Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 9 augustus 2016, 23:11   #301
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Grapjas. DE Islam bestaat niet.
DE koran nochtans wel en d�*�*r baseren moslims zich op.
Citaat:
En moslims zijn net zoals wij individuen die we individueel benaderen. Maw je oordeelt ze op de manier waarop ze zich de belgische wetgeving respecteren
Vestig je oordeel dan eens op de onevenredig grote gevangenispopulatie, dito hangmatters en loslopende draaideurcriminelen, in hoeverre die individuen de belgische wetgeving 'respecteerden', even los van het ‘respect’ dat ze betonen voor hun (meestal autochtone) slachtoffers.

Verder hebben ze blijkbaar ook meer respect voor de sharia dan de grondwet in Europa.
Niet gelezen, mss ? Geen nood, Nebur ook niet:

Helft Belgische moslims is fundamentalist

http://www.demorgen.be/binnenland/-h...list-b2344ae6/

Als zou blijken dat (meer dan) de helft van de Vlamingen een voorkeur zou hebben voor extreem-rechts, zou je hen dan ook nog steeds individueel beoordelen voor de manier waarop ze de belgische wetgeving zouden respecteren ?
Ach ja, d’as waar ook, zelfs islampijpende pocoVlamingen zijn zowiezo al fascisten in jouw ogen…
Over oordeelsvermogen gesproken…

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 augustus 2016 om 23:11.
Diego Raga is offline  
Oud 9 augustus 2016, 23:54   #302
Diego Raga

Standaard

Nog ééntje voor onzen Duck, hoe zelfs de meest zgn 'verwesterde' en 'gematigde' moslims de grondwet in Europa 'respecteren':

Loyaliteit van Turkse Nederlanders toont falen van multiculturele samenleving

http://www.elsevier.nl/opinie/blog/2...leving-336881/

Tsjah...

Welk 'vreedzaam' geloof hangen de meest Turken nu ook weer aan ?
Oud 10 augustus 2016, 09:38   #303
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Iedere godsdienst is debiel.

Ps. Met water reinigen is nog steeds hygiënischer dan afvegen met papier. Daar hebben ze wel een punt. Over de rest no comment.
Denkt ge dat er veel water in de woestijn was om hun kont af te vegen?
Ik vrees dat ze zich moesten behelpen met zand.
Dat zal wel de reden zijn waarom dat met de linkerhand moest gebeuren.
In onze streken waren er wel bladeren voorhanden, evolueerden later naar papier.
Enfin zo denk ik toch.
Bobke is offline  
Oud 10 augustus 2016, 09:51   #304
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
In onze streken waren er wel bladeren voorhanden, evolueerden later naar papier.
Enfin zo denk ik toch.
Ik denk dat DingDinges de ietwat minder onderontwikkelde exemplaren in oa. Z-O Asia en omliggende bedoelt:
(Dat matje is er wel teveel aan. - Maakt de boel alleen nog natter.)

Zie ook bidet in uw contreien, ...soms, ...misschien?

Anders inderdaad: linkerhand en zand voor die uit de zandbak.
Oud 10 augustus 2016, 10:52   #305
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin zo denk ik toch.
3 Stenen, ronde stenen of aarde, zo wordt voorgeschreven, met de linkerhand.
Water indien voorhanden, in de woestijn is natuurlijk 'n overvloed aan water; nee.
Bij ons is water, 't is dus dankzij 't verderfelijke westen en haar verderfelijke kennis & vooruitgang dat ze hun reet met water kunnen "reinigen" (klets water tegenaan smijten).
SDX is offline  
Oud 10 augustus 2016, 16:04   #306
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
3 Stenen, ronde stenen of aarde, zo wordt voorgeschreven, met de linkerhand.
Water indien voorhanden, in de woestijn is natuurlijk 'n overvloed aan water; nee.
Bij ons is water, 't is dus dankzij 't verderfelijke westen en haar verderfelijke kennis & vooruitgang dat ze hun reet met water kunnen "reinigen" (klets water tegenaan smijten).
Ondertussen maakt de islam enórme sprongen richting Verlichting...:

