Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2016, 20:24   #301
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Bruxelles zal het pronkstuk, het sluitstuk en het symbool zijn van de Walen, de belgicisten en de franskiljons. Hun borst zal zwellen van trots als ze door de verloederde straten paraderen.
Bij mijn weten is Bruxelles/Brussel/Brussels ook de hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap. Zal in voorkomend geval ook de borst der Vlamingen zwellen van trots ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 20:24   #302
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik heb om diverse redenen altijd al een hekel gehad aan Bruxelles/Brussel/Brussels, maar tot dusver kon ik moeilijk anders dan er een paar keren per jaar enkele uren door te brengen (en dan zo snel mogelijk terug weg) want tja, als een vergadering daar plaats had, dan kon ik die niet steeds ontlopen.

Inmiddels heeft dat probleem zichzelf opgelost : iedereen blijkt Bruxelles te willen mijden als de pest, en ik ben er van overtuigd dat indien ik zelf zou voorstellen om aldaar te vergaderen (quod non) men zou denken dat ik gek geworden ben (en toegegeven, dat zou dan de enige logische conclusie zijn).

U mag het leuk of misschien vervelend vinden, maar ik verzeker u dat de (voorheen al niet te beste) reputatie van Bruxelles/Brussel/Brussels volkomen om zeep is, en per uitbreiding evenzeer deze van Belgique/België/Belgium, vermits dat alles bij elkaar slechts één zakdoek groot is, en niet uit elkaar te houden.

Eén en ander heeft vanzelfsprekend te maken met de recente terroristische moordpartijen, maar zo mogelijk nog meer met hetgeen daarna inzake Bruxelles/Brussel/Brussels (en Molenbeek etc....) aan het licht is gekomen (en nog komt) en zeer uitvoerig in de internationale media werd belicht.

Ik denk dat men zich in België nu best kan voorbereiden op het stap voor stap vertrekken van diverse internationale instellingen uit uw aller hoofdstad en omgeving... en op het feit dat Bruxelles/Brussel/Brussels ten gevolge daarvan terug het doodgewoon provinciestadje zal worden dat het in wezen ondanks de torenhoge eigendunk altijd is geweest, zij het nu blijvend belast met de enorme problemen waarmee sommige oenen van de PS zoals bijvoorbeeld Philippe Moureaux en Yvan Mayeur het hebben opgezadeld.
Ik heb een hekel aan het boerendorpje Antwerpen, zo heeft ieder zijn voorkeuren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 20:27   #303
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik heb om diverse redenen altijd al een hekel gehad aan Bruxelles/Brussel/Brussels, maar tot dusver kon ik moeilijk anders dan er een paar keren per jaar enkele uren door te brengen (en dan zo snel mogelijk terug weg) want tja, als een vergadering daar plaats had, dan kon ik die niet steeds ontlopen.

Inmiddels heeft dat probleem zichzelf opgelost : iedereen blijkt Bruxelles te willen mijden als de pest, en ik ben er van overtuigd dat indien ik zelf zou voorstellen om aldaar te vergaderen (quod non) men zou denken dat ik gek geworden ben (en toegegeven, dat zou dan de enige logische conclusie zijn).

U mag het leuk of misschien vervelend vinden, maar ik verzeker u dat de (voorheen al niet te beste) reputatie van Bruxelles/Brussel/Brussels volkomen om zeep is, en per uitbreiding evenzeer deze van Belgique/België/Belgium, vermits dat alles bij elkaar slechts één zakdoek groot is, en niet uit elkaar te houden.

Eén en ander heeft vanzelfsprekend te maken met de recente terroristische moordpartijen, maar zo mogelijk nog meer met hetgeen daarna inzake Bruxelles/Brussel/Brussels (en Molenbeek etc....) aan het licht is gekomen (en nog komt) en zeer uitvoerig in de internationale media werd belicht.

