Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2015, 08:00   #301
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het blowen maakte het voor jou leefbaar en sinds je gestopt bent komen er symptomen boven waar je vroeger geen last van had.

Nu wil ik niemand aanzetten tot iets maar dan vraag ik me af: Waarom ben je gestopt met cannabis terwijl dat als het ware een puur natuur 'geneesmiddel' voor je was? En stoppen met blowen, oke, dat is jou keuze, maar waarom er dan plots zo obsessief tegen te keer gaan? Of is het bij jou gewoon altijd zo zwart/wit?

En wat als je nu andere medicatie voorgeschreven gaat krijgen? Ga je die ook weigeren?
Ik vond dat het wel eer aan de discussie zou doen dat ik mijn proces in transparantie deel
Ik heb altijd gezegd dat het mijn "medicijn" was, maar niemand nam dat ooit serieux door taboe of anti sociaal gedrag.
Tijdens mijn stoppen durf ik gewoon niet buiten komen omdat mijn "ziekte" dan aan de oppervlakte komt.
Ik ben angstig als ik op bezoek ga omdat ik weet dat ik mezelf niet altijd in de hand zal hebben.
Door mijn "ziekte" ben ik dus de hele tijd tegen een muur aan het lopen waarvan ik niet weg kan.
Ik hoop echt dat zoiets met medicatie te verhelpen valt, maar het zal vooral in de psyche moeten gebeuren.

Blowen heeft dat inderdaad "onderdrukt", maar eigenlijk niet volledig. Dat heeft het draagbaar gemaakt en een alterreality in mijn hoofd gecreëerd. Na een joint zweef ik die muur over alsof er niets aan de hand is. Mijn communicatie verloopt automatisch en ik kan normaal onder de mensen komen.
Alleen het probleem is dat ik veel problemen heb gekend door mijn blowen en dat ik dat nu echt liever kwijt dan rijk ben. Dat ruikt tot achter de hoek en ik begin dan door mijn obsessie allerlei scenarios aan elkaar te linken en dan zit ik in dezelfde cirkel. Ze kijken er zodanig op neer dat het genot er helemaal vanaf is. OVeral waar ik kom zien ze enkel een blower, ze zien mijn persoon niet. En mijn persoon die ik ben is "ziek" en cannabis onderdrukt dat, maakt het "leefbaar", maar dan opnieuw is dat eigenlijk niet zo want je bent "crimineel". En het weegt daarbij nog eens zwaar op mijn budget.

Doordat ik 16j aan een stuk had geblowed had ik dus een zekere routine ontwikkeld waarin ik kon eten, slapen, en waar ik durfde buiten komen en confrontaties normaal kon afronden.
Ik heb verkeerd gedacht dat ik uit routine was door cannabis, ik was er eigenlijk in. Hoe langer ik stop en hoe verder ik in dat proces zak, hoe meer mijn symptomen zichtbaar worden. Ik begin daar nu bewust op te letten en ik ben gisteren echt ineen gezakt door de bevestiging, van "shit ik heb dat."
Ik heb al die jaren gewoon blijven "vluchten" van en ziekte omdat ik anders niets zou durven. Nu moet ik toegeven dat ik in een vicieuze cirkel zat waarin ik op een fase kwam van overmatig veel en dat was zeker niet goed. Ik ben van 25 gram per week naar 25 gram per maand ongeveer gegaan. Maar pure noodzaak he, mijn symptomen onderdrukken. Moest die muur er niet zijn ik zou het gewoon al lang gelaten hebben.

Ik dacht verslaafd te zijn, maar ik begin er echt van te walgen. Ik wil dat niet doen, maar het onderdrukt mijn sympomen en ik kan normaal met mensen omgaan daarna. Reden omdat het illegaal is en omdat ze er zo'n kruistocht van gaan maken, heb ik toch een afspraak bij de psychiater gemaakt voor pillen die mijn symptomen kunnen onderdrukken.
En dat is nu een beetje een tweestrijd, want sommige mensen zijn ver gekomen met hun obsessies. Maarja, de mijne mogen nu eenmaal niet zijn En ik ben die angsten, die rituelen en al dat gedoe er rond echt zo beu als de straat oud is.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 november 2015 om 08:03.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 08:31   #302
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat zou er gebeurd zijn als je niet op tijd was gestopt?
Wel het is een beetje een tweestrijd he.
Ik stop vooral voor wettelijke redens en omdat ik "normaal" wil zijn en "volwassen" wil worden. Ik wil niet dat mensen mij uitsluitend als blower zien. Maar ik wil ook niet dat ze mijn ziekte zien, snap je?

