Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2014, 15:15   #301
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Soms wel, ja, heel soms.

Soms, en veel vaker, is het evenwel een manier om een discussie uit de weg te gaan, en/of te laten ontsporen.
Hij gaat niet gewoon de discussie uit de weg, hij relativeert een nochtans rechtvaardige vraag kapot op een manier dat het ridicuul wordt.
Ergens in een topic op dit forum staat een cartoon van een met bloemen gooiende in pantoffels gehulde blanke apologist die de multiculturele samenleving bejubeld, terwijl achter zijn rug een dreigende Mohammedaan met geslepen zwaard een kind overschaduwd.
Bad Atilla doet me in dit topic heel erg hard aan die cartoon denken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 16:36   #302
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hij gaat niet gewoon de discussie uit de weg, hij relativeert een nochtans rechtvaardige vraag kapot op een manier dat het ridicuul wordt.
Ergens in een topic op dit forum staat een cartoon van een met bloemen gooiende in pantoffels gehulde blanke apologist die de multiculturele samenleving bejubeld, terwijl achter zijn rug een dreigende Mohammedaan met geslepen zwaard een kind overschaduwd.
Bad Atilla doet me in dit topic heel erg hard aan die cartoon denken.
Hoe braaf toch!
Oud 22 augustus 2014, 16:58   #303
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De redenen die je hier oppert zijn niet van de minste.
We weten het niet, zeg je.
Maar indien het zo zou zijn dat veel meer moslims dan slechts een kleine minderheid ergens bewonderaars zijn van de islam zoals IS deze propageert, zit de wereld met een gigantisch probleem.
En is het dus maar normaal dat nogal wat mensen zich afvragen waarom er, in tegenstelling tot het geval van vb. een teddybeer die de naam Mohammed kreeg, zo weinig animo is om op straat te komen.

Want dat vergeet je in je samenvatting te vermelden: het gemak waarmee binnen die gemeenschap doorgaans wordt gemobiliseerd en betoogd tegen eerder triviale zaken, die meestal zoveel woede opwekken dat vrijwel elke betoging waar ook ter wereld in die mate escaleert dat "sereniteit" er weer niet aan besteed is.

Iets wat zelfs maar in de minste mate als een belediging voor de islam kan worden opgevat, veroorzaakt wereldwijd een vuurstorm van verontwaardiging, woede en geweld, maar een bende schurken die beweren in naam van dat geloof beestachtigheden te begaan, die veroorzaken hoogstens een algemeen schokschouderen, de repliek dat dit niks met islam te maken heeft en in België zelfs de irrationele vergelijking door zogezegde moslimintellectuelen met het ontbreken van betogingen tegen een pedofiele kardinaal die nochtans niet beweerde kinderen te verkrachten in naam van god (hoewel toch heel wat mensen zich lieten ontdopen en de aanvallen in media, lezersrubrieken en sociale media niet bij te houden waren).
Een kind voelt aan dat er iets heel erg scheef zit in de verkrampte manier waarop de moslimgemeenschap tegen de wereld om hen heen reageert.
Spijts al het gelul om daar omheen te fietsen.
Eindelijk een beetje niveau! Oef...

Op zich zijn uw opmerkingen heel legitiem,en is het inderdaad merkwaardig dat mensen veel heftiger op triviale dingen reageren, dan op echt belangrijke zaken. Maar weer eens, je ziet dat overal. Protest tegen homohuwelijk in Frankrijk brengt (naar het schijnt) kwasi anderhalf miljoen Fransen (even veralgemenen, Christenen) op straat, een genocide in Irak, niemand. En laten we niet hypocriet zijn, wat is er gebeurd toen the Last Temptation of Christ werd uitgebracht?

De uitleg bij die verschillen zijn volgens mij heel differentieel, maar een factor is niet onbelangrijk: godsdienst, voor gelovige mensen, maakt deel uit van hun identiteit, van hun eigen "zijn". Rechtstreeks aanvallen, of als dusdanig gepercipieerde aanvallen, op de godsdienst worden dus persoonlijke aanvallen, waardoor er veel heftiger en emotioneel gereageerd wordt. En Moslims zijn nu eenmaal gemiddeld geloviger dan de meeste Belgen (opgepast voor andere landen), waardoor zij inderdaad gemiddeld veel meer reageren.