Ik denk dat men zich in België nu best kan voorbereiden op het stap voor stap vertrekken van diverse internationale instellingen uit uw aller hoofdstad en omgeving... en op het feit dat Bruxelles/Brussel/Brussels ten gevolge daarvan terug het doodgewoon provinciestadje zal worden dat het in wezen ondanks de torenhoge eigendunk altijd is geweest, zij het nu blijvend belast met de enorme problemen waarmee sommige oenen van de PS zoals bijvoorbeeld Philippe Moureaux en Yvan Mayeur het hebben opgezadeld.
Goedkoop gezever vanaf de toog van le café du commerce. U hebt geen enkele officiêle aanwijzing om uw bericht te staven. Maar dan ook geen enkel.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 20:30   #304
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb een hekel aan het boerendorpje Antwerpen, zo heeft ieder zijn voorkeuren.
Ik heb geen enkele ervaring met Antwerpen want ik ben er nog nooit geweest, dus als u zegt dat het een boerendorp is kan ik dat niet weerleggen. Ik kan slechts vaststellen dat Antwerpen volgens de kille bevolkingscijfers het allergrootste "dorp" van België is.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 april 2016 om 20:38.
Oud 23 april 2016, 20:33   #305
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is Bruxelles/Brussel/Brussels ook de hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap. Zal in voorkomend geval ook de borst der Vlamingen zwellen van trots ?
Brussel is vooral het Tjsernobyl van het Nederlands geweest de laatste 186 jaar.

Zij hebben het Nederlands buiten gezwierd
ten voordele van het Frans
en zitten nu met de gebakken peren
met hun ongebreidelde import van Franstalige Afrikanen.

Zolang zij zich niet terug zullen vernederlandsen
zullen zij niet op mijn sympathie moeten rekenen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 20:36   #306
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele ervaring met Antwerpen want ik ben er nog nooit geweest, dus als u zegt dat het een boerendorp kan ik dat niet weerleggen. Ik kan slechts vaststellen dat Antwerpen volgens de kille bevolkingscijfers het allergrootste "dorp" van België is.
Zou ik betwijfelen maar ben nu te moe om op te zoeken. In ieder geval is in China een stad met 3-4 miljoen inwoners "a small city" en daar zeveren ze niet maar werken om op termijn het Westen voorbij te steken.
Oud 23 april 2016, 20:37   #307
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Goedkoop gezever vanaf de toog van le café du commerce. U hebt geen enkele officiêle aanwijzing om uw bericht te staven. Maar dan ook geen enkel.
In dit geval ben ik zelf de officiële aanwijzing, mijnheer. Maar ik belet u niet om eerder uw vooringenomenheid te geloven.

Terzijde, ik heb het groot genoegen om uw "café du commerce" niet te kennen, laat staan de toog ervan, en mijnheer De Schoofzak heeft mij altijd al verweten dat ik totaal niet weet wat er in uw kroegen zoal wordt gezegd en gezeverd, dus u vergist zich wat dat betreft. Bovendien laat ik het gezever graag aan u over, vooral als het goedkoop is.
Oud 23 april 2016, 20:42   #308
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Brussel is vooral het Tjsernobyl van het Nederlands geweest de laatste 186 jaar.

Ik lees wat u schrijft, mijnheer, maar ik stel vast dat Bruxelles/Brussel/Brussels de hoofdstad is van de Vlaamse Gemeenschap in België. Bent u als Vlaming niet trots op de hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap ? En wie is "ze" in uw relaas ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 april 2016 om 20:43.
Oud 23 april 2016, 20:43   #309
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
In dit geval ben ik zelf de officiële aanwijzing, mijnheer. Maar ik belet u niet om eerder uw vooringenomenheid te geloven.

