Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2014, 23:13   #301
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warhole Bekijk bericht
wat doen die dan wel?
Die houden toezicht op kinderen. Bv tijdens de middagpauze op school, voor en na de schooluren. Ook op woensdagnamiddag, tijdens pedagogische studiedagen.... Sommigen van hen rijden mee met de schoolbus als begeleid(st)er....
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 23:15   #302
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Neen, inderdaad. De sociale uitkeringen + de opbrengsten van zwartwerk en criminele activiteiten worden niet enkel naar Marokko gestuurd.
ik zou mij meer zorgen maken over BTW-carrousels ed.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 23:25   #303
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warhole Bekijk bericht
wat doen die dan wel?
Die doen niks illegaal hoor,
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2014, 23:50   #304
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

ja arbeidsongeschikt zijn, pillen moeten slikken om geen hartaanval te krijgen of zelfmoord na psychose, dubbel halfdoodziek zijn? ja geen keus, zonder bijstand is het zelfmoord he direct als eervolle dood dan maar. en niemand zou ons missen, mij en wieroe.

kijk bembem,

al die uitkeringen, ww, bijstand, wao enz genereren een vaste stabiele koopkracht die welvaartsvast is in heel nederland dus als je dit berekent dan zal je zien dat dit erg veel bedrijven laat overleven en voor omzet zorgt. Koopkracht betekent banen genereren, en dus winst voor de staat en het bedrijfsleven dus verhoog gewoon die uitkeringen en je laat duizenden bedrijven meer geld verdienen.

zonder de uitkeringen zou de criminaliteit misschien wel 500 procent hoger zijn, en ik geloof dat nederland dan supersnel een arm verloederd derde wereldland zou worden met gewapende etnische milities en duizenden armoedige ghetto's met drugshandel.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 06:14   #305
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Orie ik zal er maar even bij vermelden dat ik ook voor kassawerk, verkoopster en jobjes in de horeca zoek, dus zeker niet enkel administratie ... en niet te vergeten ik ben goedkoop (lol) vermits ik het voordeel heb voor de werkgever van een Activa-kaart te hebben, maar zo te zien is het eerder een nadeel ...

tja, als er zich niets voordoet zal ik maar op m'n rug in het schipperskwartier moeten gaan liggen ...
Lelijk - dik - schipperskwartier???????????
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 06:17   #306
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is te zien .. ze geven dat geld anderzijds ook weer uit aan huisvesting, levensmiddelen etc. dus dat het hier 'gratis' is zou ik zo niet zeggen ...
Leg uit.
Je krijgt geld
Je koopt daar eten en huisvesting mee.

Hoeveel heb je van jezelf uitgegeven?

NUL EURO

Dus is het gratis.
Oud 5 augustus 2014, 06:18   #307
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uitkeringen vinden grotendeels de weg terug naar de economie, dat vergeet men nogal eens ...
Maar ondertussen heeft u geen cent meer uitgegeven dan uw uitkering, dus u leeft gratis.
Oud 5 augustus 2014, 06:19   #308
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uitkeringen vinden grotendeels de weg terug naar de economie, dat vergeet men nogal eens ...
Het zou er nog aan mankeren als je daarmee ook nog eens een spaarboek zou kunnen aanleggen.
Oud 5 augustus 2014, 06:37   #309
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Orie ik zal er maar even bij vermelden dat ik ook voor kassawerk, verkoopster en jobjes in de horeca zoek, dus zeker niet enkel administratie ... en niet te vergeten ik ben goedkoop (lol) vermits ik het voordeel heb voor de werkgever van een Activa-kaart te hebben, maar zo te zien is het eerder een nadeel ...

tja, als er zich niets voordoet zal ik maar op m'n rug in het schipperskwartier moeten gaan liggen ...
Dan kan je eventueel uw nick veranderen in BoemBoem.....

Maar on topic, schaamteloos parasiteren op wie wel de moed opbrengt om alle dagen zijn of haar tas op te nemen om te gaan werken. Geen wonder dat de mij. ten onder gaat.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 08:39   #310
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Er zit wel iets in, in uw redenering. Maar de gedwongen vindingrijkheid is een flutargument. Als ik een pistool tegen uw kop houd gaat ge mij ook de code van uw kluis geven om te overleven.
Er was de afspraak om geen geweld te gebruiken. Als die afspraak (dat contract) langs uw kant gebroken wordt, dan ik langs mijn kant ook, en dan zal ik een paar zwaar bewapende mannen betalen die U zullen aflappen als ge bij mij over de drempel wilt komen.

Echter, als we dat doen, dan gaan we veel middelen verkwanselen aan bewapening. Het is om die verspilling tegen te gaan dat we de afspraak maken om geen geweld te gebruiken.

