Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2014, 14:04   #301
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Wel, ik vind het in ieder geval spijtig nog maar eens een voorbeeld te moeten lezen van hoe ouders tegenwoordig zelfs geen moeite meer doen om hun kinderen normen en waarden aan te leren. Stuur ze dan op 'n schooltripje en het kot is te klein.
idd ... het is niet zo vanzelfsprekend dat een ouder zijn kind "onder �*lle omstandigheden" blijft trachten te "helpen" ... er zijn feiten die niet te vergoelijken zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 14:08   #302
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij denkt dat je geen kinderen van 15 kent die al seks gehad hebben. Dat is een groot verschil. Ik kan natuurlijk perfect begrijpen dat ze dat niet aan uw neus zullen hangen als ik naar uw visie op opvoeden kijk. Mevrouw Milquet heeft ook zo een visie. Seks en seksualiteit zijn een taboe. Zie waar het haar zoon gebracht heeft.
ik ken er wel

die deden dat met de nieuwsgierigheid eigen aan die leeftijd

met handje vasthouden en wandelingetjes etc ...

ik ken er geen die 5 beurten na elkaar 'afwerkte'
Oud 8 mei 2014, 14:47   #303
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik lees daar: "Wie minder is dan 16 jaar kan niet rechtsgeldig toestemmen omdat zij of hij daar wettelijk niet bekwaam toe geacht wordt. Wanneer iemand die jonger dan zestien jaar is bij een seksuele handeling betrokken raakt, maakt diens seksuele partner zich per definitie schuldig aan een misdrijf. En dat is zelfs zo wanneer het initiatief van de jongere zelf uitging. Beweren dat de jongere het zelf wou, pleit niemand vrij, zelfs als het waar zou zijn."

Dus er is sowieso sprake van een misdrijf: "verkrachting" als ze op het moment van de feiten nog geen 14 was, of "aanranding" als ze 14 of 15 was.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 15:10   #304
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik lees daar: "Wie minder is dan 16 jaar kan niet rechtsgeldig toestemmen omdat zij of hij daar wettelijk niet bekwaam toe geacht wordt. Wanneer iemand die jonger dan zestien jaar is bij een seksuele handeling betrokken raakt, maakt diens seksuele partner zich per definitie schuldig aan een misdrijf. En dat is zelfs zo wanneer het initiatief van de jongere zelf uitging. Beweren dat de jongere het zelf wou, pleit niemand vrij, zelfs als het waar zou zijn."

Dus er is sowieso sprake van een misdrijf: "verkrachting" als ze op het moment van de feiten nog geen 14 was, of "aanranding" als ze 14 of 15 was.
idd
de webpagina is van 15/7/2009 ... dus indien de wet niet gewijzigd is sindsdien ... is er een probleem ALS er een klacht komt.

ik hoop voor daders en slachtoffer(s) dat iedereen het gezond verstand zal hebben om het educatieve aspect van schuld en straf niet uit het oog te verliezen of wegens andere redenen opzij te schuiven.
Oud 8 mei 2014, 15:24   #305
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd ... het is niet zo vanzelfsprekend dat een ouder zijn kind "onder �*lle omstandigheden" blijft trachten te "helpen" ... er zijn feiten die niet te vergoelijken zijn.
Dat DOEN ook niet alle ouders. En zij die het wel doen, of goedkeuren dat dit gebeurt, dwalen.

Ouders die alles wat hun kind uitspookt goedkeuren of de gevolgen proberen te beperken of zelfs te voorkomen, helpen daar hun kinderen ook niet mee. Ze maken zo verwende, onverantwoordelijke nesten van hun kinderen.
Oud 8 mei 2014, 15:26   #306
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd
de webpagina is van 15/7/2009 ... dus indien de wet niet gewijzigd is sindsdien ... is er een probleem ALS er een klacht komt.