"Is de islam toch te hervormen? DITIB heeft eind maart 2015 een fatwa uitgevaardigd, volgens welke het gebruik van toiletpapier in de islam toegestaan wordt, maar benadrukt dat water de primaire bron zou moeten zijn."

https://ejbron.wordpress.com/2015/04...letpapier-toe/

Het gilde der loodgieters zal blij zijn, nu ze niet meer wekelijks de afvoerbuizen moeten vrijmaken van ronde keien, in de woningen van onze moslimse medeburgers.
Oud 10 augustus 2016, 17:57   #307
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nog ééntje voor onzen Duck, hoe zelfs de meest zgn 'verwesterde' en 'gematigde' moslims de grondwet in Europa 'respecteren':

Loyaliteit van Turkse Nederlanders toont falen van multiculturele samenleving

http://www.elsevier.nl/opinie/blog/2...leving-336881/

Tsjah...

Welk 'vreedzaam' geloof hangen de meest Turken nu ook weer aan ?
t gaat hier een tijdje windstil zijn denk ik van de kant van onze multicul medeforummers
Mindset is offline  
Oud 10 augustus 2016, 18:29   #308
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat we ook eens andere klok laten luiden, die van een 'ervaringsdeskundige', bijvoorbeeld:

<< “ALLE APPELS IN DE MAND VAN DE ISLAM ZIJN ROT": ER BESTAAN GEEN GEMATIGDE MOSLIMS VOLGENS AYAAN HIRSI ALI

“De veronderstelling is dat in de mand met moslims een aantal rotte appels zitten, ik zeg dat de hele mand rot is.” Het is één van de uitspraken waardoor Ayaan Hirsi Ali (opnieuw) de woede van de islamitische gemeenschap op zich gehaald. [sic]...

...

In haar nieuwe boek Ketters, Pleidooi voor een hervorming van de islam stelt Ayaan Hirsi Ali dat er drie soorten moslims zijn: de gewelddadige, de hervormers, en de grootste groep, de moslims die zeggen dat ze hun geloof vreedzaam willen belijden, maar de Koran niet in vraag stellen, net zomin als de rol van vrouwen in de moslimwereld, die van holebi’s en die niet radicaal stelling nemen tegen aanslagen die gepleegd worden in naam van hun geloof. [sic]

Die laatste groep weigert Hirsi Ali “gematigde” moslims te noemen...

...

Volgens haar zijn er vijf dingen aan de islam die “inherent schadelijk” zijn en die moeten verdwijnen uit het geloof. Die vijf dingen zijn:

1. Het idee dat de profeet Mohammed onfeilbaar en onaanraakbaar is en dat de Koran letterlijk geïnterpreteerd moet worden.

2. Het idee dat een leven na de dood belangrijker is dan een leven op aarde.

3. Het concept van de sharia.

4. De notie dat elke moslim zijn ideeën van wat juiste [sic] en fout is moet opdringen aan anderen.

5. Het concept van jihad of de heilige oorlog.

Het grootste obstakel om van binnenuit de moslimwereld te veranderen is dat er geen enkele tolerantie is tegenover kritisch denken. Er bestaat geen enkele andere moderne religie waar dissidentie een misdaad is waar de doodstraf op staat”, zegt ze...

...

“Het Westen denkt nog steeds dat we een oorlog aan het voeren zijn tegen een stel extremisten, terwijl we in werkelijkheid wel degelijk een ideologische oorlog aan het voeren zijn.” Ze vergelijkt de huidige situatie met de Koude Oorlog. “Toen zeiden we toch ook niet dat het Sovjetsysteem moreel te respecteren viel of zelfs evenwaardig was, en toen geloofden we toch ook niet dat het Sovjetcommunisme in essentie een vredevolle ideologie was.” ...

>>

bron: http://newsmonkey.be/article/35951

Wat denken jullie?

Zouden gebeurlijke aanhangers van dé "religion of peace" par excellence haar pakweg met de dood hebben bedreigd nadat ze deze uitspraken deed?

PS: Wat ik in het vet zette, is m.i. de spreekwoordelijke nagel op de kop.

