![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw systeem werd, wordt en zal nooit ergens worden toegepast omdat het utopisch is. Net als het communistisch verhaal. Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 augustus 2014 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij wil maar niet snappen dat een bepaalde infrastructuur waarvan de initiële kost zeer groot is niet gedragen kan worden door een individu. Maar meerdere individuen zijn best bereid er een bijdrage voor te leveren omdat die infrastructuur voor hen wel degelijk nuttig is. Als dan die infrastructuur gebouwd wordt door de overheid en ter beschikking gesteld, al dan niet gratis, is er wel degelijk iets nuttigs bijgekomen. Het gaat hem er niet om wat jij als individu wilt, het gaat er om wat de som van de individuen willen. En als die weg economisch rendabel is, dan is die nuttig en wil dat collectief die weg en is er welvaart gecreeerd door het bouwen van die weg. Maar jij vindt gewoon dat elke vorm van belasting al diefstal is omdat je ervan uitgaat dat de overheid kwasi niks nuttigs kan doen. tja. Als je stelt dat we teveel belasting betalen dan ben ik het met u eens. Maar ik ga zeker niet mee in het extreme verhaal dat jij hier probeert te verkopen waar je overigens niet veel medestanders voor zal vinden. Laatst gewijzigd door stuyckp : 10 augustus 2014 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#305 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als wegen daarentegen wél rendabel zijn (dit verdedig ik), dan is de som van de bereidheid tot betalen van de individuen groter dan de kostprijs. En dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat de private markt hier niet voor zou kunnen zorgen. De aanbodzijde gaat nl. op zoek naar waar bereidheid tot betalen te vinden is. U stelt dat bedrijven niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om wegen te bouwen. Ik heb daarvoor nog geen onderbouwde redenering gezien. Tenzij misschien als u ervan uitgaat dat één bedrijf zal voorzien voor alle wegen in gans België. Dergelijke monopolies zijn vaak - uitsluitend? - het resultaat van overheidsoptreden.
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Praktijk hier onder: Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 augustus 2014 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
#307 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is maar een manier om te weten of individuen BEREID ZIJN om een bijdrage te leveren en dat is door ze VRIJWILLIG de prijs ervoor laten te betalen. Als zij dat NIET WILLEN, en als zij LIEVER EEN ANDERE OPTIE NEMEN (namelijk de auto) dan valt gans jouw betoog in het water. Ik ga natuurlijk niet ontkennen dat er positieve externalities zijn. Maar die positieve externalities komen niet van "de trein" maar van "het transport". Als mensen bereid zijn om veel meer van de kosten te betalen van een vorm van transport dan van het andere, dan is het perfect logisch dat alles wat in dat andere als deficitaire structuur wordt gestoken, pure welvaartsvernietiging is. Als je dat niet begrijpt, kan ik er ook niet aan doen. Citaat:
Er zijn in frankrijk treinlijnen waar zo weinig volk op zit, dat men aan de paar man die er op zitten, het voor de belastingbetaler GOEIEKOPER zou zijn van hen een auto en een gratis tankkaart voor 10 jaar te kopen dan om die trein doen te rijden. Waar zit uw "collectieve winst" hier nu ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2014 om 13:38. |
||
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is natuurlijk ridikuul want snelwegen in Frankrijk zijn vaak prive firma's.
#309 |
Minister-President
|
![]() Als we dan toch gaan trollen: 'hierboven' en 'hieronder' schrijft men in een woord, niet in twee.
#310 |
Banneling
|
![]() De privatisering kwam er pas nadat ze er al lagen, klein verschil...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 augustus 2014 om 13:43. |
![]() |
![]() |
#311 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Minister-President
|
![]() Leugenaar. Alweer.
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat velen niet snappen, is dat hoe indirecter de link is tussen "kosten" en "gebruik", hoe meer men verspilt.
Ik woonde vroeger in een appartementsgebouw met collectieve verwarming zonder tellers. De factuur van het gasverbruik, gedeeld door de inwoners, prorata hun tienduizendsten. Awel, daar regelde ik de temperatuur in de winter met het open raam en de verwarming op maximum. Want mijn verspilling werd door iedereen gedragen. Ik denk dat er nog waren die dat deden. We verspilden dus enorm veel en betaalden veel. Maar ik ging niet zuinig zijn: dat kostte mij moeite, en ik won niet veel op de totaalfactuur. Nu ik mijn eigen verwarming betaal, ben ik veel oplettender ![]()
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komen nog steeds snelwegen bij.
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Sorry, maar volgens mij is dit niet het gedrag van een normaal persoon. Jij betaalde dus graag meer voor je verwarming omdat de gedachte dat jouw buren ook meer moesten betalen, jou een kick gaf. Het woord "sociopaat"" is hier ooit al eens gevallen...ik vrees toch dat er hier aanwijzingen zijn... Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 augustus 2014 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
#316 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#319 |
Minister-President
|
![]() Neen.
U bent werkelijk een talent in het stellen van oninteressante en irrelevante vragen.
#320 |
Banneling
|
![]() |
![]() |