Citaat:
Als je in die zin cannabis en blowde zou vervangen door de naam van een geneesmiddel zou iedereen zeggen; Hey, je hebt een ziekte maar gelukkig is er een medicijn wat het voor je leefbaar houdt!
Jij zegt als het ware nu in mijn ogen:"Ik heb een probleem waarvan ik de symptomen onder controle kan houden maar omdat dat probleem deel van mezelf is wil ik de symptomen niet onderdrukken want dan onderdruk ik mezelf." Zoiets?
Het is natuurlijk je eigen keuze, maar het is wel heel fatalistisch.
Ja, ik wil dat wel aanpakken he Ik wil de symptomen niet alleen onderdrukken, maar ook verwijderen uit mijn leven. Ik ben niet mezelf als ik het niet onderdruk.
En het is vroeg begonnen, kon vroeg gefixt zijn, maar ik was niet bewust genoeg. Vandaag wel Onmogelijk zal het niet zijn.

Citaat:
Waarom verkies je voor een levenslange strijd als er mogelijkheden bestaan om dat leven in vrede te doorlopen?
En dan heb ik het niet enkel over cannabis. Misschien biedt de traditionele geneeskunde ook wel het juiste middel maar ik veronderstel dat je zo'n middel ook zal weigeren?
Ik begrijp het idee achter die gedachtegang niet goed....
Wel, er is veel veranderd op korte tijd. Ge kent mij al op dat vlak zeker?
A new synthesis is about to rise.
Ik wil gewoon dat mijn muur weg is en ga de strijd niet onmogelijk maken he. Ik ga hem steen per steen afbreken met de hulp die ik krijg en zorgen dat ik er niet meer moet over vliegen. Ik wil me normaal voelen zonder angsten en zonder mijn rituelen.
En als ik blow ben ik eigenlijk ook aan "rituelen" bezig, maar dan zonder angsten. En dat is dus iets dat ik hoop dat zal verdwijnen via medicatie.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 november 2015 om 08:33.
Oud 20 november 2015, 19:48   #303
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Dit is voer voor mensen uit een heel ander vakgebied dan het mijne, Peche...
Veel succes met het oplossen van je problemen!
Oud 21 november 2015, 04:52   #304
Peche
Banneling

Standaard

Concreet. Tis niet cannabis haar schuld. Die maakte mijn leven draagbaar. Maar de mensen er rondom niet. En zo zat ik altijd in tweestrijden.
Sommige mensen mogen niet anders zijn . Veranderen ze er zoveel aan dat er niets meer van overschiet. Sommige ouders beginnen beter niet aan kinderen. Mijn ouders waren zo.

Ik had geen problemen zoals nu, ik kwam in routine en was goed bezig volgens velen ... Maar cannabis mag daar niet bij zijn en ik kan diep wegzakken in denken en dat erger ervaren dan ze me nawijzen ...

Zal ik maar een verzuurde trut worden dat niet drinkt en blowed he

Laatst gewijzigd door Peche : 21 november 2015 om 04:57.
Oud 21 november 2015, 11:13   #305
zeddie
Banneling

Standaard

@Peche:

11 September 1926 (Evening)

(X referred to the use of drugs by some Yogis.)

Sri Aurobindo: This has been greatly abused. The drugs give artificial stimulation which makes possible certain experiences, but these experiences do not bring any permanent change; on the other hand, the normal condition becomes more dull. Merely the throwing out of the consciousness from the body is not at all difficult but it brings no improvement. Those who are conscious of and can control such going out of the consciousness can make proper use of artificial drugs.