Ayaan Hirsi Ali

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 10 augustus 2016, 19:35   #309
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik stel voor dat we ook eens andere klok laten luiden, die van een 'ervaringsdeskundige', bijvoorbeeld:

<< “ALLE APPELS IN DE MAND VAN DE ISLAM ZIJN ROT": ER BESTAAN GEEN GEMATIGDE MOSLIMS VOLGENS AYAAN HIRSI ALI

“De veronderstelling is dat in de mand met moslims een aantal rotte appels zitten, ik zeg dat de hele mand rot is.” Het is één van de uitspraken waardoor Ayaan Hirsi Ali (opnieuw) de woede van de islamitische gemeenschap op zich gehaald. [sic]...

...

In haar nieuwe boek Ketters, Pleidooi voor een hervorming van de islam stelt Ayaan Hirsi Ali dat er drie soorten moslims zijn: de gewelddadige, de hervormers, en de grootste groep, de moslims die zeggen dat ze hun geloof vreedzaam willen belijden, maar de Koran niet in vraag stellen, net zomin als de rol van vrouwen in de moslimwereld, die van holebi’s en die niet radicaal stelling nemen tegen aanslagen die gepleegd worden in naam van hun geloof. [sic]

Die laatste groep weigert Hirsi Ali “gematigde” moslims te noemen...

...

Volgens haar zijn er vijf dingen aan de islam die “inherent schadelijk” zijn en die moeten verdwijnen uit het geloof. Die vijf dingen zijn:

1. Het idee dat de profeet Mohammed onfeilbaar en onaanraakbaar is en dat de Koran letterlijk geïnterpreteerd moet worden.

2. Het idee dat een leven na de dood belangrijker is dan een leven op aarde.

3. Het concept van de sharia.

4. De notie dat elke moslim zijn ideeën van wat juiste [sic] en fout is moet opdringen aan anderen.

5. Het concept van jihad of de heilige oorlog.

Het grootste obstakel om van binnenuit de moslimwereld te veranderen is dat er geen enkele tolerantie is tegenover kritisch denken. Er bestaat geen enkele andere moderne religie waar dissidentie een misdaad is waar de doodstraf op staat”, zegt ze...

...

“Het Westen denkt nog steeds dat we een oorlog aan het voeren zijn tegen een stel extremisten, terwijl we in werkelijkheid wel degelijk een ideologische oorlog aan het voeren zijn.” Ze vergelijkt de huidige situatie met de Koude Oorlog. “Toen zeiden we toch ook niet dat het Sovjetsysteem moreel te respecteren viel of zelfs evenwaardig was, en toen geloofden we toch ook niet dat het Sovjetcommunisme in essentie een vredevolle ideologie was.” ...

>>

bron: http://newsmonkey.be/article/35951

Wat denken jullie?

Zouden gebeurlijke aanhangers van dé "religion of peace" par excellence haar pakweg met de dood hebben bedreigd nadat ze deze uitspraken deed?

PS: Wat ik in het vet zette, is m.i. de spreekwoordelijke nagel op de kop.

Ayaan Hirsi Ali
Ja, meerdere malen.

net als Wafa Sultan die de doodscultus aan de kaak stelt.

Dagelijks zelfs.

Wafa Sultan: I receive death threats on a daily basis

Citaat:
Wafa Sultan: I receive death threats on a daily basis. I'm a well-known writer in the Arab world. My writings expose me to millions of devout Muslims who have nothing positive to prove but the sheer cruelty of their teachings. Islam has deprived them of their intellectual ability to face criticism with an effective and acceptable way.
Being born and raised as a Muslim has helped me to realize how serious these threats are. While I try to not let the threats interfere with my mission, at the same time I don't ignore them either. Prior to the release of my book A God Who Hates, I was forced to go into hiding. It hasn't been easy, but since I believe in my mission, nothing will deter me from accomplishing my objective.