ik hoop voor daders en slachtoffer(s) dat iedereen het gezond verstand zal hebben om het educatieve aspect van schuld en straf niet uit het oog te verliezen of wegens andere redenen opzij te schuiven.
Het meisje was, voor zover ik weet, 16 jaar oud. De zoon van Milquet zeker niet.
Oud 8 mei 2014, 15:31   #307
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik reageer enkel op een quote van AnarchoChristophe Jaak.
Ik zie alleen jij de illuminatie er bij sleuren. Ben jij bezeten erdoor misschien?
Ja, het zal ik zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 15:31   #308
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben het volledig eens met Dutch Strawberry. Mijn zoon van 17 en de meesten van zijn vrienden hebben ook nog nooit seks gehad, gewoon omdat ze het "juiste meisje" nog niet gevonden hebben. Als seks en seksualiteit taboe zijn, krijg je natuurlijk zo'n aberraties, daarom net dat wij onze kinderen heel open en eerlijk opvoeden, zonder taboes, maar wel met waarden als respect voor zichzelf en anderen, zelfvertrouwen, eerlijkheid, enz. Alles is bespreekbaar, ook (en zeker) seks. En volgens mij is het net daarom dat onze 3 kinderen niet de minste neiging hebben om te gaan "experimenteren". En ook daarom dat ze zélf spontaan komen vertellen over hun grote en kleine verliefdheidjes, zonder dat we hen de pieren uit hun neus moeten halen. Dat zou toch averechts werken.
Ik denk dat u zeer naïef bent, ze gaan het u niet komen vertellen. Seks heeft ook niets met eerlijk, respect, waarden etc te maken. Je kan volkomen eerlijk, respectvol en waarden volgen maar voor seks een drang hebben die je niet kan onderdrukken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 15:39   #309
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het klopt dat elke minister zijn macht zou hebben aangewend om hetzelfde te doen als Milquet. Wat niet betekent dat het goed te praten is.

Wat op die school gebeurde zou, zoals ik al meermaals schreef, weinig problemen hebben opgeleverd in een gewone school. Simpelweg omdat het in deze en gene ogen om niet meer gaat dan om "wat sexuele uitspattingen". In een streng katholieke, elitaire school wordt daar echter anders over gedacht. D�*�*r wringt het schoentje. Wie zijn kinderen naar zo'n school stuurt aanvaardt de regels, alsook de consequenties indien de regels niet worden nageleefd. D�*t doet Milquet echter niet. In plaats van haar zoon zijn gerechtigde straf te laten ondergaan, en hem nog een extra pak straf geeft op de koop toe, maakt ze anoniem tam-tam met als doel het "leidend" onderwerp in een slecht daglicht te plaatsen. Milquet is dus en dubbeldikke hypocriete trien.
leidend of lijdend???
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 15:49   #310
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
leidend of lijdend???
Ik heb dat woord niet zonder reden tussen haakjes gezet. Waarschijnlijk was zij het leidend voorwerp.
Oud 8 mei 2014, 15:58   #311
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk dat u zeer naïef bent, ze gaan het u niet komen vertellen. Seks heeft ook niets met eerlijk, respect, waarden etc te maken. Je kan volkomen eerlijk, respectvol en waarden volgen maar voor seks een drang hebben die je niet kan onderdrukken.
Sorry, maar de handelingen van dat meisje hebben alles te maken met waarden en (zelf)respect.

Dat meisje is blijkbaar niet in het reine met zichzelf en worstelt met beide onderwerpen. Ik ben geen psycholoog, maar vermoed dat ze de "waarde" van seks verkeerd inschat en zichzelf hoger inschat als ze zich kan onderwerpen als gebruiksobject.
Ik zie dat meisje dan ook als een slachtoffer, waarschijnlijk van haar opvoeding.

En dan nog wat: "een drang hebben die je niet kan onderdrukken?"
Ik hoop dat je elke drang kan onderdrukken als je met die drang misbruik maakt van iemand. Voor zij die dat niet kunnen hebben we een instelling die "gevangenis" heet.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 8 mei 2014 om 15:58.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 16:02   #312
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Misschien gaan ze het me niet komen vertellen, maar als mijn 17-jarige zoon me spontaan zelf vertelt dat hij tot nog toe geen enkel meisje gekend heeft met wie hij seks zou willen, geloof ik dat. Temeer omdat hij heel goed weet dat we er geen graten in zouden zien als hij een liefje zou hebben en daar ook seks mee zou hebben. En met "respect" heeft seks zeker wél te maken, respect voor jezelf en de ander. We proberen onze kinderen echt wel bij te brengen, en lijken daar tot dusver in geslaagd te zijn, dat "lust" zonder liefde of minstens verliefdheid geen goede basis is voor een (seksuele) relatie. En wat die "drang" betreft: daarom zijn we ook mensen met een vrije wil en met de mogelijkheid tot zelfbeheersing, in tegenstelling tot dieren die louter hun instincten volgen.
Oud 8 mei 2014, 16:07   #313
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dat meisje is blijkbaar niet in het reine met zichzelf en worstelt met beide onderwerpen. Ik ben geen psycholoog, maar vermoed dat ze de "waarde" van seks verkeerd inschat en zichzelf hoger inschat als ze zich kan onderwerpen als gebruiksobject.
Dat denk ik ook. Ik heb zelf zo'n meisje gekend: vanaf haar 16e deelde ze het bed met verschillende jongens, en aan de universiteit had ze soms verschillende sexpartners op 1 avond. Zelf pronkte ze met haar "veroveringen" bij de andere meisjes en ze dacht dat ze geweldig "populair" was, maar de jongens noemden haar wel "de matras" en zegden onder elkaar: "als je een snelle wip wil, pak dan A., die wil altijd". Dat meisje was niet bepaald een beauty en ook niet erg intelligent, dus ik denk dat haar "succes" bij de jongens voor haar een soort compensatie was.
Oud 8 mei 2014, 16:09   #314
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het meisje was, voor zover ik weet, 16 jaar oud. De zoon van Milquet zeker niet.
Het meisje was 14 of 15, de zoon van Milquet waarschijnlijk nog net 15.
Oud 8 mei 2014, 16:17   #315
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook. Ik heb zelf zo'n meisje gekend: vanaf haar 16e deelde ze het bed met verschillende jongens, en aan de universiteit had ze soms verschillende sexpartners op 1 avond. Zelf pronkte ze met haar "veroveringen" bij de andere meisjes en ze dacht dat ze geweldig "populair" was, maar de jongens noemden haar wel "de matras" en zegden onder elkaar: "als je een snelle wip wil, pak dan A., die wil altijd". Dat meisje was niet bepaald een beauty en ook niet erg intelligent, dus ik denk dat haar "succes" bij de jongens voor haar een soort compensatie was.
Ik ken zo tientallen mannen of jongens, als je wil. Het is nogal sexistisch vind ik omdat als een meisje zin heeft om zich te amuseren met sex, dat als een persoonlijk probleem voor te stellen, maar bij jongens zou dat "normaal" zijn.