Daarnaast is er inderdaad een serieus probleem, dat helaas moeilijk aan te pakken is: de extremistische stemmen binnen de Islam, vaak geholpen door de totalitaire regimes in de Moslimlanden, schreeuwen veel harder dan de gematigde stemmen. En hun propaganda, want vaak gaat het om pure haaropaganda, is heel doeltreffend. Daarom dat ik het eens ben met dat opiniestuk vandaag in De Standaard. Maar ook wij moeten aan de gematigde stemmen de kans geven om gehoord te worden, al is dat veel minder "spectaculair".

En voor de rest moet iedereen voor zichzelf uitmaken wat belangrijk is, en hoe hij zijn leven en zijn gedachten moet leiden. Ik ben naar het concert van Emperor geweest op Hellfest, en heb het zalig gevonden, en heb dus met mijn handen geklapt.
Oud 22 augustus 2014, 18:32   #304
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Was jij er?
.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 18:43   #305
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
.
https://www.youtube.com/watch?v=QpFa...utoplay=1&fs=1
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 18:34   #306
vlaams realist
Banneling

Standaard

Toch is het niet onbelangrijk , islamietjes en groen linkse beroepsprotesteerders oproepen lukt elke keer .
Tegen IS zie ik geen protest .
Onrustwekkende aan die toestand is "zwijgen is toestemmen" .
Is krijgt geen protest omdat onze "gematigde moslims" gewoon toestemmen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 18:35   #307
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Toch is het niet onbelangrijk , islamietjes en groen linkse beroepsprotesteerders oproepen lukt elke keer .
Heb jij al geprotesteerd dan?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 18:37   #308
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Valt nogal mee. Er kwam in Antwerpen 250 man opdagen voor de pro-Palestina betoging. Daarnaast was heel het politiekorps van Antwerpen opgeroepen en werd Antwerp verplicht zijn bekermatch af te gelasten.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 23:49   #309
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die vraag heb ik dus ook al meermaals gesteld. Geen antwoord gekregen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 04:29   #310
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik protesteren ? Zolang ze elkaar afmaken is het mijn probleem niet . Ik vind het alleen zorgwekkend dat er tegen een cartoon wereldwijd protest is , en tegen een genocide nauwelijks een kat op straat komt .
Het toont het groepsgevoel van islam en groenlinks aan .
Ken je vijand zou ik zeggen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 07:26   #311
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik protesteren ? Zolang ze elkaar afmaken is het mijn probleem niet . Ik vind het alleen zorgwekkend dat er tegen een cartoon wereldwijd protest is , en tegen een genocide nauwelijks een kat op straat komt .
Het toont het groepsgevoel van islam en groenlinks aan .
Ken je vijand zou ik zeggen .
Behalve dat er daar en genocide aan de gang is, o.a. tegen Christenen. Jij protesteert er niet tegen.
Zwijgen is instemmen.
Oud 25 augustus 2014, 07:37   #312
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Smiley zegt dat BK dat beweert.
Waar dan ? Toon mij dan een posting van mij waarin het woordje 'iedereen' in voorkomt ?
Oud 25 augustus 2014, 07:42   #313
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Behalve dat er daar en genocide aan de gang is, o.a. tegen Christenen. Jij protesteert er niet tegen.
Zwijgen is instemmen.
Aangezien moslims voor het minste wereldwijd uit hun krammen schieten is het des te opmerkelijk dat ze dat bij IS en co niet doen. Daar zit het 'm.
Oud 25 augustus 2014, 08:02   #314
smiley

Standaard

Citaat:
Of komen er geen reacties als het islamietjes zijn die moorden ?
Zijn Gazanen dan meer waard dan christenen of yezidi"s ?
inderdaad.