--------------------------------------------------------

Preface

The age of adventures is over. Even if we reach the seventh galaxy, we will go there helmeted and mechanized, and it will not change a thing for us; we will find ourselves exactly as we are now: helpless children in the face of death, living beings who are not too sure how they live, why they are alive, or where they are going. On the earth, as we know, the times of Cortez and Pizarro are over; one and the same pervasive Mechanism stifles us: the trap is closing inexorably. But, as always, it turns out that our bleakest adversities are also our most promising opportunities, and that the dark passage is only a passage leading to a greater light. Hence, with our backs against the wall, we are facing the last territory left for us to explore, the ultimate adventure: ourselves.
Indeed, there are plenty of simple and obvious signs. This decade's [the 60's] most important phenomenon is not the trip to the moon, but the "trips" on drugs, the student restlessness throughout the world, and the great hippie migration. But where could they possibly go? There is no more room on the teeming beaches, no more room on the crowded roads, no more room in the ever-expanding anthills of our cities. We have to find a way out elsewhere.
But there are many kinds of "elsewheres." Those of drugs are uncertain and fraught with danger, and above all they depend upon an outer agent; an experience ought to be possible at will, anywhere, at the grocery store as well as in the solitude of one's room – otherwise it is not an experience but an anomaly or an enslavement. Those of psychoanalysis are limited, for the moment, to the dimly lit caves of the "unconscious," and most importantly, they lack the agency of consciousness, through which a person can be in full control, instead of being an impotent witness or a sickly patient. Those of religion may be more enlightened, but they too depend upon a god or a dogma; for the most part they confine us in one type of experience, for it is just as possible to be a prisoner of other worlds as it is of this one – in fact, even more so. Finally, the value of an experience is measured by its capacity to transform life; otherwise, it is simply an empty dream or an hallucination.

~THE ADVENTURE OF CONSCIOUSNESS - Satprem
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 07:12   #306
Peche
Banneling

Standaard

ja zoiets had enkele maanden geleden meer betekenis. Hoewel de kern wel tot me door dringt.
"THE experience" ben ik hedendaags liever kwijt dan rijk.
Via binnenwegen in de mind komen is 1, een boek psychologie openslaan en ieder passage ervan in je eigen woorden samenvatten is een ander.

If you would only knew how much and how fast it was transformed.
Maar 't is beter dat vanuit deze wereld aan te pakken dan een kennis te gaan grijpen waar je hier niet mee aan de slag kan.

Het allemaal vanuit een objectief perspectief beleven en zo naar wil transformen is pas de uitdaging/challenge.
Een ervaring delen is makkelijk, erin vluchten nog beter, maar ze tegemoet gaan, ze ontleden en ze terug in elkaar steken naar eigen goeddunken is pas een avontuur.

Laatst gewijzigd door Peche : 22 november 2015 om 07:16.
Oud 22 november 2015, 13:56   #307
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik kan de originele studie nergens terugvinden (ik weiger enkel af te gaan op wat gazetten schrijven, die bewijzen hun incompetentie over wetenschappelijke resultaten keer op keer op keer)
Van duppen is gelukkig hier, met wat samengesprokkelde halve waarheden:

Citaat:
De grootste boosdoeners zijn alcohol en tabak, samen goed voor een sociale kost van 3,54 miljard euro (1,5 Miljard voor tabak + 2 miljard voor alcohol)
Het aandeel van illegale drugs bedraagt 726 miljoen euro.
http://nieuws.vtm.be/binnenland/1670...en-ons-463-mjd

Dus meer dan een 3/4 van de kosten worden veroorzaakt door legale drugs waar ze de cijfers van vrijgeven.
Opmerkelijk is wel dat de reportage begint met: 'Een ongeluk veroorzaakt door een bestuurder onder invloed van cannabis.'
Je leest dan ook elke dag in de krant dat een bestuurder onder invloed van cannabis een ongeluk heeft veroorzaakt of was dat nu alcohol ?

Vervolgens beginnen ze nog keihard te liegen in het videofragment over de bewuste cijfers: Illegale drugs; 700 miljoen en ocharme tabak; 1 miljoen en Alcohol; 2 miljoen Euro. Die laatste 2 moet natuurlijk MILJARD zijn i.p.v. miljoen.

Verder smijten ze ALLE illegale drugs(Cocaïne, XTC, Crack, GHB, GLB, Heroïne, Ketamine, LSD, Poppers, Smartdrugs, Speed, Cannabis ...) op één berg zodat de effectieve cijfers over cannabis alleen niet beschikbaar zijn. Bij legale drugs was dat blijkbaar geen probleem.
Verder zijn de niet gepubliceerde cijfers over cannabis uiteraard artificieel hoog omdat alle betrapte jongeren met of zonder problematisch gebruik worden doorgestuurd. Logisch toch ?

