![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ergens in een topic op dit forum staat een cartoon van een met bloemen gooiende in pantoffels gehulde blanke apologist die de multiculturele samenleving bejubeld, terwijl achter zijn rug een dreigende Mohammedaan met geslepen zwaard een kind overschaduwd. Bad Atilla doet me in dit topic heel erg hard aan die cartoon denken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zich zijn uw opmerkingen heel legitiem,en is het inderdaad merkwaardig dat mensen veel heftiger op triviale dingen reageren, dan op echt belangrijke zaken. Maar weer eens, je ziet dat overal. Protest tegen homohuwelijk in Frankrijk brengt (naar het schijnt) kwasi anderhalf miljoen Fransen (even veralgemenen, Christenen) op straat, een genocide in Irak, niemand. En laten we niet hypocriet zijn, wat is er gebeurd toen the Last Temptation of Christ werd uitgebracht? De uitleg bij die verschillen zijn volgens mij heel differentieel, maar een factor is niet onbelangrijk: godsdienst, voor gelovige mensen, maakt deel uit van hun identiteit, van hun eigen "zijn". Rechtstreeks aanvallen, of als dusdanig gepercipieerde aanvallen, op de godsdienst worden dus persoonlijke aanvallen, waardoor er veel heftiger en emotioneel gereageerd wordt. En Moslims zijn nu eenmaal gemiddeld geloviger dan de meeste Belgen (opgepast voor andere landen), waardoor zij inderdaad gemiddeld veel meer reageren. Daarnaast is er inderdaad een serieus probleem, dat helaas moeilijk aan te pakken is: de extremistische stemmen binnen de Islam, vaak geholpen door de totalitaire regimes in de Moslimlanden, schreeuwen veel harder dan de gematigde stemmen. En hun propaganda, want vaak gaat het om pure haaropaganda, is heel doeltreffend. Daarom dat ik het eens ben met dat opiniestuk vandaag in De Standaard. Maar ook wij moeten aan de gematigde stemmen de kans geven om gehoord te worden, al is dat veel minder "spectaculair". En voor de rest moet iedereen voor zichzelf uitmaken wat belangrijk is, en hoe hij zijn leven en zijn gedachten moet leiden. Ik ben naar het concert van Emperor geweest op Hellfest, en heb het zalig gevonden, en heb dus met mijn handen geklapt.
![]() |
![]() |
#304 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() Toch is het niet onbelangrijk , islamietjes en groen linkse beroepsprotesteerders oproepen lukt elke keer .
Tegen IS zie ik geen protest . Onrustwekkende aan die toestand is "zwijgen is toestemmen" . Is krijgt geen protest omdat onze "gematigde moslims" gewoon toestemmen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() Waarom zou ik protesteren ? Zolang ze elkaar afmaken is het mijn probleem niet . Ik vind het alleen zorgwekkend dat er tegen een cartoon wereldwijd protest is , en tegen een genocide nauwelijks een kat op straat komt .
Het toont het groepsgevoel van islam en groenlinks aan . Ken je vijand zou ik zeggen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwijgen is instemmen.
![]() |
![]() |
#312 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar dan ? Toon mij dan een posting van mij waarin het woordje 'iedereen' in voorkomt ?
![]() |
#313 |
|
![]() Aangezien moslims voor het minste wereldwijd uit hun krammen schieten is het des te opmerkelijk dat ze dat bij IS en co niet doen. Daar zit het 'm.
![]() |
#314 | |
|
![]() Citaat:
The Worst Muslim Is Better Than The Best Kaafir https://www.youtube.com/watch?v=_feMR2UmugU de slechtste moslim is nog altijd beter dan de beste kafir http://forums.marokko.nl/archive/ind...-de-kafir.html De slechtste onder de moslims is nog altijd beter dan de beste onder de kuffar http://www.islaam.nl/forum/forum_pos...afir-te-noemen Are Muslims the BEST of People? http://islammonitor.org/index.php?op...best-of-people
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 25 augustus 2014 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
|
![]() Wordt er dan in naam van zijn geloof misdaden tegen de mensheid gepleegd? Gaat hij daar mee de bonen van vreten?
![]() |
#316 |
Gouverneur
|
![]() De discrepantie is gewoon te duidelijk.