Laatst gewijzigd door SDX : 10 augustus 2016 om 19:35.
SDX is offline  
Oud 10 augustus 2016, 19:41   #310
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
t gaat hier een tijdje windstil zijn denk ik van de kant van onze multicul medeforummers
Idd, 't valt goed op.
Mss omdat de boodschap gebracht wordt door ex-moslims, die weten waar de islamklepel hangt.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 10 augustus 2016 om 19:42.
Diego Raga is offline  
Oud 11 augustus 2016, 18:01   #311
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Quote dat eens zodat ik dat in perspectief kan leiden.
Of herhaal wat ik expliciet zei.
Ik vind Vlamingen geen kutras, enkel dom. Maar ik heb mij daar op aangepast, ik ben ook dom.

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

Je zei dat hier http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=59
en hier http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=62

Zonder dank!
Paddenstoel is offline  
Oud 11 augustus 2016, 18:43   #312
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Mss omdat de boodschap gebracht wordt door ex-moslims, die weten waar de islamklepel hangt.
Btw, een verrassende discussie tussen moslims, over de wenselijkheid van een seculiere wetgeving of de sharia.
De eerste spreker (ene uit Koeweit) die in beeld komt, zegt dingen die ik van moslims in Europa nog nooit gehoord/gelezen heb, chapeau daarvoor:

Muslims debate - Secularism Vs Sharia

http://www.liveleak.com/view?i=86f_1470892398
Oud 11 augustus 2016, 19:48   #313
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar voel u vrij het tegendeel aan te tonen.
https://books.google.be/books?id=qPg...0bible&f=false

En van de klan zelf:
Citaat:
Exodus 33:16 "So shall we be separated: I and thy people, from all the people that are upon the face of the Earth"

Leviticus 20:24 " I am the Lord they God which have separated you from other people"

Joshua 23:12-13 "If you do in any way go back and cleave unto the remnants of these Nations, even these that remain among you, and shall make marriages with them, and go in unto them and they unto you: Know for a certainty That there shall be snares and traps unto you, and scourges in your side and thornes in your eyes. Until ye perish off from this good land which the Lord your God has given you."
http://www.wckkkk.org/eql.html
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 augustus 2016, 19:50   #314
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Vrij zeker. Christen zijn betekent je vijand liefhebben.

Het christendom, net als alle andere gelovigen, is vijandig voor anders- (of niet) gelovigen. islam betekent ook vrede, nietwaar?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 augustus 2016, 19:51   #315
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Geen enkel eerlijk man kan, na het lezen van de Koran, betwisten dat de Islam een godsdienst voor retards is.

Welke andere God moet immers aan zijn volgelingen openbaren hoe ze hun gat moeten afvegen?
De bijbel zegt dat je geen oesters moogt eten. Even debiel.
Amon_Re is offline  
Oud 11 augustus 2016, 19:52   #316
Amon_Re

Standaard

Citaat:
3 Keien genie, 3 ronde keien.
Amon_Re is offline  
Oud 12 augustus 2016, 09:26   #317
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

En natuurlijk blijft de papa zijn zoontje verdedigen.
Al ooit zo'n brave islamitische ouder zijn terroristisch gebroed écht hard weten veroordelen?
Gewoonlijk is het ontkennen en/of excuses zoeken tot ze een ons wegen.

http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...t-van-IS.dhtml
Thuleander is offline  
Oud 12 augustus 2016, 11:54   #318
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
En natuurlijk blijft de papa zijn zoontje verdedigen.
Al ooit zo'n brave islamitische ouder zijn terroristisch gebroed écht hard weten veroordelen?
Gewoonlijk is het ontkennen en/of excuses zoeken tot ze een ons wegen.

http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...t-van-IS.dhtml
't Enige dat hij wou.was 'n beter leven, de sociale ladder beklimmen.

Ginds denken ze misschien dat dat sneller gaat door met machetes in mensen te kerven.
SDX is offline  
Oud 12 augustus 2016, 12:01   #319
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ginds denken ze misschien dat dat sneller gaat door met machetes in mensen te kerven.
dubbel

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 augustus 2016 om 12:02.
Xenophon is offline  
Oud 12 augustus 2016, 13:08   #320
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eigenlijk is dat wel zo hé. Als je die op de sociale ladder welke boven u staan, bewerkt met een machete, dan zijn er logischerwijs minder boven u.
Skobelev is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be