Citaat:
86 minderjarige jongeren in Antwerpen zijn vorig jaar intensief begeleid door de stad voor druggebruik. Ook al gebruikten de meeste van die jongeren maar af en toe drugs en was het niet problematisch. Toch houden de stad en het Antwerpse jeugdparket vast aan een uiterst strenge aanpak en een doorgedreven war on drugs. Druggebruik mag nooit onderschat worden, is de boodschap.
http://www.gva.be/cnt/dmf20150826_01...n-war-on-drugs

Het verspreiden van de video zonder tekst en uitleg was blijkbaar een prioriteit:

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...-4-3-mjd.dhtml
http://www.knack.be/nieuws/drugs-en-...ch-626331.html

Is dit ziekelijke manipulatie van de overheid die het onderzoek had besteld of iets anders ?
Citaat:
Dat blijkt uit een studie van de UGent in opdracht van het Federaal Wetenschapschapsbeleid, meldt uitgeverij Politeia.

Laatst gewijzigd door lupus : 22 november 2015 om 14:04.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 02:19   #308
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Canada wordt het eerste land van de G7 dat cannabis gaat legaliseren (medisch en recreationeel)

http://www.lemonde.fr/ameriques/arti...5032_3222.html
http://www.theguardian.com/world/201...lize-marijuana
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 08:56   #309
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2515032
"Canada gaat cannabis legaliseren"
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 09:09   #310
Peche
Banneling

Standaard

Hier gebruiken ze terrorisme als schild tegen de strijd tegen drugs.
Wedden dat ze veel meer drugs dan terroristen gaan vinden?

Al wie hier de trein eens neemt of naar buitenland reist, weet waar BE haar prioriteiten liggen.
Pubers, jonge kerels van eigen volk.
Maar dat anderen met een helikopter bevrijdt worden om jihad te gaan strijden, neen daar sluiten wij de ogen voor. Onze honden speuren nog steeds meer drugs dan wapens en explosieven op.

BE is een jihadcollaborerende staat en in Al Tawba staat dat je de genotgevers en gebruikers moet vervolgen.
Onze staat handelt dat perfect na.
Tekbir?
Oud 5 december 2015, 09:31   #311
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Canada wordt het eerste land van de G7 dat cannabis gaat legaliseren (medisch en recreationeel)

http://www.lemonde.fr/ameriques/arti...5032_3222.html
http://www.theguardian.com/world/201...lize-marijuana
Dat is goed nieuws voor de begerige zwakkelingen.
Een land extra naar waar ze zouden kunnen emigreren.
Zodat wij van hun gezaag van af zijn.

Wat medicinale cannabis betreft: ik begrijp niet waarom dat niet vandaag nog ingevoerd zou worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 09:42   #312
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Wat medicinale cannabis betreft: ik begrijp niet waarom dat niet vandaag nog ingevoerd zou worden.

.
Waarom moeten wij respect opbrengen voor culturen die homo's van het gebouw smijten, rascisme en genocide prediken; maar stigmatiseren wij een substantie die tot vrede aanzet?

Laatst gewijzigd door Peche : 5 december 2015 om 09:45.
Oud 5 december 2015, 11:56   #313
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom moeten wij respect opbrengen voor culturen die homo's van het gebouw smijten, rascisme en genocide prediken; maar stigmatiseren wij een substantie die tot vrede aanzet?
Op plaatsen en momenten waar dat wat meer mogelijk is, worden zulke culturen gebombardeerd.

Slaapverwekkende middelen zetten ook niet direct aan tot oorlog; maar mogen daarom nog niet als aanzettend tot vrede benoemd worden.

Vuile drugs moeten naar mijn vrije mening illegaal blijven.
In het raam van mijn politieke vrijheid mag ik daarvoor ijveren.

Gelukkig is er een partij die ook op dat vlak, perfect beantwoordt aan mijn politieke aspiraties.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 12:04   #314
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Vooral dat drugs gebruikt worden om terroristen te kalmeren voor ze aan hun zelfmoordmissie beginnen. Of dat drugs gebruikt worden om mensen verslaafd te maken en hen dan de toegang tot drugs te ontzeggen om hen manipuleerbaar te maken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 12:10   #315
Peche
Banneling

Standaard

Ik betwijfel dat een terrorist cannabis smoort voor een aanslag.
Misschien moet ge hem dat eens geven en zien hoe hij dan reageert?
Het zal snel gerelativeerd zijn, maar het werkt te goed en is te vreedzaam.
Wij zien enkel "vrede" in culturen die oproepen tot racisme, genocide en onderdrukking van vrouwen uiteraard!