The Worst Muslim Is Better Than The Best Kaafir
https://www.youtube.com/watch?v=_feMR2UmugU

de slechtste moslim is nog altijd beter dan de beste kafir
http://forums.marokko.nl/archive/ind...-de-kafir.html

De slechtste onder de moslims is nog altijd beter dan de beste onder de kuffar
http://www.islaam.nl/forum/forum_pos...afir-te-noemen

Are Muslims the BEST of People?
http://islammonitor.org/index.php?op...best-of-people

Laatst gewijzigd door smiley : 25 augustus 2014 om 08:06.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2014, 09:01   #315
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Die vraag heb ik dus ook al meermaals gesteld. Geen antwoord gekregen.
Wordt er dan in naam van zijn geloof misdaden tegen de mensheid gepleegd? Gaat hij daar mee de bonen van vreten?
Oud 25 augustus 2014, 12:36   #316
doremi
Gouverneur

Standaard

De discrepantie is gewoon te duidelijk.
Bij conflicten met niet-Moslims hebben Moslims massaal tijd, geld, middelen om betogingen, acties, columns, open brieven enz. uit te dragen.
Bij veel grotere en menselijk veel schrijnendere conflicten waar geen niet-Moslims betrokken zijn is dit protest zo goed als onbestaande.

Logisch ook dat hierbij vragen gesteld worden. Moesten pakweg de hindus (ik neem een willekeurige groep) overal ter wereld op straat komen voor elk tekeningetje of tekenfilmpje dat ze als beledigend ervaren zou men evenzeer kunnen bevragen of de groepsverkrachtingen en uitwassen van het kaste-systeem geen veroordeling verdienen. Maar Hindus komen dus niet massaal op straat voor pietluttigheden en toch zien we daar inzake bijv. die verkrachtingen zeer grote protestbewegingen.

Zelfde met de scheve vergelijkingen met pakweg Marc Dutroux of de pedofilie in de kerk. De protesten en afkeer daarbij was bij het meest massale in onze geschiedenis. Onze samenleving was geschokt.

Hetzelfde zou men zeggen van mensen die geschokt zijn door Gaza (al hebben ze daar geen familie of enige echte band mee), maar om een Moslim(organisatie) te vinden die openlijk kritiek uit op ongeveer dezelfde manier zoals men dat doet jegens Israel (al zijn die hun misdaden t.o.v. wat er in Irak en Syrie gebeurt klein bier) moet men heel goed gaan zoeken, sterker nog het is schier onmogelijk. Laat staan dat men grote groepen of bewegingen vindt die zich hier duidelijk uitspreken en nogmaals (en dat blijft een belangrijk punt) dat terwijl men voor pakweg een tekeningetje wel massaal de straat opkwam.

De discrepantie is duidelijk, wat we er uit mogen afleiden ook. Je kan het rechts en links nog wat verbloemen, je kan er op wijzen dat ook elders nog wel een extremist rondloopt, maar dit alles vervalt natuurlijk in het niets bij de grootorde, bestialiteit en intensiteit van wat de Islamisten overal uitvreten.
Oud 25 augustus 2014, 15:59   #317
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
De discrepantie is gewoon te duidelijk.
Bij conflicten met niet-Moslims hebben Moslims massaal tijd, geld, middelen om betogingen, acties, columns, open brieven enz. uit te dragen.
Bij veel grotere en menselijk veel schrijnendere conflicten waar geen niet-Moslims betrokken zijn is dit protest zo goed als onbestaande.

Logisch ook dat hierbij vragen gesteld worden. Moesten pakweg de hindus (ik neem een willekeurige groep) overal ter wereld op straat komen voor elk tekeningetje of tekenfilmpje dat ze als beledigend ervaren zou men evenzeer kunnen bevragen of de groepsverkrachtingen en uitwassen van het kaste-systeem geen veroordeling verdienen. Maar Hindus komen dus niet massaal op straat voor pietluttigheden en toch zien we daar inzake bijv. die verkrachtingen zeer grote protestbewegingen.

Zelfde met de scheve vergelijkingen met pakweg Marc Dutroux of de pedofilie in de kerk. De protesten en afkeer daarbij was bij het meest massale in onze geschiedenis. Onze samenleving was geschokt.