Terzijde, ik heb het groot genoegen om uw "café du commerce" niet te kennen, laat staan de toog ervan, en mijnheer De Schoofzak heeft mij altijd al verweten dat ik totaal niet weet wat er in uw kroegen zoal wordt gezegd en gezeverd, dus u vergist zich wat dat betreft. Bovendien laat ik het gezever graag aan u over, vooral als het goedkoop is.
Ik ken het reilen en zeilen binnen de internationale instituties, zowel de EU als de NATO. Ik ben er kind aan huis almeer dan 20 jaar, ik kom er wekelijks. U niet, U weet niets. De goedkope praat laat ik aan u over.
Oud 23 april 2016, 20:43   #310
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In mijn jonge tijd stuurden de intelligente ouders hun kind naar een Franstalige school. De huidige Vlamingen kennen alleen hun boeren Nederlands en twijfelachtig Hollywood Amerikaans.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 april 2016 om 20:46.
Oud 23 april 2016, 20:45   #311
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ken het reilen en zeilen binnen de internationale instituties, zowel de EU als de NATO. Ik ben er kind aan huis almeer dan 20 jaar, ik kom er wekelijks. U niet, U weet niets. De goedkope praat laat ik aan u over.
Dat kunt u niet weten, mijnheer : u kent mij niet.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 april 2016 om 20:45.
Oud 23 april 2016, 20:48   #312
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Dat kunt u niet weten, mijnheer : u kent mij niet.
Wanneer bent u voor de laatste keer met Marc Mouligneau gaan eten?
Oud 23 april 2016, 20:51   #313
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In mijn jonge tijd stuurden de intelligente ouders hun kind naar een Franstalige school. De huidige Vlamingen kennen alleen hun boeren Nederlands en twijfelachtig Hollywood Amerikaans.
De intelligente ouders stuurden hun kinderen inderdaad naar een franstalige school; maar ze wisten niet en hoe hadden ze het kunnen weten dat ze daar anti-Vlaams en fransdol werden gedraaid...
En zie wat de kinderen van die intelligente ouders, geindoctrineerd in de franstalige scholen, vandaag van Brussel gemaakt hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 20:51   #314
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees wat u schrijft, mijnheer, maar ik stel vast dat Bruxelles/Brussel/Brussels de hoofdstad is van de Vlaamse Gemeenschap in België. Bent u als Vlaming niet trots op de hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap ? En wie is "ze" in uw relaas ?
Hoe kan ik nu als Vlaming trots zijn op een stad
die mijn moedertaal ,
en daarenboven ook haar oorspronkelijke moedertaal,
voor meer dan 90% geweerd heeft de laatste 186 jaar ten voordele van het Frans

"Ze " dat zij de verfranste Brusselaars natuurlijk.

De Vlaamse politici van weleer dachten,
dat door het uitkiezen van Brussel als hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap,
de verfransing ging gestopt worden .
Dit is overduidelijk niet gebeurd.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 april 2016 om 21:02.
Oud 23 april 2016, 20:54   #315
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje Fret Bekijk bericht
En gelijk hadden ze… de taal van de armen.
De Vlaamse cultuur is maar een toilet cultuur een bescheten stukje goedkoop Lidl toilet papier.
Oud 23 april 2016, 20:54   #316
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu hebben de Franstalige regio's van dit land een veel kleiner gemiddeld inkomen dan het Nederlandstalige Vlaanderen.
Wie zijn er dan de "boeren",de Franstaligen of de Nederlandstaligen
Oud 23 april 2016, 20:56   #317
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
.......De Vlaamse politici van weleer dachten,
dat door het uitkiezen van Brussel als hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap,
de verfransing ging gestopt woden .
Dit is overduidelijk niet gebeurd.
Eender wie objectief is kan niet anders dan uw mening desbetreffend delen.
Oud 23 april 2016, 20:56   #318
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U komt daar al 20 jaar ,
maar hebt blijkbaar nog niet gehoord dat de EU naar Wenen zal verkassen en de NATO naar Barcelona

Dan vraag ik mij af in welke hoedanigheid U daar al 20 jaar komt.
Oud 23 april 2016, 20:58   #319
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
U komt daar al 20 jaar ,
maar hebt blijkbaar nog niet gehoord dat de EU naar Wenen zal verkassen en de NATO naar Barcelona

Dan vraag ik mij af in welke hoedanigheid U daar al 20 jaar komt.
Wil je voor de zoveelste keer als een gieter afgaan?
Oud 23 april 2016, 20:59   #320
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele ervaring met Antwerpen want ik ben er nog nooit geweest, dus als u zegt dat het een boerendorp is kan ik dat niet weerleggen. Ik kan slechts vaststellen dat Antwerpen volgens de kille bevolkingscijfers het allergrootste "dorp" van België is.
Hier is een interessante site
voor mevrouw Gwylan om U te laten kennis maken met Antwerpen.

http://www.europeanbestdestinations....tions/antwerp/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be