![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://mises.org/library/trouble-child-labor-laws
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het punt was dat Dalibor het onzinnig vond om PVDA te linken aan het stalinisme. Quod non.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 3 januari 2017 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn namelijk minderjarig, ze hebben niks te willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Minister-President
|
![]() In vele landen is de keuze niet tussen kinderarbeid en naar school gaan, maar tussen kinderarbeid en doodgaan van de honger (of nog erger). In dat geval vind ik kinderarbeid zeker te verdedigen. U niet?
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb van mijn achtste tot mijn zestiende op het veld gewerkt in de vakanties. ![]() Erwtenoogst plukken. Patatten rooien. Te laat voor mij verbood de politiek kinderarbeid Laatst gewijzigd door eno2 : 3 januari 2017 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Edit: En dit topic gaat over de goelagideologie, niet over kinderarbeid. Ik zal daar in dit topic dan ook niet meer op antwoorden.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 3 januari 2017 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Minister-President
|
![]() Boehoe.
Zie vorige bericht (edit).
![]() |
#311 |
Banneling
|
![]() Ik had liever gehad dat jij geen vakantie gehad had (als voorstander van kinderarbeid als survivaltechniek)
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 januari 2017 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als het toegestaan is A te linken aan zijn/haar verleden is het ook toegestaan B te linken aan zijn/haar verleden. Een tijdje geleden zag ik op Canvas een discussie tussen Mertens en Torfs. Ook toen viel het op dat Torfs geen beter tegenargument vond dan alweer die link naar Stalin. Mertens was zo braaf hem niet te herinneren aan een van de talrijke notoire daden van de katholieken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De PVDA wel. Mertens is jarenlang lid geweest van de PVDA, goed wetende dat die partij stalinistisch was. Het is niet meer dan logisch dat zo'n partij: 1. ondubbelzinnig afstand nemen van dat verleden (dit is tot op heden nog niet gebeurd) 2. een ontluizingsperiode moet doorgaan waarbij bij iedere nieuwe galm uit de beerput de teller weer op nul komt (deze periode kan pas ingaan na het voorgaande) Ik zal PVDA'ers blijven herinneren aan hun verleden zolang ze deze twee punten niet doorlopen hebben. Totalitarisme is geen fait divers.
![]() |
![]() |
#314 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dadelijk gaan we zover dat Amerika, Australië en Afrika van de blanken was en dat er niet miljoenen gedood zijn uit hebzucht, omdat ze hun vaderland verdedigden tegen indringers. De tsaren en hun volgelingen in Rusland waren engeltjes. Neburs logika? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
|
![]() Citaat:
Het is daarom ook dat ik tegen het cordon ben. Als religidioten je in naam van een godsdienst openlijk mogen bedreigen en aanvallen moet er in de wet een mogelijkheid zijn om dit met zware straffen te verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
|
![]() Maar ik kan mij toch voorstellen dat in sommige achtergestelde landen kinderarbeid aanvaardbaar is indien dit bijdraagt tot het verwerven van inkomsten bij arme mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat het bij ons ook is veranderd met een wet op de leerplicht. Natuurlijk konden arme gezinnen het geld gebruiken dat kinderen in de textiel of zo binnenbrachten. Al was het schandalig slecht betaald. Maar je versterkt de economische kracht van een land er niet mee. Met een beter opgeleide bevolking doe je dat wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |