![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Europees Commissaris
|
Zeker wel!
De Eurogroep is alles eraan gelegen 'Griekse sentimenten' steevast en vastberaden de kop in te drukken. Dat gaat gepaard met de nodige politieke intimidatie en dreiging. Zo gaat dat in de EU. |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Banneling
|
Zonet op Duitse tv: Griekenland heeft ondanks Europese steun in februari niet alle Staatsloterij kunnen uitbetalen.
Tsipras en zijn Syriza gaan gewoon hun rode berg af. |
|
|
|
|
|
#304 | |
|
Minister
|
Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De afgrond is nu wel heel dichtbij. |
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de Grieken hebben het winnende ticket van Euromillions in handen. |
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vierkant den boom in met dat sjoemelvolkje wat mij betreft.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dbbl
(wat is me dat weeral vanavond zeg - een half uur om drie posts van twee zinnen geplaatst te krijgen) bye bye Laatst gewijzigd door Vlad : 15 september 2017 om 19:51. |
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#311 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
't is wel niet alleen het economische en het financiële dat hier een rol in speelt denk ik.
Het heeft al niet veel gescheeld of de Russen zaten met één been in Griekenland toen de EU niet met geld afkwamen. Turkije, is ook zo iets. De Russen zitten nu al in Syrië, zonder dan nog van de Krim te spreken. Juist Turkije ligt daar nog tussen. Strategisch zijn beide landen héél belangrijk voor de EU. En wat is de EU op militair vlak ? Laat staan, de lidstaten elk op zich. Italië & Frankrijk mss uitgezonderd.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 15 september 2017 om 22:47. |
|
|
|
|
|
#313 |
|
Europees Commissaris
|
De EU als geheel is militair niet iets. Een land als Frankrijk heeft nog een fatsoenlijke defensie, maar de rest van Europa is wel wakker geworden, dat de post-'val van de muur'-pret helaas voorbij is.
Turkije zal zolang Erdogan steeds autoritairder regeert geen lid van de EU worden. Sterker nu zij Russische wapens gaan kopen en geen NAVO wapens, vragen ze er volgens mij ook om uit de NAVO gezet te worden (mocht dat kunnen). Helaas is de huidige president van de VS, toch de hegemoon van de NAVO, geen begaafd diplomaat. |
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Met een devaluatie van hun geld stimuleren ze dan de economie in eigen land en de werkgelegenheid. |
|
|
|
|
|
|
#317 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Er zijn nog meer landen �* la Griekenland.......🙁
|
|
|
#318 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
EU wist al in 2001 van Grieks geknoei http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ec...isis/1.1048801 Partners in crime... En btw, ex-EU-bonobo Barosso gaat voor de bank werken, die de valse papieren heeft opgemaakt voor Griekenland. Conclusie ? De échte maffia zit gesetteld in Brussel/Straatsburg.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 september 2017 om 21:34. |
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het legt dit principe bloot, waarin grote financiele instituten zoals het IMF naties met opzet in onaflosbare schulden drukken. Dit via omkoping van de beleidsmakers. Uiteindelijk als jaren later de schulden betaald moeten worden, worden ganse eilanden etc geprivatiseerd. Daar was het in eerste instantie om te doen. Volgens mij het zelfde principe met Brazilië dat al 500 jaar tegen corruptie vecht en honderden politici heeft die voor criminele feiten onderzocht worden. Totaal failliet, maar wel de Wereldbeker voetbal en de Olympische Spelen organiseren. Tegen de wil van het volk in. Nu heeft Rio De Janeiro niet voldoende geld om hun politiemensen uit te betalen, waardoor het er levensgevaarlijk is. Zelfs landgenoten blijven er weg. In het Noorden vh land worden nu ook kilometers vh Amazonegebied geprivatiseerd voor industrie. De meest corrupte president aller tijden, Michel Temer, is tegelijk ook met verre voorsprong de best betaalde.
|
|
|
|
#320 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zij ze uiteindelijk begonnen met het terugbetalen van de gelden die ze van de EU 'gekregen' hebben of waren die al kwijtgescholden?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|