Natuurlijk beneden een bepaald levensniveau kunt ge denken dat die afspraak voor U niet gunstig is. Maar vergis U niet: als jij dat "geweldloosheidscontract" opgeeft om gaan te stelen, dan zullen kapitaalskrachtigeren (die je wil gaan bestelen) het veel gemakkelijker hebben om het op gewelddadige manier van U te winnen dan als je je aan die afspraak houdt.

Het afdwingen van die geweldloosheid is de (enige) bestaansreden van de staat, die de geweldmonopolist is. En je kan het draaien of keren, die geweldloosheid is een contract dat IEDEREEN ten goede komt. In de eerste plaats de armsten.

Citaat:
Het mag gewoon zover niet komen dat mensen moeten kiezen tussen een 'kutjob' of sterven van de honger.
Dat zijn zo van die loze uitspraken he. "het mag gewoon zover niet komen dat ik minder dan drie sportwagens heb", voor 't zelfde geld, he.

Niet sterven van de honger is de EERSTE REDEN om economisch actief te zijn. De basisnoden invullen zijn de VOORNAAMSTE REDENEN om zich in te spannen en productief te zijn. Het zijn de meest waardevolle producten.

Neem die incentive weg, en de enige reden om zijn gat te bewegen worden ijdele flutredenen, en luxe. Dat kan geen enkele maatschappij zich op de lange duur permitteren, want NIKS garandeert dan nog dat er voldoende productie zal zijn om die eerste basisnoden te voorzien. Als je die "gratis" maakt, maak je ze tevens waardeloos.

Citaat:
Waardeer die knelpuntenjobs gewoon op qua loon en ge zult zien hoeveel mensen er plots vrijwillig vindingrijk zullen worden. DAT is het probleem. Knelpuntenberoepen moeten opgewaardeerd worden qua verloning en jobs waar er teveel voor studeren moeten dalen in loon. Zoals de markt van vraag en aanbod, logisch systeem dat werkt, waarom passen we het dan niet toe op de jobmarkt? Een verpleger waarvan een zwaar tekort is moet meer kunnen verdienen dan een hogere manager. Zelfs de staat kan dit bijsturen als het niet spontaan gebeurt. De druk gesolliciteerde jobs hoger gaan belasten en de knelpuntenjobs veel minder belasten. Als een mens een lastigere job uitoefent dan het gemiddelde moet hij ook fors meer kunnen verdienen, dat vind ik ervan.
Dat gebeurt allemaal spontaan: marktwerking heet dat. De staat is precies degene die het allemaal omzeep brengt. Basis economie.

De staat verstoort de markt zodanig, dat wat veel waard is (verplegers en zo) niks betaald wordt, en wat futiel is, veel opbrengt. Want dingen "gratis uitdelen" maakt ze waardeloos. De waarde komt immers van de schaarste. Als je de schaarste opheft, is er geen waarde meer.
Oud 5 augustus 2014, 13:13   #311
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ik zou mij meer zorgen maken over BTW-carrousels ed.
In plaats van je zorgen te maken over de BTW-carrousels zou je je beter bezighouden met het AANVAARDEN van een job zodat je in je eigen onderhoud kan voorzien en niet langer moet 'profiteren' van anderen. Voor niks gaat de zon op, al de rest NIET! Misschien niet de leukste job van je leven, maar terwijl je bezig bent, kun je zoeken naar een betere job. Maar hou toch eens op met altijd maar de schuld en de oorzaken bij anderen te leggen. Probeer toch eens te begrijpen dat een uitkering iets TIJDELIJKS zou moeten zijn; een vangnet en GEEN hangnet. Al jouw argumenten raken kant noch wal en ik hoop dat RVA en VDAB jouw posts hier kunnen achterhalen wie je werkelijk bent....geschorst ben je zeker!!! ZEKER WETEN!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 13:16   #312
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warhole
Migranten maken volgens officiële statistieken uit Nederland jaarlijks ongeveer acht miljard euro over naar hun thuisland.
Dat blijkt donderdag uit onderzoek van De Nederlandsche Bank. In werkelijkheid is dat waarschijnlijk meer, omdat een onbekend bedrag via informele kanalen wordt gestuurd. Uit het onderzoek onder ruim zestienhonderd migranten komt naar voren dat zij niet alleen geld overmaken via de bank of geldtransactiekantoren. Ze geven ook geld mee aan familie of vrienden die afreizen naar het thuisland, nemen het zelf mee tijdens een vakantie of nemen geld op via een geldautomaat als ze in het thuisland zijn.
Is dit nu toch niet het beste bewijs dat die hele troep migranten, allochtonen en illegalen ons uitzuigen en in feite ons OCMW geld niet nodig hebben. Het kindergeld gaat niet naar de kinderen maar naar het buitenland, zoveel is duidelijk. Ze zijn een kanker in de maatschappij die ons enkel geld en nog eens geld kost. Ze kunnen dank zij ons in het buitenland vastgoed kopen. Het voorbeeld was voor Nedreland, maar ik zie niet in dat er een groot verschil zou zijn met Belgie. Misschien moeten we eens iets strenger zijn en verbieden dat zij geld naar het buitenland sluizen. Dat lijkt ne echter onbegonnen werk.