Hetzelfde zou men zeggen van mensen die geschokt zijn door Gaza (al hebben ze daar geen familie of enige echte band mee), maar om een Moslim(organisatie) te vinden die openlijk kritiek uit op ongeveer dezelfde manier zoals men dat doet jegens Israel (al zijn die hun misdaden t.o.v. wat er in Irak en Syrie gebeurt klein bier) moet men heel goed gaan zoeken, sterker nog het is schier onmogelijk. Laat staan dat men grote groepen of bewegingen vindt die zich hier duidelijk uitspreken en nogmaals (en dat blijft een belangrijk punt) dat terwijl men voor pakweg een tekeningetje wel massaal de straat opkwam.

De discrepantie is duidelijk, wat we er uit mogen afleiden ook. Je kan het rechts en links nog wat verbloemen, je kan er op wijzen dat ook elders nog wel een extremist rondloopt, maar dit alles vervalt natuurlijk in het niets bij de grootorde, bestialiteit en intensiteit van wat de Islamisten overal uitvreten.
Inderdaad het zit erin gebakken. De leer is dusdanig van inhoud, verpakking en sancties voorzien, dat een normale maatschappij onmogelijk is. Een vermeende minimale afwijking van de leer wordt steeds streng bestraft. Deze straffen zijn zowel economisch, juridisch als corporeel en maken onverbrekelijk deel uit van de leer.
Als een Egyptische professor in de "Islamkunde" oppert dat de Koran best in de context van haar ontstaan uitgelegd wordt, bekomt dat hem slecht want hij wordt als een afvallige beschouwd door de rechtbank, zijn huwelijk wordt ontbonden, zijn bezittingen verbeurd verklaard en hij dient te vluchten naar het buitenland. Hij heeft daarbij het geluk in een moslimland te leven waar nog enkele vroegere koloniale civiel-rechterlijke wetten van kracht zijn. Hetgeen hem toelaat het vege lijf te redden. De uitlevering van deze "crimineel" aan Egypte door het asielland wordt wel gevraagd maar gelukkig nu nog geweigerd.
Eenzelfde persoon in bijvoorbeeld Pakistan, Iran of Saoedië-Arabië is een vogel voor de kat. Daar wordt hij door officiële instanties opgehangen of onthoofd. Hoe het er in de "Islamitische Staat" aan toe gaat is duidelijk. Ze gaan zelfs prat op hun genocides en andere beestigheden.

Het is heel eenvoudig: wil men een beetje normale samenleving dan is in een moslimland een autoritaire overheid nodig, die de ergste excessen verhindert. Gezien de oorsprong en de aard van de kwaal, gebeurt dit vaak met de matige harde hand (zie bvb Maleisië of ook Egypte) of de onverbiddelijke harde hand (zie bvb Algerije of Syrië). Wanneer deze autoritaire overheid om een of andere reden wegvalt is het hek van de dam en wordt het land geteisterd door allerlei gewelddadige fundamentalistische mohammedaanse milities, die er een bloedige sjaria-dictatuur invoeren.

Ik vrees dat op termijn ook in West-Europa de noodzaak om zich te verdedigen tegen de moslimfundamentalisten en hun excessen - zij erkennen de civiele wetten zelfs niet - zal leiden tot autoritaire overheden gepaard gaande met het verlies van onze burgerlijke vrijheden en onze democratie.
Water en vuur zijn onverzoenbaar.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 08:08   #318
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad het zit erin gebakken. De leer is dusdanig van inhoud, verpakking en sancties voorzien, dat een normale maatschappij onmogelijk is. Een vermeende minimale afwijking van de leer wordt steeds streng bestraft. Deze straffen zijn zowel economisch, juridisch als corporeel en maken onverbrekelijk deel uit van de leer.
Als een Egyptische professor in de "Islamkunde" oppert dat de Koran best in de context van haar ontstaan uitgelegd wordt, bekomt dat hem slecht want hij wordt als een afvallige beschouwd door de rechtbank, zijn huwelijk wordt ontbonden, zijn bezittingen verbeurd verklaard en hij dient te vluchten naar het buitenland. Hij heeft daarbij het geluk in een moslimland te leven waar nog enkele vroegere koloniale civiel-rechterlijke wetten van kracht zijn. Hetgeen hem toelaat het vege lijf te redden. De uitlevering van deze "crimineel" aan Egypte door het asielland wordt wel gevraagd maar gelukkig nu nog geweigerd.
Eenzelfde persoon in bijvoorbeeld Pakistan, Iran of Saoedië-Arabië is een vogel voor de kat. Daar wordt hij door officiële instanties opgehangen of onthoofd. Hoe het er in de "Islamitische Staat" aan toe gaat is duidelijk. Ze gaan zelfs prat op hun genocides en andere beestigheden.