Bij conflicten met niet-Moslims hebben Moslims massaal tijd, geld, middelen om betogingen, acties, columns, open brieven enz. uit te dragen. Bij veel grotere en menselijk veel schrijnendere conflicten waar geen niet-Moslims betrokken zijn is dit protest zo goed als onbestaande. Logisch ook dat hierbij vragen gesteld worden. Moesten pakweg de hindus (ik neem een willekeurige groep) overal ter wereld op straat komen voor elk tekeningetje of tekenfilmpje dat ze als beledigend ervaren zou men evenzeer kunnen bevragen of de groepsverkrachtingen en uitwassen van het kaste-systeem geen veroordeling verdienen. Maar Hindus komen dus niet massaal op straat voor pietluttigheden en toch zien we daar inzake bijv. die verkrachtingen zeer grote protestbewegingen. Zelfde met de scheve vergelijkingen met pakweg Marc Dutroux of de pedofilie in de kerk. De protesten en afkeer daarbij was bij het meest massale in onze geschiedenis. Onze samenleving was geschokt. Hetzelfde zou men zeggen van mensen die geschokt zijn door Gaza (al hebben ze daar geen familie of enige echte band mee), maar om een Moslim(organisatie) te vinden die openlijk kritiek uit op ongeveer dezelfde manier zoals men dat doet jegens Israel (al zijn die hun misdaden t.o.v. wat er in Irak en Syrie gebeurt klein bier) moet men heel goed gaan zoeken, sterker nog het is schier onmogelijk. Laat staan dat men grote groepen of bewegingen vindt die zich hier duidelijk uitspreken en nogmaals (en dat blijft een belangrijk punt) dat terwijl men voor pakweg een tekeningetje wel massaal de straat opkwam. De discrepantie is duidelijk, wat we er uit mogen afleiden ook. Je kan het rechts en links nog wat verbloemen, je kan er op wijzen dat ook elders nog wel een extremist rondloopt, maar dit alles vervalt natuurlijk in het niets bij de grootorde, bestialiteit en intensiteit van wat de Islamisten overal uitvreten.
![]() |
#317 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als een Egyptische professor in de "Islamkunde" oppert dat de Koran best in de context van haar ontstaan uitgelegd wordt, bekomt dat hem slecht want hij wordt als een afvallige beschouwd door de rechtbank, zijn huwelijk wordt ontbonden, zijn bezittingen verbeurd verklaard en hij dient te vluchten naar het buitenland. Hij heeft daarbij het geluk in een moslimland te leven waar nog enkele vroegere koloniale civiel-rechterlijke wetten van kracht zijn. Hetgeen hem toelaat het vege lijf te redden. De uitlevering van deze "crimineel" aan Egypte door het asielland wordt wel gevraagd maar gelukkig nu nog geweigerd. Eenzelfde persoon in bijvoorbeeld Pakistan, Iran of Saoedië-Arabië is een vogel voor de kat. Daar wordt hij door officiële instanties opgehangen of onthoofd. Hoe het er in de "Islamitische Staat" aan toe gaat is duidelijk. Ze gaan zelfs prat op hun genocides en andere beestigheden. Het is heel eenvoudig: wil men een beetje normale samenleving dan is in een moslimland een autoritaire overheid nodig, die de ergste excessen verhindert. Gezien de oorsprong en de aard van de kwaal, gebeurt dit vaak met de matige harde hand (zie bvb Maleisië of ook Egypte) of de onverbiddelijke harde hand (zie bvb Algerije of Syrië). Wanneer deze autoritaire overheid om een of andere reden wegvalt is het hek van de dam en wordt het land geteisterd door allerlei gewelddadige fundamentalistische mohammedaanse milities, die er een bloedige sjaria-dictatuur invoeren. Ik vrees dat op termijn ook in West-Europa de noodzaak om zich te verdedigen tegen de moslimfundamentalisten en hun excessen - zij erkennen de civiele wetten zelfs niet - zal leiden tot autoritaire overheden gepaard gaande met het verlies van onze burgerlijke vrijheden en onze democratie. Water en vuur zijn onverzoenbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uiteraard is er zoals bij alle bevolkingsgroepen een grote groep mensen die volgen maar deze volgers zien we in grote getale wel meegaan in de extremere vormen zodra deze de bovenhand hebben. Ik maak niet graag vergelijkingen met Nazi-Duitsland maar daar waren vermoedelijk ook veel brave mensen die gewoon 'hun leven wilden leiden' maar er gingen er wel een hele hoop na de machtsovername overstag met enorm gruwelijke gevolgen. Zaten die mensen die (vrijwillig) meegewerkt hebben aan het Nazi-regime allemaal bij de SA of de SS van het eerste uur? Natuurlijk niet. Maar onder grote maatschappelijke druk, angst voor represailles en een zogezegde 'absolute waarheid' doen veel mensen rare dingen. Als de geschiedenis ons iets leert is dat extremisten goed in de gaten gehouden moeten worden en dat wanneer ze 20 tot 30% van een bevolkingsgroep beginnen vertegenwoordigen er ernstige gevaren schuilen. M.b.t. politieke groeperingen hebben weinigen problemen om dat in te zien. Als het gaat over religies des te meer. In diezelfde zin maakte ik me trouwens ook ernstige zorgen over de kandidatuur van Sarah Palin voor vice-president indertijd. Want ook dat is een religieuze gek die grote massa's kon overtuigen. Waren die grote massa's misschien geen mensen die gewoon hun leven wilde leiden. Die de Bijbel misschien niet echt kenden maar zich wel, uitdrukkelijk Christelijk noemden. natuurlijk ook, maar ze stemden wel bijna een halve gare religieuze naar de afstandsbediening van een nucleair arsenaal. Mensen die het gevaar niet inzien van agressieve ideologieën (en wie de Koran/Hadith leest kan niet ontkennen dat dat er een is), zelfs wanneer grote delen van de wereld er door in brand staan hebben niets geleerd uit de geschiedenis. Niet uit de talrijke oorlogen op ons continent, noch uit de lange en pijnlijke sociale ontvoogding die we in West-Europa gekend hebben. Spijtig!
![]() |