Als dat het perceptie van vrede is begrijp ik eindelijk waarom cannabis zo'n vijand voor de staat is.
Oud 5 december 2015, 12:57   #316
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op plaatsen en momenten waar dat wat meer mogelijk is, worden zulke culturen gebombardeerd.

Slaapverwekkende middelen zetten ook niet direct aan tot oorlog; maar mogen daarom nog niet als aanzettend tot vrede benoemd worden.

Gelukkig is er een partij die ook op dat vlak, perfect beantwoordt aan mijn politieke aspiraties.

.
http://nl.metrotime.be/2015/12/04/mu...an-heroine-af/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 13:02   #317
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Om toch maar even in te pikken ....je slaapmiddelen zijn wel legaal en daar draait het uiteindelijk om als we het hebben over drugs.Jij zou toch dringend eens wat moeten lezen over drugs. Over het hoe en waarom sommige substanties plots legaal werden en anderen illegaal.
Ik hoop dat je op zijn minst op de hoogte bent dat nog geen 100 jaar geleden er geen enkele drug illegaal was.....Maar verder zou ik ook wel eens willen weten wat jij uiteindelijk bedoelt met Vuile drugs ?
Maar ik zal je al wat op weg helpen om je geheugen en politieke aspiraties wat op te frissen....zet even je andere bril op en vergewis jezelf....en mocht je het niet (willen) zien .....ook je slaapmiddeltjes (benzodiazepinen)komen voor in het bestand.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 december 2015 om 13:06.
Oud 5 december 2015, 14:09   #318
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Iedere bekwame en geschoolde mens zou wel naar Canada willen emigreren zeker. Alleen al om van dat achterlijke domme Vlaamse gezaag af te zijn zou al een goede reden zijn. Canadezen die naar hier zouden willen emigreren ken ik er geen.
Maar in tegenstelling tot hier moet je om je daar te kunnen vestigen wel over iets betere papieren dan hier beschikken.
Ze zijn daar dan ook heel wat slimmer en op ons vooruit op zowat alle gebied.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 december 2015 om 14:16.
Oud 5 december 2015, 14:26   #319
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Vooral dat drugs gebruikt worden om terroristen te kalmeren voor ze aan hun zelfmoordmissie beginnen. Of dat drugs gebruikt worden om mensen verslaafd te maken en hen dan de toegang tot drugs te ontzeggen om hen manipuleerbaar te maken.
Als je doelt op amfetamines Cocaïne Alcohol enz.....kan ik je enigszins volgen .....echter zijn deze drugs van een heel andere orde dan cannabis een drug die niet bepaald geliefd is als je agressief en alert uit de hoek wil komen.....en dat drugs massaal worden gebruikt ten tijde van oorlog is niet nieuw....

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...de-drugs.dhtml

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 december 2015 om 14:27.
Oud 5 december 2015, 16:09   #320
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je doelt op amfetamines Cocaïne Alcohol enz.....kan ik je enigszins volgen .....echter zijn deze drugs van een heel andere orde dan cannabis een drug die niet bepaald geliefd is als je agressief en alert uit de hoek wil komen.....en dat drugs massaal worden gebruikt ten tijde van oorlog is niet nieuw....

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...de-drugs.dhtml
Libro heeft waarschijnlijk dit artikel gelezen over Captagon wat een drug of medicijn is uit de stal van de Pharmacy -Chemiewerk Homburg, net zoals heroïne trouwens dat geintroduceerd werd door pharmareus Bayer ergens begin 1900. Captagon is heel lang populair geweest bij studenten om een nachtje door te blokken. Zelf heb ik het een keer genomen in mijn studententijd om vernoemde reden. Van een roes zoals bij alcohol was totaal geen sprake.

Captagon als studeerpil is momenteel reeds vervangen door Ritalin en Aderall die in realiteit ook amphetamines zijn zoals het eerdere vernoemde Captagon.

Het waren trouwens niet alleen de troepen van Hitler die stijf stonden van de drugs:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22073434
Medical science and the military: the Allies' use of amphetamine during World War II.

Citaat:
The grounds on which amphetamine was actually adopted by both British and American militaries had less to do with the science of fatigue than with the drug's mood-altering effects, as judged by military men. It increased confidence and aggression, and elevated "morale."

http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aansl...de-jihad.dhtml
http://www.todayifoundout.com/index....ough-medicine/
http://www.nytimes.com/2012/04/22/op...iers.html?_r=0

Laatst gewijzigd door lupus : 5 december 2015 om 16:33.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be