Het is heel eenvoudig: wil men een beetje normale samenleving dan is in een moslimland een autoritaire overheid nodig, die de ergste excessen verhindert. Gezien de oorsprong en de aard van de kwaal, gebeurt dit vaak met de matige harde hand (zie bvb Maleisië of ook Egypte) of de onverbiddelijke harde hand (zie bvb Algerije of Syrië). Wanneer deze autoritaire overheid om een of andere reden wegvalt is het hek van de dam en wordt het land geteisterd door allerlei gewelddadige fundamentalistische mohammedaanse milities, die er een bloedige sjaria-dictatuur invoeren.

Ik vrees dat op termijn ook in West-Europa de noodzaak om zich te verdedigen tegen de moslimfundamentalisten en hun excessen - zij erkennen de civiele wetten zelfs niet - zal leiden tot autoritaire overheden gepaard gaande met het verlies van onze burgerlijke vrijheden en onze democratie.
Water en vuur zijn onverzoenbaar.
Dit klopt, daarom is ook de vraag 'hoe veel' Moslims echt 'Moslim' zijn totaal naast de kwestie omdat we consequent zien dat waar er de ruimte is en een Moslim meerderheid de extreme sharia-variant de overhand neemt.

Uiteraard is er zoals bij alle bevolkingsgroepen een grote groep mensen die volgen maar deze volgers zien we in grote getale wel meegaan in de extremere vormen zodra deze de bovenhand hebben.
Ik maak niet graag vergelijkingen met Nazi-Duitsland maar daar waren vermoedelijk ook veel brave mensen die gewoon 'hun leven wilden leiden' maar er gingen er wel een hele hoop na de machtsovername overstag met enorm gruwelijke gevolgen. Zaten die mensen die (vrijwillig) meegewerkt hebben aan het Nazi-regime allemaal bij de SA of de SS van het eerste uur? Natuurlijk niet. Maar onder grote maatschappelijke druk, angst voor represailles en een zogezegde 'absolute waarheid' doen veel mensen rare dingen.
Als de geschiedenis ons iets leert is dat extremisten goed in de gaten gehouden moeten worden en dat wanneer ze 20 tot 30% van een bevolkingsgroep beginnen vertegenwoordigen er ernstige gevaren schuilen.

M.b.t. politieke groeperingen hebben weinigen problemen om dat in te zien. Als het gaat over religies des te meer.
In diezelfde zin maakte ik me trouwens ook ernstige zorgen over de kandidatuur van Sarah Palin voor vice-president indertijd. Want ook dat is een religieuze gek die grote massa's kon overtuigen. Waren die grote massa's misschien geen mensen die gewoon hun leven wilde leiden. Die de Bijbel misschien niet echt kenden maar zich wel, uitdrukkelijk Christelijk noemden. natuurlijk ook, maar ze stemden wel bijna een halve gare religieuze naar de afstandsbediening van een nucleair arsenaal.

Mensen die het gevaar niet inzien van agressieve ideologieën (en wie de Koran/Hadith leest kan niet ontkennen dat dat er een is), zelfs wanneer grote delen van de wereld er door in brand staan hebben niets geleerd uit de geschiedenis. Niet uit de talrijke oorlogen op ons continent, noch uit de lange en pijnlijke sociale ontvoogding die we in West-Europa gekend hebben. Spijtig!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be