over dat iedereen zogezegd gelijke kansen heeft om rijk te worden maar dat is niet zo. Dat fabeltje van heel hard werken en dan word je rijk gaat niet op.

Je hebt het gezin waarin je wordt geboren al ten eerste (arm of rijk gezin) En dan heb je nog mensen die goed aan touwtjes kunnen trekken, netwerken, kruiwagens, functie overdragen van vader op zoon, manipulatie, etc...

Daar komt dan nog bij vooroordelen tegenover bepaalde mensen, sommige mensen krijgen gewoon nooit een kans. Dus ja....

Ja als je met de mentaliteit vertrekt van "kansen te krijgen" zal je het nooit ver schoppen. Kansen pak je.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 11:32   #310
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan heb je nog mensen die goed aan touwtjes kunnen trekken, netwerken, kruiwagens, functie overdragen van vader op zoon, manipulatie, etc...

...
zoals Pa Back en Baby Back?
Oud 30 april 2014, 11:38   #311
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- eten (water en brood)

DAT zijn de dingen die als men ze aan iemand geeft, beletten dat iemand in een "beschaafd land" direct sterft aan "armoede". En in veel arme streken van de wereld zou dat al heel wat zijn. Al de rest is meer dan het strikt levensnoodzakelijke, en ik voel mij niet geroepen om dat te geven aan iemand die daar niet productief voor is. Maar ik wil wel beletten dat iemand letterlijk omkomt van honger en kou. Maar daar stopt mijn aanvaarden van "gedwongen solidariteit".
dat is jouw definitie. maar mag een maatschappij beslissen wat nu juist levensnoodzakelijke dingen zijn?
Oud 30 april 2014, 11:40   #312
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- eten (water en brood)

armoede is iets relatiefs. Er zijn dus altijd 10% van de groep die arm zijn. De vraag is eerder als iedereen met een Mercedes rijd van 40.000euro, moet die arme dan ook geen mercedes krijgen. Zo werkt de herverdeling naar armoede. Vul maar zelf in wat je denkt, ik denk dat mensen moeten werken voor hun Mercedes en dat die deze niet moeten krijgen via dopgeld, etc

Noteer goed; ik ken verschillende beroepsdoppers of professionele zieken, die met een voertuig in de klasse Mercedes rijden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 11:42   #313
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoe verklaar jij dat er in de USA werknemers zijn die meer dan 2 fulltime jobs moeten combineren om te kunnen overleven? Dat zijn mensen die een 5 dollar per uur verdienen.
ja, en is dat de reden dat ze in Belgie dan niets moeten doen ?
Oud 30 april 2014, 11:43   #314
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kansen grijp je dus en je zit niet te wachten tot je er krijgt. Van werken wordt je niet rijk is ook zo een dooddoener.

Dan moet je wel bereidt zijn risico's te nemen. Dat gaat ook ten koste van de familie en vriendenkring en eigen privé leven. Je moet ook bereidt zijn van nu en dan met de bakkes in de modder te vallen, afkuisen en er opnieuw tegen in gaan. S' Nachts al zwetend wakker worden met faalangst maar s' morgens er weer invliegen. Je leeft voor een doel en al de rest moet wijken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 11:43   #315
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Als je kansen gewoon pakt om te pakken zonder over de gevolgen na te denken moet je wel zonder scrupules zijn en mensen gebruiken als speelgoed en dan weer dumpen om hogerop te geraken.
Oud 30 april 2014, 11:44   #316
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

excuseer, maar in Belgie heb je weldegelijk de kans om u rijk te betalen aan belastingen... Moest ik de bijdragen die ik over de loop van carriere bijgedragen heb aan deze gemeenschap op één rekening mogen zetten, dan had ik allang diverse lotto's gespaard.
Oud 30 april 2014, 12:05   #317
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja, en is dat de reden dat ze in Belgie dan niets moeten doen ?
wie zegt dat misschien?
Oud 30 april 2014, 12:05   #318
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je kansen gewoon pakt om te pakken zonder over de gevolgen na te denken moet je wel zonder scrupules zijn en mensen gebruiken als speelgoed en dan weer dumpen om hogerop te geraken.
dat is onzin. De wereld loopt vol met mensen die er op het einde van hun leven beter vanaf zijn dan in het begin, gewoon door hard werk en de kansen die passeerden te grijpen, zonder dat op de kap van iemand anders te doen

Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 30 april 2014 om 12:06.
Oud 30 april 2014, 12:10   #319
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Uhhh, hij zegt dat hij van mening is dat iedereen de basisbehoeftes moet krijgen en dan noem jij dat "trolololol"?

Juist ja.....
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 12:11   #320
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat is er nog plezant aan rijk te zijn als er geen armen meer zijn. Hoe groter de kloof hoe zaliger.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be