De volgende 2 uitspraken van bembem zullen dus met een hele camion zout moeten genomen worden.
Citaat:
Citaat:
dat is te zien .. ze geven dat geld anderzijds ook weer uit aan huisvesting, levensmiddelen etc. dus dat het hier 'gratis' is zou ik zo niet zeggen ...

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 5 augustus 2014 om 13:26.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 13:17   #313
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Iemand die er ernstig over nadenkt om BOM moeder te worden in de hoop dan van een OCMW uitkering+kindergeld te kunnen leven, heeft een totaal vertekend beeld van onze sociale zekerheid.

Ook BOM moeders kunnen namelijk werken.
U kan ook een bijscholings cursus volgen waar werk aan gekoppeld is
U kan zich onmiddellijk aanbieden bij een poetsfirma of strijkfirma waar ongeschoolde mensen onmiddellijk aan de slag kunnen.
U kan zich aanbieden bij supermarkten als vakkenvulster
(dit allemaal in de veronderstelling dat u geen diploma heeft).

Welk diploma heeft U in feite?

Maar uiteraard, iemand die zich komt aanmelden met een attitude van "hoe geraak ik hier aan een inkomen zonder te werken"... die vindt nooit job.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 13:31   #314
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U kan zich onmiddellijk aanbieden bij een poetsfirma of strijkfirma waar ongeschoolde mensen onmiddellijk aan de slag kunnen.
Bembem heeft naar eigen zeggen wel een diploma, maar ik denk eerlijk gezegd dat de 2 bovenstaande soorten jobs de eerste jaren beter voor haar geschikt zijn, naar eigen zeggen heeft ze nl. last van overgewicht. Niets beter dus dan fysieke arbeidsintensieve jobs. Ik heb persoonlijk ooit zo eens een job gedaan gedurende een paar maanden, en de kilo's vlogen er af. Het was wel in de chemische industrie maar dat verdiende nog crimineel goed ook.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 13:53   #315
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die er ernstig over nadenkt om BOM moeder te worden in de hoop dan van een OCMW uitkering+kindergeld te kunnen leven, heeft een totaal vertekend beeld van onze sociale zekerheid.

Maar uiteraard, iemand die zich komt aanmelden met een attitude van "hoe geraak ik hier aan een inkomen zonder te werken"... die vindt nooit job.
Diploma's genoeg (volgens haar zelf), arbeidsgoesting is een ander paar mouwen.
Oud 5 augustus 2014, 13:59   #316
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Leuven is er werk genoeg. Wie daar geen werk vind is gewoon een lamzak.
Oud 5 augustus 2014, 14:36   #317
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hmm ik zoek heus wel naar werk hoor, zoals ik al eerder zei voor eendert wat zelfs vakkenvulster in de supermarkt, het probleem is: ik krijg enkel negatieve antwoorden of helemaal geen, en daar wringt het schoentje, ik kan onmogelijk jobs toveren, en nee kuisen zie ik niet als oplossing, zie mijn eerdere posts waarom ...
Oud 5 augustus 2014, 14:37   #318
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Bembem heeft naar eigen zeggen wel een diploma, maar ik denk eerlijk gezegd dat de 2 bovenstaande soorten jobs de eerste jaren beter voor haar geschikt zijn, naar eigen zeggen heeft ze nl. last van overgewicht. Niets beter dus dan fysieke arbeidsintensieve jobs. Ik heb persoonlijk ooit zo eens een job gedaan gedurende een paar maanden, en de kilo's vlogen er af. Het was wel in de chemische industrie maar dat verdiende nog crimineel goed ook.
ach ok
Oud 5 augustus 2014, 14:39   #319
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
In Leuven is er werk genoeg. Wie daar geen werk vind is gewoon een lamzak.
genoteerd, ik zal zien dat ik eens de interims in Leuven afschuim, enig minpuntje is: ik kom van Antwerpen, de verbinding met de trein naar Leuven is een beetje de weg op 7, maar ja ik ben moedig hoor (en niet lui zoals sommigen hier beweren), als het moet ga ik zelfs pendelen naar Limburg
Oud 5 augustus 2014, 15:14   #320
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
genoteerd, ik zal zien dat ik eens de interims in Leuven afschuim, enig minpuntje is: ik kom van Antwerpen, de verbinding met de trein naar Leuven is een beetje de weg op 7, maar ja ik ben moedig hoor (en niet lui zoals sommigen hier beweren), als het moet ga ik zelfs pendelen naar Limburg
Zelfs in Antwerpen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be