Sex is voor iedereen wat-ie er van maakt: amuzement, sport, intiem, exclusief, al wat je maar wil. Wat die jongedame met haar sexleven wil doen is toch totaal haar zaak, en wie moet dat nu beoordelen ?

Wat van belang is, is dat ze niet gedwongen werd, en dat ze niet "te jong" is (ttz, nog niet beseft wat ze doet). Al de rest gaat ons eigenlijk niet aan. En voor die jongens geldt hetzelfde, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 16:17   #316
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik zie dat meisje dan ook als een slachtoffer, waarschijnlijk van haar opvoeding.
In een onofficiële biografie van Prins Laurent door een van zijn voormalige opvoeders, ging het er ook over dat hij in zijn tiener- en twintigerjaren bijzonder respectloos was tegenover vrouwen, maar dat die gewillig bleven komen. Er werd een voorbeeld gegeven van eentje uit de lagere adel tegen wie de moeder op een bal gezegd zou hebben "laisse-toi sauter, et peut-être tu peux devenir reine".

Als je dan een hele school vol hebt met toekomstige ministers en CEO's, moeten we misschien niet verbaasd zijn dat de ouders dochterlief aanmoedigen hen te geven wat ze willen alvorens ze afstuderen...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 16:20   #317
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat van belang is, is dat ze niet gedwongen werd, en dat ze niet "te jong" is (ttz, nog niet beseft wat ze doet). Al de rest gaat ons eigenlijk niet aan. En voor die jongens geldt hetzelfde, nee ?
Het 'verdachte' aan de zaak is dat de jongens allemaal wel, en zij niet van school gestuurd werd. Dit doet vermoeden dat er een zeker onevenwicht in de uitwisseling van diensten geslopen moet zijn...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 16:30   #318
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien gaan ze het me niet komen vertellen, maar als mijn 17-jarige zoon me spontaan zelf vertelt dat hij tot nog toe geen enkel meisje gekend heeft met wie hij seks zou willen, geloof ik dat. Temeer omdat hij heel goed weet dat we er geen graten in zouden zien als hij een liefje zou hebben en daar ook seks mee zou hebben. En met "respect" heeft seks zeker wél te maken, respect voor jezelf en de ander. We proberen onze kinderen echt wel bij te brengen, en lijken daar tot dusver in geslaagd te zijn, dat "lust" zonder liefde of minstens verliefdheid geen goede basis is voor een (seksuele) relatie. En wat die "drang" betreft: daarom zijn we ook mensen met een vrije wil en met de mogelijkheid tot zelfbeheersing, in tegenstelling tot dieren die louter hun instincten volgen.
Of seks en verliefdheid automatisch aan elkaar moeten gelinkt zijn is nog maar de vraag....ik denk dat dit voor éénieder anders is en niet voor iedereen opgaat ! Lust en liefde zijn 2 verschillende dingen !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 16:32   #319
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gerucht gaat ook dat minder mooie meisjes beter zijn in bed, je kunt het ook positief zien.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 16:33   #320
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd wat je reactie zal zijn als die uit de kast komt.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be